1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XTC en verlengen, hoe dan?

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Rupsje, 13 mei 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Rupsje

Rupsje Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Hoi allemaal! Afgelopen zaterdag heb ik XTC gebruikt en dat eindigde in (vermoed ik) een overdosis doordat ik het wilde verlengen.

Een uitleg:
    Overdag heb ik een vrij drukke dag gehad, en vergat ik door de drukte een beetje om te eten waardoor ik over het algemeen redelijk weinig voedsel heb binnen gekregen. Mijn vriend en ik besloten s'middags dat we in de avond iets zouden nemen samen. We hebben drukke weken achter de rug, en al ruim een maand überhaupt niks meer gebruikt samen - ik, althans. Hij nam LSD, en ik nam zelf XTC. Voor ons is dit een prima combinatie, en het was voor mij alweer 3 maanden geleden dus het mocht weer.

Ik nam rond 20:15 een halve XTC pil die (getest) uitkwamen op rond de 220 mg per pil als ik het me goed kan herinneren. Ik gok dus dat ik zo rond de 110 mg (misschien iets minder) heb ingenomen. In februari heb ik een van deze pillen in 1x geslikt omdat ik toen al een hele tijd geen XTC of MDMA had geslikt, en dus vermoedde dat dat wel een prima dosering was: toen ben ik al 1x flauwgevallen. Na me even wat beter ingelezen te hebben over de dosering, besloot ik dus een halve pil te nemen zaterdag omdat ik dat niet nog een keer wilde meemaken. Ik ben een vrouw van 62 kg bij 1.71 cm. Deze dosering was dus net even iets te hoog, maar ik voelde me eigenlijk wel heel erg fijn op deze dosering. Ik stond niet compleet strak, had wel het fijne "love gevoel", en het allerbelangrijkste: Ik kon plassen. Afgezien van het feit dat ik te weinig had gegeten, heb ik verder wel goed voor mezelf gezorgd. De huiskamer had een normale temperatuur, tijdens de inname van de XTC heb ik nog gauw even wat magnesium ingenomen en ik hield het nauwlettend in de gaten dat ik elk uur een glas water dronk.

Rond 12 uur zat ik te twijfelen om nog iets bij te nemen, omdat ik op het forum wel vaker iets tegenkom van mensen die bijnemen om langer door te kunnen gaan. Zelf ben ik ook een van de mensen die een XTC trip eigenlijk te kort vind duren maar niet zoveel zie in bijpakken. Ik heb het in het verleden wel een paar keer eigenwijs geprobeerd, maar dan met name als de XTC al bijna zo goed als was uitgewerkt. Hierna kreeg ik alleen maar de nadelige effecten: Niet kunnen plassen, de wangen en tong compleet kapot kauwen en klemmen met de kaken, helemaal strak staan: De welbekende "mopshond bakkes" en dat zonder een fijn love gevoel. Ik ben daar dus snel vanaf gestapt en een normale trip maar wezen accepteren.
    Afgelopen zaterdag besloot ik dus om 12 uur (ongeveer 4 uur na inname) op mijn piek iets bij te nemen, in de hoop dat ik het op die manier wél iets kon verlengen ondanks dat ik wist dat ik de eerste high niet meer terug zou krijgen. Ik heb toen een andere pil (zelfde dosering) door midden gesneden en dat ingenomen - mijn eerdere pil had ik getracht te snijden met een pillen snijder, maar die had de andere kant van mijn pil compleet verwoest dus dat was geen succes. De helft die ik rond 12 uur innam was iets meer dan de helft - ik dacht dat dit niet zoveel kwaad kon omdat mijn eerste pil al was ingewerkt en ik al een tijdje op de piek zat. Ik had ook geen flauw idee hoeveel ik moest nemen, dus ik gokte het erop.

Qua verlenging deed het eigenlijk prima zijn werk: Ik heb echt ontzettend lang een XTC gevoel gehad, hoewel wel iets minder dan voorheen maar het was best wel fijn. Maar er is een maar..
    Ik werd misselijk en ik heb een paar keer goed overgegeven. Ik kon niet meer plassen. Ik werd erg onrustig, en ook mijn ademhaling werd gehaast (veel diep inademen en zuchten)
    Een trillend beeld - ogen die alle kanten opgingen. Ik had het enorm warm en lag voortdurend gewoon halfnaakt op de bank omdat mijn onesie veel te warm was. Veel zweten, natte kussens van mijn rug en zweet handen. Erg opgefokt en ik stond weer helemaal strak.
    Rond 04:00 besloten we (ik + vriend) in bed te gaan liggen en nog een beetje tv te kijken, en op dit moment werd het eng.
    Ik liep naar de wc, plassen ging moeizaam maar lukte wel weer. Toen ik door de hal terugliep naar de woonkamer zag ik sterretjes voor mijn ogen en dit herkende ik: Ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk gaan liggen op bed om te voorkomen dat ik flauw ging vallen. Mijn vriend hield me bij de deur staande omdat hij nog even iets wilde vertellen, en ondanks dat het bed nog maar 2 stappen verder was redde ik dit niet meer en raakte bewusteloos. Mijn vriend raakte in paniek en heeft me naar bed gedragen: Hier heeft hij me een paar keer in mijn gezicht geslagen en staan roepen om me weer bij bewustzijn te krijgen. Doordat ik vrij lang "out" was, stond hij op het punt om me te reanimeren (hij was bang dat ik misschien wel was overleden) maar toen kwam ik plots weer bij.
    Later ben ik nog 4 keer buiten bewustzijn geraakt, met best wel gevaarlijke toestanden van dien. Een keer greep ik me blijkbaar vast aan de vriezer die net zo groot is als ik, en werd ik wakker terwijl mijn vriend naast me zat. De vriezer was een paar meter naar voren geschoven, en ik was er blijkbaar in geslaagd de hele deur eruit te trekken tijdens mijn val. Nog een andere keer ben ik met mijn volle gewicht op mijn duim geklapt, en heb ik nu een kneuzing in mijn duim en is nog steeds pijnlijk bij het bewegen.
    S'avonds ben ik nog een keer bijna flauwgevallen, maar dit heb ik kunnen voorkomen door snel te gaan zitten. Ook was ik hevig aan het hallucineren, tot ik aan het begin van de middag eindelijk in slaap viel.
    Zowel ik, als mijn vriend zijn erg geschrokken hiervan vanzelfsprekend. Ik denk dat het enerzijds te maken heeft met het feit dat ik zo weinig had gegeten, maar anderzijds ben ik er ook wel vrij zeker van dat ik een overdosis te pakken had. Ik heb wellicht te snel bij gepakt en teveel bij gepakt. Ik vond het in ieder geval een zeer beangstigende ervaring.

Hier komt nu mijn vraag:
    Hoe pak je nou goed bij, zonder een overdosis te riskeren? XTC valt bij mij eigenlijk altijd wel goed, maar op een dosis hoger dan 200 mg gaat het echt fout en raak ik buiten bewustzijn - en ik ben me er ook goed van bewust dat dit ontzettend gevaarlijk kan zijn omdat dit natuurlijk een te hoge dosering is. Echter lees ik zo vaak over mensen die bijpakken en waarbij het wél goed gaat, dat er volgensmij toch wel een kern van waarheid in moet zitten dat er toch nog een licht "love gevoel" bereikt kan worden voor langere tijd. Wanneer pak je bij na de eerste inname, en hoeveel pak je dan precies bij? 2x een halfje binnen 4 uur schijnt dus blijkbaar ook gewoon gevaarlijk te zijn en veel te veel.
    Ik weet dat de kans op strak staan hierdoor groter wordt, maar dit maakt me niet enorm veel uit. Waar het mij om gaat, is dat ik gewoon een paar stappen door het huis kan zetten zonder dat ik telkens buiten bewustzijn raak met alle gevolgen van dien.. terwijl ik me wel nog lichtjes lekker voel voor een paar uur langer.
    Het schijnt blijkbaar mogelijk te zijn? Dus hoe doen jullie dat dan?

2. Rosie

Rosie Newbie

Ik kan je niet vertellen hoe ik het doe, want ik heb slechts 1x mdma poeder gebruikt. Ook een overdosering. Gelukkig niet met out gaan.

Vriend van me pakt ook veel bij. Echt veel. Kan zomaar 2,5 pil van 220 mg pakken. Dan heb je het over 550 mg. Gaat nooit fout en zelfs geen katers...

Iedereen reageert anders natuurlijk. Als jij weet dat je het lekker doet onder de 200 mg. Blijf daar dan vooral onder. Wil het dan ook niet verlengen.

Mijn volgende keer ga ik ook voor een halfje van 220 mg en evt een kruimeltje tot kwartje bijpakken. Misschien niet eens. Het overgeven en mega kater vond ik niet chill. Is natuurlijk lastig voor mij, omdat ik nog niet weet wat mijn ideale dosis is. Jij weet dat wel, maak daar gebruik van :)

Ben ook wel benieuwd wat de ervaren gebruikers hierover te zeggen hebben

Laatst bewerkt: 13 mei 2019
    Rupsje vindt dit leuk.
  3. Haarsteeg1

Haarsteeg1 Experimenterende gebruiker

Als ik jou was zou ik stoppen met mdma of voortaan echt heel weinig pakken. Ik denk zelf niet dat het goed is dat je na 200mg al out gaat en moeten overgeven etc. Zelf heb ik wel een 600+ mg over 9 uur gepakt (niet aan te raden, doe ik ook nooit meer) en ik had er zelf niet de bijwerkingen van net als jou. Ik ging alleen een beetje te hard maar ik denk dat jou lichaam gewoon niet goed tegen het stofje kan en zou het daarom dus ook niet meer boven de 150/200mg houden. Trouwens twee keer een halfje in 4 uur kan normaal makkelijk.

4. Bas

Bas Wijs gebruiker

Je bent een keer eerder flauwgevallen van XTC, je leest je in en neemt hierna alsnog een hogere dosis dan wordt aangeraden. Je gokt met doseringen, combineert verschillende pillen, je weet dat je de 'eerste high' niet kan terug krijgen, maar toch wil je weten hoe je wél weer die eerste high terug kan krijgen. Bijnemen heeft weinig nut, je startdosis bepaalt hoe en wat de trip gaat worden. Bovendien heb je kans dat je door het bijnemen je het juist erger maakt ipv leuker, wat dan alles verpest. Vraag me af of je wel uberhaupt advies wil en er wat mee doet. Jouw motto is waarschijnlijk: 'niks riskeren, alles combineren'. lol

Naja, mijn advies dan maar: eet goed! Je doseringen zijn te hoog, maar is totaal geen overdosis. Je zorgt serieus slecht voor jezelf, al denk je dat je het goed doet. Ga eten, gezond leven, neem extra dagen vrij rondom gebruik. Direct na werk of stress drugs nemen kan ervoor zorgen dat in de comedown al die ellende voorbij komt en je je neerslachtig gaat voelen. Drugs gebruik versterkt je emoties, XTC helemaal. Voel je je goed? Dan wordt dit gevoel sterker door XTC. Voel je je niet goed? Dan ga je je alleen maar slechter voelen.

Op een gegeven moment is het gewoon genoeg toch? Leuk is leuk geweest, je kan niet eeuwig in dat love gevoel blijven hangen. Je bent je van geen kwaad bewust, al zeg je wéér het tegenovergestelde.
    Je wilt dat gevoel vast houden, wat niet kan, je wilt er alles aan doen om dat vast te houden en als je hierdoor strak komt te staan, maakt dit je niet uit. Terwijl strak staan juist gebeurt na al die symptonen tijdens de piek: zweten, warm, dorst, spierpijn, etc. Dat dus al aangeeft dat je op een bepaalde grens zit. En hierna volgen andere bijwerkingen: overgeven, bewusteloosheid, paniek, angstaanvallen, neerslachtigheid, etc.

Jouw dosering zou eigenlijk niet meer dan 75mg moeten zijn, maximaal 100mg. En dat zonder bij te nemen. Bespaar jezelf de vragen van waarom dat love gevoel niet terugkwam bij het bijnemen door gewoon niet bij te nemen. Stap uit je luie bed en blijf daar niet uren hangen lol. Als je dan uiteindelijk opstaat is het vrij logisch dat je duizelig wordt. Hierna val je flauw, das ook niet zo gek inderdaad. Bespaar je vriend de angst om jou te moeten reanimeren en stop voorlopig met drugs, je gebruikt niet verantwoordt.

5. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Jeetje heftig verhaal hoor @Rupsje

Ik ben het eigenlijk wel eens met @Bas . Je neemt echt teveel mdma volgens mij. Ik schrik ook elke keer weer als ik zulke hoge doseringen hoor hier op het forum. Maar volgens mij weet je dat allemaal eigenlijk ook wel. Om even inhoudelijk op je vraag te reageren: wat te doen met bijnemen: ik neem meestal 2/3 of 3/4 van wat ik wil nemen in 1 keer als startdosis. Daarna neem ik redelijk snel (na ongeveer 2 uur) nog de laatste 1/4 of 1/3 en daar laat ik het dan ook bij. Op die manier kan ik de "duur" van het mdma effect wat verlengen zonder dat het echt ongezond gaat worden. In totaal neem ik meestal 150-180 mg (ik weeg 95 kilo dus eigenlijk is dat al net iets teveel maar geen zware overdosering).

Rupsje, Casaan en acht.zes vinden dit leuk.
  6. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

De vraag stellen is hem beantwoorden toch?
    Luister naar je lichaam.

Rupsje en acht.zes vinden dit leuk.
  7. Zonnetje

Zonnetje Newbie

Aangezien je 62KG weegt en je in het totaal 220mg mdma hebt ingenomen. Kom je uit op 3,55 mg/kg lichaams gewicht.
    Dit is ver boven de grens van 1,5 mg/kg lichaamsgewicht die aangeraden wordt niet te overschrijden. Vooral om dat vrouwen in het algemeen ook nog eens gevoeliger zijn. Achteraf had je het gewoon bij dat halfje moeten laten wat ook al aan de hoge kant zat (1,77 mg/kg) of eerst een dosis van 62 mg (1 mg/kg) en daarna van 31 mg (0,5 mg/kg).
    Tenslotte bepaald de dosering niet perse hoe je je gaat voelen maar ook vooral hoe fit en gezond je op dat moment bent.
    Ik zie het altijd als een soort wedstrijd waar je op en top fit voor wilt zijn om het beste resultaat te behalen.

Ging laatst ook even kritisch kijken naar mijn xtc gebruik en bleek dat ik op een feest 3,24 mg/kg gebruikte. Dit verdeelde ik dan wel over 4 kwartjes. Maar resulteerde in negatieve effecten zoals niet kunnen dansen omdat ik te hard ging en dat je je niet veel meer van de avond kan herinneren, wat ik nogal zonde vind. Denk dat je XTC maar moet beschouwen als een drug die eenmaal niet zolang duurt en het proberen verlengen ervan het meestal niet waard is. En wil je dan toch bij pakken? Dan ben ik het eens met wat @Eik zegt.

Krullen, Rupsje, Eik en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Toch ook nog even hier Rups :wink:.
    We weten allemaal wat ze zeggen over bijnemen dus dat hoef ik je niet te vertellen. Ikzelf neem altijd wél bij, maar begin dan vaak ook niet hoog. Ik begin vaak met 1 tot 1,5mg p/kg lichaamsgewicht en neem dan nog een 0,5mg per kg lichaamsgewicht bij. Dit verlengd het een beetje en zorgt ervoor dat er (in mijn geval) geen dip komt (die avond dan). Ik heb ook een paar keer geprobeerd om echt onder de 1,5mg/kg te blijven maar dat vind ik gewoon echt vaak te weinig of te kort duren. Ik nam dan 80 mg p/kg met daarna 40 mg erbij maar dat was hem niet voor mij. 1x 120mg vind ik vaak gewoon te kort duren en dus ook zonde.

Ik weeg zelf rond de 80kg. Dus ik neem vaak tussen de 100 en 120mg om vervolgens 40 tot 60mg bij te nemen zodra ik over mijn piek heen ben. Vaak is dat na +- 3 tot max 4uur na eerste inname.

Na 16 jaar MDMA gebruik en veel geëxperimenteerd te hebben, weet ik al enige jaren dat dit een ideale manier is voor mij.

Rupsje en Zonnetje vinden dit leuk.
  9. Rupsje

Rupsje Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Ik moet er ook bij vermelden dat ik nuchter ook al vrij snel out ga, ik heb daarnaast zeker eens per maand ook een hevige migraine aanval. Op de MRI die ik in oktober liet maken zag alles er echt uitstekend uit, maar ik denk met name dat het ook met een lage bloedsuiker spiegel te maken had. Ik weet namelijk dat ik daar ook heel erg gevoelig voor ben.

Verder bedankt voor de reacties allemaal, hier kan ik wel iets mee :)
    En @Mezelf ik denk dat ik jouw manier ga proberen de volgende keer. Even kijken of dat beter gaat en of het ook het gewenste effect voor mij heeft. En zo niet.. Dan zit er niks anders op dan gewoon niet bijpakken.

Mezelf vindt dit leuk.
  10. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

Meeste is al wel gezegd. Less is more :) vergelijk het met alcohol... Daarbij is meer ook niet altijd beter. Teveel is gewoon teveel.

Volgende keer zou ik gewoon eens beginnen met 70mg ofzo en evt nog 30 bijpakken maar meer niet. Gewoon eten uiteraard en niet nemen als je niet fit bent.

11. Rivalrie

Rivalrie Experimenterende gebruiker

Volgens mij kun je beter 6apb nemen. Duurt veel langer en hoef je niet bij te nemen.

12. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Is ook maar net hoe je erop reageert. Ikzelf heb geen goede (weliswaar eenmalige) ervaring met 6-APB, ben met dit spul juist voor het eerst een soort van ‘out’ gegaan (niet echt flauwvallen, eerder een soort suf worden en in slaap vallen). Ik reageerde er in ieder geval op een vreemd gevoelige manier op ondanks jarenlange ervaring met MDMA.

Voor 6-APB gelden dus breed genomen dezelfde voorzichtigheidsmaatregelen als voor MDMA. Eerste keer eerder te laag doseren dan te hoog! 6-APB heeft weliswaar een langere werkingsduur maar is ook minder intens dan MDMA en heeft een uitzonderlijk trage come-up, waardoor ik me júist kan voorstellen dat mensen (te snel en teveel) bijnemen.

Laden...