What to do?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

M17L18

Newbie
Gelukkig gaat het langzaam de goede kant op! Hij heeft veel slaap gehad en weer kracht om goed te eten. Bedankt!!

Laatst bewerkt:

Syl

Badass junkie
Hallo

Ik en mijn vriend hebben v.h. weekend coke en daarna speed gebruikt. Nu zijn we er beide flink down van geweest ook ziekig maar ben ik weer oke.
Hij echter is erg slecht nog steeds en ik maak mij erg veel zorgen. Hij hallicuneert, heeft het extreem koud, ipv opgefokt voelt hij zich akelig kalm en hij kan moeilijk slapen. Dit is een beetje de basis van waar hij nu last van heeft. Het is 3/4 dagen geleden en ik weet niet wat nu verstandig is om te doen omdat ik mij erg veel zorgen maak. Hij heeft zelf een verleden met drugs, gebruikt al enkele jaren en heeft er verstand van in wat wel en wat niet.
Van coke heb ik geen verstand.
Als je erg veel speed gebruikt in een kort tijdsbestek, kun je hallucinaties en waanideeën krijgen.
Ook komt het meestal door slaap te kort.

"Het koud krijgen tijdens de coming down na uppers zoals speed zijn in principe normale bijwerkingen. De manier waarop je temperatuur ervaart verandert onder invloed van drugs. Ook bloedvaten vernauwen door uppers wat kan leiden tot koude ledematen. Bovendien kan de vrijgekomen adrenaline zorgen voor rillingen."

Ik denk dus dat hij gewoon zijn kater zal moeten uitzitten.
Mochten jullie het echt niet vertrouwen kun je altijd de huisarts bellen.

Sterkte ermee..

Natozlato

Wijs gebruiker
Maakt hij zichzelf ook zorgen? Zo ja, dan zou ik even langs de huisarts gaan.

Heeft ie wel al een paar nachten geslapen? En dan meer dan 6 uur? Door slaapgebrek krijg je hallucinaties.

Goed en gezond eten en lekker uitrusten, buiten wandelen zal ook helpen.

Eerst coke gebruiken en daarna speed is niet zo goed voor je hart. Nu ben ik zelf ook geen heilige. Jullie hebben het wat bont gemaakt en dit zijn de gevolgen. Komt vast goed! Maak je maar niet teveel zorgen. Als die echt niet slaapt, wel even langs de dokter! Dan krijgt ie wss 1 of 2 slaappillen.

DEEPScar807

Experimenterende gebruiker
Als je erg veel speed gebruikt in een kort tijdsbestek, kun je hallucinaties en waanideeën krijgen.
Ook komt het meestal door slaap te kort.
Dat klopt inderdaad, maar is 3/4dagen niet wat lang? Ik heb hier ook veel last van gehad en psychiater vertelde me dat als je wakker wordt en je hebt nog steeds hallucinaties, het dan alarmerend wordt. Ik ga ervan uit dat hij in die dagen toch wel enkele uren geslapen heeft. Moeite met slapen kan ook een symptoom van een psychose zijn.

@M17L18 Ik zou hem toch aanraden om de huisarts te contacteren, de kans zit erin dat je vriend een amfetamine-psychose heeft. Als hij zelf niet wil/niet in staat is om hulp te zoeken, kun je zelf eens bellen en de situatie uitleggen. Ze zullen dan wel zeggen wat je het best kunt doen.
Stel hem gerust, ga niet in discussie, probeer stress en angst te vermijden.
Als hij wanen heeft en dingen zegt die niet kloppen, ga hier niet tegen in maar ga er ook niet in mee. Zeg hem dat jij het anders ervaart.

Veel succes.

Syl

Badass junkie
Dat klopt inderdaad, maar is 3/4dagen niet wat lang? Ik heb hier ook veel last van gehad en psychiater vertelde me dat als je wakker wordt en je hebt nog steeds hallucinaties, het dan alarmerend wordt. Ik ga ervan uit dat hij in die dagen toch wel enkele uren geslapen heeft. Moeite met slapen kan ook een symptoom van een psychose zijn.

@M17L18 Ik zou hem toch aanraden om de huisarts te contacteren, de kans zit erin dat je vriend een amfetamine-psychose heeft. Als hij zelf niet wil/niet in staat is om hulp te zoeken, kun je zelf eens bellen en de situatie uitleggen. Ze zullen dan wel zeggen wat je het best kunt doen.
Stel hem gerust, ga niet in discussie, probeer stress en angst te vermijden.
Als hij wanen heeft en dingen zegt die niet kloppen, ga hier niet tegen in maar ga er ook niet in mee. Zeg hem dat jij het anders ervaart.

Veel succes.
Dan inderdaad voor alle zekerheid toch maar ff dokter bellen en het voorleggen.
Denk dat je wel goed punt hebt.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan