XTC -> Gewoontes

Qocaïne

Badass junkie
XTC --> MDMA

Zoals veel mensen staat XTC veruit bovenaan mijn lijstje van favoriete drugs. Het is een gevoel dat ik nooit had willen missen, en met iedereen zou willen delen! Ik liefst zou iedereen een pilletje willen geven om hen te laten voelen hoe móói het wel niet is!

Het heerst, het is lekker en je blijft eraan denken...

Maar vooral dat laatste kan zo ongelofelijk irritant zijn. Ik denk iedere dag wel eventjes aan drugs.. al dan niet eventjes aan die extreme gelukkigheid die ik ervaar onder invloed van de MDMA.

Gewoonte

NEE, ik been geen drug-addict! Ik gebruik zelf xtc en andere drogerende middelen eens in de drie maanden, ik heb deze 3 maanden regel ook nooit verbroken. Dat wil niet zeggen dat ik er dagelijks niet eventjes aan mag denken :sunglasses:

Tóch gebruik ik na een periode van 3 maanden vrijwel direct weer!
Ik heb dan drie maanden lang uitgekeken naar het gebruiken, en zal dit dan ook zeker niet laten!

Je kan dus zeggen dat er langzaam een bepaalde gewoonte begint in te sluipen. En dit misschien als geestelijke verslaving kan worden gezien!?

Wat is nou het doel van dit topic? :grin:

Reacties graag.. over:
- Vinden jullie de gedachtes over drugs/XTC irritant?

- Het consequent gebruiken na een periode van 3 maanden kan gezien worden als een geestelijke verslaving/gewoonte. Ja of Nee?

ps. Ik had weer eens niets te doen :beer:

DjTrips

Bewuste gebruiker
technisch gezien wordt het een geestelijke verslaving als er een schema of herhaling in zit, zoals bij jou 3maanden systeem.

ben je verslaafd, ja. erg? nee. het is eigenlijk meer gewoonte dan verslaving maar per definitie toch verslaving

ik vondt XTC ook de bom, maar ik ben overgestapt op speed omdat ik speed meer in de hand heb dan XTC, en ja, ik denk er nog vaak aan, XTC-momenten zijn zo super dat ze niet vlug uit je gedachten zijn. het noemt niet voor niks ecstacy of genot :)

Allolalie

Bewuste gebruiker
Ik snap het helemaal!!! Het dwaalt toch soms door mijn hoofd,, al wil je het niet,, je denkt toch aan fijne periode's...zoals met xtc.

Dr. Tommy

Badass junkie
ik denk er ook meer aan dan ik zou willen.

ik wilde speed gewoon voor 1 keertje proberen en nu zit ik er elk weekend al aan en probeer het doordeweeks uit mijn gedachte te bannen wat niet makkelijk lukt dus..

MetaalKonijn

Badass junkie
Bij XTC had ik eerst totaal geen moeite om die 3 maanden ertussen te laten, en dacht ik er ook niet zo intensief aan. Maar nadat je eens op dreef bent, en de MDMA dingen een beetje kent, word 't alleen nog maar leuker. :mrgreen: Met als gevolg dat je er 1 maand tussen laat, en dat nog wel minder kan worden ook.

Nu dus wel stoppende tot die 3 maanden ongeveer voorbij zijn, is nog altijd het verstandigste, en zeg zelf: zo verslavend is het ook niet. :P

Al heb je nog altijd van die gedachtes nadat je jezelf een weekend doordrenkt hebt met alcohol, en denkt: "stel dat ik weekend alleen maar een XTC gevoel had, dat zou een stuk relaxter zijn".

Maar, met wat discipline komt men een heel eind. :smoke:

gewoon doen joh!

Belezen gebruiker
Ik vind xtc niet moeilijk om te laten liggen, gebruik het enkel voor speciale feestjes etc. Ik denk wel dat de reden waarom ik er verder niet zo veel over nadenk is omdat ik ook andere meer verslavende drugs gebruik en die veel meer in mn gedachtes rondspoken.

matthijs

Badass junkie
Het is toch niet fout om te denken aan een paar hele vette uren of dat je er zin in hebt...
Zolang je er verstandig mee omgaat vind ik dit dit geen slecht teken.

Carlitos

Badass junkie
Ja ik dacht telkens na nu kan nog wel eentje.
En op een gegeven moment ging dat een tijd door en in 3 maanden heb ik het heel erg snel verder opgebouwd.

Het begon met 0,5 per week.
Daarna 1 per week.
Toen meerdere keren een per week etc etc.

Op gegeven moment heb ik het 2 weken lang elke dag gebruikt.
En tot de dag van vandaag af en toe een dag er tussen.
Gisteren 7 pillen gestoken,stond toen ook wel strak en te genieten.

Ben ook van school geschorst wegens coke gebruik,en nu word ik via allemaal dingen naar kliniek gestuurd.En als ik nu 2/3 dagen niet gebruik allemaal schokken/pysochoses (of hoe je het spelt).

Ik dacht het makkelijk in de hand te houden maar met allemaal problemen enzo liep het fout.

Ondanks dat mensen zeggen het is niet zo verslavend zou ik toch oppassen want ik besef nu dat het zovaak/veel veel te ongezond is.

Vind het nu erg lastig om er van af te blijven terwijl het een niet zo verslavende drug is maar ik wil er mee wegkomen van de realiteit.

Wou het even mededelen,liever geen commentaar van kansloos kind. :openmouth:

ballie15

Belezen gebruiker
Hmmm

Ik ben nu sinds Augustus drie keer aan de pillen gegaan.
De eerste keer was in Augustus, dat ging niet zo goed.
In December heb ik het weer geprobeerd, toen ging het goed.
Ook ik had met mezelf afgesproken om er telkens sowieso drie maanden tussen te laten.
Sinds die laatste goede keer dacht ik er ook iedere dag wel een keer aan.
Ook zat ik de hele tijd te bedenken wanneer het weer zou kunnen, want ik doe het niet als ik gewoon hier uitga.

Ik vind het vervelend dat ik er zo vaak aan moet denken, had mezelf wel wat sterker verwacht.
Maar ik geniet er wel van wanneer ik het doe.
Vorig weekend was het dus weer raak, en dan zit er dus net een maand tussen.
Ik zei tegen mezelf: Ach, tis maar een beetje, dat soort dingen.

Het was geweldig, de beste keer tot nu toe.
Maar ik weet nu wel dat ik even op mijn tellen ga passen.
Ik heb mijn vriend gezegd dat ik best bang ben voor mezelf, hij weet dat nu en kan me een beetje helpen.
Ook zorg ik dat ik niks heb liggen, het ging wel erg makkelijk vorige keer omdat het er gewoon lag en ik het zo kon pakken en meenemen.

Mijn plan:
- Vriend als stok achter de deur, hij houdt me een beetje in de gaten en dat kan ik hebben van hem.
- Eens in de drie maanden, een week tevoren halen en testen. (natuurlijk)
- Genieten van de momentjes in mijn hoofd.
- Weer wat meer gewoon uitgaan en "gewoon" lekker zuipen.
- Ik ga het gewoon bijzonder houden, ff sterk zijn.

Ik was wel blij te lezen dat meer mensen dit dus hebben.
Het is allemaal prachtig en je denkt dat je het wel kunt handelen,
maar dat valt toch een beetje tegen.

Ik vind het wel zonde om me nu iedere keer een junk te moeten voelen wanneer ik smachtend terugdenk aan een vette avond, of wanneer ik zin heb, dat ga ik dus ook echt niet doen.
Ik weet wel dat ik niet verder ga dan pillen, lijkt me voor mij niet verstandig...

Jeller

Badass junkie
vroeger had ik da ook met xtc, ik liet er dan ook +- 2 maand tussen, maar dacht er ook veel aan.. sinds LSD denk ik er veel minder aan en ik heb het ondertussen al 6 maand niet meer gedaan.. maar nu denk ik wel veel aan lsd :(

Ellesdee

Badass junkie
Ik vind het denken aan drugs niet irritant...
die gedachtes zijn er gewoon en daar maak ik me niet druk om...

Mjah probeer me zo veel mogelijk aan de 3 maanden regel te houden...
maar t ligt er ook maar net aan wanneer ik er zin in heb...
er zijn periodes geweest dat ik 5maanden of 6maanden niks heb gebruikt...

maar geestelijke verslaving... nee...

nutsss

Wijs gebruiker
Ja ik ken het uiteraard ook. En als je dan van nature wat gereserveerder bent en niet zo snel contacten legt of de eerste stappen daarvoor neemt, dan is XTC een wereldwonder bijna.

Van 1 x in de maand, naar 1 x in de 2 wk, iedere week, enz.

Als ik niet oppas ben ik straks Japi-11. Schokken enz dat heb ik al menigmaal ervaren. Dan ga je alternatieven zoeken om je wat te boosten en van de pillen af te kunnen blijven en voila daar was speed.

Het is allemaal te gemakkelijk en te goedkoop te verkrijgen. En als je dan alleen bent en je hebt eens problemen dan moet je toch verdomd sterk in je schoenen staan om niet regelmatig te pakken om je gewoon even lekker te voelen.

Maar, aldoende leer ik er mee om te gaan zodat de schade vooralsnog beperkt is en ik wel zicht houdt op een wat minder frequent gebruik.

Nadat iemand me uitvoerig verteld heeft hoe geweldig het gevoel is dat basen je geeft wist ik heeeel zeker dat ik dát dus nooit moet doen. Ook niet proberen voor één keertje.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
er is geen dag dat ik niet aan noten denk, en er over praat met vrienden enzo. Maar ik ziet het toch altijd nog als een speciaal iets en doe het dus ook niet zomaar. Als ik er weer zin in heb plan ik gewoon een weekend en dan staat dat vast. Ken veel mensen die gewoon als ze nix te doen hebben een nootje tikken en als ze wat aangeboden krijgen t meteen achterover gooien. Het gevoel is geweldig maar ik kan er nog altijd goed nee tegen zeggen als iemand me wat aanbied. omdat ik t niet en drugs vind die je gewoon zomaar doet. Ik begrijp mensen ook echt niet hoe ze een bepaalde periode elke dag kunnen slikken dat begrijp ik echt niet :confused: lijkt mij dat t gevoel dan echt niet zo geweldig meer is. :rolleyes: en daarnaast zou ik dat mijn lichaam en hersens nooit aandoen. :openmouth:

joint20

Experimenterende gebruiker
1000x per avond zeggen hoe aardig ik iedereen vind..

De volgende dag de neiging hebben om aan iedereen te vertellen hoe vet xtc wel niet is, en dat ze het ook zouden moeten doen (icl. mijn ouders).. Gelukkig weet ik me dan nog maar net in te houden :grin:

disaster

Bewuste gebruiker
Ik vind XTC meer een gelegenheidsdrug. Ik heb het ook eens dagelijks gebruikt, maar naar een tijdje zie je het niet meer zo zitten en zoek je alternatieven. Het 'love' gevoel gaat dan weg en je gaat dan meer strak staan, maar dan gebruik je meestal wel meer dan 5 pillen op een avond. Nu heb ik al zo'n 2 maanden geen XTC meer genomen en denk er ook niet meer aan. Dit komt waarschijnlijk omdat ik een andere drug (speed) heb gevonden.

XTC kan inderdaad een verslavende werking hebben. Maar of het een verslavende eigenschap heeft? Nee.

NexxtGen

Belezen gebruiker
Vanaf juli vorig jaar tot september vorig jaar heb ik het elke 2 weken gebruikt. Ik schaam me er totaal niet voor. Ik gebruik het nu 1 keer per maand, maar mijn eerdere vakere gebruik heeft ertoe geleid dat ik een best hoge tolerantie heb; van pillen van ongeveer 60 mg MDMA moet ik er op 1 avond 6 slikken om flink van de kaart te zijn.

Toch heb ik totaal geen schaamtegevoel, ik heb ook eerlijk gezegd niet het gevoel alsof ik fout bezig ben; het is immers mijn eigen keuze en ik vertel het gewoon alsof het niets is aan de mensen die ik vetrouw en vertel er de vetste verhalen over. Ik zal mijn vrienden het echter nooit aanbevelen; das serieus het stomste wat je kunt doen. Misschien 1 keer proberen, maar ja zo is het bij mij ook gegaan (niet dat het jammer vind, maar toch)

Heeft weinig met het beginonderwerp te maken, maar ik wilde het toch even kwijt.

Bewild

Bewuste gebruiker
IK heb dat uiteraard ook, ik denk dat het merendeel van het forum hier wel zo elke dag aan drugs denkt, daarom niet alleen xtc, maar is dat met xtc echt een probleem?
Nee, niet echt, ik kan gemakkenlijk elke dag aan xtc denken en er toch een behoorlijke tijd afblijven, maar probeer maar is te stoppen met roken, dat is een heel andere kwelling ze :P .

Carlitos

Badass junkie
nutsss zei:
Ja ik ken het uiteraard ook. En als je dan van nature wat gereserveerder bent en niet zo snel contacten legt of de eerste stappen daarvoor neemt, dan is XTC een wereldwonder bijna.

Van 1 x in de maand, naar 1 x in de 2 wk, iedere week, enz.

Als ik niet oppas ben ik straks Japi-11. Schokken enz dat heb ik al menigmaal ervaren. Dan ga je alternatieven zoeken om je wat te boosten en van de pillen af te kunnen blijven en voila daar was speed.

Het is allemaal te gemakkelijk en te goedkoop te verkrijgen. En als je dan alleen bent en je hebt eens problemen dan moet je toch verdomd sterk in je schoenen staan om niet regelmatig te pakken om je gewoon even lekker te voelen.

Maar, aldoende leer ik er mee om te gaan zodat de schade vooralsnog beperkt is en ik wel zicht houdt op een wat minder frequent gebruik.

Nadat iemand me uitvoerig verteld heeft hoe geweldig het gevoel is dat basen je geeft wist ik heeeel zeker dat ik dát dus nooit moet doen. Ook niet proberen voor één keertje.

Japi-10 :openmouth:

Maar best kut wat ik allemaal er mee verneukt heb ook kwa vrienden enzo..

Het is idd makkelijk en goedkoop te verkrijgen maar ik ben nu al een week schoon :)
ik ga toch pep proberen om mischien wat meer van de x af te komen

Flut

Belezen gebruiker
@Ballie15

Nee verder gaan is misschien niet verstandig maar er is toch geen beter gevoel dan mdma, misschien heroine spuiten?

Maarja daar moet je maar net zin in hebben :confused:

liquid state

Belezen gebruiker
Ik heb het nu in 1 maand twee keer gebruikt vorige week donderdag en deze week donderdag.

en ik moet zeggen ik heb nu zoveel zin om het vanavond weer te doen, dus ik heb nu beloofd aan mezelf pas weer te halen als dat gevoel weg is. en als ik het heb niet gelijk weer in grote getalen gaan gebruiken maar bewaren tot ik er gewoon weer klaar voor ben en er niet echt zin in heb (als je begrijpt wat ik bedoel).

Voorheen deed ik het eens in de 4/5 maanden toen stopte mijn dealer met dealen en toen heb ik het ongeveer 9 maanden niet gedaan tot twee weken terug.

Het is dat mijn vriendin het graag nog een keer wil proberen, maar die wacht maar gewoon even een maandje of 2 en daarna ga ik gewoon zorgen dat ik langere tussen pauzes neem.

Bovenaan