1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wiet (of hasj) tijdens upper gebruik

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door De Dunne, 16 nov 2018.

?

Welke combo vind je het lekkerst?

1. Wiet en MDMA/XTC

10 stem(men)
    66,7%
  2. Wiet en speed

3 stem(men)
    20,0%
  3. Wiet en en cocaïne

0 stem(men)
    0,0%
  4. Wiet en Alprazolam/Xanax

2 stem(men)
    13,3%
Changes GGS Verslavingszorg
  1. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Goeden middag beste DF’rs.

Zoals men hier wel van mij weet is mijn all time favorite drug nog steeds gewoon wiet. Smaakt lekker, ruikt lekker en geeft mij een zalig gevoel.
    Nou heb ik in de vele jaren dat ik wiet rook het mijzelf een soort “aangeleerd” om tijdens of na het gebruik van andere drugs zo goed als altijd te blowen. Vooral tijdens of na uppers als MDMA en speed. (MDMA en wiet is echt numero uno hoor! :hearteyes:) Na cocaïne ook maar dat heb ik maar een paar keer gebruikt in mijn leven. Ik mis echt de wiet en het blowen als ik uppers op heb en ergens ben waar ik niet kan blowen. Als ik bv na een feestje bij een din blijf slapen waar binnen niet gerookt mag worden of bij iemand logeer die echt niet van rook en roken houd dan blow ik dus niet. Of ik loop een keer naar buiten voor een blowtje maar in je eentje buiten blowen als de ander binnen lekker bank hangt verpest de vibe een beetje vind ik.
    Persoonlijk merk ik geen extra impact op mijn lijf en het verzwaard ook niet echt mijn kater. Wel weet ik dat combineren van drugs überhaupt niet echt verstandig is. (Hey but we only live once zeg ik altijd :wink:) Het zal zeker uitmaken welke combo je uitvoert natuurlijk, coke/speed met alcohol bv is “slechter” dan uppers met wiet.

Toch vroeg ik mij af hoe slecht mijn favo combo’s nou écht zijn? Qua uppers gebruik ik “verstandig” in zowel dosering en frequentie. Qua wiet is dat anders... Ik ben een ervaren blower maar tijdens of na uppers blow ik echt erg veel vind ik. Misschien wel teveel. Als ik echt goed los ga dan rook ik zo een kleine 2 gram wiet weg op een avond. Samen met de jointjes die ik soms ook nog rook de dag na de upper-dag kan dat oplopen tot wel 3 a 4 gram in een weekend (2 dagen dus). Dat is dan tijdens thuis/bij vrienden gebruik, op een festival heb ik veel minder behoefte aan wiet en rook dan misschien de helft.
    In mijn glorie jaren als dagelijkse blower rookte ik ook 2 gram per dag maar dan ben je er aan gewend en heb je dikke tolerantie opgebouwd. Nu ik al lang niet meer dagelijks blow maar 2-3 keer per maand in het weekend heb ik zonder upper gebruik “genoeg” aan 1 of echt hoogstens 1,5 gram wiet per avond en dan heb ik m goed zitten zeg maar.
    Natuurlijk zal het gebruik van een stimulant de werking van wiet verminderen en zul je meer kunnen blowen. Net als dat je veel meer alcohol kan drinken tijdens uppers. Toch is 3 a 4 gram in een weekend echt heel veel. Asociaal veel bijna. Dus een paar vraagjes waar ik graag antwoord op zou willen:

Hoe slecht is het nou eigenlijk echt dat ik meestal zoveel wiet rook bij uppers?
    En waarom precies is het zo slecht?
    Roken jullie ook wiet of hasj tijdens uppers?
    Wat vind je er van?
    Waarom rook je wiet/hasj tijdens of na een upper?

Eigenlijk wilde ik deze vraag al langer stellen omdat ik deze combo’s ook al lang doe. Bedankt alvast voor de antwoorden en reacties!

Oja, even een korte subvraag: kan Alprazolam gecombineerd worden met wiet? Zo nee, waarom niet en zo ja wat geeft dat voor effect? Thanks people!

:blushing:

(Voor de lol een pol er bij)

2. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Ik kan geen duidelijke antwoorden geven op al je vragen, dus sorry daarvoor. Wel kan ik mijn ervaring delen! of je dit nu wilt of niet, ik wil graag even wat typen :tearsofjoy:

MDMA/XTC en blowen is natuurlijk gewoon een top combo, het voelt goed maar of dit nou echt goed is weet niet :tearsofjoy: Ik heb het vermoeden dat het vooral slecht voor je hart is, met welke combinatie dan ook.

Speed heb ik (In principe :sweatsmile:) geen ervaring mee, maar met Dexamfetamine vind ik blowen echt een no-go gezien ik van beide middelen al flinke hartkloppingen krijg. Met 1 drug tegelijk is dit makkelijk te handelen maar in combinatie is het niet echt bepaald prettig.

Alprazolam heb ik nog nooit gehad, maar een jointje in combinatie met oxazepam is echt super relaxed :) Misschien handig om te zeggen (omdat je aangeeft dat je zo'n 2 gram op een avond wegrookt) is dat ik dan ongeveer een gram per J'tje draai of misschien net hier onder. Vaak is double trouble (wiet & hasj mixje) ook goed te doen :grin: Of hoe ze dat ook noemen, volgens mij heeft iedereen hier andere namen voor, had altijd een leuke volgens mij maar die ben ik vergeten :(

Edit: misschien handig om te zeggen wat oxazepam + wiet voor mij doet, en dat is eigenlijk vrijwel niks wat niet voorkomt bij beide, het versterkt elkaar alleen en het combineert een soort van de effecten. Sorry dit is onmogelijk om uit te leggen, vooral omdat ik kneiter stoned was tijdens alle ervaringen die ik ermee heb :tearsofjoy:

Laatst bewerkt: 16 nov 2018
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Voor je bloedvaten ook. Want wees heel eerlijk want jij voelt het vast en zeker ook, als je wiet rookt als je mdma nog volop werkt dan voel je gewoon je lijf, je vaten en huid (niet je spieren) een soort samentrekken/strak worden. Samen met die heeeerlijke head-high die je dan krijgt is dat juist het lekkere gevoel van die combo maar het voelt ook wel “fout” voor mijn lijf.

Bij speed blow ik wel maar pas in de comedown. Tijdens heb ik zo goed als geen trek of zin te roken. Wel eens gedaan hoor en voelt zeker ook heerlijk! Hartkloppingen heb ik niet, van beide niet maar wel een stijgende hartslag en bloeddruk bij speed.

Doe je er nog tabak bij dan? 1 gram is een hele dikke toeter! Ik draai tijdens de uppers zo een 400-500 mg in een jointje. Zonder upper zo een 200-300 mg per jointje. Verder tabak.

Ik ga dan tzt eerst de Alprazolam zijn werk laten doen en als dat oke voelt dan steek ik er een klein jointje bij op. 150-200 mg of zo. Paar trekjes en even wachten. Kijken wat er gebeurd.

Laatst bewerkt: 16 nov 2018
  4. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Dat kan ik me niet herinneren vrees ik, weet wel dat het super chill was en de dag hierna bracht het de XTC high weer naar boven :sweatsmile: Ik heb het gelaten bij eenmalig gebruik met XTC, ondertussen zo'n 2 jaar geleden volgens mij maar misschien dat ik het ooit nog weer een kans geef, was wel echt een top ervaring.
    Best interessant, mijn bloeddruk is namelijk opgemeten ivm Dex omdat ik mij hier ook "zorgen" over maakte en het was helemaal prima, en ik rook me helemaal de pleuris in zeg! Of ik ooit nog van roken af kom is de vraag.. ik hoop het :tonguewink: Maar zo zie je dat het toch niet helemaal hetzelfde is, maar dan heb ik het ook als "medicatie" ;p
    Tja bijna tot niet denk ik, persoonlijk rook in alleen Hasj als ik het al thuis rook (en dan alleen s'avonds). Maar als bijna je gehele vriendenkring verslaafd is en ze allemaal 24/7 dikke haze roken krijg je van dat soort toeters hahaha, ik zit wel op het randje van bad hoor na zo'n jetser, en dan rook ik amper de helft :sweatsmile:.

Ik blijf altijd van mening ook dat Haze niet te vergelijken is met andere wiet, je staat stil in de tijd met die zooi en dat merk ik vooral aan vrienden van mij en een ondertussen (gelukkig!!) afgekickt familielid en wat ze mij vertellen. Ik weet niet precies hoeveel je rookt, zal je wel in je tekst gezegd hebben maar mijn korte termijn geheugen is nog al aangetast :sweatsmile: maar kijk uit met die zooi man en dan vooral haze, knapper word je er ook niet van geloof me :tearsofjoy:

De Dunne vindt dit leuk.
  5. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik blow eigenlijk overal bij, of dat nou uppers, downers of tripmiddelen zijn. Sowieso eigenlijk altijd tijdens, maar ook zeker nog erna. Ik zie blowen bij drugs eigenlijk vrijwel nooit als een volwaardige combinatie in de zin dat het echt een hele nieuwe ervaring wordt. Doordat blowen zo'n breed scala aan effecten heeft is het over het algemeen meer een aanvulling op de effecten van de de andere drug die je op hebt. Ik vind blowen bij andere drugs, op alcohol na dan, erg lekker maar niet perse bijzonder dus. Sowieso overheersen de meeste drugs qua effect op het blowen ook enorm, met name uppers en downers. Zeker bij uppers blow ik ook altijd veel meer dan normaal, want je voelt er gewoon niet heel veel van maar het is wel lekker.

Combineren is natuurlijk nooit goed, maar blowen valt over het algemeen wel mee hoe schadelijk dat in combinatie is. Het grootste risico van cannabis met uppers combineren is dat het je extra paranoia kan maken en in het ergste geval zelfs psychotisch. Lichamelijk valt het risico wel mee, cannabis verhoogt je hartslag wel iets maar niet enorm. Cannabis zorgt ook zelden voor echte hartkloppingen, het is meer het idee dat je hartkloppingen hebt omdat je je er extra bewust van wordt. Wel is het zo dat wanneer je ook tabak in je joints stopt dit voor extra vaatvernauwing kan zorgen wat natuurlijk ook niet goed is voor je lichaam. Lichamelijk is tabak bij uppers slechter voor je dan cannabis in ieder geval.

acht.zes en De Dunne vinden dit leuk.
  6. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Uppers en downers overheersen wiet wel ja, maar bij mij heeft wiet wel enorme invloed op psychedelica. Alles wordt veel visueler, de mindfucks worden vreemder en de atmosfeer meestal duisterder. Niet zozeer dat de wiet gaat overheersen, maar dat het een andere draai geeft aan de trip.

Dit is ook wel iets dat bij veel mensen zo lijkt te werken als ik het zo hoor en lees.

De Dunne vindt dit leuk.
  7. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Bij xtc en 2cb alsook ander psychedelica vind ik het een leuk effect geven omdat het zowaar de scherpe kantjes ervan af neemt terwijl het toch alles wat intenser versterkt. Bij de meeste uppers vind ik wiet niet zo aantrekkelijk. Paranoia is sneller aanwezig alsook hartkloppingen duidelijk merkbaar terwijl de hartslag meestal hetzelfde blijft voor het blowen. Met pep bijvoorbeeld voel ik me vrij snel ongemakkelijk als ik een joint rook. Hash is dan wel weer gezellig bij de comedown van pep, nooit goed begrepen waarom want er zit ook thc en canabinoiden in hash.

De Dunne vindt dit leuk.
  8. Psychedelibee

Niet zo gek hoor. De meeste hasj, zeker die geimporteerd is uit het buitenland, bevat verhoudingsgewijs meer CBD waardoor het effect wat meer mellow is en je minder snel paranoia wordt.

Ik vind ook bij psychedelica dat die duidelijk de cannabis overheersen, maar cannabis heeft zeker wel impact op je trip ja. De mindfucks en visuals worden vaak enorm uitvergroot door erbij te blowen, voor mij persoonlijk betekent dit overigens zelden dat mijn trip duisterder wordt. Maar volgens mij is het inmiddels sowieso wel duidelijk, dat jij snel richting het duistere gaat met trippen.

9. Mindless

Ja dat is waar, maar lsd is toch grotendeels meer licht/luchtig dan duister bij me en als ik dan wiet nam dan leek het als vanzelf meer een duistere wending te nemen.

10. Psychedelibee

Maar wat ik dus aangeef is dat dit niet perse bij velen zo is, zoals jij eerder zei. Ja het gebeurd zeker en de kans is reëel, maar ik krijg door verhalen/ervaringen om mij heen en van wat ik hier lees niet de indruk dat wiet bij LSD overwegend duister wordt. Sowieso lijkt de kans aanzienlijk kleiner bij mensen die dagelijks blowen of dat vroeger langere tijd gedaan hebben.

11. Mindless

Hmm oke ik kan het mis hebben. Heb toch wel gehoord en gelezen dat mensen beschrijven dat de trip duisterder wordt na wiet erbij te nemen. Dat het een element van paranoia toevoegt, wat bij wiet alleen ook wel voorkomt bij mensen. Maar ik heb inderdaad ook wel vrij vaak gehoord dat het de trip slechts intenser maakt.

Het is wel een extra risico factor denk ik.

12. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Apart te lezen dat het toch zo verschilt per persoon. De ene vind het niets wiet bij een upper en de ander heerlijk. Ik ben blij te lezen dat deze combi qua schadelijkheid “mee valt”.
    Al zou ik wel soms willen dat het niet zo een gewoonte is geworden zoals het nu is. Maar daar kan ik alleen zelf iets aan veranderen. :wink:
    Bedankt voor de reacties zo ver!

13. Psychedelibee

Het is zeker een risico factor. En mensen die niet met zowel trippen als blowen veel ervaring hebben zou ik het ook altijd afraden.

Ik blow eigenlijk altijd bij trippen en slechts 1 keer werd het wel redelijk duister en nam de paranoia de overhand. Maar vond het persoonlijk wel eens interessant om mee te maken en met ademhalingsoefeningen kwam ik er ook wel weer uit. Zoals altijd met trippen, gewoon rustig blijven en er niet tegen vechten maar het accepteren.

14. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Volgens mij zijn de combi's van wiet met een andere drug over het algemeen niet gevaarlijk.

MDMA heeft een wisselwerking met cannabis en is gewoon veilig (en prettig).

Met uppers moet je wel een beetje uitkijken, want blowen onder invloed van speed KAN een trigger zijn voor paranoide gevoelens, geloof me, want ik ken echt ervaren blowers die echt niet tegen blowen kunnen onder invloed van pep. Maar de meeste mensen zullen er geen last van ondervinden.
    edit; wat @Psychedelibee dus al stelde.

Benzo's en blowen vind ik samen geen meerwaarde, ze zwakken elkaar zelfs af is mijn overtuiging.

Blowen bij psychedelica werkt dan wel weer heel erg goed.

Geen alcohol en wiet? Das ook eens een fijne combinatie!

Laden...