1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wietboter vraagje (snel hulp nodig :p )

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Mininion, 21 feb 2010.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. Mininion

Mininion Newbie

Hee mensen! :)

Ik ga voor vanavond voor het eerst een spacecake maken, maar ik ben een klein beetje verward met de wietboter die ik erbij ga maken :( . Ik heb 4 gram wiet (toppen) gekocht voor een paar mensen en vraag dus beetje af hoe ik dit moet doen, want op internet vind ik zoveel verschillende dingen.

90% van de recepten op het internet worden gemaakt met wietafval en niet met toppen. Ik heb er wel eentje met wiettoppen, maar die zegt per 10 gram boter 1 gram toppen. Dan heb ik maar 40 gram boter in totaal (terwijl ik rond 200 nodig voor de spacecake). Kan ik dan wel gewoon 4 gram wiet laten oplossen in 200 gram boter?

Tweede ding dat mij beetje dwarszit is de tijd die ik het moet laten pruttelen. Op de meeste sites staat namelijk dat je het 1.5-3 uur moet laten pruttelen op een zacht vuurtje, terwijl bakken met baard wietboter 20 minuutjes zachtjes laat koken. Enige tip over hoe ik dit het best kan doen dan?

Dan laatste vraag: kan het veel kwaad als ik de wiet gewoon in het cakebeslag doen, of is met wietboter echt een lekkerder gevoel?

Thanks voor het helpen, ik wil vanavond al kunnen eten :grin:

2. SittaMan

SittaMan Belezen gebruiker

Dat is gewoon voor de smaak, want dan kun je achteraf je restwiet eruit zeven. Sommigen zeggen dat als je het gewoon in het beslag smijt dat je cake dan naar 'die vieze wiet' smaakt, maar ik vind het eigenlijk heerlijk smaken ;D. Nog nooit wietboter gemaakt, dus ik weet niet ofdat het enig verschil maakt qua sterkte, maar dat zou me raar lijken. Met hoeveel personen ga je hem opeten?

Je toppen gewoon (zeer)goed fijnmalen, en door je beslag heen roeren! :grin:
    In een gewone cake moet zo'n 250g boter? Of zoiets toch, 40g lijkt me nogal weinig ;p

& 20-tal minuutjes zou wel genoeg zijn moest je boter maken.

Have fun vanavond! ;D en vergeet niet dat je rustig moet beginnen met het 'cake-eten' hé, bijpakken kan je altijd nog doen na een 1 à 2 tal uur :wink:

3. cropp

cropp Badass junkie

volgens mij komt het niet zou nauw hoelang je die wiet laat koken, maar hoe langer hoe beter...

Laden...
Vergelijkbare Topics - Wietboter vraagje (snel
  1. Azhara
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.008
  2. liberteliberty
    Reacties: