Wil weer lekkergaan

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Wappiegappie, 17 apr 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Goedenavond allen,

Even een vraagje. Ik heb nu al redelijk wat ervaring betreft xtc (5 jaar) nu merk ik dat ik de laatste paar keren lang niet meer hetzelfde ervaar als andere keren. Normaal had ik een groot samenhorigheid gevoel, zin om te praten en dingen te ondernemen. Nu, ongeacht hoeveel ik neem, word ik lui, ben ik stil en heb ik zeker niet meer de samenhorigheid als anders.

Hebben jullie tips of weten jullie hoe dit komt en of ik ervoor kan zorgen dat ik weer lekker ga zoals ik eerst ging. Even voor de duidelijkheid: nee ik doe het niet elke week, nee ik neem niet te weinig ( begin vaak met een hele
    Of een halve als ze echt sterk zijn) ja ik drink erbij en ja ik blow er soms bij.

Thankkssss
    Wappiegappie✌

2. Dunnetjess33

Dunnetjess33 Badass junkie Tripreporter

Hoe vaak gebruik je wel? Op hoeveel mg MDMA zijn je pillen getest? Als je niet weet hoeveel MDMA er in je pil zit weet je ook niet hoeveel je moet nemen. Het gaat niet om het aantal pillen maar om het aantal milligrammen. Het beste neem je 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaams gewicht. De pillen die nu gemiddeld rond gaan zijn zo tussen de 175 en 220 mg per pil. Dus dan is 1 pil al veel. Bij MDMA is het juist less is more. Men neemt meestal juist teveel ipv te weinig.

3. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Ik test eigenlijk mijn pillen nooit aangezien ze persoonlijk getest worden door me maten Ik heb idd vaak redelijk sterke pillen en wil dan zo "hard mogelijk gaan" maar daardoor heb ik eigenlijk alleen dat Mn beeld heel wazig wordt maar verder geen "echte xtc symptomen"

4. Dunnetjess33

Hoe vaak gebruik je xtc?

5. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Uhm ja daar zit niet echt regelmaat in, ongeveer 1 keer per maand. En in de zomer natuurlijk wat vaker met de festivalletjes.

6. Dunnetjess33

Daar zit m de kneep. Daarom vroeg ik het ook aan je hoe vaak je neemt. 1 keer per maand is al veel te vaak. Het beste laat tussen elke keer 3 maanden. Dit omdat je hersenen zo lang nodig hebben om te herstellen en weer serotonine aan te maken. Doe je het vaker dan gaat inderdaad het xtc gevoel weg. Je hersenen krijgen niet genoeg tijd om te herstellen. Als je serotonine op is werkt xtc niet meer.
    Sterker nog, het is erg slecht en zelfs gevaarlijk om het zo vaak te gebruiken. Je kunt er vele (blijvende) klachten aan over houden. Depressief, slaapstoornis, hersenschade met onder andere vergeetachtigheid die niet meer weg gaat.
    Lees je alsjeblieft goed in VOOR je gebruikt. Als je dat gedaan had dan had je nu nog genoten van xtc en had je deze vraag niet gehad. Het is echt geen mentosje dat je neemt. Ik weet wel dat er onder jongelui heel licht en makkelijk over gedaan wordt en dat men doet hoe vrienden het doen. Het is echt geen kattepis hoor en gewoon dikke harddrugs. En die schade ga je meestal pas over tientalle jaren merken, niet nu of volgend jaar.

Ik wil niet bemoederend of lullig over komen en voel je niet persoonlijk aangevallen nu, ik bedoel het als goed advies. Ik wordt er alleen een beetje moe van soms dat bijna dagelijks dit soort vragen langs komen. Jongelui die de god ganse dag met hun mobiel naar weet ik veel wat zitten te kijken op internet maar opzoeken hoe je met harddrugs om moet gaan ho maar. Al de regels ontrent "veilig" gebruik van xtc is overal te vinden. Duizenden hits als je googled op xtc en dosering en regels. Of weet ik wat.
    Doe het alsjeblieft en zorg goed voor je lijf. Voor nu zou ik als ik jou was minimaal een half jaar geen MDMA, xtc of 4fa gebruiken. 5 jaar lang zo veel misbruik is echt linke soep en vergroot de kans op schade enorm. Jou brein heeft het zo zwaar te verduren gehad dat het echt wel nodig is. Doe je dat niet zal je geen xtc gevoel meer krijgen bij gebruiken en verneuk (excuse my language) je je hersenpan. Up to you my friend.

Fenrir en ZERO- vinden dit leuk.
  7. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Oké, fair enough. Maar ik heb natuurlijk ook wel eens momenten gehad dat ik een flinke tijd niks op heb (zeker meer dan drie maanden) en ook dan had ik hetzelfde verhaal. Zou dat dan komen dat ik te veel neem?

8. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Nou nou nou relax
    Ken mensen die doen het al zeer lange tijd elke week doen en gaan gewoon 'hard'

Als hij verder sport goed eet normaal dag nacht ritme etc aanhoud kan de serotine spiegel gewoon op niveau zijn

Enne alleen jongelui?
    Ik ken veel meer 'volwassenen' die het veel bonter maken en bvb om half 8 s'ochtends nog voor 2 gram coke en 5 230+ pillen bellen

Je trekt heel snel een conclusie
    Omdat hij 1x per maand gebruikt zou het daaraan liggen?

@ts slik je medicatie?

9. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Ik ben het daar ook wel een beetje mee eens moet ik eerlijk zeggen. Ik snap de bezorgdheid en zn advies is altijd welkom. Maar ik eet idd heel gezond, Heb een goed ritme en sport veel. Ik denk namelijk dat het advies wat hij eerst gaf over te veel in 1 keer nemen, meer op mij aansluit.

10. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

En nee, ik slik geen medicatie dat het enigszins zou kunnen beïnvloeden.

11. Liefhebbertje

Geen ssri?

12. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Nooit van gehoord dus nee hahah

13. Dunnetjess33

Rustig rustig zeg. Een keer per maand 5 jaar lang en zomers vaker. Das echt niet goed hoor en ik had gedacht dat jij dat wel zou weten. Ga maar eens hier op de site kijken, ik heb al meerdere keren een verhaal over een kennis van mij geschreven. Hoe mis het WEL kan gaan van misbruik.
    En zoals hier ook al vaak wordt gezegd dat wat voor jou of je vrienden goed gaat hoeft voor een ander niet goed te gaan.
    En zoals óók al vaak hier is vermeld ga je de echte schade pas na 10 talle jaren merken. Ik trek te snel conclusies vind jij, nou dat doe ik zeker niet. De 3 maanden regel is echt wel het beste hoor. Als je dat een keertje eens overschrijd is het niet zo een ramp maar 5 jaar lang elke keer is zeker niet gezond. Maar goed, als jij vind van niet mag dat best maar ga dan geen slecht advies oid aan anderen geven.

ZERO- vindt dit leuk.
  14. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Maar moet ik heel eerlijk zijn (niet om mezelf goed te praten of jou tegen te spreken) 1 keer per maand kom ik eigenlijk niet aan. Ik bedoel, laatste keer was eind januari, de eerst volgende keer wordt Koningsdag. Daarvoor was het in oktober voor het laatst. Maar in de zomer is het inderdaad een stukje vaker. Maar dat compenseert weer met de winter. Dus ja, moet ik toch zeggen dat die 3 maanden regel toch wel goed gaat.

15. Liefhebbertje

Euhm waar geef ik advies??
    Dat doe ik niet
    Maar er zijn meer redenen waarom mdma niet kan werken.

En ja ik weet persoonlijk uit eigen ervaring hoe fout het kan gaan

En indd over ne vrienden en mij heb je gelijk
    Maar ik geef hiermee alleen aan dat het niet altijd zo is zoals op geschreven
    Dus omdat het met een kennis van jou fout is gegaan is jou info waar en dat dus de stel regel?
    Terwijl mijn 'kennissen' er wel tegen kunnen
    En waarom zou wappie niet zoals me vrienden kunnen zijn?
    Waarom is of zou hij anders als me vrienden zijn??

Maar door bvb bepaalde medicatie werkt mdma niet of nauwelijks
    Als je eerst coke neemt werkt het ook minder
    Zo zijn er nog tal van zaken die invloed kunnen hebben

Tuurlijk is 1x per 3 maanden beter
    Helemaal niet doen nog beter
    Ik wil echt niet bijdehand doen of wat dan ook maar elke keer word aangehaald jou ervaring etc geldt niet voor iedereen
    Maar dus gaat de standaard info ook niet altijd op
    Lijkt wel alsof ik tegen gesproken word omdat ik andere info vermeld ( lees niet verstandig of wat andere onveilig vinden )als dat er over geschreven word en dus klopt het niet?

16. Liefhebbertje

Anti depressivia?

17. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Nope, ook geen antidepressiva.

18. Dunnetjess33

Advies niet idd maar je praat wel slecht gebruik goed. Hetkomt niet door die kennis dat ik er zo over denk. (Wel mede misschien) Het is alom bekend dat te vaak en teveel MDMA je hersens verneuken. En dan ga jij zeggen dat het wel eem valt allemaal. Wie weet valt het ook wel mee maar wie weet ook niet. TO rept geen woord over medicatie, coke gebruik etc tijdens MDMA of andere afleidings manoeuvres.
    Nogmaals ik kaart niet MIJN ervaring aan maar de gebruikelijke regels die al jaren gehamteerd worden. Die heb ik niet verzonnen. En ze zijn vast voor een reden ik denk niet dat iemand dat voor de grap bedacht heeft.
    Zeker gaat standaard info niet altijd op maar de info van vriendjes en ervaringen zijntoch echt minder betrouwbaar, .
    Niets geldt precies hetzelfde voor elk persoon. Natuurlijk zal t bij de ene mee vallen vergeleken de ander.
    De ene zuipt een paar liter drank per dag en wordt 80 jaar, de ander drinkt ook een paar liter drank per dag maar valt op zijn 50e dood neer. En dan zou jij dus zeggen dat elke dag een paar liter drank niet zo veel kwaad kan want die ene is er wel 80 mee geworden. En toch weet een ieder dat dagelijks alcohol vrij ongezond is.
    En tege spreken doe ik je nu idd en niet omdat je andere info geeft maar wel omdat je verkeerde info geeft.

ZERO- en SkittlesAndMe vinden dit leuk.
  19. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Dit ga je toch niet klakkeloos op DF gooien? 3maanden regel, dosis laag houden,... noem maar op. Allemaal dingen waar je jou als verstandig xtc gebruiker moet aan houden. Die broodje aap verhalen over elke week slikken zonder problemen hoor ik ook genoeg in mijn buurt. Het kan wel even duren zonder problemen of die stoere mensen merken gewoon niet dat ze hun hersenen volledig neerhalen. Schade of klachten komen sowieso hoe je het ook draait of keert. Als ik zo rond kijk naar die slikkers die elk weekend 3 a 4 pillen droppen. Sorry maar hun niveau en iq gaat een stuk lager dan de meeste mensen die ik dagelijks aanspreek en daarvoor moet er niet getest worden. Staat op hun kop geschreven!

Dunnetjess33 vindt dit leuk.
  20. Liefhebbertje

Jullie hebben gelijk :wink:

Ik zeg nergens iets over wat goed of fout zou zijn geef geen advies en zeg ook zeker niet dat dit geen kwaad kan
    En heb zeker niet gezegd dat het mee valt

Maar zoals wel vaker zie ik andere dingen om me heen maarja dat voldoet niet aan de norm dus krijg ik weer ff een standje

Indd ts zegt niets over coke of medicatie maar wil dat dan zeggen dat dat uitgesloten is??
    Of zou het kunnen dat ts daar geen idee van zou kunnen hebben dat dat van invloed kan zijn?

Daarom vind ik je te kort door de bocht gaan en te snel oordelen

Ik geef geen verkeerde info ik geef info die niet in de boeken staat
    Ik praat het ook niet goed
    Maar ben van mening dat het niet altijd eraan ligt dat iemand teveel gebruikt

En laag iq etc? Ziet het aan hun kop?
    Er zitten wat bank medewerkers netwerk beheerders en managers tussen denk niet dat ze het dan zo lang uithielden wel?
    Maar goed ik ken je niet misschien zie jij het wel maar alle collega's en klanten niet

Laatst bewerkt: 18 apr 2017
  21. Dunnetjess33

Nou zo werkt drugs niet. Als je het winters weinig doet is het geen compensatie voor de zomers dat je het teveel doet. Wat je zomers eventueel "verneukt" hebt, blijft verneukt. Ongeacht of je stopt en het nooit meer zal nemen.

22. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Man man man vind je niet dat het een beetje overdreven is? dronken zijn is ook schadelijk voor je, kunnen we dan maar 1 keer in de 3 maanden dronken zijn? Die regel is een voorzorgsmaatregel zodat mensen niet te gek gaan doen. Maar als je je even grenzen kent is dat het beste om aan te houden. Zo lang je maar niet over je eigen grenzen heen gaat.

Ik ken genoeg mensen die idd veel vaker gebruiken en ook nog veel meer en die gaan wel altijd lekker. Als ik even zelf beredeneer: ja ik heb natuurlijk ook avondjes gehad dat ik wel ontzettend lekker ging en alle typische xtc gevoelens had. En als ik dan nadenk over mn hoeveelheid, ja dat was af en toe een klein likje mdma. Geen grote hoeveelheden. Dus aan je "less is more" advies heb ik veel meer en die ga ik ook zeker meenemen. Thanks daar voor!

23. Dunnetjess33

Weet je, laat maar. Ik heb nooit gezegd dat dronken gezond is. Ik vind het helemaal prima allemaal. Blijkbaar lul ik allemaal onzin, heb ik er de ballen verstand van en weet jij alles heel goed.
    Prettige dag dan maar he. Doeiiiii! :wave:

Fenrir vindt dit leuk.
  24. Wappiegappie

Wappiegappie Newbie

Zo? Gaat het? Dat is jouw interpretatie he:wink:
    Zoals ik al eerder heb gezegd. Die voorzichtigheid hoef je me niet over te brengen. Je advies neem ik mee en daar heb ik al bedankt voor gezegd. En als je snel op je teentjes getrapt bent moet je niet op een forum gaan zitten :sweatsmile: mazzel:handwaving:

25. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Dat is logisch want wat jij om je heen ziet is een vrij beperkte kring. De informatie die Dunnetjes geeft is wat na jaren verzameld is door de organisaties die er verstand van hebben. Ook Dunnetjes zegt het ietwat kort door de bocht, maar dat is wel grotendeels correct.

Je kunt niet wekelijks MDMA gebruiken zonder daar problemen mee te krijgen. Period... Ook bij maandelijks gebruik kun je gewoon klachten krijgen. Het is simpelweg te kort voor volledig herstel.

Elk lichaam is dus anders. Dat jij nu klachten krijgt betekent niet dat een ander ze ook na deze tijd en hoeveelheid krijgt. Misschien komen ze later bij iemand anders, of misschien al veel eerder. Dat is niet te voorspellen, daarom zijn er de normen om deze klachten te voorkomen. Als je je daar niet aan houdt, loop je er vroeg of laat een keer tegenaan... of nooit als je geluk hebt.

Het zijn geen garanties, het zijn adviezen. Je kunt je eraan houden en vermoedelijk nooit klachten krijgen, of alles in de wind slaan en uiteindelijk eens het verkeerde lootje trekken. Het komt best vaak voor dus je hebt het nog lang uitgehouden.

Wat Dunnetjes zegt klopt gewoon. Je moet een poosje rust houden en dan komt het meestal vanzelf weer terug. Een maand is niet voldoende, vooral na langdurig gebruik. Probeer het eens een jaar zonder, dan is het waarschijnlijk weer bijna helemaal zoals in het begin. :smile: oh en wees blij dat het slechts verminderde werking is, er zijn nog veel vervelendere klachten mogelijk.

ZERO- en Dunnetjess33 vinden dit leuk.
  26. Liefhebbertje

Reageer is niet zo heftig op aangehaalde dingen die niet in jou straatje passen.
    Je komt momenteel over (kromme vergelijking) als een profeet die een christen in ze moskee krijgt
    Enkel jou info is de waarheid en al het andere is bullshit
    Adviezen zijn goed en indd 3 maanden is veruit het beste maar sta ook open voor mensen die er wel beter tegen kunnen

Ondanks dat jij iemand er door naar de klote heb zien gaan wil niet zeggen dat iedereen dat gaat

Er zijn mensen die gebruiken bergen coke per week en een ander moet na 1 1/2 gram naar de ic
    Zo ookmet pillen
    Er is geen vast gegeven omtrent echt veilig gebruik
    Je kan barrieres inbouwen maar het ene lichaam en hersenen zijn niet zoals een ander

Ik snap dat je graag de advies info uit wil leggen maar dat is algemene info het ultiem veilige maar geen mens is hetzelfde

Waarop word er gebaseerd dat ik het over een beperkte kring heb?
    Je weet niet eens hoe ik aan me info en ervaringen kom
    Dus dit is een aanname zonder enige ruggegraat.

27. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Dunnetjes en Liefhebbertje, volgens mij zijn jullie het uiteindelijk gewoon best wel met elkaar eens maar allebei te kort door de bocht... :sweatsmile:

28. Liefhebbertje

Ga ne toch even nader verklaren zonder al teveel details

Ik heb in mijn denk in vergelijking met jullie nog vrij korte zeer moeizame leven het meeste gehad aan mensen die vanuit eigen ervaringen en meegemaakte dingen spraken en 'les gaven'
    En nee ik doel niet op criminelen drugs dealers of drukkers
    Maar op een heel ander vlak
    Waar in me niet teveel iver wil uiten aangezien ik het tot nu toe niet echt een fijn gesprek vind

Die mensen vertelden de dingen vanuit gevoel en met oog voor mij als persoon en niet als 'nummertje/patient' degene die volgens het boekje werkten kwamen niet binnen en al helemaal niet serieus over dit waren veelal mensen met totaal geen ruggegraat nooit wat meegemaakt en toch mensen willen helpen die nouja negatieve ervaringen hebben doorstaan

Dit is geen oordeel iver jullie als persoon dit us enkel een uitleg waarom ik enkel vanuit mezelf spreek omdat ik hoop dat mensen het dan aannemen of denken fuck dat herken ik

Ik heb niets met geschreven regels die zijn dan wel wetenschappelijk onderbouwt naar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt

Een heel ander voorbeeld wat niet aansluit op dit onderwerp maar waarmee ik iets ga proberen duidelijk te maken:

Mensen met bepaalde persoonlijkheids stoornissen worden al gauw in een hoek gedrujt want volgens de wetenschap zou dat niet meer goed komen
    Ze krijgen een uitkering en vrijwilligerswerk en daar mogen ze het mee doen inclusief om de zoveel tijd gesprekken en medicatie

Ik was ook zoon 'gevalletje'
    Ik ben gediagnostiseerd met een:
    Ptss
    Anti sociale en narcistische persoonlijkheids stoornis
    Net een kant tekening dat het zeer snel fout kan gaan wanneer ik in situaties terecht kom die me aan bepaalde gebeurtenissen doen denken
    Een zogenaamde flashback
    Helaas gebeurd dit soms en handel ik daarnaar
    Maar toch na 7 jaar gesloten
    Heb ik geknokt voor een nirmaal leven ben gaan werken van hulp monteur naar leiding gevende
    Heb daarbij een aantal bedrijven opgebouwd
    En sta op de markt
    Dit alles werd onmogelijk verklaard van te voren ik zou niet kee kunnen draaien in de nirmale maatschappei
    Uiteindelijk is mijn verhaal bij bepaalde instanties terecht gekomen waar ik nu regelmatig langs ga om ne verhaal te doen en net de mensen te praten en laten inzien dat er meer bestaat als wat met voor waarheid aan neemt en in de boeken staat

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker

29. Dunnetjess33

Liefhebbertje.
    Ten eerste was ik niet degene die zei dat je de info uit beperkte kring had, dat was geheel iemand anders. (Lees maar terug).
    Ik vind het heel erg voor je wat je allemaal mee hebt moeten maken in het verleden. Dat gun je echt niemand. Maar ik begrijp werkelijk niet wat het met deze discussie over het onderwerp "veilig" xtc gebruik en "weer lekker willen gaan" te maken heeft.

Ik trek mij maar terug uit deze discussie, ik heb echt het gevoel dat het geen zin heeft. Sorry.

30. Liefhebbertje

Klopt dat jij dat niet was!
    Jammer dat je je terug trekt

En het heeft met deze discussie te maken ondat er word aanehaald dat ik enkel uit eigen ervaring spreek en wou dat verduidelijken
    Maar de boodschap komt niet iver of wil je niet inzien dat laat ik in het midden

31. SkittlesAndMe

Klopt, dat was ik. Dat zei je namelijk zelf...

Het zal allemaal best dat er mensen zijn die klachten krijgen na eenmalig gebruik, en dat er mensen zijn die XTC jarenlang kunnen misbruiken zonder al te noemenswaardige klachten. Daarom zijn er richtlijnen bedacht, die richtlijnen zijn op basis van allerlei onderzoeken en jarenlange gegevens en ervaringen. Dat is niet zo maar iets dus, dat is daadwerkelijk ergens op gebaseerd... en dat is wat Dunnetjes zei.

Het betekent niet dat als je je hier niet aan houdt, je direct problemen hebt. Het betekent wel dat als je je hier aan houdt, je waarschijnlijk géén problemen krijgt. Dat is het enige wat telt bij advies en als iemand besluit meer te doen, zijn de risico's genoemd en is het eigen keus.

Verder is alle bla bla helemaal niet van belang. Als je advies geeft, geef je het advies wat verstandig is en niet de uitzonderingen die je zelf hebt gezien. Daar bereik je niks mee, daar creëer je alleen risico's mee.

Fenrir, ZERO- en Dunnetjess33 vinden dit leuk.
  32. Liefhebbertje

Ik spreek dunnetjes ook niet tegen
    Absoluut niet
    En verder geef ik ook geen advies

33. SkittlesAndMe

Daar leek het anders verbazend veel op, aangezien TS om advies vroeg en jij antwoordde... :lolol:

Dunnetjess33 vindt dit leuk.
  34. Fool

Fool Badass junkie

Oke TS, ik praat even om de ellende lange discussie heen. Getallen en hoeveelheden die ik heb aangegeven zijn schattingen, gebaseerd op onderzoeken etc. Geen bewezen factoren.

Een paar hersenen kunnen maar zoveel XTC-trips aan voordat de originele serotonine-bedrading in je hersenen is gesloopt, en op een andere plek opnieuw is aangelegt. Daardoor is het niet meer wat het was. Als je vaak gebruikt (> 1x per 3 maand) geef je je hersenen niet genoeg tijd om eventueel oudere, herstelbare bedrading te repareren waardoor het aantal trips dat je tegoed hebt harder daalt. Als je hoge doseringen (> 1.5 - 2 milligram per kilo lichaamsgewicht) neemt of te lang door gaat (> 1x bij nemen) treed er ook meer schade op waardoor je totale aantal trips harder daalt.

Je bent nu op het moment aangekomen dat je begint te merken dat het 'echt' niet meer voor je werkt. Het spijt me, maar dat gaan je hersenen helaas nooit meer fixen. Ik kan je ook flink afraden om het toch te proberen. Zoals je wellicht al geraden had is het verbindingen slopen in je hersenpan een niet zo'n goed plan in het algemeen. Als je dat te ver pusht kunnen je hersenen geen nieuwe bedrading meer aanleggen en heb je een hele reeks aan extra problemen, nuchter.

35. maurice

maurice Newbie

ik zeg maar zo bommetje

Deel Deze Pagina