XTC en Alcohol, proefbaar?

Hallo mensen,

2 weken terug zijn we naar de Pussylounge geweest in aquabest in eindhoven, en het was de dag van mijn leven, de 1e keer XTC. In het begin al gepakt, een kwartje, voor het eerst dus voorzichtig, die viel maar niet, dus na een half uur toch maar even een kwartje bij gepakt, duurde nog een kwartiertje, dus ik dacht ik ga maar wat (sterke) mix drank halen, op het moment dat ik de drank dronk proefde ik totaal geen alcohol, ik dacht dat ze de drank verkeerd geschonken hadden dus ik bestelde er nog maar een, waarbij ik zag dat de drank er toch echt in zat. Weer proefde ik geen drank, en binnen 5 minuten begon de mooiste dag van mijn leven. (hierna nog wel geregeld bij moeten pakken)

Nu is mijn vraag is het niet proeven van alcohol een effect van XTC, en kunnen een paar glazen sterke mix net dat zetje geven of een extra effect hebben op de XTC, de komende tijden staan er weer genoeg festivals om dit uit te proberen, maar wat zijn jullie ervaringen hier in.

Haardroger

Belezen gebruiker
Moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit gebruik met sterke drank. Als ik gebruik dan is het toch wel met een festival waar ik een mixdrankje al heel snel weggegooid geld vind. Het biertje dat ik dan bestel bevat niet genoeg alcohol om daadwerkelijk te proeven.
Een premix zoals een blikje baco zou dezelfde hoeveelheid alcohol moeten bevatten als een biertje dus de kans dat je dit proeft zou ook al klein moeten zijn. Wellicht ligt dit echter aan mij en heb jij een sterkere smaak wat dit betreft.
Een post-mix (zelf de Bacardi in een glas cola gooien) kan een hoger percentage alcohol bevatten omdat dit nooit precies wordt afgemeten. Afhankelijk van wat je hebt gekregen kun je dus een te slappe Bacardi hebben gekregen.

Als ik het goed heb dan zou X geen effect moeten hebben op je smaak. Simpelweg omdat dit door een ander gedeelte in de hersenen wordt geregeld (please correct me if I'm wrong...)

Een verklaarbare mogelijkheid zou kunnen zijn dat je niet precies wist waar je aan begon. Omdat het je eerste keer was zou het best goed een placebo effect kunnen zijn dat je jezelf hebt aangepraat omdat je niet wist wat je zou kunnen verwachten.
Om antwoord te geven op je andere vraag: Nee, het drinken van alcohol heeft geen enkel effect op het sneller inslaan van je pil.

Je zegt dat er de komende tijd voldoende festivals zijn om uit te proberen. Hierdoor wil ik graag gebruik maken van de DF klassieker: 'Houd minstens twee maanden rust tussen het gebruik'. Op deze manier geef je je hersenen voldoende de kans om te herstellen van de klap die ze hebben gekregen.

Fool

Badass junkie
Waarschijnlijk kwam het gewoon goed getimed uit en schonk de club een kutmerk sterke drank/weinig sterke drank per mix om goedkoper uit te zijn? :P

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Als hardcore lid van dit forum voel ik mij nu genoodzaakt om te interfereren. Het is niet 'Houd minstens twee maanden rust tussen het gebruik', maar houd 3 maanden rust tussen gebruik. Alleen daarmee herstel je je serotonine level.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
XTC heeft zeker effect op je smaak. Maar het is niet zo dat je niks meer proeft, alles krijgt gewoon meer een chemische smaak vind ik altijd. XTC en sterke drank heb ik geen ervaring mee, drink er heel soms een enkel biertje bij en dat smaakt dan zoals verwacht.

Iets heel anders, dat je na een half uur nog niks van je pil merkt is niet heel gek hoor. Bij de meeste mensen duurt het zo'n drie kwartier voor de pil merkbaar wordt. Gebruik je XTC wat vaker dan begin je meestal al sneller wat subtiele effecten te merken. Goed dat je qua dosering voorzichtig bent begonnen, maar wacht in het vervolg wel minstens een uur tot anderhalf voor dat je besluit om bij te pakken. Pas na anderhalf uur is het effect gepiekt en weet je dus hoe heftig de dosering was.

leipebaviaan zei:
Als hardcore lid van dit forum voel ik mij nu genoodzaakt om te interfereren. Het is niet 'Houd minstens twee maanden rust tussen het gebruik', maar houd 3 maanden rust tussen gebruik. Alleen daarmee herstel je je serotonine level.
Het is inderdaad 3 maanden. Om zowel je serotonine voorraad weer op orde te krijgen als je serotonine systeem genoeg rust te geven om zich te herstellen. Houd je hier echt aan, anders gaat het bijzondere van XTC er helaas snel van af kan ik inmiddels uit ervaring zeggen.

Bovenaan