XTC-ervaring, hulp nodig aub!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Triddekid

Newbie
Hallo,

Ik ben in handen gekomen can Green Grenades van 320mg. Nu leek mij het gister wel leuk om te nemen (de laatste keer was in 2016).

Ben eerst gegaan voor 1,5mg/kilo. Ben een slanke jongen en dit kwam dus uit op 106,5 gram. 106.5 / 320 = 0,333. Ik heb dus zo goed mogelijk mijn best gedaan om de pil in drieën te delen. Ingenomen met wat fruitsap en.. Na een uur nog steeds niks.

Toen besloten om nog 1/3e van de pil bij te nemen, en iets later dus nog het laatste deel. Ik heb me eventjes echt heerlijk gevoeld en dat was het waard.

Mijn vraag is echter: als ik dit over een jaar o.i.d. weer wil doen; moet ik me dan nog steeds houden aan 1,5 mg/kilo? Het leek nanelijk niks te doe. Ergens toen ik de tweede en derde helft in had genomen kwamen de butterflies (alsnog niet heel heftig maar het voelde wel goed.)

Is mijn natuurlijke tolerantie gewoon hoog (ik heb veel geëxperimenteerd met Oxy) of kickte het pas HEEL laat in ? Ik heb ook hwt gevoel dat het beter had geweest als ik meer in één keer had genomen, en dus helemaal niet bijpakt had.

Hoop dat jullie me wat advies kunnen geven want ik wil hieraan nog veel plezier leven! (Maximaal 2 keer per jaar)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het is misschien niet het meest politiek correcte antwoord wat ik nu ga geven, maar zelf ga ik ook altijd wat over de aangewezen dosering heen. Ik weeg ongeveer 60 kg bij 1.80 m, maar voor 90 mg MDMA in totaal doe ik het echt niet. Ik heb altijd het idee dat die regel opzich een goede maatstaf is maar dat hij op wat minder gemiddelde gewichten (dus wat slanker of minder slank, rekening houdend met lengte) niet altijd meer helemaal opgaat maar dat is slechts mijn eigen idee en speculatie.

Het kan als je weinig merkte niet zoveel kwaad om hoger doseren, maar ga er gewoon niet teveel overheen.

Pillen eerst testen zeker doen! Anders weet je nog niks.

Misfit

Belezen gebruiker
Ik heb met pillen ook vaak dat ze wat minder lekker of later inwerken dan bij kristallen. Dat kan omdat je niet precies weet of de MDMA goed verdeeld is in de pil en je eerste dosis dus lager is dan je gehoopt had.
Daarnaast kan het ook zijn dat je van te voren gegeten hebt. In dat geval duurt het ook langer (duurde in mijn geval 3 uur) tot het inwerkt. Het effect is dan ook lichter naar mijn ervaring.

Mijn tip is om volgende keer kristallen te halen en die af te wegen en 2 uur van te voren niets te eten. Wel rekening houden met de zuiverheid natuurlijk.

wat betreft tolerantie durf ik geen antwoord te geven.

Triddekid

Newbie
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik laat ze zo spoedig mogelijk testen. Wat betreft bijpakken: is het beter om gewoon in één keer een "goede" (dit verschilt natuurlijk extreem per pil en persoon) of kan het geen kwaad om later bij te pakken? Zoals ik dus heb gedaan.

geflipt

Wijs gebruiker
Wat betreft bijpakken: is het beter om gewoon in één keer een "goede" (dit verschilt natuurlijk extreem per pil en persoon) of kan het geen kwaad om later bij te pakken? Zoals ik dus heb gedaan.
Ook ik ben minder gevoelig voor mdma (al blijft het mijn favoriete drug). Meestal neem ik 120-160. En ik neem dan ook nooit bij. Gewoon de hele pil in 1 keer naar binnen. Dit doe ik wel enkel met pillen die ik ken. Als je nieuwe pillen neemt begin je volgens mij best met een kwartje of een halfje, zeker als ze niet getest zijn.

320mg (àls het waar is) is wel heel veel om zo weinig van te voelen. Heb je vroeger nog geëxperimenteerd met mdma?

Ganggang💯

Badass junkie
Denk dat je bent voorgelogen over de sterkte. Pillen van 320mg komen niet zo vaak voor. Zou ze ff laten testen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik laat ze zo spoedig mogelijk testen. Wat betreft bijpakken: is het beter om gewoon in één keer een "goede" (dit verschilt natuurlijk extreem per pil en persoon) of kan het geen kwaad om later bij te pakken? Zoals ik dus heb gedaan.
Ik neem nooit een pil in één keer, maar ik heb dan ook pillen van 200 en 220 mg. Begin meestal met een halve en pak later een kwart of hoogstens halve bij en daar moet ik het dan maar mee doen.

Bij MDMA is het wel enigszins belangrijk dat de startdosis goed ‘pakt’ want die eerste rush/space is meestal ook de meest bijzondere van de avond. Daarna raken je receptoren langzaam uitgeput en is het vooral verlengen wat je doet met bijnemen. MDMA is niet de ideale stapeldrug, daarom moet je over die eerste dosis wel even nadenken, maar bedenk ook dat je niet meer terug kan als het te heftig is. Kneiterstrak op een feest rondlopen lijkt mij persoonlijk niks. :wink:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Eens met wat hiervoor al gezegd is...
Samenvattend:
1) Laat je pillen testen zodat je weet hoeveel erin zit!
2) Zorg voor een fatsoenlijke startdosis (ik ga zelf voor 1 a 1,5mg per kilo)
3) Neem niet bij of zeer minimaal (zelf neem ik 0-0,5 mg per kilo bij)
4) Als je echt te weinig merkt van een normale dosering bestaat de kans dat je vroeger teveel M hebt gebruikt en je receptoren hebt verkloot.
5) Een klein beetje hoger doseren dan 1,5mg per kilo is niet aan te raden maar ook niet het einde van de wereld. Ik zou zelf niet boven de 2mg per kilo gaan.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Eens met wat hiervoor al gezegd is...
Samenvattend:
1) Laat je pillen testen zodat je weet hoeveel erin zit!
2) Zorg voor een fatsoenlijke startdosis (ik ga zelf voor 1 a 1,5mg per kilo)
3) Neem niet bij of zeer minimaal (zelf neem ik 0-0,5 mg per kilo bij)
4) Als je echt te weinig merkt van een normale dosering bestaat de kans dat je vroeger teveel M hebt gebruikt en je receptoren hebt verkloot.
5) Een klein beetje hoger doseren dan 1,5mg per kilo is niet aan te raden maar ook niet het einde van de wereld. Ik zou zelf niet boven de 2mg per kilo gaan.
Bij mij is die 1.5 mg per kilo dus wel echt een onderdosering. Dan ben ik m’n receptoren toch een beetje aan het vernaggelen maar krijg ik niet het effect, vind ik zonde van de ervaring. (Altijd gehad ook, geen tolerantie.) Ik ben het ermee eens dat die regel in het algemeen wel aangehouden moet worden en dat het bij een gemiddelde lengte + gewicht waarschijnlijk ook wel klopt, maar ik vind het vrij conservatief en denk dat in een aantal gevallen 2 mg/kg realistischer is, afhankelijk van je postuur en andere persoonlijke (on)gevoeligheden. Zeker omdat je op een feest ook vaak wel één keer wil bijnemen gezien de korte duur. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen als ik me aan 90 mg in totaal zou moeten houden, laat staan 60 haha. Ik begin meestal met 100 mg en neem 20-50 mg bij later. Als ik me aan max. 150 mg hou, valt de kater bij mijn gewicht nog erg mee. Daarboven wordt-ie vervelender.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Net zoals bij drank het geval is, leuk is leuk.
Maar
Is het allemaal wel die verduivelde kater waard....?
Vwb chemicals zeg ik dus : n e e
Met drank zeg ik : nee, zei ik:
Ik drink nooooit meer.
En de volgende ochtend als het café open ging.....dus toch!
En dus; weer de kater.
Ik drink dus....juist ja, deze vicieuze cirkel herhaalde zich tot in de treurnis toe.
Tegenwoordig g e e n drank meer.
En dus g e e n katers meer!

• Like
Waarderingen: Juun

Triddekid

Newbie
Ik had hiervoor nog maar drie keer MDMA gebruikt. En daar zat telkens meer dan een jaar tussen. Dus de pillen zijn absoluut geen 320mg (de meest logische conclusie) of ik kan de titel 'Anti-MDMA Man' claimen.

Bedankt voor jullie antwoorden, ik kan ze morgen laten testen.

Mappie88

Experimenterende gebruiker
Had laatst ook een batch waarvan de dealer beweerde dat het 300mg was, bleek uiteindelijk 130 🤡

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Vroegah waren deze pillen 80 mg.
En deze deden het goed naar mijn info.
Zijn deze pillen van laten we zeggen 200 mg dan niet zwaar genoeg geladen met mdma?
Just my two cents...

Rosie

Belezen gebruiker
80mg is 80mg
200mg is 200mg

Als je ze laat testen, is dat het daadwerkelijke "geladen" mdma gehalte

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan