woensdagdip

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Woensdagdip normaal? Plaats dit topic maar onder drugs wist het niet bij report of speed/xtc.

vrijdagavond 22.30 begonnen met 5 vrienden elk 200 mg speed van goeie kwaliteit (niet getest, doe het al lang genoeg, vertrouwbare bron) we konden er lang genoeg op doorgaan tot 6.30 in de morgen, was thuis, rustige omgeving, leuke energievolle avond met veel gepraat en geen nare effecten. Wat gegeten en gedronken, een klein lijntje rond 8u om de dag nog door te komen. Was wat wazig overdag maar zeker geen al te erge toestanden, naar de avond rond 19u hadden we de kans op pilletjes, had het het verleden nog gedaan, besloot halfje tedoen aangezien ze getest waren op 170 genaamd paarse granaten, harde pres, een oude herdrukt denk ik wel maar opnieuw doe het al lang, vertrouwbare bron. Nam een halfje om 22u had een lekker gevoel maar met een speedy deel erbij alsnje begrijpt, het echt goede mdma gevoel kwam net niet genoeg dus 1 uur later nog een halfje en ik was klaar om te gaan en na de trip men bedje op te zoeken, tot 3.30 goed geweest, ze werkte licht uit en 5.30 wees ik iedereen er op dat ik klaar was voor slaap :-P heb zo 5u goed geslapen en dan wakker en fris nacht erop 12, maandagnacht 10 en nu dinsdag op woensdag 8u geslapen, Heb telkens fruit gegeten, goed gedronken, goed gegeten en bewogen. Emotioneel blijf ik een disaster, voel me nog altijd heel moe. Ligt dit aan te lang gebruik? Combi? Had hier namelijk nooit last van... Rook wel elke dag een jointje meer niet, deed vroeger alles in grotere hoeveelheden maar met behulp van internet en forumd als deze heb ik veel beter leren doseren, toch was men dip nooit zo groot, stemmingswisselingen, ochtendmisselijk en moe blijven, gewoon blijven hangen in die dip? Nog mensen last van gehad? Merk wel dat ik bij mdma langere dip heb dan bij speed als ik geen combi heeft dit daarmee te maken?

Mvg

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Redelijke brij aan tekst.

De woensdagdip kan wel voorkomen, het is nou eenmaal niet zo dat het altijd op dezelfde dag valt, dat verschilt van persoon tot persoon. Speed en MDMA is geen goede combinatie voor je lichaam. Als de speed eerder wordt genomen krijgt het de overhand en onderdrukt het de gewenste gevoelens van MDMA. Ook is de combinatie zeer slecht voor je lichaam. Je bloeddruk gaat nog verder omhoog, waardoor je hartproblemen, (sub)arachnoïdale bloedingen(hersenbloeding) en beroertes kunt krijgen. Je lichaamstemperatuur schiet omhoog, waardoor hersenschade op de loer ligt. Ook zorgt de speed er voor dat 5-HT opname geremd wordt in je hersenen, terwijl MDMA dat juist stimuleert, waardoor serotonine vergiftiging kan ontstaan. Al met al raad ik de speed en MDMA combinatie sterk af, niet alleen voor je lichaam, maar ook voor het effect.

Het kan zijn dat je hier last van hebt, het feit dat je een grotere dip hebt met MDMA ten opzichte van speed is normaal, je verbruikt nou eenmaal je serotonine. Je moet dan wachten tot je serotonine weer een beetje is bijgevuld voordat je je dip achter je kan laten. Ik zou het gewoon eventjes afwachten en de combinatie in ieder geval achterwege laten.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Pandan zei:
Ook zorgt de speed er voor dat 5-HT opname geremd wordt in je hersenen, terwijl MDMA dat juist stimuleert, waardoor serotonine vergiftiging kan ontstaan. Al met al raad ik de speed en MDMA combinatie sterk af, niet alleen voor je lichaam, maar ook voor het effect.

Interessant om lezen, thanx, over serotoninevergiftiging wist ik nog niets... Zal daar toch wat opzoekwerk bij doen. Momenteel vanmiddag als een blok in slaap gevallen, kon mezelf geen minuut meer wakker houden, kom wel af en toe wakker maar geen fut om op te staan of men ogen vallen direct terug dicht, bij alle geluk ben ik door een werkongeval (snee in de hand, genaaid, genezen) nog deze week thuis, werken zit er momenteel niet in... In het vervolg zowiezo geen combi's meer en nog af en toe es speed maar denkt eraan de mdma of snoepjes volledig te laten...

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Als je wat meer wilt weten over het serotonine syndroom, er is een topic waar je wat meer info over kan vinden. viewtopic.php?f=3&t=51321

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Tekzor668 zei:
In het vervolg zowiezo geen combi's meer en nog af en toe es speed maar denkt eraan de mdma of snoepjes volledig te laten...
Als je verantwoord met het gebruik omgaat, hoeft MDMA niet zoveel problemen op te wekken. Gezien het feit dat je het 'misbruikt' hebt, kan ik inzien dat je een negatieve houding tegenover MDMA hebt. Jammer dat het zo moest gebeuren, met incidenteel gebruik is het een ontzettend leuke drug, als je het nergens mee combineert.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Pandan zei:
Als je wat meer wilt weten over het serotonine syndroom, er is een topic waar je wat meer info over kan vinden. viewtopic.php?f=3&t=51321

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Heb er zeker wat aan gehad hoor. Ook even gegoogled, heb geen zware symptomen ofzo maar moest ik er echt mee willen kloten dan zou het syndroom bij mij niet uitgesloten zijn.

De reden bij mij te stoppen met mdma of snoepjes ligt ook aan die dip, ik doe weinig nog tot maximaal 4/5 keer per jaar. Bij pep alles ok, wat vermoeid maar emotioneel geen wrak en na 2 dagen rust tiptop in orde, ze zeggen nochtans dat het "het vuil" is maar bij mij is het te doen. Na een rustige mooie mdma/snoepjes trip is mijn dip altijd veel groter, vooral emotioneel ben ik soms helemaal kapot terwijl ik dat met de pep niet heb, het hele serotonine verhaal dus. Uit eigen ervaring liever kloten met dopamine dan serotonine. En idd het is een heel lekkere drug maar door google en forums als deze leer ik veel bij :-P en ga ik liever afremmen en pauzeren dan toch gebruiken en goed doseren, een pauze doet zo veel meer, mijn ervaring :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Update: woensdag op donderdagnacht zwaar gedroomd, uit men bed gestapt enzo, toch terug in dezelfde droom geland. Belabberd tot en met deze helft van de dag, na een lang fietsritje in het mooie weer van vandaag voelde ik me opeens psychisch opgelucht, men vermoeidheid is naar de avond verminderd en heb mijn positieve ingesteldheid terug, ik wil de raad meegeven aan lezers dat de combi speed/mdma een harde lange crash bezorgd van zo een 4 dagen in mijn ervaring, ik raad het voor niemand aan ook al lijk het de moment zelf lekker trippen op die 2 goedjes :-P

Bovenaan