1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wietplanten verpieteren

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door souldeep, 19 mei 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. souldeep

souldeep Experimenterende gebruiker

Hoi ik was met goede moed begonnen wietzaadjes te laten ontkiemen alles ging goed, in een klein kweekkastje bi jhet raam savonds weer op het warme aquarium plaatsen, me tde warmte lekker buiten, maar de stengeltjes die waren cq zijn enorm dun en dan valt het plantje om..
    ik had verschillende soorten, degene die het slechtsts deden waren de cbd zaden, ik had bubbe gum en crush en nog wat, ik wilde voor zowel metzelf cbd wiet gebruiken evt in olievorm of in boter hoorde ik verkoopster van coffeeshop zeggen dat dat kon ikrook nml niet.
    en hoopte zo minder pijn te krigjen me dingen van de chemo/kanker te vermidneren en gewoon minder pijnmedicatie nodig t ehebben, ook had ik i nde 2e ronde white widdow en white thunder gepland, ze komen vrij snel opzetten en dan ineens groeien ze als een gek omhoog en vallen de steeltjes om,

ik heb nu gevraagd bij wietzaadjes.nl wat er mis is want had al speciale potgrond, ze zeggen je had beter stekgrond kunnen gebruiken is dit zo"?
    of heb ik gewoon slechte plantjes cq zaadjes gehad??
    ik baal er erg van want had het voor mezelf nodig en 2 kennissen die nogal afhankelij kzijn van de wiet omdat ze anders niet rustig in hun hoofd worden.

heeft er iemand tips?
    wat heb ik fout gedaan?
    te snel de 1e 6 verpot of ligt het aan de zaden?
    het ging juist goed nu is van lading 1 niks over en de 2e lading de white widdow en de white thunder die begint tzelfde te vertonen..
    stengeltjes vallen om en dan verschrompeld het..

daarvoor heb ik natuurlijk geen 60 euro uitgegeven aan de zaden en een hoop geld aan kweekpotjes kweekkastjes enz..

ik heb nu ook een grotere kweektent, en ga er nog 2 halen van 6x3 meter voor buiten(ook voor gewone kruidenkweek)

ik sta erg open voor hulp, ze zeggen je kunt beter vanuit zaden kweken, maar als ik planten had gehad dan had ik nu onderhand wel kunnen oogsten volgens mij, naast het feit dat ik het voor mijn lijf kan gebruiken was een extra centje wen welkom voor te onderhouden van alle tegenslagen..

geen grote schaal idee, maar gewoon klein kringetje was geintereseerd.

ik ken iemandd ie op grote schaal gekweekt heeft en speciale lampen heeft staan, maar is dat nou de manier, hij zegt je had bete rplanten kunnen kopen, alsof ik als leek weet waar die dingen te halen vallen en op internet staat dat je juist vrouwelijke zaden het best kunt kopen..

ik hoor he tgraag van jullie..

en vraagje b..wie heeft ervaring met kweken van pado's??
    ook daar heb ik nml de spullen van in huis..

mvg souldeep.

2. fuby

fuby Experimenterende gebruiker

Laatst bewerkt: 19 mei 2018
    souldeep vindt dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Verkeerde grond lijkt me, ze krijgen niet de juiste voedingsstoffen. Zaadjes dienen altijd vrouwelijk te zijn, mannetjes geven geen wiet.

ehh, je werkt met lampen en tijdschakelaars in een van buitenlicht afgeschermde ruimte? Zo niet is er van oogsten nog absoluut geen sprake, er kan zelfs nog geen sprake zijn van bloeien.
    Want wietplantjes buiten/voor het raam gaan pas bloeien bij een bepaalde tijdsduur van licht en daar is het nog veel te vroeg in het jaar voor. Als je zelf het licht regelt in een kamer waar geen zonlicht bij komt kan je dus wel het moment van bloei bepalen, en wel als je van 16 uur licht per dag naar 12 uur licht per dag gaat. Maar daar is hier volgens mij geen sprake van.

Overall gezien heb je veel te weinig kennis voor het kweken van wiet, lijkt me. Zomaar spullen kopen en gaan klooien werkt echt niet, je zal je moeten verdiepen in de plant zelf. Dus koop wat boeken of zoek op internet info over deze materie. En begin pas met telen als je het hele plaatje begrijpt.

Ik heb zelf ooit wiet geteeld op mijn balkon, was heel leuk om eerst kennis te vergaren en daarna aan de gang te gaan en je zaadjes uit te zien groeien tot grote, bloeiende planten. Buiten kweken is dus de seizoenen volgen, ik heb de zaadjes in april gepot, in augustus gingen ze bloeien (aantal uren daglicht neemt dan af dus dan kom je aan dat 12 uuren punt) en in oktober heb ik kunnen oogsten.
    Waar ik me wel op verkeken heb was de gigantische stankoverlast bij het bloeien. Het is net goed gegaan, had ze net geoogst toen de politie aan de deur stond, maar alles stonk nog naar de wiet. Ik heb toen ook een waarschuwing gehad van de woningbouwvereniging, volgende keer werd ik uit mijn appartement gezet. Op zich mag je wel wat plantjes telen, maar in de overeenkomst met de woningbouwvereniging die ik getekend heb werd dat dus verboden. Daarnaast mag je geen overlast veroorzaken en dat deed ik dus wel omdat zowat de hele flat naar de wiet stonk.
    Maar het was dus wel gelukt, ik had ruim 250 gram geoogst en heb daar ruim driekwart jaar van kunnen roken.

Laatst bewerkt: 20 mei 2018
    Pepperoni en De Dunne vinden dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Het kweken van paddo's, ik raad je aan om zo'n kant en klaar kweeksetje te kopen met een stap voor stap handleiding, dan is het kweken dus heel gemakkelijk, let er wel op dat je zo steriel mogelijk werkt, want je grootste vijand zijn bacterien en schimmels.

Zonder kant en klare kweekset kan het ook, maar dan is een en ander ineens gigantisch moeilijk want de omstandigheden nabootsen waar paddo's het goed op doen is echt heel lastig. Juiste grond, juiste voedingsstoffen, juiste zuurgraad, juiste temperatuur, juiste vochtigheidsgraad... en als er maar 1 ding fout gaat dan kun je het al schudden.

5. souldeep

hoi,
    bedankt voor de tips, en ik heb van een vriend 2 total pakketten gekregen vd paddo's al enige tijd terug.ik dacht dat dat moeilijker zou zijn dan de plantjes maar het lijkt nu wel andersom zo te zijn, en ik heb wel degelijk eea gelezen over de planten, en zoals gezegd, had ik 'hulp' nouja het blijft vreemd dat ze eerst gewoon bezig zijn met groeien en ineens omvallen en niet meer willen.
    ik had ze indd gewoon zonder de lampen nog... klopt..
    omdat ik juist niet een complete kamer vol wilde bouwen ondanks dat die vriend van me eea gewoon heeft voor de kweek.die had er 200 per keer ofzo..of zette de planten in maisvelden..

degene waar ik de sets vd paddo's vandaan heb die had er erg veel succes mee echter zei het al, heb ik het nog niet aangedurfd...oa ivm de hygiene wat niet meevalt als je net verhuisd bent en niet alles al ok is!!!

en ik ben bij mijn oude adres niet anders gewend dan dat het continu naar wiet stonk in de flat!! daar werd zelfs in de lift gerookt waar je bijstond! balen dat je gepakt bent joh!!

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Nou ja, gepakt... Het is dus wel gelukt, maar een tweede teeltseizoen zat er dus niet meer in voor mij.

Die kant en klare paddo-kweekkits kun je trouwens niet te lang bewaren voor je er mee aan de slag gaat en dienen ook nog eens koel en donker (dus in de koelkast) bewaard te worden. Als je ze te lang laat staan doen ze niks meer.

Mais groeit vrij laat in het jaar dus is uitstekend geschikt om je wietplanten tussen te zetten, aangezien de mais net iets later wordt geoogst dan dat de wiet dient te worden geoogst. Een uitstekende 'dekmantel' dus. :)

7. souldeep

dankjewel voor je link!!! daar had ik zeker wat aan!!!word dus opnieuw beginnen met een andere techniek!! toch wel vreemd dat de cbd zaden juist echt na 1 dag zon en nacht niet binnen zetten gelijk kapot waren!!

8. souldeep

Hallo, ik heb nog een vraagje in hoeverre kan je het gelijk verpieteren van zaden en slecht advies wat gegeven is door wietzaden.nl aanrekenen aan deze webshop?
    want ikhad al lang gemeld dat mijn plantjes dus dunnen stelen hadden nadat ze eerst gewoon mooi opkwamen en al de 2e stel blaadjes lieten zien, en de andere cbd plantjes ineens binnen 1 nacht plat lagen had ik zoiets van what the f... maar ik gevraagd, gezegd dat ik ook net de andere was gaan zaaien en dat die ook als een gek uit de grond schoten tenminste de 1 wel de ander niet, vandaar al het discusabele van het feit of de zaden wel ok waren..

ze vrage nml wel naar mijn bestelnummer, nu lag het eerst aan het feit dat ik stekgrond moest gebruiken dan had ik gezegd dat ze hier zeiden dunne stengels is te weinig licht terwijl ze steeds buiten gezet werden i nde zon of voor het raam of donker snachts binnen op de warmte vd aquarium het ging echt eerst bijzodner goed,anders had ik de andere niet gekweekt.. en ineens is het dus gaan verschrompelen. alla minuut he, zo kwetsbaar zo'n klein stekkie..

is wietzaden.nl zo'n slechte shop en wat mag je van zo'n webshop verwachten qua advies en qua eventuele vergoeding als je twijfelt of de zaden wel ok waren??

9. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik zou de schuld vooralsnog echt bij jezelf zoeken, want je kennis over het kweken van wietplantjes is nog niet echt op niveau.

Nogmaals, het is geen kwestie van zaadjes planten in de eerste de beste potgrond en dan klaar. Wietplantjes hebben in de loop van hun ontwikkeling allerlei voedingsstoffen nodig en welke in welke hoeveelheid verschilt per stadium.

Slappe steeltjes komen wel vaker voor, je kan daar gewoon een stokje naast zetten om ze wat te ondersteunen tot het steeltje sterk genoeg is om de hele plant te dragen.

Als ze verschrompelen is er iets echt helemaal fout gegaan. te weinig of te veel van een bepaalde voedingsstof bijvoorbeeld, maar kan ook aan tal van andere zaken liggen.

Als ik zo'n webshop was zou ik ook niet zo maar bij de eerste de beste klacht meteen geld gaan teruggeven, en al zeker niet als ik zou opmerken dat de klant in kwestie totaal onvoorbereid te werk is gegaan en zich onvo0ldoende heeft ingelezen in de materie.

Ik neem aan dat je inmiddels alsnog in de materie bent gedoken en je kennis over het telen van wiet nu wat meer op niveau is?

10. souldeep

ik hou me buiten de aannames!!
    ik was wel degelijk ingelezen meneer achtzes

11. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Dunne lange steeltjes zijn ze aan het strekken en daarna vallen ze om. Dus te weinig licht (ze strekken om meer licht te gaan vangen en doen dit te snel, dus dunne steeltjes) . Achter een raam of onder een tl lamp gebeurt dat.

Buiten gebeurt dit als ze net uitkomen zijn en er een lange periode bewolking is

souldeep vindt dit leuk.
  12. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Als je steeltjes dun zijn en je planten vallen om zijn ze aan het strekken.

Te weinig licht dus. En zou ze sowieso niet in de vensterbank zetten want dan staan ze achter glas. Glas houdt uvlicht tegen wat de planten nodig hebben dus weer te weinig licht.

Zodra je ziet de steeltjes zijn te dun en planten vallen om moet je al weten er is iets mis met het licht

Laden...