Wiet en Depressie

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
hallo iedereeen,ik zou graag terug wiet roken binnen een paar maanden of jaren maar?
Ik zit al 3 maand in een zware depressie en heb last gehad van depersonaliteid en derealisatie na dat ik wiet gerookt heb.
heb 3 maand geleden ook een bad trip gehd van truffels en heb een zware depressie ervan gekregen en waarschijnlijk ook nog andere mentale problemen.
nu mijn vraag is als ik binne 1 jaar bv terug een joint rook kan ik dan weer depersonaliteid en derealistie triggeren? ik neem nu mediactie en heb er al een tijdje geen last meer van ik voel me precies aan het genezen.
dus de vraag is als ik nu een jaar stop kan ik terug dezelfde problemen krijgen of kan depresonaliteid en deralisatie voor altijd weg gaan en kan je er van herstellen bv het is nu al een tijdje weg blijft het dan ook weg ben ik herstelt?

ik weet niet of het de juiste plaats is om het te vragen maar ja

Saynotodrugs

Tekzor668 zei:
Saynotodrugs zei:
kokosmakroon900 zei:
Ik zou het niet doen. Dat risico lopen voor een keertje stoned zijn is het echt niet waard.
Dus ik kan nooit meer blowen?

Beter nooit meer blowen dan altijd die problemen hebben waarvoor je medicatie neemt..
dus derealisatie en depersonaliteid blijven voor het leven en kan voor het leven terug komen? en alchohol wat daarmee

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
ja. dus zoek het niet op. gezien jouw drugs geschiedenis zou ik sowieso oppassen met drugs. En in het bijzonder psychedelica

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik denk dat je best alcohol kan nemen, maar van wiet, psychedelica en dissociatieve middelen kun je beter af blijven gezien je geschiedenis. Middelen als benzo's zal ik ook vanaf blijven aangezien het verslavingspotentieel wellicht wat hoog is als je sneller dan gemiddeld in paniek raakt.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wat vind je zelf aangenamer? Psychische klachten en alcohol/druggebruik? Of geen klachten en geen alcohol/druggebruik? Het is een keuze die je zelf maakt..

Saynotodrugs

Tekzor668 zei:
Wat vind je zelf aangenamer? Psychische klachten en alcohol/druggebruik? Of geen klachten en geen alcohol/druggebruik? Het is een keuze die je zelf maakt..
En komen mijn intresses in wat ik vroeger leuk vond terug of is er een manier om terug intresses te krijgen?
Want mijn intresses gaan allemaal langzaam weg

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat kunnen wij niet beloven! Wij zijn geen waarzeggers en geen arts. Praat er over met je psych, die kan jou misschien helpen. Heb je die niet? Zoek er eentje! Je hebt dat blijkbaar nodig. Enne, stop maar met drugs... Blijkbaar is het niet jou ding.

BlowMo

Newbie
Als je zelf geen psychische problemen krijgt van drugs en alcohol dan is het heel makkelijk om dan tegen iemand die dat wel krijgt te zeggen dat ze het dan gewoon niet moeten doen, terwijl je zelf weet hoe lekker het is om het wel te doen.
Ik ben geen arts/psychiater maar ik las dat cbd olie juist psychische problemen(depressie, psychose, e.d.) tegengaat.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik dat waarschijnlijk doen, cbd olie ervoor en/of erna en dan blowen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ik weet niet of je dan uberhaupt iets voelt van de wiet, maar ideetje misschien?

Narayani

Bewuste gebruiker
BlowMo zei:
Als je zelf geen psychische problemen krijgt van drugs en alcohol dan is het heel makkelijk om dan tegen iemand die dat wel krijgt te zeggen dat ze het dan gewoon niet moeten doen, terwijl je zelf weet hoe lekker het is om het wel te doen.
Ik ben geen arts/psychiater maar ik las dat cbd olie juist psychische problemen(depressie, psychose, e.d.) tegengaat.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik dat waarschijnlijk doen, cbd olie ervoor en/of erna en dan blowen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ik weet niet of je dan uberhaupt iets voelt van de wiet, maar ideetje misschien?

Ik zeg het niet vaak hier op DF maar wat een onzin commentaar en dito advies. TS heeft klachten die zijn getriggerd door drugsgebruik. De meest logische oplossing is dan geen drugs doen. De meest logische oplossing is niet jouw advies om lekker toch te gaan blowen en zelf te gaan dokteren. Hoewel CBD olie voor sommigen effectief is, is het effect voor velen erg subtiel en als er sprake is van serieuze psychische problemen is hulp van een professional beter dan wat een paar mensen op een forum er van vinden.

BlowMo

Newbie
Narayani zei:
Ik zeg het niet vaak hier op DF maar wat een onzin commentaar en dito advies. TS heeft klachten die zijn getriggerd door drugsgebruik. De meest logische oplossing is dan geen drugs doen. De meest logische oplossing is niet jouw advies om lekker toch te gaan blowen en zelf te gaan dokteren. Hoewel CBD olie voor sommigen effectief is, is het effect voor velen erg subtiel en als er sprake is van serieuze psychische problemen is hulp van een professional beter dan wat een paar mensen op een forum er van vinden.

Jij WEET natuurlijk dat de hulp die je van zo'n professional krijgt beter is?
Weet je eigenlijk wel waar je het over hebt? (over onzin gesproken)
1)De hulp die je krijgt richt zich voornamelijk op het onderdrukken van de symptomen, je krijgt chemicalieen voorgeschreven waar je lichaam een stuk slechter op reageert dan cbd. Meestal geeft het een tegengestelde reactie van wat je zou willen; denk bijvoorbeeld aan Columbine waar gepestte tieners o.i.v. antidepressiva eerst wat klasgenootjes met kogels volpompten om vervolgens zichzelf van het leven te beroven.
Kennelijk gaat zelfmoord plegen met 'professionele hulp' wat makkelijker.(Frappant ook aangezien deze chemische troep waar 1000en% winst op wordt gemaakt het amper beter doet dan placebo)

2)Ik ken persoonlijk wat mensen met psychische problemen in de ggz, eentje vertelde dat hij, voordat hij anti-psychotica kreeg voorgeschreven, nooit stemmen had, daarna wel en is het snel de verkeerde kant opgegaan. Heb jij uberhaupt ooit in een ggz instelling rondgelopen? Ja tuurlijk, voor de maatschappij beter dat er geen vreemde mensen op straat rondlopen, maar voor de personen in kwestie? Levende doden zijn het.

Mijn redenatie is als volgt: vaak zit het antimiddel van de gif in de gif zelf. Bij blowen is dat antimiddel cbd wat er van nature ook bij zit maar door de (semi) illegaliteit zit dat er bijna niet meer in waardoor er nu meer kans is op psychische problemen.

De reden waarom ik ook cbd voorstelde is dat ongeacht het advies, O.P bleef aandringen, misschien begreep ik het verkeerd maar dat er kennelijk nog de behoefte bestaat. (Hoe zou jij het vinden om NOOIT meer de mogelijkheid te hebben? beetje mensonterend of niet?) en dus stelde ik dit voor.
Uiteraard, als O.P echt anti-drugs is zijn er zat andere dingen die tegen depressie helpen, een stevige wandeling bijvoorbeeld, of joggen, ook de Wim Hof ademhalingsmethode schijnt goed te helpen.
Maar jouw advies zou ik mijn ergste vijanden nog niet aanraden

Narayani

Bewuste gebruiker
BlowMo zei:
Jij WEET natuurlijk dat de hulp die je van zo'n professional krijgt beter is?
Weet je eigenlijk wel waar je het over hebt? (over onzin gesproken)

Ja. Toevallig wel.

BlowMo zei:
1)De hulp die je krijgt richt zich voornamelijk op het onderdrukken van de symptomen, je krijgt chemicalieen voorgeschreven waar je lichaam een stuk slechter op reageert dan cbd. Meestal geeft het een tegengestelde reactie van wat je zou willen; denk bijvoorbeeld aan Columbine waar gepestte tieners o.i.v. antidepressiva eerst wat klasgenootjes met kogels volpompten om vervolgens zichzelf van het leven te beroven.
Kennelijk gaat zelfmoord plegen met 'professionele hulp' wat makkelijker.(Frappant ook aangezien deze chemische troep waar 1000en% winst op wordt gemaakt het amper beter doet dan placebo)

Er zijn heel veel verschillende soorten hulp en lang niet alle soorten zijn medicatie mee gemoeid. Ik ben het met je eens dat een groot deel van die medicatie troep is, ik heb het zelf ook geslikt en vond het 100% kut. Maar ik ken ook meerdere mensen die zeggen dat het voor hun op een zeker moment echt nodig is geweest om hun herstel te bevorderen. Een goede vriendin en een familielid hebben mij beiden gezegd dat wanneer zij geen medicatie hadden gekregen ze waarschijnlijk zelfmoord hadden gepleegd. De medicatie maakte het draaglijk waardoor ze zich konden richten op herstel. Zo blijkt maar weer dat het voor iedereen anders is.

BlowMo zei:
2)Ik ken persoonlijk wat mensen met psychische problemen in de ggz

Wat toevallig. Ik ook een stuk of 10 en heb er zelf gelopen. Overigens is niet alle hulp die beschikbaar is per definitie vanuit de GGZ.

BlowMo zei:
Eentje vertelde dat hij, voordat hij anti-psychotica kreeg voorgeschreven, nooit stemmen had, daarna wel en is het snel de verkeerde kant opgegaan. Heb jij uberhaupt ooit in een ggz instelling rondgelopen? Ja tuurlijk, voor de maatschappij beter dat er geen vreemde mensen op straat rondlopen, maar voor de personen in kwestie? Levende doden zijn het.

Ik heb wel in zo'n instelling rondgelopen ja. Ik ben blij dat het bij mij nooit zo ver heeft hoeven komen dat ik er zelf zat. Gelukkig wordt er maar een klein deel daadwerkelijk in zo'n instelling opgenomen en kan een overgroot deel van de mensen toe met een paar keer langs de psycholoog. Wel vreemd dat jij er zo van uit lijkt te gaan dat iedereen die in een moeilijke periode zit meteen anti-psychotica krijgt voorgeschreven, in een instelling wordt gestopt en gebrainwashed wordt. Maar misschien interpreteer ik je tekst helemaal verkeerd.

BlowMo zei:
Hoe zou jij het vinden om NOOIT meer de mogelijkheid te hebben? beetje mensonterend of niet?

Wat is mensonterender: Alsmaar terugvallen in drugsgebruik dat onderliggende psychische problemen telkens weer naar boven haalt, versus een tijdje geen drugs gebruiken en werken aan herstel, met wellicht de mogelijkheid om daarna weer veilig te kunnen genieten van een jointje?

BlowMo zei:

Niet doen dan.

BlowMo

Newbie
Zo blijkt maar weer dat het voor iedereen anders is.

Ok, maar dat kan je mbt cbd olie ook vinden, maar dat is dan weer gevaarlijk advies terwijl in het geval van cbd je wel kan blowen en het helpt wel, of je kan niet blowen en het helpt niet. In jouw geval pleeg je of met 'medicijnen' zelfmoord of juist niet. Wellicht kan O.P proefkonijntje spelen met farma pillen?

Wat toevallig. Ik ook een stuk of 10 en heb er zelf gelopen. Overigens is niet alle hulp die beschikbaar is per definitie vanuit de GGZ

Met ggz bedoel ik de geestelijke gezondheidzorg, bedoel het dus ruimer dan de instelling zelf, bezuinigingen e.d. hebben ertoe geleid dat er weinig zorg is en worden en vooral pillen voorgeschreven, maar misschien is dat in Braboland anders

Wel vreemd dat jij er zo van uit lijkt te gaan dat iedereen die in een moeilijke periode zit meteen anti-psychotica krijgt voorgeschreven, in een instelling wordt gestopt en gebrainwashed wordt. Maar misschien interpreteer ik je tekst helemaal verkeerd.

Over brainwashing heb ik het niet gehad(weet je eigenlijk wat dat woord betekent?oh ja tuurlijk weet je dat, je kent 100e mensen bij wie dat gebeurt is, blabla etc). Anyway, zie boven, bezuinigingen/tijdgebrek> pillen )

Wat is mensonterender: Alsmaar terugvallen in drugsgebruik dat onderliggende psychische problemen telkens weer naar boven haalt, versus een tijdje geen drugs gebruiken en werken aan herstel, met wellicht de mogelijkheid om daarna weer veilig te kunnen genieten van een jointje?

Wat de O.P wilde weten was of die NOOIT meer een blowtje kon nemen, aangezien ik het zelf heel lekker vind en (waarschijnlijk iedereen hier) zou ik dat wel een beetje mensonterend vinden. Ik heb het niet over vaak blowen want daar wordt iedereen volgens mij een beetje depri van

BlowMo schreef:

Niet doen dan.

Wat een onzin dit

Jixx

Bewuste gebruiker
Voordat je bij een psychiater onder behandeling komt moet je toch sowieso eerst drugsvrij zijn?
Ik snap dat er veel mensen zijn die liegen tegen hun psychiater. Maar mijn huisartsen weten van mijn blow-verslaving , en weerhouden mij juist van psychiatrische hulp. Hoe slecht het ook met mij gaat, ze adviseren alleen maar een afkickkliniek. En of mijn klachten nou (in)direct door drugs zijn ontstaan , voor mij was wiet de allerbeste antidepressiva, totdat mijn zus ernstig ziek werd, en ook depressief werd van de pijn in mijn onderrug. Daartegen werkte cannabis niet. De eerste paar jaar nog wel goed tegen de stress en anti depressief tegen het ziektebeeld van mijn zus, maar op ten duur ook niet meer. Wat ik wel krom vind is dat deze artsen die mij weerhouden van psychiatrische hulp, mij wel heel makkelijk medicijnen uit de psychiatrie gingen voorschrijven. Voor mijn rugpijn kreeg ik antidepressiva omdat opiaten niet werkte. Ik vroeg of aan de dokter of hij misschien een middeltje had zodat ik mij wat opgewekter kon voelen, en niet steeds met de pijn bezig was. Daarvoor schreef hij mirtazapine voor. Ook een antidepressiva soort. Hij wist dat ik nog steeds cannabis gebruikte. Ik nam de mirtazapine in voor het slapen gaan, en de volgende ochtend rookte ik een jointje, en daar kreeg ik mijn eerste paniekaanval. Ik belde mijn arts op , en kreeg lorazepam erbij. Een paar weken later zat ik met verstijfde spieren in mijn kuiten bij de huisarts, en voordat ik het wist kreeg antipsychotica voorgeschreven als spierverslapper. Inmiddels had de arts mij van de lorazepam afgehaald, en i.p.v. mirtazapine mocht ik lexapro proberen.

Zo makkelijk gaat dat hier in Nederland?

Hoe verschillende medicatie voor een persoon werkt is inderdaad heel verschillend per persoon.
Bij sommige medicatie zoals antidepressiva heb ik redelijk baat gehad. De antipsychotica werkte helemaal averechts op mij.

Door de bezuinigingen zijn er inderdaad nieuwe wetgevingen en regels binnen de (geestelijke)gezondheidszorg. Het is er hierdoor allemaal niet gemakkelijker op geworden. Maar het lijkt er dus op dat de huisarts bepaald, of iemand doorverwezen wordt , of medicatie krijgt voorgeschreven? Niet de (geestelijke) gezondheidszorg zelf.

Van alle uitgevoerde placebo´s die ze hebben kunnen achterhalen schijnt maar 33.5% daadwerkelijk door placebo verholpen te zijn. Medicatie kan dus wel degelijk helpen, en er bestaat ook nog zoiets als natuurlijk verloop van genezing. Zie skeptisch.nl - placebo´s

Cbd is inderdaad de stof die de psychoactieve stof thc afbreekt. Toch is cbd zelf ook een psychoactieve stof.(Cannabis, een snel-groeiende bossige eenjaarsplant met dichte, kleverige bloemen, produceert de psychoactieve stoffen THC en CBD) < volgens Azarius.nl. Maar het mag wel een beetje gezien worden als de antipsychotica van de plant zelf. Volgens mij maakt het wel uit in welke volgorde je combineert? Eerst wiet roken, en daarna hasj roken, valt anders dan eerst hasj roken en dan wiet.

Maar zoals narayani al zegt is het in saynotodrugs geval niet verstandig om drugs aan te raden.
In zijn/haar geval lijk ik te interpreteren dat de problemen enkel uit drugsgevoeligheid voortvloeien. Dat zit helaas in de gene denk ik?

Bovenaan