Wellbutrin XR 150 Mg recreatief gebruiken

tequilavodka

Bewuste gebruiker
We houden het hier dan maar bij. En ik zal er rekening mee houden geen onnodige dingen te posten. Het is deels uit raad maar toch doe ik mijn gedacht denk dat dat ook iets psychisch is weten dat iets slecht is en toch verder blijven doen. Fijne avond nog. En ik ben ZEKER GEEN TROL

tequilavodka

Bewuste gebruiker
Ik zal de komende tijd niks meer posten. Word nooit serieus genomen. Al deze dingen zijn niet slecht bedoeld en alles ervan is waar. Ik ben hoe dan ook altijd koppig geweest luisteren naar niemand. Wat ik hier dan doe is ook maar de vraag... Misschien een beetje aandacht ja maar ook dit is onder invloed anders ben ik niet zo. Het spijt mij jullie hebben mij veel goede raad gegeven daar ben ik dankbaar voor! Fijne avond nog!

Zeebats

Bewuste gebruiker
Ik zal de komende tijd niks meer posten. Word nooit serieus genomen. Al deze dingen zijn niet slecht bedoeld en alles ervan is waar. Ik ben hoe dan ook altijd koppig geweest luisteren naar niemand. Wat ik hier dan doe is ook maar de vraag... Misschien een beetje aandacht ja maar ook dit is onder invloed anders ben ik niet zo. Het spijt mij jullie hebben mij veel goede raad gegeven daar ben ik dankbaar voor! Fijne avond nog!
Als je geen trol bent blijft dan vooral posten. Maar probeer dan ook is te luisteren naar mensen die je oprecht proberen te helpen. Je doet zo overdreven elke keer, echt tegen het absurde aan. Probeer daar is wat aan te doen, en misschien nemen mensen je dan weer serieus

tequilavodka

Bewuste gebruiker
Als je geen trol bent blijft dan vooral posten. Maar probeer dan ook is te luisteren naar mensen die je oprecht proberen te helpen. Je doet zo overdreven elke keer, echt tegen het absurde aan. Probeer daar is wat aan te doen, en misschien nemen mensen je dan weer serieus
Ik heb het al zoveel gezegd ik kan rustig overal afblijven , maar als ik er aan begin ga ik te ver telkens opnieuw daarom koop ik nu ook minder tegelijk

tequilavodka

Bewuste gebruiker
Ben al wat bekomen. Die medikinet was zijn geld nog waard wel snuiven wereld van verschil wel korte duur 20 minuten ofzo

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wellbutrin is totaal niet recreatief. Het antwoord is al gegeven maar ik herhaal het nog maar eens. Ik heb het een langere tijd gebruikt voor depressie. Het werkt als stemmingsstabilisator, je moet een spiegel opbouwen en het geeft op zichzelf op normale dosering totaal geen rush of whatsoever. Op hogere dosering verlaagt het de convulsiedrempel zoals gezegd. Je wil geen epileptische aanval krijgen neem ik aan. En dan heb ik het over orale inname, voor snuiven is het al helemaal niet bedoeld en zijn de risico’s onbekender, wellicht groter.

Je bent echt weer extreem onverstandig bezig. Nee, je ‘kunt niet rustig overal vanaf blijven’. Anders deed je het wel. Dit maak je jezelf wijs. Luister nu eens naar wat mensen adviseren. Anders raak je de mensen die het hier in principe goed met je voorhebben ook meer en meer kwijt.

* Edit: Oh, en je zegt ‘ik word nooit serieus genomen’. Stap uit die slachtofferrol. De zaken zijn omgekeerd. Jij neemt jezelf en de mensen die je hier goedbedoeld advies geven niet serieus. Sta daar eens bij stil.

Sterkte.

Laatst bewerkt:

Cardboard

Wijs gebruiker
Nee.

Dit is bedoelt als geneesmiddel. Voor sommigen werkt het (voor de klachten waarmee ze te kampen hebben, en via een dokter). Heb daarentegen ook hele nare ervaringen gehoord,

Zou dit niet recreatief uitproberen. Neem dan liever een andere upper als je toch 'moet'.

OtherShore

Wijs gebruiker
Wellbutrin is totaal niet recreatief.
I respectfully disagree 😅 Zoals @MR_CHIP al heeft uitgelegd is bupropion wel degelijk een beetje recreatief als je het nasaal gebruikt. Er zijn ook berichten dat zeer hoge dosissen oraal recreatief worden (maar dat soort dosissen zijn gevaarlijk). Niet iedereen vindt het effect aangenaam, maar er zijn genoeg mensen die het leuk vinden. Veel mensen vinden het effect vergelijkbaar met cocaïne (bupropion is natuurlijk een cathinoon) — alleen minder sterk en met onaangename bijwerkingen.

En dan heb ik het over orale inname, voor snuiven is het al helemaal niet bedoeld en zijn de risico’s onbekender, wellicht groter.
Tja, bupropion is natuurlijk niet ‘bedoeld’ voor misbruik, net zoals benzodiazepines, amfetaminen en opiaten niet ‘bedoeld’ zijn voor misbruik, maar desalniettemin kun je ze misbruiken.

Als je minder dan 300–400 mg bupropion per dag gebruikt en aanzienlijk minder per dosis, dan is het gevaar op een insult waarschijnlijk klein.

Ter informatie (hier wordt ook in detail ingegaan op het recreatief gebruik van bupropion):

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
I respectfully disagree 😅 Zoals @MR_CHIP al heeft uitgelegd is bupropion wel degelijk een beetje recreatief als je het nasaal gebruikt. Er zijn ook berichten dat zeer hoge dosissen oraal recreatief worden (maar dat soort dosissen zijn gevaarlijk). Niet iedereen vindt het effect aangenaam, maar er zijn genoeg mensen die het leuk vinden. Veel mensen vinden het effect vergelijkbaar met cocaïne (bupropion is natuurlijk een cathinoon) — alleen minder sterk en met onaangename bijwerkingen.

Ja, strikt genomen heb je dan misschien gelijk. Ik had het over orale inname, ik weet dat het nasaal gebruikt * kan * worden maar dat dit wordt afgeraden. Het wordt ook wel ‘poor man’s cocaine’ genoemd. Klinkt toch niet heel aantrekkelijk, en is dus inderdaad op hoge doseringen gevaarlijk. Zelf zou ik er niet aan beginnen. Heb verhalen gelezen (ook op dit forum zelfs reports geloof ik, even geen tijd om ze terug te zoeken) over dat de effecten dan behoorlijk naar kunnen worden.

Tja, bupropion is natuurlijk niet ‘bedoeld’ voor misbruik, net zoals benzodiazepines, amfetaminen en opiaten niet ‘bedoeld’ zijn voor misbruik, maar desalniettemin kun je ze misbruiken.

Amfetaminen staan wel bekend als recreatief. Bupropion over het algemeen niet. Tuurlijk kun je het misbruiken, maar vind dat toch geen heel representatieve vergelijking, ook al is bupropion officieel een cathinone.

Als je minder dan 300–400 mg bupropion per dag gebruikt en aanzienlijk minder per dosis, dan is het gevaar op een insult waarschijnlijk klein.

I know, maar dat is dan ook geen recreatieve dosering maar een therapeutische (oraal). 😉 Je bouwt normaal op van 150 mg, naar 300 mg (naar voor sommige mensen 450 mg) om depressie te behandelen. Het is een apart middel eigenlijk, vooral stemmingsstabiliserend maar ook een hele milde psychostimulant. Maar qua sterkte van dat laatste weer niet vergelijkbaar met methylfenidaat of dexamfetamine. Bij de meeste mensen doet het dan ook relatief weinig op ADHD-klachten (hoewel het voor sommigen wel wat daarop kan werken). Ik vond het overigens wel een prettig middel bij depressie, veel minder bijwerkingen (voor mij) dan SSRI’s maar ook wel een veel subtielere antidepressieve werking. En een beetje een ‘hit or miss’, lees online ook wel verhalen van mensen die er niks aan hadden. Ik weet niet hoe werkzaam het is bij een zware depressie, voor mijn gevoel werkte het veel meer stabiliserend dan dempend. En bij fullblown depressie met hele duistere gedachten is dat mogelijk niet voldoende. Ik gebruikte het in de latere fase van depressie, toen ik weer actief werk moest doen. In combinatie met (naar behoefte) methylfenidaat destijds.

* Edit: Oh, nog bijzonder feitje. Ik ben destijds min of meer per ongeluk cold turkey met Wellbutrin gestopt. Ik was na zo’n anderhalf jaar gebruik (naar tevredenheid) al wel aan het overwegen om een keer te gaan stoppen. Maar op vakantie een paar dagen achter elkaar vergeten te nemen (300 mg), niks van gemerkt en daarna maar besloten om het dan gewoon niet meer te nemen. Dat is geen aanrader, want dit werkt voor iemand anders misschien niet zo. Beter afbouwen. Maar dit moet je met een SSRI toch echt niet proberen. Daardoor voelde het voor mij in therapeutische dosis wel als een vrij ‘relaxt’ middel. Ik twijfel in sombere periodes wel eens om het weer op te starten, aangezien het me hielp en ik er indien gewenst zo eenvoudig ook weer vanaf kwam.

Ter informatie (hier wordt ook in detail ingegaan op het recreatief gebruik van bupropion):

Zal het straks eens bekijken, thanks! 🙂 Ben benieuwd of ik het al gezien heb, heb me destijds voor ik het (langdurig) ging gebruiken wel verdiept in de stof, maar komt me zo niet bekend voor.

OtherShore

Wijs gebruiker
Ik snap je punt wel @Roze Olifant Bupropion is niet bijzonder interessant als roesmiddel en een recreatieve dosis is waarschijnlijk gevaarlijk hoog, dus het is zeker geen aanrader, maar als je zegt dat bupropion ‘totaal niet recreatief’ is begint het bij mij een beetje te kriebelen 😅

Ik denk persoonlijk dat bupropion in hetzelfde rijtje past als stoffen als quetiapine en pregabaline. Deze stoffen worden misbruikt omdat ze enige recreatieve waarde hebben, maar meestal is dat bij gebrek aan beter. Dus ik zou bij deze stoffen misschien spreken van een ‘beperkte’ recreatieve waarde.

Ik weet niet hoe werkzaam het is bij een zware depressie, voor mijn gevoel werkte het veel meer stabiliserend dan dempend.
Ja, dit is ook mijn ervaring. Daarom had ik er ook niet zo veel aan. Ik was redelijk stabiel depressief en daarbij hielp bupropion eigenlijk niet. Het verstoorde ook mijn slaap en dat kwam de situatie niet ten goede. En idd, ontwenningsverschijnselen zijn zeldzaam — een groot voordeel. Wel een mooi middel eigenlijk, vooral voor mensen waarbij SSRIs niet aanslaan, maar voor mij werkte het dus niet.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik snap je punt wel @Roze Olifant Bupropion is niet bijzonder interessant als roesmiddel en een recreatieve dosis is waarschijnlijk gevaarlijk hoog, dus het is zeker geen aanrader, maar als je zegt dat bupropion ‘totaal niet recreatief’ is begint het bij mij een beetje te kriebelen 😅

Ik denk persoonlijk dat bupropion in hetzelfde rijtje past als stoffen als quetiapine en pregabaline. Deze stoffen worden misbruikt omdat ze enige recreatieve waarde hebben, maar meestal is dat bij gebrek aan beter. Dus ik zou bij deze stoffen misschien spreken van een ‘beperkte’ recreatieve waarde.

Daarin kan ik me vinden! Ik stelde het te zwart-wit. Wat jij zegt is genuanceerder en daarmee kloppender.

Ja, dit is ook mijn ervaring. Daarom had ik er ook niet zo veel aan. Ik was redelijk stabiel depressief en daarbij hielp bupropion eigenlijk niet. Het verstoorde ook mijn slaap en dat kwam de situatie niet ten goede. En idd, ontwenningsverschijnselen zijn zeldzaam. Een groot voordeel. Wel een mooi middel eigenlijk, vooral voor mensen waarbij SSRIs niet aanslaan, maar voor mij werkte het dus niet.

Kan ik me indenken. Ik heb in de meest actieve maanden van mijn depressie (achteraf jammer genoeg, denk ik) destijds helemaal geen antidepressiva gebruikt. Ik ben er pas mee begonnen toen het iets beter ging en ik m’n proefschrift weer begon op te pakken. Helaas werkte de SNRI (duloxetine) die ik toen kreeg alleen maar tegen wat dat betreft; weliswaar minder depressie, maar ook teveel ‘no fucks given’, weinig gedachten maar ook geen motivatie, ik kwam toen nog amper m’n bed uit, werd er heel lam van.

Achteraf gezien had ik aan dat middel (of een meer reguliere SSRI) in de acutere fase van de depressie meer gehad. Maar omdat ik toen juist weer actief moest/wilde worden, zijn we overgestapt op Wellbutrin (i.c.m. methylfenidaat als ik echt ging werken) en voor die ‘staart’ van depressie was dat dus een prima middel, was er erg tevreden over. Maar kan me dus helemaal voorstellen dat je er in die écht depressieve fase te weinig of niks aan hebt. Sterker nog: omdat het een milde psychostimulant is zou het angst - en inderdaad, die is wel herkenbaar - insomnia juist kunnen triggeren, dus in die zin juist nadelig op je stemming kunnen werken.

Ik hoorde trouwens van m’n toenmalige psychiater dat het ook regelmatig samen wordt voorgeschreven met een SSRI, om de vervelende bijwerkingen van de SSRI te counteren (gewichtstoename, inactiviteit, laag libido).

Is echt per situatie en per persoon aftasten wat wel en niet werkt. Was er bij jou een middel dat wel effectief was?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
We hebben uiteindelijk geen effectief middel gevonden, dus ik probeer het nu via de niet-medicamenteuze weg.

De niet-medicamenteuze weg is sowieso (naast eventueel medicatie) in principe de belangrijkste, al zeker op de langere termijn. Sterkte! Ik hoop dat het je wat beterschap brengt. 🍀

Girlysogroovy

Experimenterende gebruiker
Ja, strikt genomen heb je dan misschien gelijk. Ik had het over orale inname, ik weet dat het nasaal gebruikt * kan * worden maar dat dit wordt afgeraden. Het wordt ook wel ‘poor man’s cocaine’ genoemd. Klinkt toch niet heel aantrekkelijk, en is dus inderdaad op hoge doseringen gevaarlijk. Zelf zou ik er niet aan beginnen. Heb verhalen gelezen (ook op dit forum zelfs reports geloof ik, even geen tijd om ze terug te zoeken) over dat de effecten dan behoorlijk naar kunnen worden.

Amfetaminen staan wel bekend als recreatief. Bupropion over het algemeen niet. Tuurlijk kun je het misbruiken, maar vind dat toch geen heel representatieve vergelijking, ook al is bupropion officieel een cathinone.

I know, maar dat is dan ook geen recreatieve dosering maar een therapeutische (oraal). 😉 Je bouwt normaal op van 150 mg, naar 300 mg (naar voor sommige mensen 450 mg) om depressie te behandelen. Het is een apart middel eigenlijk, vooral stemmingsstabiliserend maar ook een hele milde psychostimulant. Maar qua sterkte van dat laatste weer niet vergelijkbaar met methylfenidaat of dexamfetamine. Bij de meeste mensen doet het dan ook relatief weinig op ADHD-klachten (hoewel het voor sommigen wel wat daarop kan werken). Ik vond het overigens wel een prettig middel bij depressie, veel minder bijwerkingen (voor mij) dan SSRI’s maar ook wel een veel subtielere antidepressieve werking. En een beetje een ‘hit or miss’, lees online ook wel verhalen van mensen die er niks aan hadden. Ik weet niet hoe werkzaam het is bij een zware depressie, voor mijn gevoel werkte het veel meer stabiliserend dan dempend. En bij fullblown depressie met hele duistere gedachten is dat mogelijk niet voldoende. Ik gebruikte het in de latere fase van depressie, toen ik weer actief werk moest doen. In combinatie met (naar behoefte) methylfenidaat destijds.

* Edit: Oh, nog bijzonder feitje. Ik ben destijds min of meer per ongeluk cold turkey met Wellbutrin gestopt. Ik was na zo’n anderhalf jaar gebruik (naar tevredenheid) al wel aan het overwegen om een keer te gaan stoppen. Maar op vakantie een paar dagen achter elkaar vergeten te nemen (300 mg), niks van gemerkt en daarna maar besloten om het dan gewoon niet meer te nemen. Dat is geen aanrader, want dit werkt voor iemand anders misschien niet zo. Beter afbouwen. Maar dit moet je met een SSRI toch echt niet proberen. Daardoor voelde het voor mij in therapeutische dosis wel als een vrij ‘relaxt’ middel. Ik twijfel in sombere periodes wel eens om het weer op te starten, aangezien het me hielp en ik er indien gewenst zo eenvoudig ook weer vanaf kwam.

Zal het straks eens bekijken, thanks! 🙂 Ben benieuwd of ik het al gezien heb, heb me destijds voor ik het (langdurig) ging gebruiken wel verdiept in de stof, maar komt me zo niet bekend voor.
Ik slik nu een jaar wellbutrin door depressie vorig jaar. In het begin enorm veel bijwerkingen en 8kg afgevallen (nadat ik er door een keto dieet al 30 kwijt was).
Ik heb in de vakantie op eigen houtje proberen afbouwen maar kreeg veel last van hoofdpijn en weer veel meer nare gedachten, piekeren,... dus toch maar opnieuw begonnen.

Ik heb nochtans heel lang het idee gehad dat het op zich weinig effecten had, hoewel ik na 2 maanden wellbutrin, ondanks tegenadvies van psycholoog en huisarts, terug aan het werk ben gegaan. En hierdoor mijn depressie uiteindelijk ook wel terug stabiliseerde.

Ik ben bang om te stoppen omdat ik me nu 80% van de tijd wel best ok voel. Maar goed, mijn arts zou het binnenkort toch willen afbouwen.
Ik slik trouwens 300mg per dag.

Recreatief oraal zou ik het dus ook zeker niet noemen.. nasaal geen ervaring mee, noch behoefte aan... dan liever wat echte C.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik slik nu een jaar wellbutrin door depressie vorig jaar. In het begin enorm veel bijwerkingen en 8kg afgevallen (nadat ik er door een keto dieet al 30 kwijt was).
Ik heb in de vakantie op eigen houtje proberen afbouwen maar kreeg veel last van hoofdpijn en weer veel meer nare gedachten, piekeren,... dus toch maar opnieuw begonnen.

Ik heb nochtans heel lang het idee gehad dat het op zich weinig effecten had, hoewel ik na 2 maanden wellbutrin, ondanks tegenadvies van psycholoog en huisarts, terug aan het werk ben gegaan. En hierdoor mijn depressie uiteindelijk ook wel terug stabiliseerde.

Ik ben bang om te stoppen omdat ik me nu 80% van de tijd wel best ok voel. Maar goed, mijn arts zou het binnenkort toch willen afbouwen.
Ik slik trouwens 300mg per dag.

Recreatief oraal zou ik het dus ook zeker niet noemen.. nasaal geen ervaring mee, noch behoefte aan... dan liever wat echte C.
Snap de angst wel om zonder te proberen leven maar misschien heeft het al genoeg gedaan om je op dit beter pad te brengen. Denk dat je arts je alleszins zoiets niet kan verplichten als je dat echt niet wil.

Bovenaan