xtc + astma

riflexz

Bewuste gebruiker
Ik lees op tal van sites dat mensen die astma hebben zéker geen xtc moeten gebruiken... en dit verkeerd afloopt enz...

Nu, ik vind dat wat raar, want ik gebruik al een hele tijd xtc/amfetamines, en ik heb ook astma... en ik heb hier nooit last van!! Waarom zegt men dan dat dit niet goed is?

Mensen met astma, een zwak hart, hoge bloeddruk, suikerziekte of epilepsie moeten zeker geen XTC gebruiken. XTC kan ook angstaanvallen, depressies of psychoses versterken.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2226

· Het gebruik van XTC is gevaarlijk bij astma, een zwak hart, hoge bloeddruk, suikerziekte of epilepsie.
http://www.scholieren.com/werkstukken/1500

XTC is gevaarlijk voor mensen met astma, hartklachten en andere gezondheidsproblemen.
http://www.studieinfo.nl/alcoholendrugs/xtc.html

Hoe kan het dan in godsnaam, dat ik al die tijd xtc gebruik, en nooit last heb van mijn astma (redelijk zware astma) ???????

TrippyShit

Badass junkie
Vind dit ook beetje raar, zie geen nou niet echt een verband tussen. Of het moet zo zijn (wel is gehoord) das astma de spieren rond de luchtpijp beetje dichtknijpt. Misschien dat xtc dat sneller kan doen omdat je strak staat.. dan zie ik het verband ertussen wel.. maarja weet ook niet zoveel van astma :P

Ellesdee

Badass junkie
Ik denk dat t er mee te maken heeft dat je bronchiën kunnen gaan ontsteken tijdens xtc gebruik
Dan ga je namelijk nog meer hoesten en slijm opgeven
Dat is niet zo fijn als je astma hebt :wink:

mjah, en idd misschien t samentrekken van de bronchiën.
1. Astma is de meest voorkomende ziekte bij kinderen, iemand met astma heeft last van aanvallen van benauwdheid, die word veroorzaakt doordat spiertjes in de wanden van de luchtpijp en de bronchiën samentrekken. Dit kan ontstaan door • stoffen die worden ingeademd, diegene is dan overgevoelig voor bijvoorbeeld huisstof, sigarettenrook, haren van dieren of stuifmeel. 2. chronische bronchitis, hier zijn de luchtpijp en de bronchiën ontstoken, er word extra veel slijm gemaakt, om dit kwijt te raken moet een patiënt veel hoesten. Ook kan hij last van benauwdheid hebben, het ontstaat door ziekteverwekkers, of stoffen in de lucht waar hij/zij niet tegen kan.

Lauu

Badass junkie
Ellesdee zei:
Ik denk dat t er mee te maken heeft dat je bronchiën kunnen gaan ontsteken tijdens xtc gebruik
Dan ga je namelijk nog meer hoesten en slijm opgeven
Dat is niet zo fijn als je astma hebt :wink:

mjah, en idd misschien t samentrekken van de bronchiën.
1. Astma is de meest voorkomende ziekte bij kinderen, iemand met astma heeft last van aanvallen van benauwdheid, die word veroorzaakt doordat spiertjes in de wanden van de luchtpijp en de bronchiën samentrekken. Dit kan ontstaan door • stoffen die worden ingeademd, diegene is dan overgevoelig voor bijvoorbeeld huisstof, sigarettenrook, haren van dieren of stuifmeel. 2. chronische bronchitis, hier zijn de luchtpijp en de bronchiën ontstoken, er word extra veel slijm gemaakt, om dit kwijt te raken moet een patiënt veel hoesten. Ook kan hij last van benauwdheid hebben, het ontstaat door ziekteverwekkers, of stoffen in de lucht waar hij/zij niet tegen kan.

luister naar zuster Ellesdee :P

Robdebob

Bewuste gebruiker
Amfetamines zorgen er voor dat je bronchieen verwijden waardoor je vatbaarder bent voor infecties. Het werd vroeger gebruikt als een medicijn tegen verkoudheid of een andere ziekte die je luchtwegen aantasten.

ParanoidAndroid

Experimenterende gebruiker
Volgens mij gaat het niet om astma op zich maar om de medicijnen die astma-patiënten gebruiken. Die kunnen risky zijn in combinatie met XTC, omdat medicijnen zoals Ventolin, Seritide, je bloeddruk al verhogen en je bronchieen verwijden, en XTC dit natuurlijk ook nog eens flink doet.

Ik merk iig aan mezelf dat als ik een pilletje op heb, ik wel 5x zo veel (en 5x zo snel..) rook als normaal :P Dus dat er iets in je longen veranderd is voor mij duidelijk!

riflexz

Bewuste gebruiker
ParanoidAndroid zei:
Volgens mij gaat het niet om astma op zich maar om de medicijnen die astma-patiënten gebruiken. Die kunnen risky zijn in combinatie met XTC, omdat medicijnen zoals Ventolin, Seritide, je bloeddruk al verhogen en je bronchieen verwijden, en XTC dit natuurlijk ook nog eens flink doet.

Ik merk iig aan mezelf dat als ik een pilletje op heb, ik wel 5x zo veel (en 5x zo snel..) rook als normaal :P Dus dat er iets in je longen veranderd is voor mij duidelijk!

Ik gebruiken Ventolin & Seritide al jaren, en gebruik ook al een tijdje xtc, en heb hier niet veel last van. Ik rook net zoals jou ook een heleboel

wat haat ik de dinsdagdip..

Bovenaan