1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wiet roken + ocd/anxiety

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door tanngniostr, 28 jul 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
  1. tanngniostr

tanngniostr Newbie

Hoi mensen, ik had nog een vraagje.
    Mijn vriendin en ik zijn dus van plan om in de vakantie voor het eerst wiet te roken. Ik vraag me echter af of dit slim is voor mijn vriendin. Ze heeft OCD (niet meer erg, is in t verleden vrij erg geweest) en ook last van angst (niet angstaanvallen maar meer dat ze snel bang is dat dingen mis gaan enzo, heeft ook met de ocd te maken want dan ben je bang dat vanalles mis gaat als je niet een bepaalde handeling precies goed uitvoert enzo). Ik vroeg me af of wiet dit kan verergeren, of dat je makkelijker bad gaat dan/het langdurige effecten kan hebben áls ze daadwerkelijk bad zou gaan. Alvast bedankt voor een reactie

Groetjes van Rosa :)

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het kan een beetje twee kanten op gaan eigenlijk. Aan de ene kant kan wiet soms helpen met angsten omdat het een beetje verdoofd. Aan de andere kant staat wiet er ook wel om bekend dat het paranoia kan veroorzaken, zelfs bij mensen die er normaal niet gevoelig voor zijn. Of het verstandig is voor vraag ik me dus oprecht af.

3. tanngniostr

tanngniostr Newbie

Maar is die paranoia dan alleen als je high bent of blijft die daarna?

4. Narayani

Narayani Bewuste gebruiker

Ik zou dan voor een wietje kiezen met een relatief laag THC gehalte en wat meer CBD in verhouding.

5. Rava

Rava Newbie

ja als je een angststoornis hebt is het denk ik heel belangrijk van met heel kleine dosis eerst te voelen wat het doet ja, en is hasj roken niet ook beter dan??
    ik kwam eigenlijk ook hier kijken in de hoop wat meer hierover te vinden, heb gisteren avond een cake gebakken, was een leuke dag geweest, had er echt zin in.
    was heel lang geleden voor me, enkele jaren.

heb echt géén leuke nacht gehad...en echt de uren afgeteld tot het over ging zijn! ik heb gehuild, ik heb geflipt, alles. nu moet ik er wel bij zeggen dat ik die tweede plak niet had moeten bij nemen. ik had het na zoveel jaren toch onderschat hoe fel dit kan aankomen (en als we nu toch al die moeite doen om spacecake te bakken doen we het ineens goed, toch?)

maar.. als je dit op voorhand incalculeert, iemand met zo'n stoornis heeft neem ik aan ervaring met therapie, wat doet ze normaal als ze in paniek gaat? doe die dingen dan ook.
    (wil ze alleen zijn dan, moet je haar zeker niet aanraken dan, is er bijvoorbeeld iets wat haar rustig maakt, bespreek die dingen op voorhand. zo zou ik het doen.

ik zou niet zeggen van doe het niet, als je chill gaat is het zeker echt leuk. zeker als je het maar af en toe doet is het leuk om dingen eens van een ander perspectief te bekijken,
    en ook al heb ik zelf echt een rot nacht gehad, toch heb ik op één of andere manier weer een beter idee van wat ik allemaal anders wil ofzo, ik weet niet, houdt dit steek? iemand?

wat maakt nou echt het verschil tussen chill gaan en slecht gaan? ik voelde me gisteren aanvanklijk goed. ik snap het zelf ook niet goed, ik gebruik al heel weinig hierdoor.
    helemaal niks gebruiken, nooit, dat is het ook niet vind ik.

verder zou ik me geen zorgen maken over blijvende gevolgen, die griezel verhalen wat je hoort van levenslang paranoia, dat gaat over mensen die een aangeboren psychotische kwetsbaarheid hebben. dat heeft niks met OCD te maken of angststoornis.

doen zou ik zeggen, gewoon niet te veel :)

groetjes

6. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik kan niks uitsluiten uiteraard, maar over het algemeen gaat de paranoia gewoon weer weg als het uitwerkt.

Zoals Narayani ook al zegt is het wel aan te raden om voor een wietje te gaan met een wat lager THC gehalte en wat hoger CBD gehalte. De coffeeshop zou je hier wel bij moeten kunnen voorlichten. Een ander alternatief is hasj zoals Rava zegt. Geïmporteerde hasj uit Marokko of India bevat vaak net iets minder THC dan nederwiet en bovendien veel meer CBD dan nederwiet. Meer CBD is belangrijk aangezien dit juiste het mogelijke paranoïde effect van THC dempt.

Verder gewoon heel rustig beginnen, dat geldt trouwens voor jullie beiden aangezien het jullie eerste keer wordt. Neem rustig 1 of 2 kleine trekjes en wacht even 5 minuten om te voelen hoe het werkt. Is het genoeg dan stop je, wil je wat meer dan neem je weer 1 of 2 kleine trekjes en wacht je wederom 5 minuten, enz.

Hier geef je eigenlijk zelf al het antwoord, je hebt teveel gegeten. Dat is en blijft toch het nadeel met het eten van cannabis, aangezien het zo lang duurt voor het inwerkt doseer je vrij gemakkelijk teveel. Als het dan eenmaal goed inwerkt is het eten van cannabis ook echt vele malen heftiger dan het roken.

7. Rava

Rava Newbie

ok, Psychedelibee, point taken, misschien ben ik gewoon scheef gegaan gelijk iedereen wel eens scheef gaat.. maar de vraag in deze context was eigenlijk meer van: gebeurt dit sneller als je een angststoornis hebt en/of ocd. ik heb zelf een angststoornis zonder ocd, en mijn ervaring is van wel,
    daarom gebruik ik ook weinig qua frequentie en daarom kwam ik hier eens kijken.
    ik vind die twee namelijk niet altijd zo makkelijk te differentiëren van elkaar.
    paniek aanval -> bepaald soort gedachten. scheefgaan -> zelfde soort gedachten.

in het geval van tanngniostr misschien weinig relavant verder, want bij hun gaat het nie echt om paniek. maar ik ben eigelijk wel benieuwd hoe het gaat aflopen. laat je ons iets weten, tanngniostr?

fijn wknd iedereen :rock:

8. tanngniostr

tanngniostr Newbie

Uiteindelijk hebben we 1 wiet en 1 hasj joint gekocht bij de grass company, en twee uurtjes geleden ong 2/3e van die hasj joint bij de grass company gerookt maar we merkten er allebei vrij weinig van maar dat kan soms toch bijde eerste keer? Wel jammer. op texel maar weer opnieuw proberen, miss dat t dan wel werkt. We rookten het wel goed denk ik want we voelden t in onze longen dus dat moet wel goed zijn i guess

Laden...