Wiet verslaafd

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

legousk

Newbie
Hallo, ik rook al ongeveer 3 jaar bijna elke dag wiet en/of hasj, heb al meerdere malen geprobeerd hiervan af te komen omdat het mijn leven een beetje lamlendig maakt en ik met die shit niet erg veel meer doe. Dit komt niet omdat ik te stoned ben of zo (heb na drie jaar een redelijke resistentie opgebouwd moet ik zeggen), maar als ik blow heb ik geen stress meer en denk ik altijd "dat komt morgen wel".

Ik wil er dus echt graag van af, maar wanneer ik ging proberen om af te kicken is niet echt het probleem dat ik het psychologisch en lichamelijk niet aan kan, maar het echte probleem is dat ik niet meer slaap, ik heb echt die joint nodig om mij in slaap te sussen, als ik die niet heb dan lig ik echt uren in bed te rollen voor ik in slaap val en ben ik de volgende dag nog minder productief als met een joint.

Maar ik wil het nu toch echt een keertje weer gaan proberen omdat mijn studie er toch echt een beetje onder lijd heb ik de indruk (niet alles halen en zo), mijn vraag is dus: "hoelang blijft dat niet kunnen slapen zonder THC in je hersens?". Is het iets waar je een paar daagjes van wakker ligt en daarna weer gewoon als een roosje naar bed gaat of is het echt iets waar je nog maanden last van hebt?

Alvast bedankt voor de antwoorden, legousk

Arizona

Bewuste gebruiker
Hoi,

Het niet kunnen slapen bij stoppen met blowen hebben meerdere mensen last van, het verschilt natuurlijk per persoon hoelang het duurt voordat de natuurlijke slaap weer om de hoek komt kijken. Als je het je kan veroorloven, doorzetten todat je weer een natuurlijke slaap krijgt. Je valt echt vanzelf een keer in slaap. Als je dit niet kan veroorloven, ga dan naar je huisarts en leg het probleem voor, misschien kan hij/zij je een licht inslaap middel geven voor de eerste dagen.

Wat je ook kan doen is melatonine bij de drogist halen, dat is een natuurlijk stofje waardoor je in slaap valt www.melatonine.nl. Verder, warme melk nemen, zorg dat het donker en stil is. lezen wil ook nog wel 's helpen. Succes!!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou dus al niet naar de dokter gaan. Dan krijg je een middel om in te slapen en dan wordt je daar weer aan verslaafd. Dat is van de regen in de drup. Je moet zorgen dat je weer een natuurlijke slaap terug krijgt.

De enigste manier is doorzetten met niet te blowen. Dan zul je vanzelf wel in slaap vallen, dat kan niet anders.

En je school leidt nu ook omdat je veel blowt en weinig slaapt, dus veel gaat het niet uitmaken als je nu een tijdje slechter slaapt omdat je gestopt bent met blowen. Uiteindelijk wordt je er beter van :wink:

Ooit moet je de rekening betalen, voor jou is dat moment nu aangebroken.

En vergeet niet dat als je dit probleem oplost met een ander middel je uiteindelijk ook weer een oplossing moet zoeken voor dat middel. Zo wordt je denkbeeldige "rekening" alleen maar langer.

Persoonlijk denk ik dat je binnen een week of twee weer fatsoenlijk slaapt, maar geef het wat tijd en heb vertrouwen.

Axxess

Bewuste gebruiker
Idd, het is even doorbijten met je slaap maar na 2weken (MAX) slaap je zeker weer goed, probeer anders melatonine eens, dat 'kan' helpen (meningen zijn uitlopend).

De andere vormen zoals stress die je noemt zijn eigenlijk gevoelens die je met wiet/hash onderdrukt... zodra je een week of 2 gestopt bent zal je merken dat het eigenlijk veel leuker is... Je zal duidelijk scherper zijn en emoties weer opvangen.

Succes met je verslaving, wiet is een bitch... probeer niet recreatief te gebruiken anders val je snel terug.

geekos

Bewuste gebruiker
Sowieso slaap je na 2 weken niet blowen veel beter dan dat je ooit stoned geslapen hebt, uiteraard op voorwaarde dat je de wiet niet gewoon vervangt door iets anders.

legousk

Newbie
De keren dat ik was "gestopt" (wil zeggen een week max) toen merkte ik inderdaad al dat ik veel assertiever werd en eindelijk weer eens wat meer dingen ging doen, ik denk dat ik nu echt ga proberen om door te zetten en proberen door die 2 weken heen te komen.

Nog een vraagje, is het echt zo moeilijk om daarna recreatief te blowen zonder er weer opnieuw in te vallen? Want op zich vindt ik blowen nog best wel lekker maar het is alleen een "beetje" uit de hand gelopen allemaal.

Ik ben btw 20 dus een groot deel van mijn leven als echt volwassen denkend mens was ik onder invloed, heb dus eigenlijk een beetje de indruk dat ik niet echt een moment heb gehad in mijn mijn volwassen leven dat ik zonder wiet was. Ik ga nu dus een heel ander leven in, ff kijken hoe dat er uit ziet :tongueout:.

Bedankt voor de antwoorden allemaal, legousk

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
legousk zei:
Nog een vraagje, is het echt zo moeilijk om daarna recreatief te blowen zonder er weer opnieuw in te vallen? Want op zich vindt ik blowen nog best wel lekker maar het is alleen een "beetje" uit de hand gelopen allemaal.

daar zou ik maar een tijdje mee wachten als ik jou was,zeker een jaar....
de gewoonte sluipt er heel snel weer in.....

Axxess

Bewuste gebruiker
legousk zei:
...

Uit persoonlijke ervaring ben ik 2x terug gevallen daardoor...
Wat toch wel vreemd was, na 2 weken clean en dan een joint ben je echt f* stoned... eigenlijk niet leuk meer stoned. Maar het vult wel weer je 'verveling'

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dat is nu eenmaal het nadeel aan een verslaving, als je er vanaf bent kun je het (bijna) nooit meer gebruiken. Recreatief gebruik is er niet bij voor een ex-verslaafde. Meestal dan toch.

Of je moet er echt helemaal vanaf zijn. Ik ben vroeger verslaafd geweest aan sigaretten. Nu niet meer. Ik kan echter nu een sigaret roken omdat ik dat eens wil doen en er vervolgens weer vanaf blijven zonder enige moeite. Maar toch doe ik het niet te vaak omdat ik weet dat de kans op terugvallen altijd aanwezig is.

legousk

Newbie
Nou we zullen zien, in ieder geval een flinke tijd stoppen. Daar ben ik nu mee bezig, ga me nog niet echt bezig houden met men consumptie over een paar (veel) maanden.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
legousk zei:
Nou we zullen zien, in ieder geval een flinke tijd stoppen. Daar ben ik nu mee bezig, ga me nog niet echt bezig houden met men consumptie over een paar (veel) maanden.
Zoals je aan mijn Ticker hieronder kan zien ben ik nu bijna aan maand van die sjeit af. Onze situaties zullen zeer vergelijkbaar zijn, ook ik rookte 3 jaar vrijwel dagelijks (nu 21) en ook ik merkte in mn 'nuchtere' leven de eerste tekenen dat ik moest gaan oppassen. Schoolwerk kwam op de grote stapel, huishouden liep achter, gewoon geen fut. Je kent het wel :wink:

Ook ik heb toen een aantal keer het 'inzicht' gehad dat het uit de hand dreigde te lopen maar verder dan een week kwam ook ik nooit en na die week had ik opvallend veel vrede met het feit dat mijn stoppoging eigenlijk gewoon 1 groot falen was geweest. Ik blowde dat idee wel weg :stoned:

Nu ben ik een maand gestopt en ben daar ontzettend blij mee! Ik kom weer in de buurt van de 'ik' die ik jaren geleden was, en die ik zonder het in de tussen tijd door te hebben eigenlijk heel erg ben gaan missen... Je veranderd sneller dan je door hebt en als je in zo'n belangrijke periode in je leven alleen maar troebele ervaringen op doet zal dit je je leven maar eens dwars kunnen zitten.

Ik wil je eigenlijk maar 1 ding meegeven: Heb KEIHARDE SCHIJT aan wakker liggen! Ja, het is kut. Ja, je zult over dingen gaan denken die je niet leuk vindt. Ja, je gaat dingen tegenkomen die je wilt veranderen en waarvan je misschien niet weet hoe je er aan moet beginnen. Maar begin er alsjeblieft aan want je graaft je eigen kuil alleen maar dieper als je het 'oplost' door het te negeren of weg te blowen!

BacingsPen

Badass junkie
Ik wil je eigenlijk maar 1 ding meegeven: Heb KEIHARDE SCHIJT aan wakker liggen!

hohoho! Pas op met wat je zegt! een nacht, dagen of zelfs weken weinig slapen kan er voor zorgen dat je psychotisch wordt! Daar ontstaan vaak meer problemen door dan een wietverslaving!

Je zou naar de dokter kunnen gaan zodat je (tijdelijk) medicijnen kunt krijgen om in slaap te kunnen vallen.

Vaak begint het ''echte stoppen'' pas na 8-12 weken... Tot die tijd schijnt het goed te werken om te ''robotten''

Dat wil zeggen, door het stoppen komen er vaak emoties boven water waar je niet zo goed raad mee weet.. Niet over nadenken, gewoon veel dingen gaan doen! (sporten, meer werken etc.)

Heb zelf sinds ik ben gaan minderen met blowen. niet zoveel zin meer om iets te gaan doen...(ben van mening dat het eigenlijk altijd een soort pauze is, van een paar weken, maanden of jaren.)

Ik drink nu een extra biertje savonds om in slaap te komen, maar merk dat dit ook uit de hand aan het lopen is dus zal ik je zeker neit willlen aanraden, maar het kan een (tijdelijke) oplossing zijn....

Verder kan je gaan proberen om boeken te lezen, of een andere (nieuwe) hobby te zoeken...

Probeer ook wat meer om te gaan met mensen die niet blowen.... Ga je verslaving niet vervangen voor een drugs als cocaine en speed. (zie heel veel blowers die dat hebben gedaan, en die zijn nu nog verder van huis ookal geloven ze dat zelf niet!!!)

legousk

Newbie
Nou ik moet zeggen dat ik nu op mijn 11de dag zonder wiet zit en dat het nog steeds redelijk goed gaat. Tot nu toe in die 11 dagen maar 1 avond gehad dat ik echt problemen had om in slaap te vallen (gisteren dus^^'), om 12uur s'nachts naar bed gegaan maar om 4u30 lag ik nog niet te slapen. Ik hoop dat het inderdaad over een paar maanden weer helemaal goed met me gaat en dat ik dan helemaal goed slaap^^.

Het vergt wel erg veel zelfdiscipline omdat ik in een studentenhuis woon en mijn omstanders gewoon gezellig doorgaan met jointjes roken maar dat is misschien ook wel goed voor me aangezien ik dat niet zoveel heb :P.

berten

Belezen gebruiker
Ben er ook ellendig lang verslaafd aan geweest, is niet gemakkelijk om van dat spul af te komen. Na 4 jaar verslaving ben ik beginnen hyperventileren na gebruik van wiet (door een combi met truffels) en ben ik er eindelijk van geraakt. Maar het is een geestelijke verslaving waar je heel rap terug in hervalt. Cannabis = soft drugs? No way

BacingsPen

Badass junkie
Het wordt ook eens tijd dat ze weer gewoon ''normale'' buitenwiet gaan verkopen! Die chemische troep is inderdaad geen Soft-drugs meer te noemen!

En zelfs de zaadjes die je koopt voor buitenwiet is gewoon NEDERwiet en dus alsnog te sterk!

Vroeger schenen de meeste mensen heel normaal om te kunnen gaan met blowen, en er ook zo weer van af te zijn....

langeman

Bewuste gebruiker
Een avond niet slapen is vervelend, maar het is de verslaving die truukjes met je uithaalt. Die zegt je kan niet slapen.... zie je wel....je moet gewoon gaan blowen. Verslaving is een keuze. Jij kan zeggen tegen je zelf dat jij dat niet wil, maar dat het je verslaving is. Als je dat besft kan je het naast je neerleggen. Lees het boek van Jan Geurtz eens; de verslaving voorbij. Is er voor alle soorten verslavingen en ook voor rookverslaving.

Zorg dat je een ritme aanhoud en een slaapritueel ontwikkeld. Laat je niet gek maken. Een nachtje niet slapen betekend dat je de nacht erna makkelijker zal slapen, simpelweg omdat je moe bent. Geloof daarin en dan komt t goed. Vervang het zeker niet met iets anders, ook niet op voorschrift van de dokter. De grootste verslaving is die aan voorgeschreven middelen, meer dan aan welke drugs dan ook.

legousk

Newbie
Nee ik was sowieso niet van plan om ook maar welke medicijnen te gebruiken, ik ben tegen het gebruik van medicijnen tenzij echt noodzakelijk. Ik blijf lekker doorgaan zit nu al op mijn 12de dag, ik ga ervoor^^

langeman

Bewuste gebruiker
Goed zo. Stop alleen met tellen van je dagen. Voegt namelijk niet echt iets toe; legt eerder de nadruk op het stoppen en dus de verslaving....

spacelord

Wijs gebruiker
Ik ben nu aan het proberen te minderen, ben gelukkig nog maar een dik half jaar dagelijks aan het blowen dus het is nog niet te laat. Wat bij mij een groter probleem is, is trippen waar ik intussen een jaar een maandelijkse (soms 2 a 3 keer per maand) gewoonte van heb gemaakt.
De verleiding is op korte termijn enorm groot om het te blijven doen ook al geniet ik er niet meer van (je maakt jezelf bij al die dingen op korte termijn wijs dat het eigenlijk niet zoveel kwaad kan maar mijn relatie, mentaliteit en fut in het leven lijden er onder).
Die paar plantjes in mijn tuin gaan er echter ook wel geen goed aan doen :stoned: maar het bespaart een hoop geld en zo kan ik leren er maat in te houden (wat wrs moeilijker gaat zijn dan het op het eerste zicht lijkt...)

Drientje

DF-koning
Sublimo zei:
Dat is nu eenmaal het nadeel aan een verslaving, als je er vanaf bent kun je het (bijna) nooit meer gebruiken. Recreatief gebruik is er niet bij voor een ex-verslaafde. Meestal dan toch.

Of je moet er echt helemaal vanaf zijn. Ik ben vroeger verslaafd geweest aan sigaretten. Nu niet meer. Ik kan echter nu een sigaret roken omdat ik dat eens wil doen en er vervolgens weer vanaf blijven zonder enige moeite. Maar toch doe ik het niet te vaak omdat ik weet dat de kans op terugvallen altijd aanwezig is.
Ik kan recreatief speed gebruiken omdat ik nu verantwoordelijk ben en met zorg met mezelf en mijn omgeving omspring.

Uiteindelijk kun je wel weer eens blowen maar denk niet dat je van je verslaving af bent als je een maand niet geblowd hebt.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Drientje zei:
Sublimo zei:

Ik kan recreatief speed gebruiken omdat ik nu verantwoordelijk ben en met zorg met mezelf en mijn omgeving omspring.

Uiteindelijk kun je wel weer eens blowen maar denk niet dat je van je verslaving af bent als je een maand niet geblowd hebt.

Ja, dat geldt voor jou en ook voor mij. Maar voor het overgrote deel geldt dat niet, helaas.

Edblok

Newbie
Wat je nu mist (na 2 weken) is de versuffende werking van wiet waardoor je altijd zo snel in slaap valt en als een roosje van lijkt te slapen.

Houdt er echter rekening mee, dat de THC nog zeker minimaal 8-12 weken in je bloed wordt gepompt wanneer het vrijkomt uit je vet (waarin het wordt opgeslagen).

Daarna zal je lichaam snel gaan merken dat je niet meer blowd, dwz dat je een gigantische hoeveelheid onverwerkte informatie zal gaan inhalen, resulterend in heftige dromen en sterke emotionele zelfreflectie. Pas dan zal je het moeilijk gaan krijgen.

De gouden regel is om niet te gaan drinken, geen slaapmiddelen te nemen, en vooral niet te vechten tegen wat er gebeurd.

Praat de komende maanden veel met mensen die je vertrouwd, maak een wandeling een uurtje voor het slapen of sport een paar uur voor het slapen (niet vlak voor het slapen omdat je dan nog adrenalineachtige effecten zal voelen waardoor je niet kunt slapen), schakel een half uur voor je plat gaat de tv uit en lees een donald duck of wat je ook leuk vind, en nogmaals, vecht niet tegen de slapeloosheid, maar geef je er aan over en denk 'boeiend als ik morgen brak ben daar kom ik ook wel weer overheen'.

en succes :)

legousk

Newbie
Bedankt voor de reacties allemaal. Er is nog steeds geen joint op mijn lippen gekomen sinds ik gestopt ben alhoewel ik moet zeggen dat de gedachte eraan me wel een beetje een gevoel geeft van "ik heb het nodig", ik rook wel gewoon sigaretten om het een beetje te compenseren en mijn idee was om hier tijdens de zomervakantie (ja als kutstudent heb ik nog een heerlijke vakantie van 2 maanden, wat ik zelf wel weinig vindt maar goed dat is een ander verhaal :grin: ) ook mee te kappen, maar ik heb de indruk dat een sigaretje niet sterk genoeg is en dat ik daarom naar die joint wil happen, niet perse voor het stonde gevoel maar meer voor de sterkte ervan (wat waarschijnlijk gewoon verslaving heet).

Over mijn slaapproblemen, ik moet zeggen dat het totaal aan mezelf ligt of ik goed in slaap val of niet, mijn probleem is dat als ik in mijn bed ga liggen ik maar blijf malen over de dingen die ik nog moet doen, niet heb gedaan of zin heb om te doen en daardoor mijn hersens niet de benodigde rust krijgen om in slaap te vallen. Ik ben nu bezig om mezelf te trainen mijn hersens kompleet leeg te maken en ik moet zeggen dat als ik dat langer dan 10min vol hou ik meestal al slaap maar het is toch redelijk gecompliceerd om nergens aan te denken, een beetje onnatuurlijk of zo heb ik de indruk.

Cass

langeman

Bewuste gebruiker
Als je maar niet gaat denken dat je nergens aan mag denken, want dan denk je toch ergens aan. Denk nergens aan en merk op als je toch ineens ergens aan gaat denken. W#rdt dan niet boos op jezelf ofzo, maar merk op dat je toch ineens ergens aan denkt en laat die gedachte los. Oefening baart kunst.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan