• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

xtc en adhd (dex)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

mtodemx

Newbie
Hallo allemaal,
Vanavond ga ik xtc voor de eerste keer doen, en ik vroeg me af of het een slecht idee is om mijn adhd medicatie te nemen de dag erna(dexamfetamine), om de dip tegen te gaan.
Ik heb vandaag wel gewoon mn pil genomen, maar om 6 uur sochtends zodqt het vanavand allang al is uitgewerkt.
Ik ben super benieuwd, en vraag het af of het anders op mij werkt omdat ik add heb.
Alvat bedankt

Misfit

Belezen gebruiker
Ik heb zelf geen idee of dexamfetamine de dag erna schadelijk is, maar zelf eet ik op een avond mdma wat fruit (is sowieso echt heerlijk onder invloed), en de dagen daarna ook. Dan valt de dip bij mij altijd wel mee.
Probeer ook genoeg te drinken en wat zout binnen te krijgen, dat helpt ook. Let er wel op dat je maar 1 glas water per uur mag ivm watervergiftiging.
Je kan wel brak wakker worden als je de nacht doorhaalt, maar daar kun je verder niets tegen doen.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Je kater opvangen met andere drugs is altijd een slecht idee. Zou de kater gewoon uitzitten en opvangen met gezonde voeding vol nodige voedingsstoffen om je neurotransmitters weer gemakkelijker aan te maken.

Chillax

Bewuste gebruiker
Je kater opvangen met andere drugs is altijd een slecht idee. Zou de kater gewoon uitzitten en opvangen met gezonde voeding vol nodige voedingsstoffen om je neurotransmitters weer gemakkelijker aan te maken.
Eens, echter voor de topicstarter is het geen drugs maar medicatie, een groot verschil. Dat het door anderen als drugs gebruikt wordt maakt niet uit.

Ik raad aan het te doen als je denkt dat het nodig is. Je voelt je namelijk waarschijnlijk door het stoppen van de medicatie al minder goed en daar komt de xtc kater nog overheen. Overigens krijgen de meeste de kater pas op de tweede dag. Dan is de mdma al lang uit je lichaam en is het sowieso geen probleem. Ik gebruik ook dex medicinaal en XTC dus weet waar ik het over heb.

Als je voor het eerst xtc gebruikt heb je waarschijnlijk ook geen kater. Neem niet meer dan 1.5mg / 2mg per kg max en laat je pillen testen. Houdt tussen gebruik 3 maanden in en je bent verstandig bezig.
Ga je vaker gebruiken dan loop je hoger risico's, grotere katers en is het fijne gevoel er snel van af. Veel plezier!

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik ben super benieuwd, en vraag het af of het anders op mij werkt omdat ik add heb.
In antwoord hierop: persoonlijk heb ik het idee dat als ik de hele week dex of methylfenidaat heb gebruikt, het minder goed werkt. Ik ben hier nog mee aan het experimenteren, dus het kan ook tussen m'n oren zitten. Ik nam de eerste twee keer te weinig (kwartjes) waardoor ik niet echt goed ging. Pas toen ik meteen een halve nam voelde ik het goed. Ik raad je aan om te starten met minstens 1mg/kg. Laten testen en afwegen dus.

Neocortex

Belezen gebruiker
Als ik XTC gebruik neem ik na de tijd meestal een half buisje g, werkt de XTC langer door en heb je ook veel minder last van de zogenaamde XTC-kater.

mtodemx

Newbie
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Gisteren ben ik begonnen met een halfje, ik dacht dat het een kwartje was haha. Ik was van te voren niet nerveus, maar wel toen ik het geslikt had. Gelukkig woonde een vriend van mij in het huis waar het feestje was, en een vriendin van mij deed het ook voor het eerst. We waren allebei nerveus dus we gingen even in bed liggen en hebben heel lekker zitten prate. Zij voelde zich niet super comfortabel, maar ik ging al snel weer naar beneden om te dansen. Ik voelde mij zeker niet energiek, maar iedereen anders wel. Heb veel gepraat, niet teveel gedronken, en we hebben 7 uur sochtends de trein naar huis gepakt, en daarna goed geslapen. De kater valt best mee, op spierpijn na. Voel me nogal suf, maar wel prima en het beste was om uit bed te komen en met vrienden af te spreken. Ben zeker blij dat ik het heb gedaan.
Ik weet nu wel goed dat ik het nooit op een festival zou doen ofzo, alleen een vertrouwde plek met mensen die ik leuk vind!

Chillax

Bewuste gebruiker
Kater komt meestal pas na 2 dagen, morgen dan dus. Hoe voelde je je verder? Vond je het heel bijzonder of gewoon wel aardig? Ik heb het idee dat je het nog niet helemaal goed ervaren hebt namelijk. Ik zelf voelde ook pas bij de derde keer het echte gevoel. Echt een extreem goed gevoel, nog nooit is er iets ook maar in de buurt gekomen. Als je het hebt gevoelt dan weet je waar ik het over hebt. Als je denkt waar heeft ie het over, dan niet :tongueout:

Op festivals is het ook echt heel erg leuk,maar ieder z'n ding. Nu weer 3 maanden wachten, dan pas evt nog een keer. Zou dan ook gewoon met een halve beginnen, niet een kwartje mits dezelfde pil. Bij andere pillen eerst laten testen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan