Werkt een relatie tussen (ex) gebruikers.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

hansje1963

Belezen gebruiker
Ik wil graag horen hoe er tegen een relatie tussen (ex) gebruikers gekeken wordt en/of zo'n relatie wel kan werken.

In de kliniek zijn ze fel tegen relaties tussen gebruikers ( ex gebruikers) maar aan elke zaken kleven voor en nadelen vind ik.
Je kunt elkaar gigantisch meeslepen, onderuit halen etc maar er is ook een andere weg, nl elkaar steunen door dik en dun.
Ik ben benieuwd wat anderen hier van vinden, ik ben benieuwd!

Wacky

Badass junkie
Sja ik lees in een andere post van je
Mede door de slechte kwaliteit en prijzen is het me gelukt mezelf los te maken van de scene
Dat klinkt alsof het idd niet helpt om terug in de scene te komen op die manier.

Maarja, liefde laat zich niet sturen he.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat het afhankelijk is van de personen... Voor de meesten zal het niet werken maar er zijn er vast ook bij voor wie het wel werkt. Hangt van te veel verschillende dingen af denk ik.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Kan inderdaad twee kanten op gaan zoals je zelf al noemt, welke dat is is lastig te zeggen vantevoren.

MeejheM

Badass junkie
sluit ik me bij aan, dat ligt echt aan de betrokken personen. en natuurlijk wat externe factoren.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Beetje zelfde principe als bij het GGZ, wij werden geacht geen relaties met elkaar te beginnen. Bij afkickcentra zullen ze wel hetzelfde principe handhaven en ze zullen het vast niet zonder reden doen. :wave:

MeejheM

Badass junkie
Ik denk dat er eerder bedoeld word of je als beide ex-verslaafden elkaar vaker terug af doet zaken naar een verslaving, dan de eventuele werking om elkaar clean te houden.

hansje1963

Belezen gebruiker
In de klinieken wordt idd een relatie afgeraden, maar het kan toch werken, wel 2 kanten op maar ook de goede, een van de voordelen is het begrip en weten wat een verslaving in houd, als ik over drugs, trek etc wil praten, dan liever met een ervaringsdeskundige maar dat is voor iedereen weer anders denk ik.Ik ken wat stellen die al geruime tijd samen wonen en meer dan 10 jaar clean zijn samen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Er zijn inderdaad situaties waarin het werkt en situaties waarin het niet werkt. Als je allebei bijvoorbeeld ex-verslaafd bent is het heel moeilijk en is de kans dat je samen weer aan de drugs raakt best wel aanwezig. Als je echter gebruikers bent, maar niet verslaafd, is de kans al een stuk kleiner dat het mis gaat (al blijft de kans natuurlijk bestaan). De kleinste kans heb je wanneer één van de twee of allebei niet gebruiken, echter is bij één van de twee natuurlijk weer de vraag of het gaat werken.

Ik zou persoonlijk niet een relatie willen met iemand die mijn gebruik niet accepteert, en met iemand die mijn gebruik wel accepteert maar niet zelf gebruikt lijkt het me lastig maar niet onmogelijk.

Voor sommigen werkt het, voor sommigen niet. Maar als je echt gek op iemand bent zul je dat risico waarschijnlijk wel willen lopen en hoop ik voor je dat je elkaar voldoende kunt steunen om gezond en fris te blijven :wink:

MeejheM

Badass junkie
Ik ben van mening dat het risico elkaar mee terug te sleuren naar de fles zwaarder weegt dan het feit of je wederhelft nou ervaringsdeskundige is, of gewoon begripvol.

overigens denk ik niet dat je op deze manier een relatie kan plannen, of een partner vinden gebaseerd op een risicoanalyse :grin:

Liefde overkomt je, en ik zou elkaars verleden daar niet tussen laten komen.

je kan er natuurlijk wel rekening mee houden en/of dit vraagstuk bespreken met elkaar.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan