Wiet en psychose ??

R.D.P

Newbie
Beste mensen een vraag.
Toen in blowde kwam ik steeds in een soort psychos terecht ACHTERAF GEZIEN wat ik zo begreep (want was achterdochtig, steeds het gevoel als of ik bekeken werd, wau niks met andere mensen te maken hebben )

Waarom pas achteraf.
Ik ben nu 3 weken en 3 dagen clean/ gestopt met blowen. Ik voel me veel helderder in me hoofd en onderneem weer meer dan ik voorheen deed. Ik had eergisteren een gesprek met een ex verslaafde. en hadden het der zo over hoe dingen gelopen zijn. Wat het allemaal veroorzaakt heeft, en wat we er bijden door verloren zijn. Door dat gesprek ben ik er over gaan nadenken en veel dingen klopten wel wat die persoon zei. Dat ik op het moment dat ik blowde dat ik dingen hoorde/vernam die er niet waaren, dat ik op het moment dat ik blowde de grip grof gezegt verloor op de realiteit.

Nu ben ik wel benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben of hebben gehad ? Of dat het maat zelfde voorkomt. Heb rond gekeken op internet maar daar kom ik niet veel wijzer in uit. Want ja ik heb een te snel werkende schildklier en adhd. Maar dat zou toch niet de enige reden kunnen zijn dat ik door het roken van wiet in een psychose belandt.

R.D.P

Newbie
Ps nee ik wil niet meer gaan blowen, want door het roken zijn me laaste 2 relaties naar de klippen gelopen. Maar ben wel benieuwd of er meerdere zijn die hier last van hebben.

De Zandman

DF-koning
Mee eens. Kan heel goed cannabis paranoia zijn. Dat is een bekende bijwerking van wiet....dus het ligt niet aan adhd of een schildklier afwijking. Ik ben geen arts, maar het lijkt me stug.
Van cannabis kun je een psychose krijgen.

reDStone

Bewuste gebruiker
Ik weet nog steeds niet of je nou echt ook een echte psychose kan krijgen door wiet, of dat die psychose al aan de gang was en of iemand daar gevoelig voor is. En zwaar aanleg voor heeft.

Maar paranoia, kan zeer zeker, echte para paranoia, alleen is het een aantal uur, na slapen trekt dat weer bij. Ik weet niet of een psychose ook moment opnames totale para van een paar uur zijn, of dat een psychose toch echt dat, is maar dan 24 uur?????
Ik weet eigenlijk ook niet of een delirium door alcohol misbruik net zo vaak voorkomt.

De Zandman

DF-koning
Van cannabis kan je echte, langer durende psychoses krijgen als je er gevoelig voor bent. Niet iedere gebruiker krijgt dit gelukkig.
Die paranoia heb ikzelf ook weleens ervaren. Dat ging na enige tijd ( een uurtje of twee) vanzelf weer over.
Leuk is het beslist niet, nee.
Even minder gebruik helpt!

reDStone

Bewuste gebruiker
Van cannabis kan je echte, langer durende psychoses krijgen als je er gevoelig voor bent. Niet iedere gebruiker krijgt dit gelukkig.
Die paranoia heb ikzelf ook weleens ervaren. Dat ging na enige tijd ( een uurtje of twee) vanzelf weer over.
Leuk is het beslist niet, nee.
Even minder gebruik helpt!
Ik weet het niet, ik heb er eigenlijk nog nooit zo 1 meegemaakt. Ik heb in de 20 a 30 klinische opname's, alleen mensen die echt psychotisch werden meegemaakt, die al bekend waren met hun psychoses. En dat zo onderdrukten.
En dat werd door wiet keihard getriggerded. Maar zelf nog nooit, dat er een echt puur door wiet psychotisch werd, ze waren het al.

De Zandman

DF-koning
Je moet er denk ik enige gevoeligheid voor hebben. Oftewel aanleg.
Ik heb in mijn kliniek tijd meerdere mede cliënten ontmoet die helemaal de weg kwijt waren door veel cannabis te gebruiken, en deze mensen hadden allemaal " aanleg" voor psychoses.
De psychose kan idd keihard getriggerd worden door thc....

reDStone

Bewuste gebruiker
Ik heb in mijn kliniek tijd meerdere mede cliënten ontmoet die helemaal de weg kwijt waren door veel cannabis te gebruiken, en deze mensen hadden allemaal " aanleg" voor psychoses.
Ik maakte eens mee dat er eentje naast me, katatonisch in een standbeeld veranderde en in een zware psychose terecht kwam. Schrok me rot. Later bleek ie schizofreen te zijn, en dat ie last kreeg van wiet , wist ie allang volgens zijn ouders en behandelaars. Wist ik toen veel.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Beste mensen een vraag.
Toen in blowde kwam ik steeds in een soort psychos terecht ACHTERAF GEZIEN wat ik zo begreep (want was achterdochtig, steeds het gevoel als of ik bekeken werd, wau niks met andere mensen te maken hebben )

Waarom pas achteraf.
Ik ben nu 3 weken en 3 dagen clean/ gestopt met blowen. Ik voel me veel helderder in me hoofd en onderneem weer meer dan ik voorheen deed. Ik had eergisteren een gesprek met een ex verslaafde. en hadden het der zo over hoe dingen gelopen zijn. Wat het allemaal veroorzaakt heeft, en wat we er bijden door verloren zijn. Door dat gesprek ben ik er over gaan nadenken en veel dingen klopten wel wat die persoon zei. Dat ik op het moment dat ik blowde dat ik dingen hoorde/vernam die er niet waaren, dat ik op het moment dat ik blowde de grip grof gezegt verloor op de realiteit.

Nu ben ik wel benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben of hebben gehad ? Of dat het maat zelfde voorkomt. Heb rond gekeken op internet maar daar kom ik niet veel wijzer in uit. Want ja ik heb een te snel werkende schildklier en adhd. Maar dat zou toch niet de enige reden kunnen zijn dat ik door het roken van wiet in een psychose belandt.
Cannabis kan inderdaad een psychose triggeren bij mensen die daar een biologische aanleg voor hebben.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Aan de andere kant lijken er ook weer stoffen in cannabis te zitten die (gedeeltelijk) een psychose kunnen tegengaan.

Ikweetalles

Newbie
beste ,ik heb in het verleden ook meermaals last gehad van psychische klachten door cannabis.het probleem is dat de cannabis van vandaag zeer veel thc bevat maar amper cbd,waardoor mensen psychische klachten kunnen krijgen.dit was bij mij echter heel gemakkelijk op te lossen door CBD toe te voegen aan wiet of hasj,waardoor de negatieve effecten van thc ontzettend afzwakken.gouden tip voor iedereen die hier ook last van heeft.

mvg

Kordie

DF-koning
Psychoses door alcohol en drugs worden vaak getriggerd als je er gevoelig voor bent. Dus zit mogelijk in je genen TS

Bovenaan