Wiet brand Niet ??

Unstopable Maniac

Experimenterende gebruiker
vanmiddag rond een uur of 3 m'n eerste pure joint gerookt, ik had een tip van 1cm lang, een stukje shag van 1cm lang achter de tip liggen en de rest alleen wiet ( ong 1 gram ) . :)

eenmal aangestoken gingen de eerste 3 heisen goed, maar vanaf toen brande de wiet nauwelijks en moest bij elke heis mn aansteker erbij houden en dan brande die alsnog nauwelijks :confused: .

geen idee hoe dit komt, wie het wel weet please zeg hoe dit te voorkomen want het is uiters eritant als je aant smoken bent :( .

alvast bedankt grs Jaap :smoke:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Als het zo goed als tabak zou branden, dan zou 90% van je wiet in rook op gaan. Het voordeel is dus dat er veel minder verloren gaat dan in een gewone joint. Niet zeike dus en bij elke hijs de vlam erbij houden. Anders moet je niet puur roken, dan pleur je er maar tabak doorheen.

Unstopable Maniac

Zazuu. zei:
hmm, misschien is je wiet te nat.

of misschien iets beter kruumen.

ik heb de wiet zelfs nog in een bakje bijna 24 uur laten drogen ( geen lamp ofzo erop )
en alles was zeer hoed gegrind, nog net geen poeder.
ik had het idee alsof hij verstopt was, alsof er geem lucht doorheen kan. :confused:

Unstopable Maniac

DrippTone zei:
Als het zo goed als tabak zou branden, dan zou 90% van je wiet in rook op gaan. Het voordeel is dus dat er veel minder verloren gaat dan in een gewone joint. Niet zeike dus en bij elke hijs de vlam erbij houden. Anders moet je niet puur roken, dan pleur je er maar tabak doorheen.

ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Unstopable Maniac zei:
ik denk dat er iets anders was, maar ik weet niet was. het leek alsof die verstopt was, het vatte gewoon geen vlam
Heb ik ook wel eens gehad, toen ik de joint open maakte was alles bruin, zwart en kleverig, echt super goor. Ik denk hele slechte wiet ofzo (slechte coffeeshop sowieso), ik heb er toen zelfs ook een topic over gemaakt geloof ik.

Unstopable Maniac

ExceptionalInsight zei:
Unstopable Maniac zei:
Heb ik ook wel eens gehad, toen ik de joint open maakte was alles bruin, zwart en kleverig, echt super goor. Ik denk hele slechte wiet ofzo (slechte coffeeshop sowieso), ik heb er toen zelfs ook een topic over gemaakt geloof ik.

bestaat die nog ?

Oom Klaas

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Unstopable Maniac zei:

Dit verschijnsel noem ik een "teer-tip" omdat ik niet weet wat het nu precies is...
Ik heb die bruine vieze troep dan in/voor m'n tip zitten waardoor hij verstopt is,
ik denk dat het komt doordat ik dan te strak draaide of iets anders verkeerd deed...

Maar ik zou gewoon een nieuwe joint draaien met dezelfde wiet en kijken of het weer gebeurt.

't Is mij met verschillende soorten A kwaliteit wiet gebeurt,
waardoor ik veronderstel dat het niet aan de kwaliteit wiet zal liggen...

Loenatik

ja heb ik ook al vaak gehad maar zou niet weten hoe een teertip ontstaat :confused:
enigste logische reden dat ik kan bedenke is dat er een stukje tabak in de tip vastzit en al de teer begint op te hopen waardoor de tip verstopt graakt

geekos

Bewuste gebruiker
De teertip komt mij ook bekend voor, al 3 keer op één dag gehad : 1 pure, die had al rap veel teer in de tip, weggesmeten en nog 2 gewone gerold en het was ook van dat.
Ik kan ook niet bedenken hoe het komt want het waren goeie wietsoorten wanneer we ze apart rookten, goed gedroogd maar de combinatie van de 2 of 3 soorten (of andere omstandigheden) leverde blijkbaar een teertip op

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Unstopable Maniac zei:
ExceptionalInsight zei:
Unstopable Maniac zei:

bestaat die nog ?
Die coffeeshop? Haha, die is heel toevallig pas gesloten, er was een inval en ze vonden honderdduizenden euro's in de kas en kilo's aan wiet en hasj.. Ja wat wil je als het de enige shop in de omgeving is. Of bedoelde je dat topic?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Unstopable Maniac zei:
DrippTone zei:

Verstopt, dus je kon er geen lucht/rook door heen hijsen. In ieder geval niet genoeg om hem goed te roken? Dan zit er dus een knelpunt in je joint, ergens te strak gerold, of je tip zit verstopt. Is gewoon een kwestie van goed leren draaien. Vroeger had ik er nog wel eens last van, maar nu draai ik zo dat het heel makkelijk te verhelpen is.

Zorg dat je vloei niet helemaal over je tip heen valt, dus dat je tip 2 mm uit je joint steekt, zo kun je de tip even half er uit trekken en weer terug doen. Dan is meestal de verstopping wel weg. De joint tussen je vingers heen rollen op de strakke plekken om hem wat losser te maken helpt ook vaak goed.

Maargoed daarnaast ben ik het met je eens. Wie brand niet perfect, en zelf vind ik dat helemaal niet erg. :wink:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Of je tip zit verstopt/is te smal of er zit een klein gaatje in je joint.. Soms valt dat niet op en dan zit je als een gek te zuigen terwijl er niks gebeurd :confused:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Als de pure joint gewoon goed is gedraaid dan kan je hem ook gewoon puur roken hoor. Helemaal als je de vlam erbij houdt..

Unstopable Maniac

DrippTone zei:
Unstopable Maniac zei:
DrippTone zei:

Verstopt, dus je kon er geen lucht/rook door heen hijsen. In ieder geval niet genoeg om hem goed te roken? Dan zit er dus een knelpunt in je joint, ergens te strak gerold, of je tip zit verstopt. Is gewoon een kwestie van goed leren draaien. Vroeger had ik er nog wel eens last van, maar nu draai ik zo dat het heel makkelijk te verhelpen is.

Zorg dat je vloei niet helemaal over je tip heen valt, dus dat je tip 2 mm uit je joint steekt, zo kun je de tip even half er uit trekken en weer terug doen. Dan is meestal de verstopping wel weg. De joint tussen je vingers heen rollen op de strakke plekken om hem wat losser te maken helpt ook vaak goed.

Maargoed daarnaast ben ik het met je eens. Wie brand niet perfect, en zelf vind ik dat helemaal niet erg. :wink:

Hoe heb je het voor jou ''vroegere probleem'' dan verholpen ?
Het kan best zijn dat ik hem te strak draai, ik gooi ook ± 1 gr in mn joint, met een stukje shag aan de voorkant van 1 cm en een tip van ong 1 / 1,5 cm lang. Als mn joint dan uitijndelijk gedraaid is is die ook foookkkiiing strak waar alle wiet zit? Kan hij gewoon té strak zijn dat er geen lucht tussen de wiet doorkan naar het brandpunt?

En zou je a.u.b. dat truukje met de tip willen verklaren? Want als de rest van de joint verstopt is lijkt het me geen zin hebben.

alvast bedankt, grs Jaap :smoke:

Milos

Belezen gebruiker
haha, doe ik ook altijd; mn tipje 2 mm uit de joint, zo rol ik altijd (dacht datk de einige was)

Ensenata

Oh dit is echt een sneaky fenomeen... Heb ik ook weleens gehad.

Blijkt dat die wiet dan verzwaard is.. Zit een speciaal goedje in wat (bijna) niet brand.. je as word zo hard als steen en het hijst niet en smaakt niet.

Gewoon niet meer halen bij die shop.. of over een tijdje weer proberen als die lading weg is. Bij Warda 2 in Amsterdam heb ik dat weleens gehad.

Maakt niet uit wat je doet.. ik heb die wiet 3 dagen onder een lamp gelegd, toen helemaal verpoedert in de hoop dat het nog rookte, maar niks werkte.

Toen vanavond 3x achter elkaar mn stokkie na een paar trekke uit ging en vervolgens na het aansteken zo goed als verstopt blijkt te zijn . Toen dacht ik daar is vast iets over te vinden op een forum en hier ben ik🤭
Alleen terwijl ik al lezend naar de laatste reactie aan het scrollen was herkende ik me eigenlijk overal wel in 🤣🤣

Ik deed er in het verleden altijd 2 tips in en toen heb ik dit nog nooit gehad voor zover ik daar nog een actieve herinnering aan heb.

Nu maar het resterende opmaken met 2 tips voorin. Mocht het weer dicht gaan zitten zal ik jullie op de hoogte houden. Zonder tabak trouwens

Bovenaan