• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

XTC en Mirtazapine advies

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Hamaz

Newbie
Beste forum leden.

In hoop op advies van jullie deel ik graag mijn vraag.

Door een scheiding gebruik ik nu 2 weken mirtazapine. Dit bevalt erg goed doordat ik goed slaap en een stabiele / goede stemming heb door de dag heen.

Ik heb in het verleden regelmatig Xtc etc gebruikt op feestjes en ben me er van bewust dat deze 2 middelen samen verschillende bijwerkingen kunnen hebben.

Ik ga over een week naar een feestje toe waar ik graag xtc zou willen gebruiken, ik lees dat door de mirtazapine de xtc weinig of helemaal niet tot recht kunnen komen en ben hierdoor het volgende van plan.

Mijn idee was omdat de halfwaarde tijd van mirtazapine 20-40 uur is om op maandag/dinsdag te stoppen en dit op te vangen op zopiclon zodat ik wel goed kan slapen en hierdoor de risicos en de kans op niks voelen van de xtc verklein.

Kan iemand me hier meer over vertellen ? ervaringen met mirtazapine of zelfs in combinatie met xtc? ik ben erg benieuwd!

Alvast bedankt!

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Beste forum leden.

In hoop op advies van jullie deel ik graag mijn vraag.

Door een scheiding gebruik ik nu 2 weken mirtazapine. Dit bevalt erg goed doordat ik goed slaap en een stabiele / goede stemming heb door de dag heen.

Ik heb in het verleden regelmatig Xtc etc gebruikt op feestjes en ben me er van bewust dat deze 2 middelen samen verschillende bijwerkingen kunnen hebben.

Ik ga over een week naar een feestje toe waar ik graag xtc zou willen gebruiken, ik lees dat door de mirtazapine de xtc weinig of helemaal niet tot recht kunnen komen en ben hierdoor het volgende van plan.

Mijn idee was omdat de halfwaarde tijd van mirtazapine 20-40 uur is om op maandag/dinsdag te stoppen en dit op te vangen op zopiclon zodat ik wel goed kan slapen en hierdoor de risicos en de kans op niks voelen van de xtc verklein.

Kan iemand me hier meer over vertellen ? ervaringen met mirtazapine of zelfs in combinatie met xtc? ik ben erg benieuwd!

Alvast bedankt!
Ik zou er voor zorgen dat de zolpicon ook uit je bloed is. Dus 2 dagen van te voren ook stoppen met zolpicon. Gezien de halfwaardetijd van 6-9 ongeveer zit je wel goed dan.

Of het verstandig is tijdens een antidepressiva kuur te stoppen en xtc te nemen is een tweede natuurlijk, maar dat is je eigen keus.

Vraag het voor de zekerheid nog even na bij je huisarts of degene die het heeft voorgeschreven.

benzzzy

Badass junkie
Als het hier om een dosis van <15mg gaat dan zou ik zeggen dat dit relatief veilig is...

Het is uiteraard af te raden onnodig middelen te combineren though.
En zopiclone heeft wss een betere interactie met mdma.

Over het algemeen zijn er 5 half waardes nodig voor een drug om uit je systeem te zijn.
Maar er is tot op zekere hoogte een na werking.
Vaak is je brein enigzins veranderd door het langdurig nemen van een drug en dit zal uiteindelijk ook weer terug naar baseline gaan gezien de drug niet meer aanwezig is.

Dit kan hellaas wel even duren.

Laatst bewerkt:

benzzzy

Badass junkie
Uh ik denk niet dat een lagere dosering mirtazapine mdma tegen zou moeten werken.
Maar dingen werken vaak anders uit in de praktijk.

Google anders even naar reddit/blue light treads op deze vragen en zie wat hun ervaring was.

benzzzy

Badass junkie
Vraag het anders aan degene die het heeft voorgeschreven.
Ik raad dit af.

Met het stigma bereft drugs in onze maatschappij zou het op de hoogte stellen van zijn drugs gebruik ervoor kunnen zorgen dat hij een slechtere behandeling krijgt.

Betreft bepaalde medicatie niet willen voorschrijven omdat deze mogelijkheid verslavend/recreatief kunnen zijn terwijl dit wel de beste keus zou zijn voor de situatie.

Als je gebruik niet problematisch is dan is het het beste dat hij dit niet weet.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Betreft bepaalde medicatie niet willen voorschrijven omdat deze mogelijkheid verslavend/recreatief kunnen zijn terwijl dit wel de beste keus zou zijn voor de situatie.
Mwah, denk dat je met eerlijkheid een stuk verder komt. Wat nou als blijkt dat mdma de werking van die antidepressiva om zeep helpt of dat het toch op dezelfde receptoren werkt. Een behandelaar kan het denk ik beter inschatten dan wij op dit forum.

Hamaz

Newbie
Bedankt voor jullie reactie. Ik zit aan temazepan te denken ipv zopriclon vanaf dinsdag. Heeft er niemand ervaring met mirtazapine en xtc ?

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Bedankt voor jullie reactie. Ik zit aan temazepan te denken ipv zopriclon vanaf dinsdag. Heeft er niemand ervaring met mirtazapine en xtc ?
Google is uw vriend. Dit koste me letterlijk 3 minuten. Het wordt dus afgeraden.

benzzzy

Badass junkie
Met Google en aan de juiste personen vragen stellen kom je een heel eind.

En mirtazapine werkt niet in op SERT en is een antagonist op 5ht2a dus iets als serotonine syndroom is zeer onwaarschijnlijk.

Dat is overhet algemeen het voornaamste risico met degelijke combo's.

En verder kan ik persoonlijk niks vinden dat zegt dat dit gevaarlijk of erop duid dat dit waarschijnlijk is.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Met Google en aan de juiste personen vragen stellen kom je een heel eind.

En mirtazapine werkt niet in op SERT en is een antagonist op 5ht2a dus iets als serotonine syndroom is zeer onwaarschijnlijk.

Dat is overhet algemeen het voornaamste risico met degelijke combo's.

En verder kan ik persoonlijk niks vinden dat zegt dat dit gevaarlijk of erop duid dat dit waarschijnlijk is.
Ik gok dat Mitrazepine wel te combineren valt met 4-FA en/of MDMA, lijkt me echter alleen een beetje kansloos. Ding is meer dat er zo goed als geen informatie is over deze combinatie(s) en je je eigen proefkonijn bent, Mitrazapine is een beetje een apart geval qua werking, zelfs onder de tetracyclische structuren. Onvoorspelbaar dus

benzzzy

Badass junkie
Niet dat serotonine syndroom heel waarschijnlijk is met ssri's+mdma though.
Je zult wel geen flikker voelen dus nogsteeds een totaal onnodig risico.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Er is voor beide middelen meer dan genoeg informatie aanwezig.
Mirtazapine acts as an antagonist/inverse agonist upon the following receptors:[28][29]

Mitrazepine is een antipsychotica volgens de literatuur. Als je er wat dieper op in leest vindt je terug dat Mitrazepine een anti depressiva wordt genoemd omdat door het blokkeren van de 5HT2 receptoren het na enkele dagen een verhoogde serotonine activiteit bij de 5HT1 receptoren veroorzaakt. Mitrazepine wordt waarschijnlijk een antidepressiva genoemd in plaats van antipsychotica om inname bereidheid te verhogen.

De sterk overwegende werking van Mitrazepine is dus dat het signalen in de hersens plat legt.

Persoonlijk zou ik de combinatie wel aandurven zolang je beiden niet te hoog doseert. Mensen die antipsychotica/medicatie slikken zijn echter meestal niet erg stabiel, overwegend om die reden zou ik het eerder afraden. Het lijkt mij logisch dat mensen eerst medicatie afbouwen voordat ze weer andere drugs overwegen.

benzzzy

Badass junkie
Mirtazapine acts as an antagonist/inverse agonist upon the following receptors:[28][29]

Mitrazepine is een antipsychotica volgens de literatuur. Als je er wat dieper op in leest vindt je terug dat Mitrazepine een anti depressiva wordt genoemd omdat door het blokkeren van de 5HT2 receptoren het na enkele dagen een verhoogde serotonine activiteit bij de 5HT1 receptoren veroorzaakt. Mitrazepine wordt waarschijnlijk een antidepressiva genoemd in plaats van antipsychotica om inname bereidheid te verhogen.

De sterk overwegende werking van Mitrazepine is dus dat het signalen in de hersens plat legt.

Persoonlijk zou ik de combinatie wel aandurven zolang je beiden niet te hoog doseert. Mensen die antipsychotica/medicatie slikken zijn echter meestal niet erg stabiel, overwegend om die reden zou ik het eerder afraden. Het lijkt mij logisch dat mensen eerst medicatie afbouwen voordat ze weer andere drugs overwegen.
THANK YOU.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan