Wiet grinden met je hande

DuZoon

Newbie
Ik ga straks dus eventjes blowen. Ik heb net mezelf geleerd hoe te draaien en heb nu Vloei, tip, tabak en wiet. Maar ik heb geen grinder en ik krijg in een top.
Het probleem is ik weet niet hoe je moet crunchen met je handen :(
Ik heb het forum al doorzocht maar niets gevonden. Wie weet het?

davie

Wijs gebruiker
Gewoon doen! Zorg iig voor dat je de takjes eruit haalt. Als die goed droog is dan verkruimeld het vaak erg snel.

L

Lid 6909

Gast
pak zon kleine zeef die je vast wel voor de thee hebt, en ga hier je wiet langs 'schuren', dat werkt ook als grinder!

TrippyShit

Badass junkie
^ waarom zo moeilijk doen? Ik deed het vroeger altijd met mn handen.

Je pakt gewoon het stuk wiet eraf wat je in je joint wilt hebben. Dit verkruimel je gewoon tussen je vingers. Duim,wijs,middelvinger bijv. Sommige wiet moet je wat harder drukken bij het verkruimelen en sommige moet je juist wat losser krumen. Easy..

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
of je gooit het gewoon keihard tege de muur , dan is ie mss ook wel fijn ?
hehe
gewoon je handjes gebruiken zou ik zeggen , daar dienen ze toch voor ? :tearsofjoy:

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
er is nog een uiterst goede techniek om je wiet fijn te malen,
pers zoveel mogelijk lucht uit je zakje en rol het op, leg het tussen je handen en 'wrijf je handen warm' als je het goed gedaan hebt zal er van je wiet niet veel meer overschieten dan poeder. moet je maar eens proberen met je laatste jointje. :wave:

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Wiet grinden voor als je geen grinder hebt:

1. Pak de top tussen twee vingers
2. Plaats het op de grond
3. Til je voet over de top
4. Plaats hem erop
5. Doe nu de boogie woogie voor 2 minuten
6. Schraap de wiet van de grond
7. Stop het in je vloei
8. Klaar

azgaza

Badass junkie
Wauw hoe kan je dat niet kunnen? Ik sta verstelt, heb haast nog nooit een grinder gebruikt. Je plukt het in kleine stukjes als het een beetje vochtige wiet is, en anders kan je het tussen je vingers verkruimelen.

Albino

Bewuste gebruiker
Ik gebruik mijn nagels als het vochtige wiet is, en anders pak je toch gewoon een mes? Daarmee gaat het ook prima :wink: .

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
K gebruik meestal gewoon men handen heb men grinder niet altijd op zak. Een grinder is gewoon handig en gemaakt voor gemakzucht. Maar het klein maken van weed met je handen is echt geen kunst aan lijkt me toch. Wel ervoor zorgen dat de kruimels niet te dik worden en aan de buitenkant zitten want dan krijg je zo een heerlijk ingefikt jointje aan de zijkanten.

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit een grinder gebruikt.
mischien is het wel makkelijk ofzo..
maar heb geen zin om mn wiet in dat ding te doen en het eruit moeten plukken.
en daarbij heb ik dan nog meer rotzooi in mn jaszakken.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik vind een grinder over het algemeen toch luxe. Fijn als die er is, maar meestal met m'n handen.. Als het plakkerige wiet is, eerst even op de verwarming zetten.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
pak een schaar, en begin als een gek in het zakje te knippen, (niet door het zakje heen, maar de wiet in het zakje)

zo springen de kruimels niet alle kanten op

Spor

Wijs gebruiker
DuZoon zei:
Maar ik heb geen grinder en ik krijg in een top.

Ja zonder grinder heb je niets aan wiet in een top. Is alleen om naar te kijken. Als die heel goed is breekt ie als je m laat vallen en dan kun je de stukjes in je joint draaien.

Anders zit er écht niets anders op als een crusher kopen

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik doe het altijd met de handen.
Grinders e.d. is het materiële dat weer het proces van de ervaring hindert.
Namelijk dat brokken, ...
Enfin, ik ben daarin een beetje van den ouden stempel he.

Als ie te gemakkelijk brokt, dus verkuimeld, heeft de grower die wiet heel slecht gedroogd. Ik vind niet dat wiet mag verkruimelen.
Als hij echt heel moeilijk brokt kan je hem een nachtje laten openliggen in het donker.
Dag erna zal ie vast en zeker al beter brokken.

voor hasj te brokken neem ik de hasj in mijn linkerhand, tussen mijn duim, wijsvinger en middelvinger, en met de andere hand brok ik dan de hasj. Die brokjes leg ik dan in de handpalm van mijn linkerhand.
Nooit vuur tegen je hasj houden. Als je je hasj al niet kan brokken zonder hitte, is het niet de hasj die je roken wil.
Ik haat zo'n harde blokken hasj, niets erger dan zoiets mee te krijgen.

dvslabs

Newbie
Hahaha ik moet wel lachen om dit topic.....

Heb nooit geweten dat het draaien van een jointje zo moeilijk kan zijn.

Als je niet kan blowen.... doe het dan niet !

dvs :smoke:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
dvslabs zei:

Als je geen datums kunt lezen en daarom in een jaar oud topic post, doe het dan niet!

Edit: Zie dat je nieuw bent, dus zal het even uitleggen.
Het is niet toepasselijk dat gedateerde topics weer boven water gehaald worden.

Het zijt ge vergeven :beer:

Oom Klaas

Badass junkie
PepTalk zei:
dvslabs zei:

Als je geen datums kunt lezen en daarom in een jaar oud topic post, doe het dan niet!

Edit: Zie dat je nieuw bent, dus zal het even uitleggen.
Het is niet toepasselijk dat gedateerde topics weer boven water gehaald worden.

Het zijt ge niet vergeven :beer:

Bovenaan