• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Xtc en autorijden

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Midlife

Experimenterende gebruiker
Hoi deze midlife man,heeft het weer eens op zijn heupen.
Mijn vraag is er iemand die zijn /haar ervaring wilt delen, autorijden onder invloed danwel of aan het einde van de trip?
Kun je mog wel redelijk opletten ed.of ben je toch teveel afgeleid?
Ik weet het , is niet verstandig ,doe ook niet aan zelf overschatting en er is zeker geen sprake van alcoholgebruik.OV gebruik is geen optie ,want dat is daar nauwelijks of niet! Alvast bedankt

Panda807

Mijn vraag is er iemand die zijn /haar ervaring wilt delen, autorijden onder invloed danwel of aan het einde van de trip?
Gewoon niet doen. Ik heb dit jaren geleden eens gedaan, nooit meer. Ik begon te hallucineren en besefte niet dat het niet echt was. Ik heb toen al slalommend naar huis gereden. Opletten deed ik in ieder geval, om alles te ontwijken wat er eigenlijk niet was.
Gelukkig was het ‘s nachts doordeweeks en zal er wss bijna geen verkeer geweest zijn.

Ik hoop echt dat je het niet probeert. Je kan nooit zeker weten hoe je zal reageren.

Harmless

Belezen gebruiker
Mag ik vragen wat de gelegenheid is? Feestje? Experiment in middle of nowhere? Kun je niet beter overnachten in de buurt van waar je moet zijn? Rijden is echt gekkenwerk en totaal onverantwoord!!

Syl

Wijs gebruiker
Klap lekker je autostoel naar beneden en ga eerst paar uur in je auto pitten.
Is ook niet geweldig maar alles beter dan gaan rijden.

Midlife

Hoi Allemaal,hartelijk dank voor de snelle en waardevolle reacties,zal zeker het advies opvolgen, dacht al lichamelijke en geestelijke vermoeidheid,dan aanbod van andere prikkels is een recept voor een ramp,top dat dit forum er is voor dit soort vragen.
Ga dus op zoek naar alternatief ,of uitstel geduld heb ik dan weer wel
Prettig weekend TNX.

benzzzy

Badass junkie
De laatste keer dat ik dit deed reed ik een groep school kinderen dood.
Hun gezichten recht voor ik ze afmaakte zitten nu in mijn oogen gebant.

De Dunne

DF-koning
Lees dit maar eens door. Het is echt gevaarlijk om onder invloed te rijden. Wat je eventueel zelf overkomt maakt mij niet uit maar je brengt ook andere mensen op straat, op de weg echt in gevaar.
De sancties en straffen zijn (gelukkig) ook niet mild!

1) Mdma
Een pilletje is gemiddeld 171 mg. Als je dat slikt, heb je zo'n 200 microgram mdma per liter bloed in je lichaam, waar 50 als bestuurder is toegestaan.
Het verschilt per persoon, maar het duurt zeker 16 uur voordat je bloedspiegel weer onder de maximale waarde zit. In extreme gevallen kan het zelfs 40 uur duren.
Als je twee pilletjes neemt met een pauze van 4 uur, dan duurt het nog veel langer. Het kan dan 19 tot 58 uur duren voordat je weer onder het maximale niveau zit en in de auto kan stappen. En let op, er zijn ook veel zwaardere pillen dan 100 mg. Dan duurt het allemaal dus nog langer.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Het duurt best lang voordat MDMA uit je bloed is verdwenen; pas na 2 dagen. In de Verkeerswet zijn ook grenswaarden opgenomen hoeveel MDMA je (niet) in je bloed mag hebben. Je mag maximaal 50 microgram MDMA per milliliter bloed. Dat kan soms 40 uur duren voordat je weer onder die grens zit.

Mensen die MDMA op hebben kunnen risico's in verkeer niet meer goed inschatten. Ze hebben een vals gevoel van veiligheid, wat leidt tot onoplettendheid en achteloos rijgedrag. Het reactievermogen is verminderd. Dat leidt dus tot een grotere kans op een ongeval.

Je kan ook kijken wat het deed met Dzifa:

Midlife

Mag ik vragen wat de gelegenheid is? Feestje? Experiment in middle of nowhere? Kun je niet beter overnachten in de buurt van waar je moet zijn? Rijden is echt gekkenwerk en totaal onverantwoord!!
mijn vraag komt voort uit nieuwsgierigheid, en onlangs is trance dance weer gehouden, kan toch niet zijn dat van de honderden auto's, er voor allemaal een bob is! en ook ik nooit wat verneem van een ongeluk na afloop ,waarvan de bestuurder onder invloed was. En ja het feestje is in the middle of nowhere ,tevens advies ook ter harte genomen, TNX

Rivalrie

Wijs gebruiker
Hoi deze midlife man,heeft het weer eens op zijn heupen.
Ik weet het , is niet verstandig ,doe ook niet aan zelf overschatting en er is zeker geen sprake van alcoholgebruik.OV gebruik is geen optie ,want dat is daar nauwelijks of niet! Alvast bedankt
Dit is exact waarom festivals geen vergunning meer krijgen. Ik vind dat hier een gevangenisstraf van een jaar op moet staan.

Harmless

Belezen gebruiker
mijn vraag komt voort uit nieuwsgierigheid, en onlangs is trance dance weer gehouden, kan toch niet zijn dat van de honderden auto's, er voor allemaal een bob is! en ook ik nooit wat verneem van een ongeluk na afloop ,waarvan de bestuurder onder invloed was. En ja het feestje is in the middle of nowhere ,tevens advies ook ter harte genomen, TNX
Klopt, er rijden ook veel mensen onder invloed. Die mogen wat mij betreft stuk voor stuk hun roze pasje inleveren. Als je zo met levens wilt spelen doe je dat maar op je zolderkamer achter de pc, maar niet in een auto op de openbare weg.. :)

Goed te horen dat je het niet hebt gedaan, maar het zou eigenlijk geen vraag moeten zijn..

Midlife

Goed te horen dat je het niet hebt gedaan, maar het zou eigenlijk geen vraag moeten zijn..
[/QUOTE]
geen vraag moeten zijn? waarom een condoom , stel een vraag, en wordt een ervaring cq. kennis rijker TNX

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
geen vraag moeten zijn? waarom een condoom , stel een vraag, en wordt een ervaring cq. kennis rijker TNX
Hij bedoelt natuurlijk dat het eigenlijk geen vraag zou moeten zijn, omdat het wel erg vanzelfsprekend is dat achter het stuur gaan zitten met MDMA in je bloed hartstikke onveilig is.

Wat heeft dat met een condoom te maken? xD Behalve dat het net zo vanzelfsprekend dat random een potje seksen zonder voorbehoedsmiddel niet veilig is als je geen koters/SOA wil. :wink:

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ter aanvulling:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ter aanvulling:

Jezus, wat een idioten heb je er toch tussen zitten. Je zult maar op het verkeerde moment op de verkeerde plek rijden als onschuldige weggebruiker.

VJ_LSD72

Newbie
Ja, hier schuldig. MDMA (160 mg Dolfijnjes pillen getest) en autorijden zonder rijbewijs (wel bezig met rijlessen) in het gebied rondom Val Thorens in Frankrijk ergens in 1995 dus hopelijk verjaard. 's Nachts beetje rondrijden en trippen en het was in het voorjaar dus alles zo verlaten als het maar zijn kon. Spookdorpen waar je normaal in de winter niet doorheen zou komen. Enkele jongeren tegengekomen in een Renault Alpine 5 Turbo en gevraagd waar de dichtsbijzijnde disco was. Ik in een Volvo 440 poging gedaan ze bij te houden onderweg naar die disco. Zowat bijna dood en bijna ravijn ingereden omdat ik de macht over het stuur verloor in een bocht omdat ik iets te hard reed. Gelukkig wel slipcursus gehad via werk. Uitgestapt om even te kijken hoever van het randje en dat scheelde geen halve meter meer... Tot zover mijn eerste bijna-doodervaring. Hoe onverantwoord wil je het nog hebben??? Complete waanzin in die tijd. Met een zak vol pillen en zonder rijbewijs de grenzen over... Dat vergeet ik nooit meer en doe ik ook nooit meer.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan