1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke truffels en hoeveelheid voor eerste keer?

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Devid, 19 mei 2019.

Tags:
Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Devid

Devid Newbie

Hoi allemaal,
    Ik ga aankomende week met een vriend voor de eerste keer truffels proberen. Ik kijk hier zelf al heel lang naar uit maar alleen is de vraag welke soort en welke dosering is het beste om mee te beginnen.
    Ik hoor zelf van mensen dat Mexicana het beste is om mee te beginnen alleen ervaarde ze er niet echt goede visuals mee. (Natuurlijk is bij iedereen te trip anders). Ik wil wel graag goede visuals krijgen en dacht daarom zelf om met de Tampanensis te beginnen. En met de dosering zat ik te denken eerst de helft en dan over 1,5 uur de andere helft als het nog niet sterk genoeg is. Qua setting gaan we het in een park doen waar genoeg chille en mooie plekken zijn. We hebben ook een vriend die het nog niet wilt doen en hij zal dus tripsitter zijn.
    Wat hebben de ervaren truffel gebruikers hier over te zeggen? Of hebben jullie tips over een andere truffel of een andere dosis laat het maar weten!

Edit: Muziek suggesties zijn ook welkom trouwens, ik en mijn vrienden luisteren vaak naar hiphop/rap alleen geen idee of dat goed is bij een truffel trip...

Laatst bewerkt: 19 mei 2019
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Mexicana is prima, maar andere zijn ook goed.

Met mijn ervaring met minstens 50 truffel-trips kan ik wel zeggen dat dosering belangrijker is dan soort, wil je visuals ervaren. Als je truffels gewoon potent zijn, kun je met elke soort een sterk visuele trip beleven. Neem je maar een halve dosering, dan is die kans een stuk kleiner. Maar los daarvan is het met truffels (en elke andere psychedelic) van groot belang in wat voor setting je bent en vooral: wat voor mindset je hebt. Ben je constant bezig met afleidingen (tv, smartphone, praten met mensen), dan is er een grote kans dat die visuals aan je voorbij gaan. Maar ga je er echt voor zitten en ga je op in de ervaring door alles goed in je op te nemen (aandachtig naar je omgeving kijken bijvoorbeeld), dan heb je de meeste kans dat een trip visueel wordt.

Na 1,5 uur de tweede helft nemen is nogal zonde. Je lichaam bouwt snel tolerantie op tegen psilocybine (werkzame stof truffels/paddo's) en dus zal later bijnemen lang niet zoveel doen als direct je volledige portie innemen.

Het is een beetje een afweging. Neem je de helft en accepteer je dat de trip misschien niet zo sterk is als je zou willen, of neem je meer en accepteer je dat de trip misschien te heftig wordt. Het is een keuze die je met psychedelica altijd moet maken. Of je neemt echt na 1,5 uur pas de tweede helft in, maar dat is dus waarschijnlijk wel zonde van het effect.

Eik en De Dunne vinden dit leuk.
  3. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

soort maakt eigenlijk niks uit, het is meer een verkoop truc.
    persoonlijk vind ik 10 gram een goede beginners dosis waarbij je kennis kan maken met bijna alle facetten die truffels jou kunnen bieden. Heb welleens meegemaakt dat vrienden van mij bij hun eerste keer 10 gram truffels iets hadden van was dit het nou. Dus als je dat wilt voorkomen kan je ook gewoon voor 15 gram gaan. hoger dan dat zou ik niet gaan je eerste keer.

Goed dat je een tripsitter hebt, dit geeft een vertrouwd gevoel van veiligheid en zekerheid.

veel plezier met je eerste trip!

Eik en De Dunne vinden dit leuk.
  4. Bee

Bee Belezen gebruiker

Als je nog niet bekend bent met truffels zou ik beginnen met 10g. De eerste keer zou ik echt gebruiken om af te tasten, mocht het niet bevallen is 10g nog acceptabel. Het verschil tussen 10 en 15 is bij mij al enorm en dat kan erg overweldigen als je niet weet wat er aan zit te komen. Mocht het bevallen kun je op een later moment altijd nog omhoog gaan qua dosering. Wel nuttig te vermelden is dat het ene bakje van 10g niet per se even potent is als het andere bakje van 10g, dit wisselt ook echt per product omdat het immers een natuurproduct is en sommige paddenstoelen maken blijkbaar wat meer psilocybine aan dan de ander.

Eik en Fenrir vinden dit leuk.
  5. Devid

Devid Newbie

Dankjewel voor dit uitgebreide antwoord!
    De tips die je geeft zijn onwijs handig.
    Is het dan een goed idee om 15gr Mexicana te eten? En dan in het park niet te veel afleiding te hebben en alles maar op me af te laten komen?

Ik maak me niet super erg zorgen over dat het te heftig wordt aangezien ik goed in mijn vel zit en de examens er bijna op zitten wat betekend dat ik na mijn examens nog beter voel! Maar ik kan natuurlijk niet echt verwachten hoe zo'n trip voelt aangezien ik nooit psychedelische drugs heb gebruikt. Ik heb wel met xtc een keer closed eyes visuals gehad (wat trouwens echt wel vet was) maar dat is ook echt het enigste.

En oh ja ik en mijn vrienden luisteren vooral naar hiphop/rap alleen is de vraag of dat wel zo goed gaat met truffels, is het misschien handiger om een andere muzieksoort op te zetten tijdens de trip?

6. Devid

Devid Newbie

Dankje voor je bericht.
    Ja ik denk dat ik het toch wel wil riskeren om 15gr te eten. Het lijkt me namelijk zo zonde om van die 10gr niet het gewenste effect te voelen zoals jij ook zei met je vrienden...

7. Devid

Devid Newbie

Ja oke ik begrijp wat je bedoeld, alleen het risico zou ik wel willen nemen om 15gr Mexicana te eten zodat ik een mooie trip krijg wat ik misschien niet bij 10gr zou krijgen... Nu ik dit zo heb opgeschreven klinkt t het best onverantwoord alleen ik vind truffels best duur wat het dan wel zonde maakt als het effect tegen valt.
    En ik zit zelf goed in mijn vel zoals ik hierboven al zei.

Dit is goed om te weten, het is dus maar een kwestie van hopen dat het goede truffels zijn :wink:

8. Mindless

Ik zou eigenlijk ook 10 gram aanraden aan iemand die nog geen ervaring heeft met trippen. Het is misschien een beetje zonde van wat overblijft en het is ook niet leuk om een net-niet trip te hebben, maar dat is alsnog vele malen beter dan bad gaan bij je eerste keer. Je weet immers helemaal niet hoe gevoelig je bent voor de stof. Dat kan enorm verschillen per persoon en lichaamstype is hier in de regel ook geen goede indicatie voor. Ik wou eerder alleen even vermelden dat je lichaam tolerantie opbouwt tegen psilocybine en dat daarom bijnemen maar beperkt effect heeft.

Op een natuurlijke (en rustige) plek alles op je af laten komen is het beste ja. :)

Wat je zegt, je kunt niet voorspellen hoe het echt is.

Goed dat je goed in je vel zit verder. :)

Ik hou zelf ook wel van hiphop, maar zou het niet snel opzetten tijdens een truffeltrip. Maar zolang het maar geen negatieve duistere muziek is. Zet dan luchtige feelgood hiphop op ofzo. Will Smith ofzo, lol!

Wat mensen wel vaker aangeven, is dat ze tijdens trippen een heel andere muzieksmaak hebben. Misschien dus eens heel wat anders opzetten dan je normaal luistert. :wink:

En misschien heb je tijdens de trip ook wel helemaal geen zin om muziek te luisteren. Dat heb ik best vaak eigenlijk. Laat het gewoon zo komen als het komt, maar bereid je eventueel voor met een paar playlists met geschikte muziek die makkelijk te bereiken zijn (omgaan met technologie gaat meestal niet zo goed samen met trippen).

Veel plezier alvast!

9. Devid

Devid Newbie

Hmm oke, dat kan ik wel begrijpen, nu ik er ook zo over na denk is het misschien wel handiger om 10 gr te doen.

We houden zelf meer van de new wave hiphop in nl dus is sowieso niet duister. Ik denk maar dat ik moet kijken hoe ik me op dat moment voel.
    En ik ga ff op internet kijken voor verschillende soorten muziek tijdens het trippen.

Ja ik heb er volle vertrouwen in dat het leuk en ook educatief gaat worden!!
    Ik hoop ook dat ik er iets van kan leren, zoals allemaal mensen zeggen...
    Heel erg bedankt voor alle handige informatie, misschien dat ik na woensdag wel laat weten hoe het is gegaan.

10. Bee

Bee Belezen gebruiker

Geloof me, het is meer zonde om je eerste trip bad te gaan dan om net-niet te trippen :grimacing: Je kunt ooit toch nog een keer truffels eten en hoger doseren als je daar behoefte aan hebt?

11. Devid

Devid Newbie

Ja ik denk dat het inderdaad het beste is om 10gr te eten. Nu ik er een tijdje over heb nagedacht lijkt me het toch wel verstandiger.

12. SuperSilverHaze

SuperSilverHaze Experimenterende gebruiker

Bij mijn eerste keer trippen had ik 15gram genomen en dat was geweldig. 10gram is het altijd net niet. Het is ergens ook wel zonde als je niet de volledige ervaring mee maakt.

13. Mindless

Dat kan heel goed. Maar daar is geen garantie op. Het kan ook de totaal andere kant op slaan, om wat voor reden dan ook. Vandaar het advies om het de eerste keer voorzichtig af te tasten.

Nee hoor, dat hoeft niet per se. Je kunt prachtige ervaringen hebben op 10 gram. Sommigen zijn ook nog eens sterk gevoelig voor de stof en zullen flink trippen op deze dosering. Dat zijn dan meer de uitzonderingen misschien, maar voor hetzelfde is de TS zo'n uitzondering.

Het is ergens ook wel zonde als je allereerste trip te overweldigend voor je is en je daardoor bad gaat. Zie die angst maar eens te overkomen om een 2e keer te trippen. Sommigen verpesten trippen voor zichzelf voor altijd op die manier.

Waarom altijd die haast om meteen de beste trip te hebben? Met psychedelica kun je het beter wat rustiger aan doen eerst. Je kunt nog een heel leven experimenteren met trippen.

Laatst bewerkt: 20 mei 2019
    Bee en Eik vinden dit leuk.
  14. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

ik zelf ben een fervent rap luisteraar. maar hoe chill ik deze muziek ook vind, het is een no-go tijdens psychedelische trips voor mij teveel tekst. Een mac miller of een jacin trill bijvoorbeeld kan fijn zijn in de come up. Ik raad jou aan om mellow hip hop beats aan te zetten, zonder tekst dus.

15. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @Devid ,

Het meeste is al gezegd hierboven. Ik wil me graag aansluiten bij het advies om het de eerste keer bij 10 gram te houden. Het is mogelijk dat je het dan een beetje "net-niet" zult vinden. Maar alles is beter dan de eerste keer in een paniekaanval te belanden. Dat had ik toen ik de eerste keer een volledige portie gedroogde paddo's (3gram) naar binnen had gewerkt. Doe het rustig aan en als het je bevalt neem je de volgende keer 12 of 15 gram!

Heel belangrijk ook dat je zo goed in je vel zit. Dat is 1 van de cruciale elementen voor een goede trip. Ik zou zelf wel een voorkeur hebben om de eerste keer trippen thuis te doen en niet in een park waar allemaal onbekenden rondlopen. Dus mocht je een rustiger plekje met meer privacy hebben dan zou ik daar voor gaan. Qua muziek kun je het beste muziek luisteren die je mooi vind en tevens niets duisters of negatiefs in zich heeft (zelfs niet als je dat normaal wel prettig vind).

Voor tijdens de trip zou ik je willen meegeven dat je gewoon alles over je heen moet laten komen. Mooie gedachte, slechte gedachten, visueel spectacel of juist het gebrek daaraan.... probeer het allemaal gewoon te accepteren en probveer je nergens tegen te verzetten!

Veel plezier! Ik hoor graag hoe het is gegaan!

Bee vindt dit leuk.
  16. Bee

Bee Belezen gebruiker

Qua muziek is hiphop trouwens denk ik niet per se de beste keuze, ik luister aan de truffels ook echt compleet andere muziek dan in "het echte leven", al is dat inmiddels een beetje gaan overlappen (don't do drugs kids). Rode draad is dat het meestal instrumentaal is (of dat de tekst in ieder geval niet het belangrijkste is maar slechts de muziek ondersteunt) en dat er veel in gebeurt qua wisseling van ritme/melodie/instrumenten. De standaard couplet-refrein-couplet-refrein-bridge-refrein werkt voor mij niet en al helemaal niet aan de truffels.

Over het algemeen betekent dat rustige oldschool dubstep, Sphongle, Massive Attack (zgn triphop), Blockhead, Nomine, Peter Power. Maar goed, over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Maar wie weet zit er wat tussen. Goeie reis toegewenst en laat weten hoe het was :grinning:

Fenrir vindt dit leuk.
  17. Mindless

Nog een aanrader is Tipper (ook triphop). Heel soms luister ik daar nuchter naar, maar tijdens het trippen weet je niet wat je hoort. Ongelofelijke muziek. Persoonlijk luister ik tijdens paddo/truffel trippen niet zo vaak muziek (behalve in de comedown). Op LSD (en ALD-52 en 1P) is muziek luisteren het vetst! Maar er zijn ook mensen die wel erg graag muziek luisteren op psilo en het doet sowieso wat met je muziekbeleving. :)

Check bijvoorbeeld deze van Tipper:

Dit soort muziek is perfect imo voor tijdens trippen.

Edit:

OMG, ik zie dat Tipper nét een nieuw album uit heeft gebracht :grimacing::grimacing:

Laatst bewerkt: 20 mei 2019
    Fenrir en Mezelf vinden dit leuk.
  18. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Ik doe haast niet anders dan muziek luisteren tijdens trips. Psybient, psytrance etc is wat ik dan vaak lusiter.

Maaruh @Mindless bedankt voor de geposte youtube video want deze is zojuist toegevoegd aan mijn trip muziek lijstje... Lekker!

Fenrir en Mindless vinden dit leuk.
  19. Devid

Devid Newbie

Als ik bad ga op een drug vind ik het nooit zo erg erna. Ik vind het juist een ervaring en is het weer een les voor de volgende keer. Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe bad gaan op psychedelische drugs is en bad gaan hoeft van mij ook niet de eerste keer lol.
    Ik verheug me er al een hele tijd op om voor het eerst te trippen en als deze trip dan zou mee vallen moet ik weer wachten. En dit niet alleen, ook hoor ik van veel mensen dat hun eerste trip de kijk op dingen in positieve wijze heeft veranderd. En lijkt me nou zonde als ik zo iets niet mee maak als ik bijvoorbeeld voor de 10 gram kies.

Ja maar zoals ik hier boven zei zeggen mensen dat de eerste keer altijd bij je blijft en altijd anders zou zijn als de rest.
    Ik weet natuurlijk niet of dit nou echt waar is of niet... Zo niet zou ik zelf ook voor de 10gr kiezen om save te zijn.

Dit gaat voor mij en mijn vrienden lastig aangezien we nog allemaal thuis wonen bij onze ouders. Mijn ouders zelf zijn best tegen drugs dus dat gaat het sowieso niet worden thuis. In het park waar we van plan zijn om te trippen komen we redelijk vaak aangezien we altijd daar naar toe gaan om te blowen. Dus die plek kennen we goed en voelt ook wel veilig omdat we er best vaak komen haha. Het is ook niet een plek wat super druk is.

Ja dit ben ik sowieso van plan, ik heb altijd met drugs dat ik me gewoon laat meeslepen dus dat moet wel goed komen!

Het leek me wel logisch dat hiphop niet echt toepasselijk is voor truffels.
    Ja er zit zeker wat tussen! Dankje voor de muziektips.

Ja Jacin Trill en dat soort type luisteren we wel vaak dus gaan we denk ik ook ff opzetten, ook een goed idee om zulke beats aan te doen, vind ik altijd wel chill.

Wow, Ik kende Tipper niet, maar wat een muziek.
    Dit gaat opgezet worden! Nu ik er nuchter naar luister droom ik al helemaal weg hahaha :).

Zo, wat een reacties allemaal, dit had ik niet verwacht
    Nu moet ik me maar ff concentreren op mijn laatste examens morgen.
    Maar allemaal bedankt voor het reageren, dit heeft me onwijs geholpen.
    Ik zal laten weten hoe de trip was gegaan!

Mindless vindt dit leuk.
  20. Mindless

Echt bad gaan op psychedelica wil je niet, geloof me. Al moet ik wel toegeven dat je zeker dingen kunt leren van zo'n ervaring, maar dat komt dan soms pas na weken, maanden, jaren of zelfs nooit als je het niet goed verwerkt.

en
    Dat is absoluut niet waar (imo).

Trippen is niet zoals MDMA waarbij de allereerste keer voor velen nooit overtroffen zal worden. Na tussen de 75-100 keer getript te hebben, worden mijn trips nog steeds mooier. Vasthouden aan een herinnering en dat op een voetstuk plaatsen is imo sowieso geen goed idee. Beschouw elke nieuwe trip weer als je eerste! :grinning:

Kortom, zit er dus maar niet over in of je eerste trip wel de perfecte eerste trip gaat worden. Laat het gewoon komen hoe het komt en laat je vooral verrassen!

Mezelf vindt dit leuk.
  21. Devid

Devid Newbie

Ja ik geloof je wel, denk dat ik het maar save ga doen. En het laatste beetje gewoon een anderhalf uur later ga eten, ook al werkt het misschien niet. Ik kan het niet bewaren in een koelkast en weg gooien is zonde.
    Ja, daar heb je me :/

Oke, dan vind ik het niet erg om de eerste keer voor de 10gr te gaan. in ieder geval mooi dat bij jou de trips mooier worden!

Mezelf, Bee en Mindless vinden dit leuk.
  22. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Ik beaam dat zeker. Met psychedelica hoeft het helemaal niet zo te zijn dat de eerste trip de beste is. Ik heb ook meer dan 100x getript en elke trip is weer uniek en bijzonder. Wel kan ik iets van +-20 trips beter herinneren dan de rest, waarvan de eerste er 1 van is. Maar zeker niet de beste en/of mooiste trip die ik heb gehad.

23. Astronaut

Astronaut Newbie

Tof dat je truffels wilt proberen. De eerste keer had ik zelf Atlantis truffels, dat is zegmaar een medium potent soort zoals de headshop dat beweerd. Ook sluit ik me aan bij voorgaande reacties dat dosering uiterst belangrijk is voor een goede trip en dat het soort niet altijd wat uitmaakt. Het kan wel zo zijn dat de ene soort truffel een andere psilocybine verhouding bezit dan een ander soort.. waardoor je dus minder of meer moet doseren (afhankelijk per soort). Daar zul je zelf achter moeten komen door ze allemaal een keer te testen :P Zelf nam ik 8 gram gedroogde truffels op een lege maag, 3 kwartier gewacht zonder effect.. daarna de ander helft van het bakje leeg gegeten en ik werd binnen 10 minuten helemaal space :grin: het kan dus per persoon verschillen hoe (snel) de effecten op je binnenkomen. Een goeie setting is belangrijk , rustige omgeving, of ga gewoon thuis truffelen. Zet reggae op ofzo, en zorg voor een donkere kamer met sfeerverlichting en een goede mindstate :P dan moet het helemaal goed komen met de trip. Een rustig park/natuurgebied kan ook maar ik raad je aan om de eerste keer in een vertrouwde omgeving te truffelen.
    Fijne trip man :grin:

24. Devid

Devid Newbie

Ja nu ik dit weet heb ik ook niet zo veel haast om gelijk de beste trip te krijgen, ik ga het rustig aan proberen.

Thuis gaat me niet lukken om te trippen, maar zoals ik hier boven al zei we zitten vaak in het park waar we vaak blowen, dit zal dus niet vreemd of onbekend voelen denk ik. We gaan ook allemaal soorten muziek opzetten en opzich wel goed idee om reggae op te zetten!

Astronaut vindt dit leuk.
Laden...