1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Wietbon

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Jixx, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Tegenwoordig is het mogelijk om cannabis en hasj gewoon vanuit je luie stoel te bestellen. (voor de echt luie smoker) Het zit nogal tricky in elkaar. Je koopt namelijk geen wiet of hasj , maar een bon. Die bon ruilen hun dan weer om voor de stuff, en wordt dan via de post bezorgd. Een vriend van mij die niet kan draaien heeft daar al een aantal keren voorgedraaide bestelt, en ze komen echt gewoon aan. Het is geen grap of zo ! Ik was er eerst ook erg huiverig over. Ik zelf heb geen behoefte om een bestelling te doen , omdat ik niet zo heel lui ben. :P Dus voor de gemakzuchtige blower: de wietbon !

Btw over de kwaliteit van de voorgedraaide joints valt niet te twisten volgens mijn vriend. Hij heeft daar 1 x amnesia haze afgenomen, en 1 x superpolm deze scheen ook erg goed te zijn.
    Ze hebben gewoon een maas in de wet gevonden waardoor dit mogelijk is geworden. Maar ik vrees wel dat het een kwestie van tijd is dat ze niet meer bestaan.

2. doe de duif

doe de duif Belezen gebruiker

iemand ervaring hier mee?
    A far cry waarschijnlijk maar kunnen belgische klanten hier terecht?

3. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Weet daar niet veel over hier is de 'softtax' voor die dingen...
    Hopelijk heeft iemand anders er ervaring mee?

4. doe de duif

Effe gemaild met de vraag of belgische klanten er ook terecht kunnen en kreeg dit antwoord.
    Maar of ze daadwerkelijk wiet/hash opsturen dat betwijfel ik, een bon is geen product.

5. doe de duif

effe getest met een bestelling van White Rhino > 5 gram hash (ken ik niet maar na wat opzoekwerk zou dit wel een leuk hashje moeten zijn)
    Ik ben benieuwd en zal hier verslagje uitbrengen.

6. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Laat ik even vooropstellen. Ik heb niks tegen het feit dat Belgen in Nederland wiet komen halen, en ook boeit het mij niks of jullie wel of niet graag blowen. Ik heb die regels niet bepaald. Maar als het aan mij lag zijn jullie gewoon van harte welkom hier.

Maar wat de wietbon doet is fout. Behalve het feit dat zij softdrugs opsturen naar het buitenland, verkopen zij ook veel meer dan is toegestaan in Nederland. Ik heb deze site dan wel lopen promoten, maar daar baal ik nu enigszins van.

Daarnaast heb ik al meerdere malen vernomen dat het spul wat zij verkopen behoorlijk krachtig schijnt te zijn. In een coffeeshop ligt niet snel wiet met een thc percentage van 25% , en ik weet dus niet in hoeverre hun softdrugs opgefokt is?

Maar wilt men in de toekomst graag dat cannabis en hasj legaal wordt , en ook via deze weg mogelijk wordt moeten ze wel het goede voorbeeld geven door zich minstens aan bepaalde regels te houden. En dat doen ze dus niet. Daarmee zie ik het in de toekomst alleen maar zwaarder worden om cannabis en hasj echt legaal te verkrijgen.

7. doe de duif

Hoeveel ze verkopen en hoeveel thc er in zit kan je moeilijk weten denk ik.
    AL veel zwaardere weed en hasj gekocht in coffeeshops.

8. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Hoeveel ze verkopen kan ik wel terughalen in de recensies. Als dan iemand schrijft dat ie 2 x 5 gr amnesia ice heeft afgenomen , dan spreekt het voor zich dat ze zich niet aan 5 gr max. wet houden?

Ik doe geen uitspraken verders over hoe sterk die wiet hier in Nederland in alle coffeeshops is. Maar besef wel dat de thc percentages die je op internet leest vaak het hoogst gemeten gehalte is van die plant , en dat ze daar daarmee graag lopen te pronken.

Ik had laatst als ik de coffeeshop kan vertrouwen een : Girl scout coockies platinum versie, waarover zo gepronkt wordt op internet dat het super sterke wiet is. Maar die Girl Scout Coockies was zeker geen 25% thc hoor. Ik denk hooguit 20% thc maximaal.

Maar aangezien je geen drugs koopt maar bonnen, kun je zoveel bonnen afnemen als je zelf wilt zeg maar. Zeg ik het zo goed?

9. doe de duif

Haha tuurlijk niet.
    Ik begrijp het moreel probleem niet direct die je hebt met de site.

10. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

In feite is er niet echt een moreel betreft de site omdat je geen softdrugs koopt, maar bonnen zoals ik al zei. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ik het eens hoef te zijn met feit dat softdrugs op deze manier alleen maar lastiger legaal te verkrijgen wordt ? Ik weet niet hoe jullie in Belgie over´ legaal ´denken in Nederland? Maar het is nog steeds betreft een semi legale drugs hier in Nederland en dus gedoogd.

Ik weet dat het heel krom is dat je niet via de voordeur mag verkopen aan de coffeeshops , maar wel via de achterdeur.

Als het hier hoe dan ook ooit gelegaliseerd worden kunnen jullie automatisch hier weer boodschappen doen. Want ze kunnen denk ik lastig iets legaal gaan verkopen aan alleen Nederlanders, maar niet aan mensen over de grens? Daarnaast komt er dan misschien ook automatisch een einde aan die 5 gr. max. wet hier in Nederland? Is een win / win situatie? :P

11. doe de duif

Wat dacht je van de wietpas of andere gemeentelijke verplichtingen.

Als belg die dicht tegen de franse grens woon kan ik het dichst maar terecht in Eindhoven wat me vijf uren in de auto oplevert en de nodige risico´s.
    Want dan kan je niet effe voor 5gram weg en weer tuffen.

Maar ik snap je punt wel hoor want die werken niet anders dan deepweb markets maar laten we hier nu even (waarschijnlijk kort) gebruik van maken :stoned:

12. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Van mij mag je hoor. Maar geen misbruik van maken he? :P :stoned:

Ja, de wietpas is ingevoerd omdat cannabis op dit moment nog steeds semi legaal is in Nederland. Zodra het echt 100% legaal is lijkt mij dit allemaal echter komt te vervallen?
    Jullie hebben toch ook geen wet die ons ervan weerhoudt om lekkere speciaalbieren te kopen?

13. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Dit voorbeeld helpt natuurlijk niet echt mee, aangezien die hele wietbon zo illegaal is als maar zijn kan en ook niet gedoogd wordt. Echter denk ik dat dit soort zaken niet significant genoeg zijn om ook maar op enige manier de mogelijke legalisering van cannabis te beinvloeden.

Ik moet zeggen dat ik sinds de laatste verkiezingen in de VS vrij positief gestemd ben over de legalisering van cannabis in Nederland (wereld). Nu steeds meer staten in de VS cannabis legaliseren lijkt de war on cannabis langzaam gestreden te zijn. Vergeet niet dat de war on drugs uit de VS komt en dat de rest van de wereld braaf volgt hierin als makke lammetjes. Het duurt wellicht nog even voordat we cannabis legalisering hier in Nederland gaan mee maken, maar tenzij er iets raars gebeurd in de VS is het denk ik een kwestie van tijd totdat Nederland en de rest van Europa uiteindelijk ook volgen in de legalisatie van cannabis.

14. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Er gebeuren wel hele rare dingen in Amerika , dus ik sta er eerlijk gezegd niet raar van te kijken als er iets raars gebeurd in zo een groot gebied als de VS. De politieke heeft totaal geen invloed op wij de mensen de wereld in de hand hebben, dat hebben we zelf, en geen ene Trump met een britney spears soort poppenkast spelletje wat toch maar tijdelijk is. Dus ik vraag mij af dat als het legaal wordt, dan weer hoelang duurt dat een andere malloot iets anders gaat lopen bepalen voor ons?

Daarnaast beloven ze een hoop mooie woorden waarvan iedereen inmiddels wel weet dat ze daarvan meer dan de helft niet nakomen. Daarmee heeft de brexit eigenlijk tegen de EU gezegd dikke middelvinger , maar jullie doen toch het tegenovergestelde van wat het volk wilt. Was dat met de euro niet precies zo?

15. benniesmitters

benniesmitters Bewuste gebruiker

De war on drugs is de meest hypocriete constructie aller tijden, waar een rationeel denker eigenlijk in principe tegen zou moeten zijn. Dont get me wrong, snap dat drugs illegaal is, maar die war on drugs slaat echt alles.

16. doe de duif

Nog twee posts en we kaarten het probleem van de Marslander aan.

OFF TOPIC

17. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Haha, nou ja dan zorg ik ervoor dat je minstens 1 post bijplaats dan heb je er nog 1 te gaan om aan de 170 te komen , of bedoelde je het zo niet? :rolleyes:

18. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Amerika voert war on alles?

19. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Je kan feitelijk geen oorlog tegen drugs voeren omdat dit doorgaans een vaste stof is die niets doet. de "War on terror" zal ook niet helpen omdat terreur een tactiek is, en geen doelwit waar je op kan mikken. Dit vanwege vele redenen die het opsommen niet waard zijn.

20. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Betreft die ´war on terror´. Dat doorzie je goed ja.

21. doe de duif

22. doe de duif

Toch blij dat ik wat echte topkwaliteit bonnen heb kunnen kopen :mrgreen:

23. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

:tearsofjoy: goeie ja. Tijdelijk offline had ik begrepen.

24. Alalalalalong

Alalalalalong Newbie

Aaaah zijn ze weg!? Jammer! :worried:

25. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Er zijn altijd suggesties? Alleen moet je die zelf ontdekken. :wink:

26. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Dat klopt, maar ik ga het topic sluiten aangezien het topic zeer dicht tegen het overtreden van regel 1 aanschurkt.

Wiet is natuurlijk een geval apart aangezien het gedoogd wordt, praten over coffeeshops staan we dan ook toe. Echter gaat dit topic over een methode die NIET gedoogd wordt en regel 1 is er om te voorkomen dat er hier illegale praktijken plaats vinden of daar tips over gegeven worden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina