XTC & Abilify

Ik slik sinds 3 weken 15 mg abilify.
& soms gebruik ik xtc, nu las ik op internet dat het echt levens gevaarlijk is om dat te combineren.
Als ik het dan toch wil gebruiken kan ik dan het beste 2 keer overslaan?
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Alvast bedankt!

Marcko

Belezen gebruiker
ik slik ook abilify, 30 mg. Ik gebruik geen xtc ja vroeger wel es een keertje. Waarom zou dat levensgevaarlijk zijn om te combineren? Er is veel anti-drugspropaganda in omloop.

onlypills

Experimenterende gebruiker
Als je even gegoogled had, dan heb je ook deze site wel gevonden:
http://www.jellinek.nl/informatie-over- ... otica-xtc/

Daar staat alles wat je wilt weten. Het is duidelijk onverstandig en waarschijnlijk moet je een behoorlijke dosis naar binnen werken, voordat het echt effect heeft. Of je uiteindelijk toch gaat gebruiken is jouw eigen keuze, maar de risico's zijn zo op het eerste oog aanzienlijk hoger dan bij gezonde personen. Oppassen dus en een afweging maken of het misschien een idee is om iets anders te proberen dan een upper als je toch drugs wilt gebruiken.

Marcko

Belezen gebruiker
ik lees alleen deze standaardpraat:
• Interacties
Antipsychotica blokkeren onder andere dopamine-cellen(receptoren) in de hersenen, terwijl XTC juist dopamine-afgifte stimuleert. de combinatie van XTC en (klassieke) antipsychotica kan leiden tot een verhoogde spiegel van antipsychotica, met als gevolg extra bijwerkingen (zoals bewegingsstoornissen (5,6). In ernstige gevallen kan dit leiden tot gevaarlijk hoge temperatuur, coma of de dood.
Omdat antipsychotica zorgen voor een blokkade van dopamine-receptoren in de hersenen, zal XTC niet het gewenste effect hebben in je hersenen, het heeft dus ook niet zo veel zin om XTC te gebruiken wanneer je een anti-psychoticum gebruikt.
We raden XTC-gebruik in combinatie met antipsychotica sterk af.
Medicijnen en drugs kunnen elkaars werking versterken of juist verminderen. Als het ene middel het andere middel op deze manier beïnvloedt, spreken we van een wisselwerking of een interactie. Antipsychotica hebben verschillende interacties met drugs.
Soms zijn drugs niet helemaal puur, maar versneden met andere stoffen. Vaak weet je niet met welke stoffen de drugs zijn versneden, dus dit kan gevaarlijk zijn.
Ook op een indirecte manier kunnen drugs gevolgen hebben voor het effect van medicijnen. Als het gebruik van drugs samengaat met slaaptekort, maaltijden overslaan en het vergeten of niet volgens voorschrift innemen van medicijnen kan dit onverwachte gevolgen hebben.

Bovenaan