Wiet slechter dan gedacht

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Net op het nieuws een bericht dat men in frankrijk een onderzoek heeft gedaan naar de schadelijkheid van wiet.
Blijkt dat een joint even slecht is als een heel pakje sigaretten een blow bevat veel meer teer en koolmonoxide dan men gedacht had ook een pure joint is erg slecht. voor je gezondheid. :( :wave:

BacingsPen

Badass junkie
Dat wist ik allang!

3 joints (combinatie tabak en wiet is extra slecht.) is een pakje sigaretten!

1 sticky (maar wel helemaal puur dus!) zijn 3 sigaretten...

Daarom zou je als 'echte' cannabist ook alleen maar spacecake moeten eten :) (is nog minder schadelijk dan paracetamol.) Roken is hoe dan ook dom...

Maarja, roken is wel grappig, en het werkt sneller, dus tsja, toch kiezen mensen er dan toch voor om te blowen ipv orale inname!

spacekonijn

Badass junkie
teer en koolmonoxide kan toch gewoon gemeten worden zou je zeggen???
lijkt me nou niet zo heel moeilijk , hoe kunnen ze er dan nu ineens achterkomen dat het percentage teer/koolmonoxide veel hoger is?

lijkt me sterk en vind de bron ook beetje vaag.

ben heb jij wel een bron dan dat het even slecht is als een pakje peuken? volgens mij heb je dat ook maar gewoon ergens gehoord , iedereen heeft er wel weer een ander verhaal over de een zegt 6 peuken dan ander zeg half pakje de ander 3.
volgens mij ligt het er maaraan wat voor joints je draait maar heb zelf ook geen schatting met bron of iets dergelijks

J0rrit

Badass junkie
k hoorde ook over dat veel wiet psychoses en schizofrenie en alles kan veroorzaken, alleen als je aanleg hebt d8 k tog?

cunt

Wijs gebruiker
ja ik las het vanochtend in de krant. ze hadden machines gebruikt om het te testen .. en 3 joints stonden gemiddeld inderdaad gelijk aan een pakje sigaretten ..
was een heel onderzoek aan vooraf gegaan enzo stond er in de krant..

maar om heel eerlijk te zijn maakt het me niet zoveel uit .. als ik me er druk om zou maken zou ik niet roken, drinken, blowen, snuiven, slikken etc ..

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
teer en koolmonoxide kan toch gewoon gemeten worden zou je zeggen???
lijkt me nou niet zo heel moeilijk , hoe kunnen ze er dan nu ineens achterkomen dat het percentage teer/koolmonoxide veel hoger is?

lijkt me sterk en vind de bron ook beetje vaag.

ben heb jij wel een bron dan dat het even slecht is als een pakje peuken? volgens mij heb je dat ook maar gewoon ergens gehoord , iedereen heeft er wel weer een ander verhaal over de een zegt 6 peuken dan ander zeg half pakje de ander 3.
volgens mij ligt het er maaraan wat voor joints je draait maar heb zelf ook geen schatting met bron of iets dergelijks

ja, heb het misschien wel uit een bron die ant-drugs is maar toch...

een joint met wiet EN tabak voelt ook slechter dan puur... maja dat zegt opzich niks, dat is mijn gevoel... maja als me gevoel klopt met n onderzoek? tsja...

A

Anonymous

Gast
Houd er rekening mee dat wiet geen filter hebt en een sigaret wel.
Als je een joint rookt met tabak rookt je dat zonder filter..

Audio Scum

Belezen gebruiker
DarkScope zei:
k hoorde ook over dat veel wiet psychoses en schizofrenie en alles kan veroorzaken, alleen als je aanleg hebt d8 k tog?

Klopt volgens mij wel, heb er vaak over gelezen. Weet het niet zeker maar volgens mij was hasj hier sterker in om het te krijgen dan weed.

Bovenaan