1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wil m'n eerste keer LSD/MDMA nemen, advies graag

Discussie in 'LSD' gestart door PinquinDe4e, 5 nov 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. PinquinDe4e

PinquinDe4e Newbie

Hallo mede-pschychonauten,

kleine introductie : Jongeman, 24 jaar oud, vroeger veel last van depressie, sociale angststoornis, vermoeidheid... en dat soort mentale shit...

sinds 1 jaar geleden begonnen met yoga, meditatie, gezond eten, sporten en veel in de natuur zijn heeft mij drastisch geholpen met m'n mood !

Toch voel ik dat ik er nog niet helemaal ben, iets in mij verteld mij dat ik nu klaar ben voor pschychodelische drugs.

Laatst voor het eerst truffels gedaan, unieke ervaring. Heb er meer energie van gekregen. M'n vermoeidheid is voor 70% afgenomen. Ik voel dat ik op het juiste pad ben.

Ben trouwens ook licht autistisch (pdd-nos)

Zie op internet ervaringen over LSD gecombineerd met MDMA dat dat goede werking heeft op mensen met autisme.

Ik wil dit gaan proberen. Ze raden eigenlijk eerst MDMA aan en daarna LSD of daarna LSD en samen MDMA. (schijnt ook voor sociale angst in sommige gevallen goed uit te pakken)

Nu mijn vraag; hoeveel MDMA moet je dan nemen en hoeveel mcg LSD ?

Advies graag :nerd:.

Bedankt alvast !!!

2. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Probeer eerst eens MDMA en LSD solo zodat je weet wat je bij die stofjes kan verwachten, zo maar vanalles in je mik duwen zonder dat je het effect kent leert je niets over het effect en al zeker niet over de combinatie van stoffen.
    Zodra je weet wat MDMA en LSD voor jou doen kan je ze eens combineren, men noemt dat ook wel candy flippen.

Evengoed, weet wat je neemt voor je gaat combineren.

3. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Wat @Casaan zegt, eerst de stoffen afzonderlijk testen voor je gaat combineren.

Wat betreft de combinatie, je moet eerst weten dat LSD een stuk langer duurt dan MDMA.

Dan de variaties in de combi:
    - MDMA voor LSD wordt inderdaad gedaan om een uitstekende mindset te creeren voor een LSD trip. De piek van de MDMA ligt dan in de opkomst van de LSD en als de LSD piekt zit de MDMA in de comedown.
    - MDMA en LSD tegelijk innemen is gewoon tegelijkertijd pieken en keihard gaan. Dit lijkt me meer iets voor als je al wat meer ervaren bent met beide stoffen. De comedown van de MDMA nog in de trip van de LSD kan mogelijk onplezierig zijn ook.
    - Dan MDMA ongeveer 4 uur na inname van de LSD, oftewel de klassieke candyflip. Dan kikt de LSD er in net op t eind van de piek van de LSD waardoor je trip verlengd wordt en uiteindelijk zit je in een dubbele comedown die wel prettig is.

MDMA voor LSD is voor mij niet interessant omdat ik nooit bad trips heb. MDMA en LSD tegelijkertijd innemen vond ik nogal intens, ik ging dus keihard lol. En die laatste (de traditionele candyflip) is vooral als je je trip iets langer en aangenamer/interessanter wil maken. Leuk, maar ik doe dat dan toch liever met een disso dan met MDMA.

Hou je met MDMA wel aan de 3 maanden regel. Als je dat spul te vaak gebruikt dan gaat de werking verloren voor je en heeft MDMA ook geen meerwaarde meer in combinaties met psychedelica.

Laatst bewerkt: 5 nov 2019
    Neo-Shulginist en PinquinDe4e vinden dit leuk.
  4. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @PinquinDe4e

Ten eerste welkom op het forum!
    Klinkt alsof je goed bezig bent met gezond leven :sunglasses:

Oh wow! Dat klinkt heel positief! Fijn dat je zo'n goede kennismaking met truffels hebt gehad! Hoeveel gram heb je genomen die keer?

Ik weet niet precies welke interactie het met autisme heeft maar ik heb wel ervaring met deze combinatie. Zoals @Casaan al schreef wordt deze combinatie een "candy-flip" genoemd. In het algemeen wordt aangeraden om eerst wat ervaring op te doen met beide middelen afzonderlijk voordat je ze gaat proberen.

Als je nog geen ervaring hebt is 100ug(microgram) een mooie dosering voor je eerste keer LSD. Voor MDMA wordt aangeraden 1 tot 1,5 keer je lichaamsgewicht in miligrammen te nemen. Dus voor een man van 80kilo zou dat 120mg M zijn.

Het meest gangbare advies voor een geslaagde candyflip is om eerst de lsd te nemen en na de piek (3-5 uur later) de mdma erbij te nemen. Hierdoor voorkom je dat je mdma-comedown ervaart tijdens je lsd trip.

Qua dosering zou ik aanraden wat minder van ieder middel te nemen dan dat je normaal doet. In mijn beperkte ervaring vond ik de MDMA al snel overheersen. Mijn meest geslaagde experiment was met 150ug LSD en slechts 50mg M.

Ik zou zeggen doe je onderzoek en probeer eerst beide middelen eens op zichzelf. Veel plezier in ieder geval!

PinquinDe4e vindt dit leuk.
  5. PinquinDe4e

PinquinDe4e Newbie

Ah oké ! Thanks voor de tips jongens. Doe ik het voor de eerste keer onafhankelijk van elkaar.

Enige wat ik nog niet helemaal snap, ik lees op internet dat sommige mensen baat hebben bij hun sociale angststoornis door het nemen van MDMA.

Ik heb zelf totaal 5x in m'n leven XTC genomen. Dat voelt op het moment (de 5 uur gebruik) heerlijk, daarna een dikke kater...

MDMA is hetgene wat in XTC zit heb ik begrepen. Hoe zullen hun dit dan bedoelen?

Want het lijkt me niet dat je opknapt van 1x MDMA en dan de volgende dag verrot? of bedoelen ze micro doseren met dit? iemand enig idee?

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Dat MDMA zou helpen bij angststoornissen is iets dat nog in het begin van onderzoek staat dus daar kan je nog niet echt iets over zeggen. Maar de eerste resultaten schijnen toch wel potentie te hebben. Overigens heb ik zelf een angststoornis gehad en overwonnen, en ik denk dat psychedelica daar wel aan hebben bijgedragen, en MDMA denk ik eerder dat die juist heeft bijgedragen aan de angststoornis (ik heb dat spul misbruikt namelijk) Maar angststoornis overwonnen is nog mild gezegd, ik heb tegenwoordig echt dikke schijt aan wat mensen over mij denken en ik schaam me ook nergens meer voor. Dat is dus weer de geheel andere kant van het spectrum lol. En dan kan je gewoon jezelf zijn overal waar je bent!

Mezelf, Eik en PinquinDe4e vinden dit leuk.
  7. Neohippie

Neohippie Newbie

Xtc/mdma werkt vooral voor mensen met ptsd, is nu ook volop in de proef fase om goedgekeurd te worden als medicijn bij therapie.
    Kort uitgelegd werkt het voor deze mensen omdat ze vast zijn gelopen in hun ervaring/trauma. Door de xtc/mdma word de barrière om erover te praten weggenomen waardoor ze kunnen uiten wat ze voelen en wat het met ze doet. Hierdoor kunnen ze het trauma wat de ptsd veroorzaakt verwerken. Ze doen dit een aantal keer onder begeleiding van een therapeut/psycholoog/psychiater met een aantal maanden tussen de sessies in.
    In mijn eigen ervaring deed het voor mij heel erg veel omdat ik nogal veel onverwerkte dingen had die ik onder invloed van xtc ineens wel kon bespreken zonder de heftige lading die er normaal gesproken bij om de hoek kwam kijken. Heb de eerste keer dus ook thuis gedaan met mijn man en die avond veel kunnen uiten. Mbt de dip heb ik geen idee hoe het zit bij de mensen die het als medicijn gebruiken. Bij mezelf valt het meestal erg mee en vang is het ook een beetje op met l-tryptofaan de dagen na het gebruik. Ook ga ik zelden over de 1.5 per kilo heen, hoe meer je gebruikt hoe harder de kater

8. Neohippie

Neohippie Newbie

Oh en microdosering kan alleen met psychedelica zoals lsd, paddo's en truffels. Ikzelf gebruik momenteel lsd als microdosering voor mijn steeds terugkerende depressie.

9. Ratata

Ratata Newbie

Ik denk dat als je intentie is om verbetering te zien van je sociale angst, en andere psychologische problematiek, dat je beter geen MDMA gebruikt bij je LSD. Bij mij brengt MDMA mijn aandacht meestal voor een groot stuk naar buiten, en ook als ik dit combineer met psychedelica. Ik denk dat als je enkel LSD gaat gebruiken, ja automatisch wel in een contemplatieve staat terecht komt, waar je oude wonden, die aan de basis liggen van je problematiek, automatisch naar boven zullen komen voor verwerking. Ik denk persoonlijk dat MDMA niet veel meerwaarde gaat bieden in jouw geval. Je kan het altijd wel proberen en kijken of het toch meerwaarde biedt voor je, maar dan zou ik wel eerst goed vertrouwt zijn met beide stofjes. Innerlijke realisaties en verwerking zijn onvermijdelijk. De psychologische problematiek die je ervaart in het heden heeft meestal zijn basis in al het vuilnis dat het onderbewustzijn van je psyche heeft verzameld gedurende je hele leven. Kindertijd hierin het meest bepalend. Als je een gevoelige persoonlijkheid had als kind, zal je eerder vatbaar zijn geweest voor zulke conditionering dat heeft geleid dat jij sociaal angstig bent geworden. Psychedelica alleen zal je wel laten zien wat je moet zien om verbetering te krijgen. Vertrouw het proces en laat komen wat komt. Voel het, accepteer het, en laat los, en dan volgt integratie.

Eik vindt dit leuk.
  10. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

MDMA gebruiken voor angst stoornissen is in nederland nog experimenteel en vooral bedoeld voor mensen die last hebben van ptss (post traumatische stress stoornis). Ga vooral niet op eigen houtje expirmenteren wat dat betreft. Het gaat namelijk met name om het opnieuw opzoeken van de traumatische ervaring onder invloed van mdma.
    Wanneer je in je eentje (of met vrienden) aan de mdma gaat is de kans vrij klein dat je daadwerkelijk op zoek gaat naar dit soort ervaringen. Waarschijnlijk kan je dat beamen vanuit je eerdere ervaringen met mdma die je wel gehad hebt lees ik nu.

11. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Als je het allebei nog nooit hebt gebruikt doe dan geen candyflip.
    Dan kan je beter 40mg mdma nemen en dan 2 uur later 100ug lsd en dan 3 of 4 uur later weer 40mg mdma.
    Succes gegarandeerd!

12. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Maar dat is een candyflip(?)

Gewoon niet gaan combineren met stoffen waar je onbekend mee bent. Spreekt voor zich toch? Maar blijkbaar niet.

Mezelf en LoveSexDreams vinden dit leuk.
  13. PinquinDe4e

PinquinDe4e Newbie

We gaan spacen tot we met onze kaken sjezen! Wat een drugservaring allemaal hier. Heerluk. Dat is pas leven

14. Revolutionair

Candyflip is als je midden in je trip zit en je neemt dan mdma.
    Als hij het op deze manier neemt kan er weinig mis gaan..

Ik denk zelfs met zijn angststoornis dat het zelfs beter is om eerst mdma te nemen voor de Lsd trip.
    Dan is zijn serotonine tank gevuld en verloopt de trip zeker goed.

Dit is iig mijn advies.
    Hij verteld over een hoop mentale problemen die hij kort geleden heeft gehad en dan zou ik een Lsd trip sws afraden. Maar met Mdma op is dat geen probleem en denk ik dat het de beste keus is.

15. Mindless

Ik dacht dat candyflippen op meerdere manieren kon en lees nu ook op meerdere plekken dat het de combinatie van LSD en MDMA is en niet per se middenin de LSD trip MDMA pakken.

Maar goed, ik ben er niet van overtuigd dat als iemand met mentale problemen MDMA pakt vóór een LSD trip, dat die trip dan 100% goed gaat. Het is geen garantie denk ik. Met mentale problemen aan überhaupt 1 middel gaan, is denk ik al risico genoeg. Dat is mijn mening tenminste.

Ganggang vindt dit leuk.
  16. Ganggang

Ganggang Belezen gebruiker

Ik zou met jouw geschiedenis geen mdma nemen. Doe eerst een keer LSD en kijk hoe dat bevalt. Denk dat je daar meer aan hebt dan combineren met mdma.

Mindless vindt dit leuk.
  17. Mindless

Het is beide risicovol denk ik, al is MDMA met stevige mentale problemen en dan vooral depressie misschien nog wel een slechter idee ja, als het niet op een goede manier gebruikt wordt. Een dikke dip bovenop een depressie is niet een situatie die je wilt hebben. Gevaarlijk zelfs, als er suïcidale gedachten zijn bijvoorbeeld. Even in het algemeen gesproken en niet specifiek gericht op de TS.

Ganggang, Zinnentuimel en Ralou vinden dit leuk.
  18. Ralou

Ralou Belezen gebruiker

Binnen het verhaal van OP helemaal mee eens.

@PinquinDe4e
    Ik denk dat het belangrijk is dat er begrepen wordt dat het middel niet de oplossing is maar ondersteunend kan zijn, echter is het dan belangrijk dat je bezig bent met zelfreflectie of/en therapie of/en...
    Enkel ervan uitgaan dat het middel, bv LSD de oplossing zal bieden is naar mijn ervaring , het middel geen oprechte kans geven, vermits het een enorme meerwaarde kan bieden. Je dient dit dan echter eerst te leren kennen , en te begrijpen op welke manier de stof je een meerwaarde kan bieden. Dat gaat natuurlijk helemaal niet, veel moeilijker wanneer je dit gaat combineren met iets anders.

Mindless vindt dit leuk.
  19. Mindless

Dat is een valse hoop ja, dat een middel je gaat fiksen. Maar ja, ik begrijp waarom dat gedacht wordt, want met dat geloof heb ik zo vaak middelen gedaan. Je kunt jezelf ook makkelijk wijsmaken dat dat niet echt je intentie is, maar dat er dan toch heel subtiel die hoop nog ergens is.

Ralou vindt dit leuk.
  20. Ralou

Ralou Belezen gebruiker

Heel herkenbaar en zwaar om uiteindelijk aan jezelf toe te geven.

21. Revolutionair

Bijna iedereen wou dat die de ervaring van de eerste keer mdma weer kon herbeleven.
    Daar zou niet snel iemand op fout gaan.
    Daarnaast als je Lsd gaat gebruiken en je bent onder invloed van mdma dan is de kans wel heel er klein dat je bad gaat.

Hij verteld dat hij truffels heeft gedaan en dat ging goed en voelt zich klaar voor Lsd.
    Dat is toch prima!
    Zoals hij zelf al had ondervonden is wat ik aanrade gewoon het beste in zijn geestelijke toestand.
    Dat nog even gezegd te hebben.

@PinquinDe4e
    Je wou weten wat de beste dosis is om te nemen.
    Als je Lsd gaat doen moet je er voor zorgen dat de mdma niet te overheersend is en een beetje op de achtergrond speelt.
    Maar te weinig kan je ook een gevoel geven dat je er niet lekker in komt.
    Ik zou niet op de gok stukjes pillen gaan afbreken maar wel met afgewogen mdma kristallen te werken.

Neem 40mg mdma zorg dat je er lekker in zit geef het anderhalf a twee uur.
    Voel je je goed en lekker van de mdma neem dan je zegel.
    100ug is een leuke dosis om mee te beginnen maar zoals iedereen altijd zegt de zegels zijn altijd minder ug dan word verteld omdat Lsd snel vervliegt dus je kan 125ug nemen of zoiets als je begrijpt wat ik bedoel.
    Hou er rekening mee dat je de Lsd soms best laat kan voelen.
    Of soms voel ik hem al na 45 minuten maar pas na 2 uur zit ik er echt in.
    Dan kan je 2 a 3 uur daarna nog een keertje 40mg mdma nemen want de Lsd werkt best lang.
    Hou rekening met 12 uurtjes.

Dit is een beetje mijn idee hoe je het zou moeten doen.
    Ik heb heel veel mensen geholpen met dit advies en dat is altijd goed gegaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Veel plezier :peace2:

22. Mindless

Ik weet niet man. Drugs nemen om andere drugs beter aan te kunnen is voor mij een dikke red flag, hoe vaak dat ook goed gegaan is bij andere mensen. Imo doet de TS het beste eerst LSD alleen (met tripbuddies/tripsitter) en als er niet het gevoel is dit mentaal aan te kunnen, dan wacht de TS beter totdat dit wel het geval is.

23. Revolutionair

Vraag me af waar je dat op baseerd.
    Deze combi is harstike leuk en waarom mag je niet iets erbij nemen wat voor jou toestand beter zou werken.
    Ik neem altijd ghb en coke..
    Mdma en keta..
    Of keta en coke..
    Noem het maar op, combineren is juist leuk! Een ballontje erbij of een jointje nog.
    Dacht dat jij het vorige keer met mij eens was dat een tripsitter behoorlijk in de weg kan zitten.
    Geen fijn gevoel zo iemand die jou gaat observeren en totaal niet op jou level is.

Het beste is om het te doen samen met iemand die het al eens heeft gedaan.
    Ik irriteer me aan iemand die er nuchter bij gaat zitten met 'gaat het wel goed?'
    Dat hele tripsitter idee vind ik persoonlijk waardeloos doe het dan gewoon en spring dan gewoon in het diepe :wink::tonguewink:

Maar goed hij kwam vragen wat de beste dosis was om te nemen en niet vragen wat hij het wel of niet moest doen.
    Dat antwoord heb iig gegeven en daar wou ik het bij laten.

24. Mindless

Maar ik heb het niet over dingen combineren omdat het leuk is, maar een middel erbij nemen omdat je denkt dat je zonder dat mentaal niet in staat bent het eerste middel te gebruiken. In dit geval MDMA omdat je bang zou zijn dat je anders te depressief bent of te duister denkt om te kunnen trippen op LSD. Als het gewoon is omdat je de combinatie leuk vindt, dan heb ik er geen probleem mee.

Maar het gaat hier om een eerste keer LSD.

Ik ben er ook geen fan van, maar om zo'n eerste keer LSD in je eentje te doen terwijl je geen idee hebt hoe dat is, vind ik geen goed idee. Wat als je in het diepe springt en het blijkt dat je niet weet hoe je moet zwemmen. Dan verdrink je mogelijk 8 tot 10 uren lang in die chaos. Iemand erbij met ervaring kan je dan tenminste geruststellen en je daaruit halen.

Ja ik laat het hier ook bij. :tonguewink:

25. Revolutionair

Ja ik wou het er bij laten maar dan lok je me toch weer uit de tent dat ik mijn punt wil maken :grin:

Die jongen heeft zich goed ingelezen en komt met een goed idee en is open over zijn situatie.
    Hij heeft psychische klachten gehad en wil toch een keertje Lsd doen en is er dus achter gekomen dat je een hulp middel kan gebruiken om er voor te zorgen dat het niet mis gaat.
    Prima, is toch niks mis mee?
    Beter dan iemand die het neemt met deze klachten en en maar kijkt waar het schip strand.
    Ik weet dat het een goed idee is voor iemand in zijn situatie dus ga hem niet zeggen, je moet eerst Lsd alleen proberen omdat ik dat vind of denk dat het zo hoort om je duistere kant tegen te komen.
    Want dat is in zijn situatie dus geen goed idee.
    Zijn plan is goed en ik ondersteun dat.

Kijk als je een drugs gaat nemen en je bent niet zeker over de situatie en je bent bang dat het verkeerd gaat en je bent onzeker dus je wilt een babysitter erbij 'voor het geval dat'
    Hou dan meteen al op en begin er niet aan.
    Zorg dat je je shit voor elkaar hebt en het gevoel hebt dat je er klaar voor bent.

Je moet het sws samen met iemand doen!
    Maar niet iemand die nuchter erbij gaat zitten, samen die space in gaan.
    Want dat is de juiste vibe.

Ik heb wel gehad dat iemand de hele tijd fout ging en dan trok ik haar eruit en dan ging ze er weer in.
    Ik ga nooit fout en kan zelfs nog voor de andere zorgen terwijl ik zelf 1.5 zegel heb genomen van 225ug per stuk.
    Maar diegene die fout gaat en 'in het diepen zwemt 8 a 10 uur' zoals jij dat zegt.
    Die zit met zichzelf in de knoop en komt zichzelf tegen met Lsd en heeft dat nodig.
    Even een reality check..
    En dan ontferm ik me wel om diegene (wat mijn positieve space up fucked) omdat ik iemand niet laat vallen.
    Maar uiteindelijk is het goed voor diegene en kan iemand anders daar toch niks aan doen.
    Even een draai om je oren van de Lsd en diegene zijn masker valt af.
    En een nuchter persoon verstoort in eerste stand al de situatie omdat die niet mee gaat in de hele vibe..

Dat begrip tonen en de observerende blik van het bijzijn van zo iemand kan met Lsd extra sterk aanvoelen, ook onbewust.
    En dat bevorderd de situatie al sws niet vanaf het begin.
    En kan de sfeer voor iemand die wat uit te zoeken heeft met zichzelf alleen maar meer triggeren om er een drama van te maken.

Dat is wat ik heb ondervonden.
    Automatisch houden mensen altijd rekening met elkaar en je kan jezelf ook niet helemaal laten gaan omdat je normaal over wilt komen en dat soort dingen..
    Dus het verstoort de situatie al vanaf het begin.
    Gaan uitleggen hoe je je voelt aan iemand die er bij zit en dat wilt weten.
    Het is gewoon een no go!

26. Mindless

Same... :tonguewink:

Agree to disagree dan...

Precies. Zorg dat je je shit voor elkaar hebt en leun niet op hulpmiddelen om door een psychedelische trip te komen als je (ernstige) mentale problemen hebt. Maar hier gaan we niet uit komen...

Ja ik zeg dus ook die eerste keer samen met iemand doen. Persoonlijk vind ik ook dat het het beste is om dat met een tripbuddy te doen, maar een tripsitter is alsnog beter dan niks (voor een eerste keer met een specifiek tripmiddel!)

En dit vind ik dus gevaarlijk advies. Want je impliceert hiermee eigenlijk dat LSD of trippen sowieso goed voor iemand is. Ook al heeft iemand alles gelezen over een tripmiddel, dan nog weet diegene helemaal niks van hoe het is om daar echt op te trippen. Nu zijn er mensen die goed kunnen dealen met zo'n reality check, maar niet iedereen is zo iemand. Ik ken mensen waar ik echt voor zou vrezen als zij alleen zouden gaan trippen.

Nogmaals, LSD (of andere psychedelica) is geen universeel hulpmiddel dat juist is voor iedereen...

Revolutionair vindt dit leuk.
  27. Ganggang

Ganggang Belezen gebruiker

De grootste grap die ik vandaag heb gelezen is om voor de zekerheid maar mdma te nemen als je LSD gaat doen want dan ga je sowieso niet bad.

28. Revolutionair

Ja eigenlijk wel..
    De realest people om heen vrienden enzo met wie ik trip gaan nooit fout.
    En blijven ergens gewoon hun zelf en maken gewoon iets mee.
    Maar die paar mensen wie ik fout heb zien gaan dat bleken later mensen met een masker op..
    Fake people! Die konden de trip niet handelen en zichzelf aankijken in de spiegel.
    Zo een trip kan wel heftig zijn en je gaat wel door een paar fases heen.
    Ik heb zitten lachen en echt zitten huilen soms in een trip met iemand.
    Maar het echt verliezen?
    Dan blijkt er iets niet goed te zijn met jou en heb je dus die reality check nodig.

Ik heb wel eens mee gemaakt dat iemand helemaal fout ging en zichzelf ging opsluiten in de badkamer en in zichzelf keerde. Ook niet meer aanspreekbaar was. Maar die gozer was een vriend van..
    En hij was zo fake, mensen slecht praten achter hun rug en een hele hoop meer (teveel om uit te leggen)
    Ik zag ook aan hem dat hij zoveel moeite met zichzelf had op dat moment.
    Dat ik dacht 'goed voor je'
    Ik ben daar keihard in.
    Hij moest ook echt bijkomen de weken erna en alles verwerken.
    En is ook echt veranderd daarna.
    Soms heeft iemand meerdere trips nodig om deze inzichten te krijgen.

Lsd is echt een bijzondere drugs.
    Als je die hersenscan ziet van iemand onder de Lsd dan zie je dat alle delen van de hersens actief zijn.
    En iemand kan zichzelf ineens zien en een wake up call krijgen..
    Een nieuw soort intelligentie krijgt door hersensdelen die weer actief worden die in de verloop van de tijd in het leven inactief waren geworden.

Natuurlijk heb je mensen er bij die emotioneel onstabiel zijn of psychose gevoelig zijn en geen slecht persoon zijn van zichzelf en het niet helemaal kunnen handelen.
    Maar over het algemeen denk ik wel dat het goed is voor de meeste mensen en zelfs noodzakelijk is om het op een bepaalde leeftijd te gebruiken.
    Om de confrontatie met zichzelf aan te gaan en bepaalde hersenactiviteit weer te stimuleren.

Ik vind dat je het sws nooit alleen moet doen.
    Interactie met iemand is belangerijk in een trip om je bevindingen te delen.
    Feedback te krijgen en samen kan je nog verder komen.
    Tenzij je echt niet met iemand op een lijn zit, dan komen we weer terug op het feit dat je gaat zitten trippen met iemand die nuchter is en niet mee kan komen in het moment waar jij je in bevind.

Heb dat met meedere drugs, snap echt niet dat mensen mdma in hun eentje gaan nemen.
    Interactie is zo belangerijk dan.
    Anders zit je daar maar in je eentje...

Laatst bewerkt: 6 nov 2019
    Mindless vindt dit leuk.
  29. Mindless

Misschien moeten we maar LSD in het drinkwater gieten, dan komt alles goed. :tonguewink:

Noodzakelijk? Ik denk dat er heel veel mensen zijn die gewoon geen psychonaut zijn. Mensen krijgen de lessen die ze moeten leren. Het leven is 1 grote leerschool. :)

Ik ervaar sociale interactie juist als een barrière die me tegenhoudt om écht diep te gaan. Niets mis met sociale interactie en heb ook altijd zeer genoten van samen trippen, maar dat was relatief gezien altijd maar aan de oppervlakte blijven. Delen doe ik achteraf vaak wel met vrienden en natuurlijk hier dmv tripreports.

Het is maar net wat je idee ervan is en je intentie. Als je dat gelooft, dan zul je niet content kunnen zijn in je eentje, omdat je de voorwaarde hebt gesteld dat er anderen bij moeten zijn. Laat je dat idee los en gebruik je MDMA als een tool voor introspectie, dan zul je zien dat MDMA echt niet principieel een sociale drug is. Dat is maar een cultureel idee dat we eraan gekoppeld hebben. Ik vind het heerlijk om MDMA in mijn eentje te doen. Maar ik vind het ook geweldig om in gezelschap te doen, maar dan zijn mijn verwachtingen natuurlijk compleet anders. Dan wil ik ook echt sociaal doen.

30. Purplext

Purplext Bewuste gebruiker

Ik zit altijd in m'n eentje. Ook als ik met anderen ben.
    En ik gebruik drugs ook het liefste in m'n eentje. In ieder geval als het gaat om introspectie. Wil ik gewoon een leuke avond, dan doe ik drugs met anderen, maar dan voelt het compleet anders. Vaak ook een beetje nep.

Misschien hangt het ook af van je persoonlijkheid.

Ralou vindt dit leuk.
  31. Revolutionair

Ja ik snap jou.
    Jij bent iemand die heel erg zijn eigen visie heeft op de wereld.
    De naam zweefkees hebben ze je niet voor niks gegeven.
    Dus wil je graag de tijd hebben om in je eigen gedachte af te dwalen.
    Dat helemaal afdwalen in je eigen gedachte heb ik met de trip ook maar dan vind ik het fijn om dan juist weer de interactie met iemand te hebben om dus down to earth te blijven.

Want het grappige is als je tript dat je iemand kan mee trekken in iets wat je b.v. ziet en dat de ander dat begrijpt.
    Een bekend iets is dat het lijkt of iedereen een bril op heeft en dat je dat dan zegt en dat de ander dat dan ook de hele tijd gaat zien.
    Deze heb ik vaker gehad en ook gehoord van mensen.

Er zijn momenten dat ik nodig heb voor mijzelf en mij in een andere ruimte in het huis begeef en even mijn eigen ding doe maar daarna ook weer samen dingen delen.

Maar ieder zijn ding.
    Mdma daar kan ik niet in komen om dat alleen te doen daar is het samen zijn en het de liefdes gevoel delen een mooi onderdeel van het gebruik daarvan.
    Bij mij gaat het zelfs zo ver dat ik vrouwen om me heen moet hebben met mdma. En dat is niet voor de sex maar voor de affectie. Knuffelen en connecten wat ik niet met mannnen kan.
    Ik ben geen homofoob maar knuffelen met mannnen dat daar voel ik echt niks voor.

Ik kan heel goed connecten met vrouwen geestelijk ook. Ik heb ook veel lange relaties gehad dus het gevoel van samen zijn is een onderdeel wat belangerijk is voor mij.
    Als je heel erg op jezelf bent dan begrijp ik het wel.

Maar het weg spacen in me eentje dat probeer ik juist te voorkomen.
    Ghb is het enige wat ik alleen gebruik.
    Maar dat komt omdat ik door binge een aantal dagen. Meestal begint het samen met iemand maar ben ik op een gegeven moment alleen thuis en ga ik door en dan ben ik misschien later weer met iemand. En dan weer alleen.

Op dit forum lees ik dit vaker.
    In mijn sociale leven waar ik om ga met heel veel drugsgebruikers doet echt bijna niemand dat en nemen we drugs juist voor een feestje of maken we er een huisfeestje van.
    Ook al mijn vrienden vinden het raar dat ik in mijn eentje door ga met de ghb als ik alleen ben.
    Ik ben een van de weinige.
    Bij hun is het zo als iedereen naar huis is dan gaan ze gewoon slapen en gaat het normale leven gewoon door.

Ook lees ik vaker op dit forum dat iemand aan de mdma zit of andere drugs en dan hier bezig is met schrijven.
    Als ik space zit ik niet op socialmedia of op internet dan ben ik dus aan het genieten op een feestje of met andere mensen thuis.
    Mijn interesse voor mijn telefoon verdwijnt ook en beantwoord geen berichten meer.
    Alleen met ghb zal je mij op dit forum aanwezig zien omdat ik dat dus 3 dagen door doe en dan wel alleen thuis ben.

Maar zo zie je toch dat mensen die alleen spacen op verschillende drugs contact zoeken via dit forum.
    Dus dat er wel behoefte is aan contact terwijl ze claimen dat ze alleen willen spacen.

Purplext, Ralou en Mindless vinden dit leuk.
  32. Purplext

Bij mij ligt het echt er aan. Soms typ ik hier een berichtje, maar verder dan; ik heb dit gebruikt, komt het vaak niet.
    Ik app ook weleens met mensen als ik toch zin in heb contact, maar geen zin heb om iemand in m'n buurt te hebben.
    Als ik samen met iemand drugs gebruik heb ik toch het gevoel dat ik niet m'n eigen ding kan doen. Al gaat het maar over zoiets simpels als 5x hetzelfde nummer beluisteren.

Maar een lachkick kan ik alleen maar hebben met anderen erbij, dat is altijd wel enorm gezellig :grin:

Mindless en Revolutionair vinden dit leuk.
  33. Mindless

That's me :)

Ja dat is ook het leuke aan samen trippen (en de lachkicks!!). Het is gewoon dat ik gefascineerd ben door de states of mind en de revelaties die je kunt hebben als je alleen tript op een dus introspectieve wijze. Zo gefascineerd, dat ik dat vaak verkies boven trippen met anderen, hoe geweldig dat ook is.

Dat begrijp ik ook niet echt. Soms post ik even iets aan het begin of eind van een trip of roll, maar tijdens de ervaring zelf word ik altijd aangetrokken tot de echte wereld, niet de digitale.

Dit dus. Even helemaal niet te hoeven denken aan wat een ander graag wil. Mijn eigen muziek draaien zolang ik wil, maar bijvoorbeeld ook best wel krankzinnige dingen tijdens trippen. Fucking weirde geluiden/bewegingen maken zonder dat iemand me aan zit te staren, even helemaal primal gaan. :sweatsmile: Begrijp me niet verkeerd, ik voel me heel erg op mijn gemak bij mijn vrienden en doe daar ook vreemde shit, maar er blijft die sociale vibe waarbij je denkt om de anderen. Wat @Revolutionair zei over het down to earth willen blijven, dat wil ik dan juist even helemaal niet.

Precies!

Heel soms lach ik in mijn eentje weleens hardop als ik iets echt grappigs zie, maar echte onophoudelijke lachkicks zijn alleen mogelijk in (goed) gezelschap. ^_^

Natozlato, Revolutionair en Purplext vinden dit leuk.
  34. Purplext

Oh en nog even OT; ik heb nog nooit een echte MDMA beleving gehad. Laatste keer deed ik het in een candyflip en dat ging prima....
    Binnenkort ga ik voor het eerst MDMA nemen zonder iets anders erbij en ik hoop nu eindelijk eens die magie te gaan meemaken waar iedereen het over heeft.
    In gezelschap overigens :grin:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...