1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Welkom in de stam! – een lsd trip op Psy-Fi

Discussie in 'Trip reports' gestart door Eik, 3 sep 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Okay dit is een lang verhaal geworden. Hopelijk kunnen jullie het waarderen en geeft het een idee hoe het is om een LSD trip te beleven in het openbaar op een festival zoals Psy-Fi.

Daar gaan we!

De bel gaat. Het is woensdagavond en mijn maat staat voor de deur. Eindelijk is het zover. Het moment waar ik me al een jaar op verheug. We gaan naar Psy-Fi. Mijn vrouw en kinderen heb ik al uitgebreid geknuffeld, mijn tas is gepakt. Ik ben er klaar voor!

Aankomst & eerste indruk

De eerste volle dag op het festival heb ik besteed aan het verkennen van Psy-Fi en het proeven van de sfeer onder het genot van een paar lekkere jointjes. Wat me meteen opvalt is dat het overal schoon is. Geen bergen plastic en afval op de grond. Het weiland voor een podium is hier gewoon een schoon grasveld. Zelfs de peuken worden netjes in mobiele asbakken gemikt. Nog nooit zo’n schoon festivalterrein gezien! En wat een prettig relaxte sfeer zeg. Overal vriendelijke mensen om praatjes mee te maken en alles lijkt te mogen. Wil je naakt zwemmen? Prima! Wil je uit je plaat gaan op de muziek? Een dutje doen in een hangmat of rustig mediteren? Allemaal goed!

upload_2019-9-3_16-49-32.jpg

Elke keer als ik iemand aankijk krijg ik een vriendelijke, open glimlach terug. Soms gevolgd door een knuffel. Hapjes, drankjes en rookwaar worden gul gedeeld onder de aanwezigen. Zo kan het dus ook!

Op deze eerste dag ga ik ook even kennismaken met @acht.zes @verwondering @Jmths @Wiz en @psycel en zie ik @NiandraLades terug. Echt heel leuk om eindelijk eens wat gezichten achter de drugsforum namen te zien. Later zou ik ook @Rupsen God ❤ @Spacey Ostrich en @Fenrir nog live ontmoeten! Wat een feestje zeg!

LSD

Het is vrijdag. Dit gaat onze kennismaking met trippen in het openbaar worden! Uitgerust en goed gehumeurd zoeken we een mooi en rustig schaduwplekje uit onder een tent. We hebben uitzicht op een meertje en aan de overkant van het meertje zien we tentjes met yoga, meditatie en andere hippie-workshops. We zitten hier goed. Om 13.00 uur nemen we 1,5 zegel LSD. Ik had deze LSD al eens gehad op micro doseringen en schat ze op circa 70-80 ug per zegel.

upload_2019-9-3_16-49-32.png

Na een uurtje chillen komt het effect rustig aan opzetten. Ik voel me ontspannen en relaxed, de wolken zijn prachtig en bewegen zachtjes op en neer. In het verleden heb ik tijdens trips vaak naar buiten gewild juist om de natuur te beleven. Meestal durfde ik dat niet omdat ik bang was voor contact met andere mensen in mijn verdwaasde staat van zijn. Op Psy-Fi vind ik het heerlijk. Niemand die je raar aankijkt als je iets te lang naar de wolken staart of een mooi meisje net iets te vriendelijk toelacht.

Heftige visuals heb ik verder niet maar het gevoel is zalig! Ik besluit dat de trip nog wel iets heftiger mag en neem nog 50 ug ALD-52 bij. Door het late innemen doet deze 50ug extra niet superveel maar het versterkt de trip wel ietwat. Uiteindelijk voelt de trip aan als 125-140 ug.

Zwemmen

Ik trek mijn kleren uit en loop poedelnaakt het koude meertje in. Ik voel geen schaamte en heb niet het gevoel bekeken te worden. Ik praat een tijdje met een jongen die zichzelf probeert te bevrijden van zijn (streng)christelijke opvoeding. Samen naakt zwemmen en kletsen als twee hetero-mannen is voor hem therapeutisch vertelt hij me. Het helpt hem vrijer om te gaan met het leven en met naaktheid in het algemeen. Ik vind het allemaal helemaal prima.

Eenmaal aan de oever gekomen kruip ik naast een mooi Brits meisje op een vlondertje om op te drogen in de zon. Ik maak een heerlijk relaxed praatje met het mooie topless meisje en doe ondertussen mijn best niet opgewonden te raken. Het laatste dat ik wil is dit pure momentje verstoren met iets dat gecompliceerd is. Bovendien wil ik haar daar al helemaal niet mee lastig vallen. We kletsen over de wereld, de maatschappij en het heerlijke feest hier! Ik neem afscheid, doe mijn droge kleren aan en ga met mijn maat het terrein verkennen.

Rondjes lopen

Al snel komen we bij een gezellig fruitkraampje. Ik koop een smoothie en ben verbaasd over hoe waanzinnig lekker hij smaakt! Mijn vriend vertelt me dat hij in de keuken heeft gekeken en dat er amper vers fruit in zit. Bovendien durven ze er ook nog 6 euro voor te vragen. Het sapje smaakt meteen veel minder lekker en mijn eerste reactie is: “kut-hippies”! We moeten erg hard lachen om deze totale omdraai van perceptie door een dergelijke kleine ontdekking. We besluiten dat het goed is om altijd te blijven relativeren. Zelfs die dingen die je na aan het hart liggen!

We sjokken rustig trippend verder totdat mijn maat me roept: “Eik, dat is die gast van het CDA”! Ik kijk rond en op letterlijk 1 meter afstand kijk ik recht in het gezicht van Buma. Die is blijkbaar met de burgemeester van Leeuwarden op inspectie. Mijn mond valt open en ik stamel “Hoe dan?!”. Het tolerante drugsbeleid, de open houding ten opzichte van naaktheid en seksualiteit; alles op Psy-Fi lijkt haaks te staan op de standpunten van het CDA. Ik besluit uiteindelijk maar dat het een grap van de kosmos is dat ik nu net op de piek van een LSD trip deze man moet ontmoeten. Ergens diep van binnen heb ik er wel respect voor dat hij het gewoon doet. Het is toch een beetje in het “Hol van de Leeuw” voor hem. Ik hoop dat Psy-Fi hem er een beetje van heeft kunnen overtuigen dat een liberaal drugsbeleid niet altijd voor problemen hoeft te zorgen.

Sacred Island

We lopen richting het “Sacred Island”. Dit is de plek waar alle lezingen en workshops worden gegeven. Er is meditatie, yoga diverse spirituele stromingen en nog veel meer. Ik besluit uiteindelijk op een heuveltje te luisteren naar een Zuid-Afrikaanse vrouw die uitbundig uitleg geeft over ademhalingstechnieken en meditatie. Genietend van het zonnetje en de trip laat ik me onder dompelen. Ik laat me niet afleiden door het feit dat er een gast rondloopt, met als enig kledingstuk een zwembroek op zijn kop. Ook de rest lijkt hier niet van op te kijken.

upload_2019-9-3_16-54-38.png

Na de workshop is het tijd voor een hapje eten. Onderweg komen we onze buurmeisjes van op de camping tegen. We vertellen enthousiast hoe leuk we Psy-Fi vinden en komen tot de conclusie dat Psy-Fi nagenoeg perfect is. Het enige dat nog mist is een “Fap-Tent”. Het zonnetje, de lsd en de aanwezigheid van veel mooie vrouwen zorgt ervoor dat ik een erotische “vibe” ervaar op het festival. Wat zou het toch handig zijn als je daar ergens op het festival terrein “werk” van zou kunnen maken zonder helemaal terug te moeten naar de camping is ons idee! Een van de buurmeisjes kijkt ons met een glimlach aan en zegt “Dat zou natuurlijk kunnen. Maar je kunt die energie ook gewoon lekker bij je houden en gebruiken in plaats van het zomaar weg te spuiten”. Tsja dat kan natuurlijk ook! Ik besluit haar advies te volgen.

De Main Stage

Na al het geslenter en geklets is het tijd om eens goed te dansen bij de main stage. Als we dichterbij komen zwelt het geluid langzaam aan. We lopen een soort vrolijke chaotische orkaan binnen. Steeds meer mensen die steeds wilder dansen. Er wordt ook wel allemachtig strak gedraaid. Zodra ik op de dansvloer ben ga ik meteen helemaal los. Ik laat me helemaal gaan en heb steeds minder door van wat er om me heen gebeurd. Mijn stampende blote voeten volgen de snelle psy-trance beats en mijn hele lijf is aan het knallen! Ik ben alleen met de muziek.

Als ik bezweet en licht hijgend mijn ogen opendoe, zie ik dat er een hele groep om me heen staat die lachend en aanmoedigend mijn kant op kijken. Blijkbaar konden ze de “Stampende Eik” show waarderen. Ik werd aangemoedigd om nog verder uit mijn plaat te gaan!

Strandje

Ik vertel mijn maat dat ik even moet rusten. We besluiten een lachgasballon te nuttigen op het strandje bij de Main Stage. Ik raak aan de praat met een wat oudere meneer. Ik vertel hem dat ik het zo leuk vind hier. De vriendelijke sociale mensen, de vrijheid, de natuur! Ik vertel hem dat het echt aanvoelt als meer dan zomaar een festival. Het voelt aan als een “community”. Hij kijkt me recht in mijn trippende ogen en verteld me: “Dat klopt! Welkom in onze stam!”. Hij haalt een klein doosje met rode modder uit de amazone tevoorschijn en begint indianenstrepen te trekken over mijn gezicht. “Zo. Nu ben je een psychedelic-warrior” zegt hij met een glimlach. Ik besluit om mijn nieuwe status als krijger uit te testen op de dansvloer. En alweer wordt ik overvallen door het gevoel dat dit niet zomaar een feestje is maar het bijeenkomen van een stam; mijn stam!

Na-space met Pink Floyd

Als het koud wordt trekken we ons even terug op de camping. Een warme trui aandoen en even een lekker jointje roken. We zetten wat oude Pink Floyd nummers op en liggen heerlijk rustig weg te spacen op de muziek. Ik merk dat de trip opeens veel intenser is. Met mijn ogen dicht zijn de visuals duidelijker aanwezig en ga ik veel dieper op in mijn trip. Blijft toch opvallend dat het verminderen van prikkels de trip intensiveert...

Af en toe wordt Pink Floyd onderbroken door flink wat gekreun een paar meter verderop. Later zullen we ontdekken dat een van de buurmeisjes die we die middag waren tegengekomen zich flink heeft laten verwennen door een toevallige ontmoeting daar. Ik ben blij voor haar en een beetje jaloers op hem…

Het einde

Ik ben mentaal echt op! Na 11 uur trippen is het mooi geweest. Mijn gedachten gaan echter nog alle kanten op en slapen gaat een kansloze operatie worden. Ik probeer een benzo-tje te vinden om te kunnen slapen maar kan deze nergens vinden. Ik geraak in een loop terecht waarbij ik op steeds dezelfde plekjes zoek. Steeds wanhopiger; toilettas, tentzakje, buiten, onder mijn kussen… maar telkens nee!. Oh jee… ik ga nu toch geen bad trip krijgen op het einde van mijn trip?! Dat is me nog nooit gebeurd! Na de benzo heb ik geen water meer en begint er een volgende loop. Het kost me moeite niet in negativiteit weg te zakken maar uiteindelijk weet ik kalm te blijven.

Als ik eenmaal veilig in mijn bedje lig moet ik toch werk maken van alle opgebouwde seksuele spanning. Mijn lichaam is opgewonden maar mijn geest is eigenlijk met andere zaken bezig. Ik heb niet lang nodig om een hoogtepunt te bereiken. Maar in plaats van dat het erotisch aanvoelt voelt het spiritueel aan. De stam die hier aan het feesten is “spuit” ik tot leven. Ik creeer deze community met mijn eigen “seed of science”.

Terwijl ik vredig in slaap val denk ik terug aan de woorden van de oude hippie op het strand: “Welkom in onze stam!”

upload_2019-9-3_16-52-45.png

Laatst bewerkt: 4 sep 2019
    Zonnetje, verwondering, Paddo's en 25 anderen vinden dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Fantastisch rapport Eik!

Wat een bak positieve energie heb jij in je zeg! Die big smile continue op je gezicht zal ik nooit meer vergeten!

Ik moet ook maar eens een triprapport gaan schrijven en wel betreffende de DOC trip van zaterdag, die was episch!

Eik, Roze Olifant, Fenrir en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Zinnentuimel

Zinnentuimel Experimenterende gebruiker

Wauw, super mooi report en klinkt als een fantastische ervaring. Heb zelf op de zaterdag truffels gedaan omdat ik normaal psychedelica heel chaotisch en verwarrend vind. Meteen LSD doen leek me dus iets teveel van het goede. Achteraf wel spijt dat ik niet voor lsd of een wat sterkere dosis van de truffels ben gegaan want het viel super goed en de sfeer op het festival was er zeker naar. Maarja, beter dit dan meteen over de kop natuurlijk. Goed om te lezen dat het jou goed bevallen is voor het eerst in het openbaar. Heel herkenbaar ook wat je allemaal schrijft over het festival zelf. Ben echt opslag verliefd geworden en ga volgend jaar zeker weer. Dan wel aan de LSD.

Eik, Roze Olifant en Fenrir vinden dit leuk.
  4. Perenijsje

Perenijsje Bewuste gebruiker

Wat een super gaaf report om te lezen! Ik wist niet van Psy-Fi voor ik hier op het forum kwam maar na alle enthousiaste verhalen hoop ik echt dat het volgend jaar gewoon weer ergens in Nederland wordt gehouden en dan ga ik zeker ook. Wat een belevenis is het. Super dat je het zo naar je zin hebt gehad en die trip klinkt op die loops op het einde na echt heerlijk.

Eik vindt dit leuk.
  5. Rupsen God ❤

Rupsen God ❤ Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Super tof report, Eik! Het was leuk om je te leren kennen, en ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad! :grin: Volgend jaar weer he? :wink: Ik ga toch kijken of ik een week vrij kan krijgen zodat ik ook volop van het festival kan genieten, mits het volgend jaar nogmaals in Nederland wordt gegeven. Een weekend was leuk, maar net even iets te kort naar mijn smaak..

Fenrir vindt dit leuk.
  6. Misfit

Misfit Experimenterende gebruiker

Klinkt echt te gek Eik! Ik overwoog om dit jaar ook naar Psy-Fi te gaan, maar helaas viel die net in mijn vakantie. Wie weet ga ik volgend jaar met een maat van me heen.

Eik vindt dit leuk.
  7. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Wow! Ik zeg: “trip report van de maand”

:grin:

Eik en Roze Olifant vinden dit leuk.
  8. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Wat een mooi report en wat een mooie belevenissen! Wat tof dat jullie zo veel verschillende dingen hebben geprobeerd en lekker helemaal mee zijn gegaan in de trip. Toch heel anders dan thuis he? De vibe was inderdaad heerlijk. Erg leuk om te lezen wat jullie nog allemaal gedaan hebben.
    Het was geweldig om je (weer) zo vrolijk te zien en volop te zien genieten. En lekker stevig te knuffelen. Je hebt inderdaad een hele positieve energie en dat werkt erg aanstekelijk.
    :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:

Eik, Roze Olifant en Fenrir vinden dit leuk.
  9. Aagje

Aagje Newbie

Hallo allemaal,
    Nieuw op dit forum, wel al veel gelezen, maar ik heb toch maar eens een account aangemaakt omdat ik het zo leuk en herkenbaar is wat Eik schrijft, wij waren voor het eerst op psy fi en Eik, je beschrijft de sfeer zo goed! Het is niet na te vertellen, wij hebben ook ervaren dat we werden meegezogen in het stamgevoel die paar dagen, 1 grote familie waar je zo helemaal je (gekste, lekkerste, leukste mafste grenzelooste) zelf kunt zijn, heerlijk! Én ik heb er voor het eerst lsd gebruikt, vind het spannend, maar zal als ik tijd heb er een 1e reportje over schrijven, het was namelijk geweldig en het was voor ons de perfecte omgeving voor een 1e x, tot later

verwondering, שמש, Mezelf en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Rivalrie

Rivalrie Belezen gebruiker

Wat ik mij nou afvraag.... zijn er ook orgies?

שמש, Natozlato, StimsalaBanne en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik voel een trip report van de maand aankomen.. wat een geweldig verslag! Wel nog meer spijt dat ik niet ben gegaan. Geen twijfel mogelijk dat ik er volgend jaar ben.

Heerlijk hoe jij bent gewoon. Zo eerlijk en open. Ik ben jaloers.. je doet mij denken aan mijn vader, maar één die wél experimenteerd.

Ik kan echt niet wachten om een keer een paar van jullie te ontmoeten, zeker nu ik bíjna 18 ben. Toch een beetje te jong ookal voel ik mij niet zo.

Tot volgend jaar, hoop ik!

Mezelf, Eik en Roze Olifant vinden dit leuk.
  12. Stonologie

De vraag is waar.. :tearsofjoy:

13. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Niet verwacht dat jij zo jong was joh. :wink: Geen idee waarom, maar je kwam op mij ouder over. (Wat een compliment is I guess!).

OT: prachtig report Eik! We hebben het er al over gehad dus ik kan kort blijven hier. Klinkt al met al als een supertoffe ervaring, blij dat je zo enthousiast bent en hopelijk kan ik volgend jaar ook van de partij zijn.

14. Roze Olifant

Zeer welkom op het forum! Fijn dat jullie je ook zo naar jullie zin hebben gehad. En we zijn hier natuurlijk altijd blij met meer (trip)reports, zeker over Psy-Fi, dus mocht je de tijd en zin vinden, het zal met veel plezier gelezen worden. :)

15. Stonologie

Al wat vaker gehoord op het forum, grappig, gewoon een jonge drug-nerd zal ik maar zeggen:nerd::grin:..

Of dat positief is is maar net de vraag, maar fijn dat ik toch kan meepraten:)! Geniet echt van de vibe op dit forum, zowel de vriendschappelijkheid als de positief ingestelde sociale controle, die veel mensen met bijvoorbeeld een verslaving het gevoel geven geen outcast te zijn.

Sorry nogal off-topic, Eik word vast gek van mijn gez(eik).:grimacing::tearsofjoy:

Mezelf en Roze Olifant vinden dit leuk.
  16. Roze Olifant

Ach, Eik zal dit alleen maar leuk vinden om te lezen verwacht ik. :wink: Helemaal eens met wat je zegt over het forum! <3

Boven een bepaalde leeftijd is ‘ouder overkomen’ trouwens inderdaad niet al te wenselijk meer, haha, maar in jouw geval zou ik het positief opvatten!

17. Eik

Oh my! Wat een hoop leuke en enthousiaste reacties zeg!

Thanks man dat doet me goed! Leuk ook om jou een keer live te zien. Je doet af en toe wel stoer maar volgens mij ben je stiekem een hardstikke lieve vent! :yum:
    Ben al benieuwd naar je verslag over dat DOC tripje!

Psy-Fi was voor mij ook liefde op het eerste gezicht! Als er een nieuwe editie in NL komt ben ik erbij! Waarom vind je trouwens LSD enger dan Psilocybine (truffels). Zelf vind ik psilocybine juist spannender om te doen. Heb altijd het idee dat het iets minder stuurbaar is en soms een wat duisterder randje kan hebben.

Ik ook niet! Ik heb Psy-Fi ook leren kennen door tripreports op dit forum. Was eigenlijk van plan vorig jaar al te gaan maar toen viel het samen met een reis naar de VS. Ik had me dus echt al meer dan een jaar verheugd op dit feestje. Het blijft toch zeldzaam dat je hoge verwachtingen hebt van iets en dat je dan toch je verwachtingen nog overtreft... Damn I love it!

@Misfit gewoon doen!

Thanks! Ik ben stiekem gewoon een enorme knuffelbeer. Misschien moet ik mijn naam veranderen van Eik naar Teddy :upsidedown:

@Aagje van harte welkom op het forum! Wat leuk dat jullie zo'n leuke tijd hebben gehad op Psy-Fi! Ben al benieuwd naar jouw Psy-Fi en eerste LSD ervaring! Had je wel al ervaring met andere tripmiddelen of was dit ook meteen de eerste keer trippen?!
    Dit dus! :hearteyes:

Nee geen orgies of sex gezien. Het meest direct sexuele dat ik gezien heb was een dansend koppeltje waarbij de jongen duidelijk nogal "enthousiast" was geworden van zijn danspartner :tongueclosed:

Ik vond de sfeer dusdanig open, ongeremd en erotisch geladen dat ik eigenlijk ergens ook wel openbare sex had verwacht. Ik heb ook aan een aantal mensen gevraagd waarom het eigenlijk niet gebeurde. De meeste antwoorden die ik kreeg waren redelijk open minded in de trend van: "Ik zou het helemaal prima vinden maar heb er zelf geen behoefte aan." of "Ik zou toch het gevoel hebben dat ik mensen er mee lastig val" of "Het zou mogelijk het festival in proiblemen kunnen brengen". Ik had niet het idee dat de meeste bezoekers per definitie tegen openbare sex waren.

Verder viel het me op dat ik echt veel mensen met een open relatie of een polyamoureuze relatie heb gesproken. Ik heb natuurlijk geen keiharde cijfers maar mijn indruk is dat het percentage op Psy-Fi beduidend hoger ligt dan in de rest van de maatschappij.

:sweatsmile:

Hey man bedankt voor het compliment! Bijna 18 is echt nog wel jong voor dit soort feestjes en voor trippen in het algemeen. Nu moet ik wel zeggen dat ik het met @Roze Olifant eens ben en dat jij ouder (lees: wijzer) overkomt dan je leeftijd doet vermoeden. Lijkt me leuk je volgend jaar live te zien!

Zo en nu weer even werken... :nerd:

P.S. En nu heb ik nog niet eens verteld over mijn Psy-Fi hoogtepunt... Misschien doe ik dat later nog... :wink:

Qwertyuiopa, verwondering, Albedo en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Zinnentuimel

Zinnentuimel Experimenterende gebruiker

Oh, grappig dat jij dit dan precies andersom hebt. Ik heb nog maar één keer LSD gedaan (was overigens geen echte LSD, maar ALD-52) en ik vond dat toen juist een stuk duisterder en veel minder goed stuurbaar. Ook merkte ik toen dat ik eigenlijk alles wat ik deed niet echt leuk vond, terwijl ik met psilocybine juist alles wat ik doe leuk of fijn vind. Ik voel ook een grotere versmelting met mijn omgeving en meer innerlijke rust. Bij ALD-52 voelde ik me juist erg onrustig, opgejaagd zelfs. Maar het zou ook best met de setting te maken gehad kunnen hebben, die was toen namelijk verre van ideaal. Binnenkort staat er weer een keer ALD-52 of LSD (moet even kijken of ik aan dat laatste kan komen) op de planning dus daarna kan ik het beter vergelijken denk ik. Als het bevalt wil ik het dan volgend jaar op Psy gaan doen. Vond de truffeltrip voor op een festival toch wel erg kort (3 uurtjes ofzo), dus zou wel wat langer willen trippen.

19. Roze Olifant

Ik vind LSD (en analogen zoals ALD-52) ook wel vaak een wat grotere investering dan truffels. Niet zozeer vanwege het type effect (ik vind het inderdaad wat stuurbaarder dan psilo) maar met name vanwege de ellenlange duur. Ik doe LSD hierdoor niet zo vaak in m’n eentje, zeker niet nadat mijn eerste keer LSD solo eigenlijk vrij nasty was. Terwijl ik meermaals leuke solo-ervaringen heb met psilo en recent ook het erop lijkende 4-HO-MET. Ik snap je dus wel. Het is wel zo dat je met beide middelen wat ervaring moet hebben voordat je echt goed kunt vergelijken vanwege de niet te onderschatten set/setting component. Op een dergelijk festival en in goed gezelschap zal LSD goed tot zijn recht komen denk ik. Vooral vanwege het wat ‘makkelijkere’ en stimulerende effect.

Eik en Zinnentuimel vinden dit leuk.
  20. Stonologie

Met je eens, heb beide middelen een aantal keer gedaan (ook andere soorten als 4 ho met en 1p lsd) en vind tryptamines veel makkelijker, euforischer en fijner. LSD werkt voor mij nogal manisch, ene moment blij en empatisch, andere moment heel neutraal tot zelfs wat minder fijn. Bij tryptamines waaronder truffels vind ik het een stuk gelijdelijker en kan ik echt wegsmelten van oprechte empathy.

Zinnentuimel en Roze Olifant vinden dit leuk.
  21. Roze Olifant

Grappig, dit ervaar ik dan weer andersom. Globaal dan, want heb ook wel ‘bipolaire’ ervaringen op LSD gehad (afwisselend dan weer relaxt, dan weer even wat minder fijn, etc.). Echter op psilocybine heb ik keren gehad dat het echt vanuit bijna hemelse euforie plots in zeer korte tijd - minuten - kelderde en terugzakte in dreigende grijstinten, waarbij zelfs de visuals donker van aard werden. Echt verbazingwekkend en fascinerend snel. Maar ik heb bij beide middelen wel de meeste trips gewoon ergens in de normale range (niet extreem het een of het ander) beleefd, evengoed wel met pieken en dalen maar minder opvallend. Toch; als je tryptamines zoals DMT gaat proberen dan zul je merken dat die ook ergens het typische licht-duistere ‘psilorandje’ hebben wat misschien niet op de voorgrond treedt maar wat je wel ergens in de achtergrond hoort rommelen, als een zomers onweer dat niet geheel doorzet. Hoewel die intense ervaringen ook weer heel euforisch kunnen zijn, voor zover ik gelezen heb en waar ik zelf dus ook een beetje aan heb kunnen proeven met DMT.

Set en setting zijn gewoon echt heel belangrijk; belangrijker dan het middel ansich denk ik. Ik heb ook het idee dat solo-trippen eerder neigt naar het wat donkere (want introverter/dieper, tijd en rust om in je hoofd te gaan) dan met twee of meer trippen, als je tenminste een goede tripmatch met diegene(n) hebt. Maar geen garanties. Da’s ook het spannende van trippen. :)

Fenrir vindt dit leuk.
  22. Aagje

Aagje Newbie

Ik kan nog niet echt meepraten qua ervaring, maar ik heb lsd juist ook zo ervaren als jij omschrijft met truffels, het maakte niet uit waar ik mijn aandacht op richtte, alles was leuk, mooi , lief, een perfecte wereld, zo voelde het✨, dus zo verschillend kan het blijkbaar zijn....

Roze Olifant vindt dit leuk.
  23. Roze Olifant

Oh maar zo heb ik LSD het merendeel van de trips ook ervaren hoor! :) Ik heb met zowel LSD als truffels grotendeels positieve ervaringen (met soms een wat mindere ertussen), iets wat ook gewoon bij trippen hoort, zeker als je het vaak doet. Ik zou ook niet kunnen kiezen tussen LSD en psilocybine, staan bij allebei samen op één in m’n drugs top 5 (eigenlijk top 6 dus).

Aagje vindt dit leuk.
  24. Aagje

Aagje Newbie

Nou......ik zie het al, genoeg te leren van jullie hier ik houd me aanbevolen voor tips hoor, hahahaha

Roze Olifant vindt dit leuk.
  25. Eik

Leuke discussie over de verschillen tussen LSD en de tryptamines zoals psilo en DMT. Zelf ervaar ik de tryptamines als minder stuurbaar en iets duisterder. Alhoewel ik mijn meest diepe euforie weer juist op psilocybine heb ervaren. Volgens mij reageren mensen gewoon sowieso als individu al heel wisselend op beide stoffen. Zo heb ik bij lsd meestal een positieve bodyload waarbij mijn lichaam lekker aanvoelt terwijl ik van andere juist hoor dat ze het een vervelend opgejaagd gevoel vinden...

Belangrijker nog dan de individuele verschillen is de set&setting volgens mij. Subtiele verschillen in je mentale en fysieke toestand kunnen echt enorme verschillen maken. Ook een kleine verandering in je directe omgeving kan echt je trip opeens veel mooier of juist negatiever maken. Trippen gaat gewoon gepaard met een bepaalde inherente "labiliteit".

P.S. Omdat ik het toch niet kan laten ga ik toch nog even mijn "hoogtepunt van Psy-Fi" vertellen. Hopelijk vergeven jullie het me, na mijn lange lap tekst hiervoor.Ik speelde nog even met het idee om dit met wat "dichterlijke vrijheid" te verwerken in mijn LSD trip report. Omdat het eigenlijk een dag later op mijn MDMA dag plaatsvond lijkt het me toch beter het even apart te vermelden.

Ik had net een heerlijke, maar relatief milde MDMA trip gehad (125+50 mg schat ik). De avond was al ingevallen en ik zat een beetje in de nasleep van mijn tripje heerlijk te ontspannen na een heftige dans-inspanning bij de main stage. Ik ging op het strandje bij het kampvuur zitten. Och wat zat ik daar lekker te zitten! "De wereld is mooi!" dacht ik bij mezelf. Maar de wereld zou nog mooier worden...

Mijn maat keek me indringend aan en zonder iets te zeggen wees hij naar het vuur met zijn ogen. Wat zou hij nou bedoelen dacht ik. Ik schoof een beetje opzij zodat ik beter zicht had. Bij het kampvuur zat een meisje dat ik een jaar of 30 schatte. Ze zat dicht tegen het vuur in kleermakerszit met haar handen gevouwen voor haar borst. Ze was overduidelijk aan het trippen (gezien de rust van haar lichaam vermoed ik op psilo).

Af en toe pufte ze even als er een heftige "golf" van tripgevoelens over haar heen kwam. Ik weet niet hoe ze het deed maar ze straalde gewoon. Ze straalde zoveel liefde en dankbaarheid uit dat het gewoon bijna tastbaar was. Mijn mond viel zowat open. Wat een prachtige eenvoudige schoonheid was me dat zeg!

Ik denk dat er misschien wel twintig mensen verzameld waren rond dat kampvuur. Iedereen was muisstil en bijna iedereen observeerde het trippende meisje. Af en toe deed ze even haar ogen rond en keek ze rond met een grote gelukzalige glimlach. Op gegeven moment keek ze me recht in mijn ogen. Ik had het idee dat ik via haar ogen rechtstreeks contact met haar binnenste ik en met "iets voorbij haarzelf" maakte. Geheel spontaan gooide ik haar een handkusje toe. Ik kreeg meteen de meeste liefdevolle glimlach en een handkusje terug van haar. Zo puur, zo direct en zo onvoorwaardelijk. Ik was echt "blown".

Als er een beeld is dat me bij zal blijven van Psy-Fi 2019 dan is het dat wel!

Zonnetje, verwondering, שמש en 8 anderen vinden dit leuk.
  26. Aagje

Aagje Newbie

Wat prachtig beschreven zeg! ✨❣️

27. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Precies dit heb ik ook.

Niet beter kunnen verwoorden.

Wauw!

28. Eik

Thanks!

Ik zou echt willen dat meer mensen haar hadden kunnen zien. Zou mooi promotiemateriaal voor psychedelica zijn geweest...

29. Stonologie

Wederom prachtig:hearteyes:

30. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Ik kom er nu pas aan toe om op DF een beetje bij te lezen, en potdikke heb ik jouw report nog helemaal over het hoofd gezien! Stom is dat!

Erg leuk report, de positieve energie straalt ervanaf! Je bent al net zo enthousiast over Psy-Fi als ik. Mooi! Dat betekent dat je er volgend jaar onvermijdelijk weer bij bent! :grin: Ik vond het leuk jou daar te leren kennen en vond je erg fijn gezelschap!

En ja, die faptent, ik zie het al voor me. De rukruimte. De trekkershut. De klaarkomkeet of de zaadbazaar. Namen zat te bedenken voor dit noodzakelijk drukverlagend etablissement. Nu de uitvoering nog.

Je hoort er nu bij! :grinning: :thumbsup2:

Ja, zo voelt het zeker. Daarom is het afscheid nemen aan het eind van het festival ook zo moeilijk. We willen helemaal niet naar huis! Het is zoveel méér dan een festival.

Het is verbondenheid, liefde, saamhorigheid. Plak er maar wat termen op, maar je moet het meemaken. Je moet er deel van uitmaken. Je moet je erin onderdompelen en je er volledig aan overgeven.

Het is een sfeer waarin iedereen volledig zichzelf durft te zijn en niemand elkaar beoordeelt op hoe hij of zij erbij loopt of hoe hij of zij zich gedraagt.

Er worden véél meer drugs gebruikt dan op het gemiddelde andere festival: mensen lopen keihard te trippen, hard te gaan op uppers, vaag te zijn op keta of op wat dan ook. Mensen zijn soms compleet in een andere wereld. Middenin de dansende menigte zit iemand in stilte te mediteren op de grond. Er staat een strijkplank met kruidenplantjes. Er fietst een peuter met grote oordoppen op op een driewieler door de uitzinnige menigte. En iedereen danst overal keurig omheen, kijkt nergens van op en iedereen geeft elkaar de ruimte. Dit is toch fucking uniek? I love it. :redheart:

O ja, en die aanvulling van jou. Wat mooi beschreven! :hearteyes: Ik kan mij er zo een voorstelling van maken. Psy-Fi is liefde. :)

Natozlato, Eik, Roze Olifant en 2 anderen vinden dit leuk.
  31. Zonnetje

Zonnetje Experimenterende gebruiker

Prima rapportje. Zo gek lang was die niet. Gewoon lekker. Moet zelf Psy-fi ook maar eens beleven :openmouth:

acht.zes vindt dit leuk.
  32. Eik

Ja dat is wel het plan! Nu nog even regelen dat ik mijn wederhelft weer alleen thuis mag laten met de kindjes :sweatsmile:

Dat is wederzijds!

Beste beschrijving van psy-fi! Dit!!!

verwondering vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Welkom stam –
  1. Philosopher
    Reacties:
    64
    Weergaven: