1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wetgeving betreft drugs in Oostenrijk?

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door secretxoxo, 20 mei 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. secretxoxo

secretxoxo Newbie

Ik zou graag willen weten of er een grote kans bestaat gepakt te worden als ik drugs zou meenemen naar Oostenrijk. En wat hier de gevolgen van zouden zijn.

Ik ga in de zomervakantie samen met mijn beste vriend en mijn ouders naar Oostenrijk. We reizen met de auto en moeten dus langs tolwegen etc. Mijn ouders weten niet van mijn drugsgebruik af, en het zou verschrikkelijk zijn als zij daar achterkwamen op die manier.

Ik zou graag 3 - 6 pillen willen mee nemen (die stop ik bij mn borsten haha), 2 voorgedraaide joints (in een sigarettendoosje, verpakt met alluminium folie en misschien in een doosje)en misschien zelfs een sealtje met roze pep meenemen. Dit wil ik dan samen met mijn beste vriend gaan gebruiken.

Ik kan in Oostenrijk gewoon gebruiken aangezien mijn ouders hun eigen weg zullen gaan en mijn beste vriend en ik ook. :)

2. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Bij mijn weten wordt er niet gecontroleerd bij tolwegen, niet standaard in ieder geval. Sowieso kan je binnen de Schengenlanden vrij naar binnen rijden. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen
    Ik heb zelf een keer bij de grens van Kroatië de hele auto leeg moeten halen.
    Echter zijn er natuurlijke wel willekeurige controles, zoals ook in Nederland gebeurt. Als er dan een drugshond bij is ben je zwaar de sjaak. Ik zou het risico niet nemen of een hele goede verstopplek bedenken.

3. JackHerrer

JackHerrer Bewuste gebruiker

Klinkt als een leuke vakantie :grin:

4. secretxoxo

secretxoxo Newbie

@ Prison, dankjewel voor je reactie want ik wist niet meer zeker of ze bij tolwegen controleren, maar nu weet ik dus van niet. En dat risico neem ik me wel :grin:
    @ Jack, jaa zeker haha :wink: x

5. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Ik zou het risico niet nemen.

6. kingdalton

kingdalton Belezen gebruiker

Als je door Bayern reist zou ik sowieso de wiet achterwege laten. Nu zie je er waarschijnlijk best netjes uit samen met je ouders maar ik werd aardig bang toen ik op de terugweg werd aangehouden. Ik moest de hele auto overhoop halen en gelukkig was er geen drugs meer in de auto. Toen de auto was goedgekeurd werd de drugstest erbij gepakt en moest ik in een potje pissen of mee naar het bureau. Gelukkig blow ik vrij onregelmatig en was alle thc al weg. Verder met Noord Duitsland nooit problemen gehad, altijd voor niks in strijkzakken gedaan.

Pilletjes meenemen heb ik nooit moeite mee gehad, gewoon lekker in een sok duwen, maar ik ben met pillen ook nog nooit in Oostenrijk geweest. Zonder drugs ook nooit controle gehad, dat dan weer wel :wave:

7. benniesmitters

benniesmitters Bewuste gebruiker

Heb zelf het een en ander meegenomen naar Oostenrijk met wintersport. Nog nooit problemen meegehad. Maar ik was wel met m'n ouders en een groep op vakantie, dat helpt wel voor controles. Kans dat je gepakt word is zeer klein maar is er natuurlijk wel. Je moet zelf overwegen of het risico het waard is.

8. Dorian1353

Dorian1353 Newbie

Als ik op vakantie ga, gebruik ik geen drugs heb ik met mezelf afgesproken om de volgende reden:
    als ik moeite heb met een paar weken niks gebruiken of er is niks aan zonder drugs
    dan weet ik dat ik een probleem heb, een verslaving kan ik dus echt niet gebruiken haha

9. dookman

dookman Newbie

Oostenrijk heeft net wetgeving aangenomen die de strafbaarheid van drugs verminderen. (evenals portugal).

Laden...
Vergelijkbare Topics - Wetgeving betreft drugs
  1. Nepternic
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    986
  2. nootjes
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.587