Wiet/hasj Recepten!

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Tijdloos, 11 mrt 2011.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Hier wat recepten/basis om zelf te bakken als je dat wilt.

http://www.ladygodivas.ca/Marijuana%20R ... 20pg01.htm
    http://www.apollyon.nl/Recepten.html

Boeken
    http://www.azarius.nl/bookshop/marijuan ... ana_other/

Hashhopjes
    Volgens het scheppingsverhaal van de Hopjes-Indianen was er in den beginne: de hash en vervolgens het hopje. Daar is het allemaal mee begonnen en hopelijk nog lang niet geeindigd.
    Benodigdheden
    1 hoopje hash/pollen, (½ gram p.p.)
    1 hoopje suiker, (4 kopjes)
    1 hoopje melasse, (2 kopjes stroop)
    Bereiding
    Verkruimel de hash (beetje opwarmen) boven een kopje en doe er een klein beetje water door, zodat je een papje krijgt. Roer dit door de melasse en de suiker en verwarm dit zachtjes (goed roeren om verbranding te voorkomen) op ‘t vuur. Even laten pruttelen en dan op een met boter ingevet bordje of schaal gieten (plat en glad). Af laten koelen en in stukjes snijden.

Wietboterbabbelaars
    De Babeloniers, beroemd&berucht om hun babbelaars die zij vanwegwe de ballorige en baldadige babbelwerking die ervan uit ging, kenden het geheim van de wietboter en de boterbabbelaar.
    Benodigdheden
    1/2 gram wiet p.p.
    160 gram roomboter
    4 kopjes suiker
    2 zakjes vanillesuiker
    Bereiding
    Verkruimel de wiet boven een pannetje zacht gesmolten boter. Doe in een ander pannetje de suiker en de vanillesuiker en een scheutje water of melk. Zet dit op het vuur en roer constant met een houten lepel over de bodem. Als het gaat pruttelen roer je de wietboter erdoor, nog eventjes verwarmen. Vet een bord of schaal in met boter en giet de babbelaarmassa hierop uit. Af laten koelen en in vier kantjes snijden.

Wiet drinken
    Wiet thee heeft een heel ander effect dan het inhaleren. Grootste voordeel van wiet thee is misschien wel dat je er niet high van wordt. Het maken van thee is heel eenvoudig als je de regel van één aanhoudt. Kook één gram cannabis gedurende één uur in één liter water en neem elke dag één kopje. Laat de thee na het koken afkoelen en giet de thee door een theezeefje en een trechter in een fles. Thee blijft in de koelkast maanden goed, op kamer temperatuur enkele weken. Telkens eerst goed roeren, want THC lost niet op in water en zakt dus als een troebel depot naar de bodem. Thee is goed tegen pijn, misselijkkheid en spierspasmen

Wiet eten
    Eten heeft als voordeel dat er niets verloren gaat. Bij roken gaat 80% verloren. Het effect bij eten is veel sterker dan wanneer je het rookt en blijft enkele uren, dus langer merkbaar. Sommige mensen gebruiken meerdere grammen per dag om voldoende effect te hebben. Een methode is om dagelijks wat te eten en daar bovenop wat te roken.
    Je kunt eenvoudig enkele grammen hasj of wiet toevoegen aan een standaard cake mix zoals je die in iedere supermarkt kunt kopen. Bak de cake zoals aangegeven op de verpakking. Gebruik de eerste keren nooit meer dan een plakje, of begin zelfs met een half plakje. Bedenk dat je pas na een tot twee uur enig effect merkt.

Wietboter
    Je kunt er ook wietboter van maken. THC lost niet op in water, maar hecht zich wel aan dierlijk vet. De wietboter bevat dus alleen maar de cannabinoïden, dat scheelt dus 90% aan cellulose en al die andere stoffen waaruit cannabis bestaat. Voordeel is verder dat je voor wietboter ook mindere kwaliteit blad en afknipsels kunt gebruiken. Het kookproces haalt er immers alleen de cannabinoïden uit.
    Kook blad of topjes in een ruime pan water. Voeg een of meerdere pakken echte roomboter toe en laat alles nog een uurtje zachtjes koken. Giet alles door een zeef en vang de vloeistof op in een tweede pan. Laat de vloeistof in de tweede pan afkoelen. Hierbij vormt zich bovenop een groen laagje gestolde boter. Schep deze 'wietboter' uit de pan en bewaar deze in de koelkast of diepvriezer. Gebruik telkens een kleine hoeveelheid wietboter in b.v. cake.

Groetjes

2. cropp

cropp Badass junkie

Re: Recepten!

Voor koudere dagen, Een warme kop chocomel, beetje boter, blijven roeren, hash snipperen van te voren, net zoveel als je in een schraal jointje voor jezelf zou gooien, dat gooi je er bij, 10 min nét niet laten koken, flinke scheut rum, slagroom en een koekje.

:hearteyes:

3. Tijdloos

Als extra aanvulling erbij nog:

Absoluut NIET laten koken, en de temperatuur is zover ik weet circa 75-80°C maximaal nodig om alle THC goed op te laten lossen.

4. GVW10

GVW10 Newbie

Hasj-Pannekoek:
    je hebt nodig:
    boter
    hasj (zoveel als je wilt =D)
    en pannekoekbeslag.

je lost de hasj op in de boter, en dat doe je door het pannekoekbeslag.
    je krijgt een paar zwarte/donkere stukjes in je pannekoek, maar dat geeft niet, dat is ook niet de hasjolie.
    dat is gewoon een stukje verbrand.. afvalstof van een stukje hasj ofzo?
    ik raad jullie aan om een appelhasjpannekoek te maken, of met veel rozijnen, en vooral veel suiker er door heen,
    en chocopasta erop ofzo, want ik vond het persoonlijk niet erg lekker,

Wiet-Thee
    je hebt een thee-ei, daar stop je wiet in, dat stop je in het kokende water, laat het lekker lang intrekken, en dan kan je het zo drinken, ook dat vind ik zelf niet heel erg lekker, maar ook niet erg vies.
    als je thuis geen thee ei hebt, zoals ik. dan kan je gewoon een theezakje open knippen en daar je wiet in stoppen en dan dichtknopen met een touwtje, (wat aan het theezakje zit)

je kan hele lekkere dingen maken met hasj, zoals brownies, cake, taart, overal waar boter in moet.
    je laat de hasj in de boter trekken, en dan bak je je brownies, cake, taart of whatever gewoon volgens het recept =D

Geniet ervan

5. jonas123

jonas123 Newbie

ik ben wel fan van de hasjolademelk
    wat je nodig hebt:
    blokje hasj
    een glas melk
    2a3 lepels cacaopoeder
    een 1a2 klontjes suiker
    en natuurlijk een microgolfoven

bereiding:
    doe de cacaopoeder in het glas met melk samen met de suiker en het blokje hasj
    zet dit glas 2minuten in de micro.
    roer er eens goed in.
    laat het even afkoelen en geniet er van.

6. Tijdloos

Lekker allemaal, laat de recepten en suggesties maar komen verder! :stoned:

7. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Ik raad het niet aan om te laten koken, maar is bij mij de eerste keren toch wel eens gebeurd (chocomelk) en afgezien dat gekookte room niet te drinken is werkte hij nog wel goed.

8. Tijdloos

Dank voor je tip!
    Handig om te weten.

9. R4diumz

R4diumz Newbie

10. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Snap nog steeds niet waarom hij zo gewaardeerd word.
    Lang geleden dat ik wat gezien heb van hem, maar wat ik gezien heb gebruikte hij niet eens wietboter maar flikkerde het er zo doorheen..

11. Привет всем !!!

Het is de waardevolle informatie

12. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Maar als er betere/effectievere/lekkerdere methodes bestaan??

13. SteenS

SteenS Experimenterende gebruiker

Hasj-olademelk

Hey jongens, ik heb 2 keer hasj chocolademelk gemaakt, ik moet zeggen dat dit niet 'mijn' drug is aangezien ik er snel paniek aanvallen van krijg, ik gebruik liever een lage dosis wiet :openmouth:

Maar in ieder geval, het heeft een VET apart effect op mij, ik heb namelijk als ik water drink dat het naar melk smaakt.. alleen dan zonder de wat zoete smaak. Ook voelt het als ik wat eet of drink alsof het letterlijk als een spons geabsorbeert word door mijn tong, ook voelde ik het letterlijk zacht langs mijn keel gaan door mijn hele lichaam!

Ik had de tweede keer iets te veel genomen, en had dit effect dus nog meer versterkt, eigenlijk best wel grappig nu ik er over nadenk, het versterkt inderdaad de smaak, het had zo'n sterk effect op me dat een stuk appeltaart waar ik een hap van nam veel te zoet was, maar dan bedoel ik niet 'teveel suiker' maar echt een nieuw niveau van zoet! dat vond ik echt dood eng xD

Dit was een heel licht bruin stukje hasj, gelukkig maar want ik was eerst eigenlijk van plan om een sterkere te gebruiken :openmouth:

Heeft iemand van jullie dit ooit eerder meegemaakt? (het gaat me niet meer om de paniek aanval, daar ben ik nu gelukkig wel over heen)

14. noppes

noppes Newbie

Re: Hasj-olademelk

Tja.. apart? Zolang jij het maar als prettig hebt ervaren, toch. Maar hoe ben je op het idee gekomen hasj chocolademelk te maken, daar heb ik echt nog nooit iets over gehoord.

15. SteenS

Heb ik van dit forum, en je proeft haast niks van de hasj, maar ik vind de smaak van hasj zo wie zo niet erg :P

16. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Vet, dat wil ik zeker ook eens maken. Hoe doe je dat? Gewoon melk op +-70 graden 20 minuten in de pan met hasj erbij, dan filteren en een pakje hot-chocolate erbij? :grin:

17. SteenS

Ik heb een oud gas stelletje maar gaat gewoon goed, maar zorg dat je je vuur niet te hard hebt staan :smile:

Ik doe altijd gewoon au bain marie een beetje roomboter en een beetje melk laten smelten en door elkaar roeren, en dan na dat het wat warm is de zo goed mogelijk verpoederde hasj er in strooien.
    Goed roeren, maar niet te hard roeren want dan heb je kans dat de hasj aan de zijkant blijft plakken.

kort daarna doe je er ongeveer een normale beker melk bij in en roer je gewoon rustig door, ik doe dit altijd ongeveer een kwartier lang ofzo, maar zorg er in ieder geval voor dat alle hasj opgelost is.
    Als laatste doe je er wat cacao in (ik doe altijd de ongesuikerde), en ik doe in plaats van suiker altijd 1/2 theelepeltjes honing door heen, dat is lekker hoor :smile:
    EDIT: Oja en laat het niet koken :P
    Sorry ik ben een beetje slecht in het uitleggen van dingen xD

18. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Precies goed uitgelegd hierboven.
    Au bain marie hoeft niet perce, maar is wel wat makkelijker in de gaten te houden ivm koken.

In plaats van cacao kun je ook een paar blokjes chocolade (2 á 3 per persoon) door heen doen.
    In plaats van de roomboter kun je ook slagroom met een hoog vet percentage nemen. (Campina heeft hoog vetgehalte, mindere merken meestal minder).Hiervan een flinke toef per persoon mee laten stomen op het vuur).
    Dan niets van suiker oid. erbij, wel de hasj natuurlijk.

19. SkittlesAndMe

Hij is duidelijk hoor :grin: Tof, ik ga het zeker binnenkort proberen!

Hoeveel hasj gooi je er ongeveer in?

20. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Net zoveel als je in een jointje zou doen, ongeveer.
    Dus zo'n 0,2 tot 0,5 gram. Ook erg afhankelijk van de potentie van de hasj uiteraard.

21. SteenS

Met de dosering zou ik echt wel uitkijken als je gevoelig bent voor hasj :openmouth:
    Ik ben 1,96m lang, maar weeg maar 66/67 k, ik had ongeveer 0,3/0,3,5 gram er in gestopt en binnen een HALF UUR opgedronken, ik deed even voorzichtig, maar het kwam wel vrij hard aan :P
    Maar gewoon niet te veel er in stoppen.

ik ben dan wel super gevoelig voor hasj, daarom is wiet veel geschikter voor mij, dat heeft voor mij op één of andere manier veel meer een lichamelijk effect, ik krijg altijd een lekker fris gevoel aan me voeten (op een fijne manier) en voel me lekkerder in me vel, (en word meestal veel meer opgewonden lol).

Ik wil ook nog een keer 'wiet-olademelk' proberen te maken, maar dat moet je ook saven, en dat zien mijn ouders of broers dan en vragen ze zich af waar ik mee bezig ben :P als ik de hasj aan het smelten ben in de melk en er komt iemand kijken gooi ik altijd snel de cacao erin, dan merken ze niks xD

22. Tijdloos

Heb deze even toegevoegd aan het recepten topic :smoke:

23. Dunnetjess33

Dunnetjess33 Badass junkie Tripreporter

Even een vraagje van een "leek". Waarom zou je wietthee maken als je er niet high oid van wordt? Wat doet wietthee dan? :confused:

24. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Je wordt er wel lichtelijk high van.
    Voornamelijk de medicinale werking van cannabis komt dan naar boven. Iets wat medicinale gebruikers juist willen: Niet kapotstoned en geen/minder last van hun ziekte.

Je dient de dosis wat op te schroeven of het recept aan te passen om er wel wat van te voelen.

Daarnaast is het ook gewoon lekker, een naar wietsmakend thee'tje bij je jointje.

25. Noooobje

Noooobje Newbie

Ik ben nieuw hier oo het forum, en niet evht bekend met drugs. Nou hadden 2 vriendinnen van mij het idee om spacecake te gaan maken. Of brownies. Kan het zo: browniemix van ah halrn waar je alleen nog water bij hoeft te doen. Is voor 4-6 personen zo'n mix. En dan wiet erbij doen, gewoon fijn hakken ?
    We zijn nogal lui :grin:
    Alvast bedankt!

26. SkittlesAndMe

Zelfs te lui om het op te zoeken? :grin: Jouw manier werkt niet, als je het er zo doorgooit doet het niets. Wiet moet boven de 80 graden geweest zijn en binden aan vet, anders werkt het niet (goed).

Gewoon het recept volgen, maar dan de gewone boter vervangen voor wietboter. Die wietboter kun je maken door je wiet met boter in een pannetje te verwarmen, ongeveer een kwartier/twintig minuten. Goed blijven doorroeren en niet laten koken.

27. daoist

daoist Experimenterende gebruiker

Kan je wiet ook verkruimelen in een glas water/chocomel en dan alles naar binnen gieten. zeg msaar tosh&wash methode? dan krijg je ook alles binnen toch? kan dit en zo nee waarom niet?

28. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

In water gaat het sowieso niks doen, het moet namelijk met vet binden om opgenomen te worden. Met chocomel zal het wellicht iets doen, maar denk nog steeds weinig.

Beter warm je de chocomel op in een pan samen met een goede klont roomboter en laat je de wiet hier langzaam zachtjes in koken. Dit gaat nog steeds best snel hoor, binnen een kwartier heb je een lekkere space chocolademelk. Voor het allerbeste effect maak je eigenlijk gewoon wietboter wat je daarna overal mee kan mengen of op je brood smeert bijvoorbeeld. Maar wietboter is ietsjes meer werk.

29. SkittlesAndMe

Werkt niet. Wiet moet decarboxyleren om echt werkzaam te zijn dus waarschijnlijk voel je niks als je het zo opdrinkt.

In chocomelk kan het wel, maar dan moet het dus eerst een poosje 80 graden geweest zijn. Dan bindt de THC zich aan de chocomelk en wordt het werkzaam. Daarna kun je het dus ook gewoon filteren zodat je niet al die vieze wiet hoeft op te drinken.. de werkzame stof trekt dus als het ware in de chocomelk dan.

30. daoist

Hi,

Ik heb al een paar keer geprobeert hash chocomel te maken maar het werkt niet goed bij mij.
    Een paar keer heb ik het al geprobeert te maken maar ik denk dat ik de eerste keer met te lage dosis ben begonnen.

Ik zal opschrijven hoe ik het maak.

Een steelpan bodempje arachideolie warm ik op en daar verkruimel ik hash doorheen.
    Ik roer het goed door de olie en wacht tot het gesmolten is. Daarna doe ik er chocomel doorheen
    en laat dat opwarmen. Ik roer het goed door elkaar en laat de melk kort koken (melk kookt rond de 70 graden).

Nu laat ik het nog een tijdje staan. Daarna drink ik het op.
    De enige keer dat ik success had was met 0,5gr. polmen hash. Daar voelde ik wat van best aardig stoned van geworden. Maar niet heel heftig..

Een andere keer daarna had ik 1 gr. primera marrokaanse has geprobeert. ik merkte er echt niets van.

Ik snap niet wat ik fout doe. Wie weet wat ik fout doe?
    Ik heb een paar vraagjes.

-Kan ik beter boter gebruiken dan olie?
    -Hoe lang moet ik de hash laten oplossen?
    -Is het beter de hash eerst in de oven op te warmen?
    -Op welke temperatuur activeerd thc?
    -Is op lage temperatuur has oplossen beter dan hoge temperatuur?

Ik heb veel dingen gelezen enzo maar iedereen lijkt elkaar tegen te spreken. De een zegt dat de temperatuur zo laag moet zijn dat je nog je vinger in de chocomel kan stoppen andere roepen weer dat thc bij 80 graden wordt geactiveerd.

In elk geval heb ik pas 1 keer success gehad. dat was met 0.5gr pom.En dat had ik heel laag staan op een pitje. zal misschien 50 graden ofzo zijn geweest. Enkel op het laatste heb ik de chocomel even heel kort laten koken.

Wat kan het zijn dat ik fout doe?

31. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Zie de link van Smartie in de post boven je, daar staat alles in beschreven over het decarboxyleren van cannabis.

Als je er daarna hasjboter van maakt en dat door de chocomel doet kan het eigenlijk niet meer fout gaan.

32. daoist

Ik heb inmiddels al wat vaker hash chocomel gemaakt.

Wat je absoluut niet moet doen is de chocomel en de hash direct op de gaspit zetten. dit wordt te heet en dan verbrand de thc en merk je niets.

Dus zolas ik nu doe:
    grote pan water opzetten en aan de kook brengen en in de pan met water doe je een steelpannetje met 250ml chocomel en daarin 0,3gr - 0.5 gr hash verkruimelen. laat wel een deksel op het steelpannetje. Als het water kookt het vuur laag zetten zodat het water tegen de kook aan blijft. af en toe door de chocomel roeren.

de hash decarbed vanzelf in de chocomel. ik laat de chocomel ongeveer een half uurtje au bain marie koken en af en toe roer ik goed. zorg dat de hash volledig opgelost is in de chocomel. zorg ook dat de speelpan in het water drijft en de steelpan mag absolutt de bodem van de waterpan raken. dan wordt het te heet.

Deze methode werkt gewoon altijd. het zal misschien een enkele keer gebeurt zijn dat het niet werkte omdat het slechte hash was of dat ik een tolerantie had opgebouwd. Ik had vandaag voor het eerst sinds 4 maanden weer eens hash genomen en met 0,3 gram in de chocomel was ik behoorlijk stoned. ik was blij dat ik niet teveel had genomen in elk geval. Als je al 4 maanden geen hash genomen hebt dan slaat het aardig hard in.

maar mijn methode is simpel en werkt altijd. gewion aubain marie chocomel opwarem en hash erin smelted en klaar is kees. je hoeft helemaal niet de wiet in de oven te doen en wat dan ook. nergens voor nodig. je hoeft het ook niet uren en uren te decarben. 20 tot 30 minuten is gewoon goed met mijn methode.

oortjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina