• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Xtc in thuissetting eerste keer

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Stomme lockdown, stomme Corona... ik mis het uitgaan, het dansen, de muziek, de sfeer... ok wie niet eh...

het was geleden van tommorowland online dat ik xtc deed.
vrijdag dan beslist om met vriend thuis xtc te nemen, onder ons 2...

19u
pillen: roze olifantjes, 180-200mg/pil
Hij: begonnen met 1 (kwartje bijgenomen om 23.30)
Ik: een halfje. (23.30 ook kwartje

nadat ik halfje nam, ging ik snel even in bad. (Nee niet te warm :wink: )
Na amper 20min kreeg ik melding van hem, het kickte bij hem al in... ik voelde nog niets...
Na 40min (was al uit bad) kwam het ook op..
Terwijl ik dir anders wegdans op een retro-feestje of festival, zat ik hier nu in de zetel, liggen, zitten, even staan... brrrr piekt ff heftig...

Ik had moeite om over de piek te komen... bleef er even in hangen precies. Daar lagen we dan, in de zetel, met een fijn fleeceje op ons naar elkaar te staren en te lachen. 😳😂

veel kwam niet in huis. 1u gingen we slapen. Jointje getrokken, clona en we lagen vrij snel te slapen.

de volgende dag... 9.30 al wakker...
hele dag wat loom in huis rondgehangen 🤭🤷🏻‍♀️
we hadden een ‘sexdate ‘ nuja, er kwam iemand langs, was ons ding dan toch niet en ging weer weg. Het was 21u en ik had nog mdma liggen...
Zouden we... is dat wel verstandig een 2e avond... ochja, volgende keer is ps id zomer mss, dus in slechtste geval voelen we niets zeker?
Vriend weegt vloeitjes af... ik 0.12 hij 0.13
Hij vond de piek wat laag... voor mij hoefde het zeker niet meer zijn. Ook deze keer kickte het na half uur al in... al had ik de indruk dat mijn pieken eerder inkicks waren... (ieder piek: ogen trillen, benen niet stil kunnen houden, maag die opboerde 😳)
Nu waren we wel actiever al had ik moeite met aanrakingen. Pieken bleven ook precies even hangen thv borstkas en armen... als piek even minder was, was ik wel love en happy... enkele keren praatkick 😂 amai wat klonk mijn stem luid 🙄😂
Dit keer op tot 4.30 terug enkele trekjes van een joint, clona en beide geslapen tot 16u 🤭

Ik denk niet dat ik xtc/mdma nog snel zal doen onder ons 2 thuis... vind het leuker Als we buiten kunnen.. nog wat
Geduld dus...

Digitalism

Belezen gebruiker
Spijtig. Twee avonden achter elkaar M is ook niet wenselijk. Kies dan een van de avonden voor iets wat niet of nauwelijks op je serotonine werkt (2C’tje, keta etc.).

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Spijtig. Twee avonden achter elkaar M is ook niet wenselijk. Kies dan een van de avonden voor iets wat niet of nauwelijks op je serotonine werkt (2C’tje, keta etc.).
Eerlijk gezegd deed de xtc of mdma zelf 2dagen na elkaar wat het moest
Doen hoor... en ik weet dat 2dagen na elkaar best niet te doen is. Feit is dat xtc (of mdma) en sex voor ons geen match is

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Ik vind het juist persoonlijk tegenwoordig chiller om gewoon thuis te doen met mijn vriend. Lekker in eigen omgeving, eigen drinken, eigen films/muziek enz en gewoon naar bed kunnen gaan als ik zin heb. Maar iedereen zijn ding natuurlijk. 😊
Mss dat ik er teveel van verwachte... ik lag met momenten met mn ogen dicht, mezelf vasthoudend om de
Piek te overkomen... terwijl ik die anders wegdans

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mss dat ik er teveel van verwachte... ik lag met momenten met mn ogen dicht, mezelf vasthoudend om de
Piek te overkomen... terwijl ik die anders wegdans
Dat zou ook nog dosisgerelateerd kunnen zijn. Ik zie een redelijk hoge dosis voorbij komen (120 milligram bijpakken). Daarvan raak je inderdaad nogal in jezelf gekeerd met trillende ogen. Sommige mensen vinden dat juist chill, maar erg prosociaal is het doorgaans niet. Less is more met MDMA, denk ik. Maar dan ook met wat gedempte verwachtingen inderdaad, gewoon als ondersteuning voor een sfeer die al fijn is.

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Dat zou ook nog dosisgerelateerd kunnen zijn. Ik zie een redelijk hoge dosis voorbij komen (120 milligram bijpakken). Daarvan raak je inderdaad nogal in jezelf gekeerd met trillende ogen. Sommige mensen vinden dat juist chill, maar erg prosociaal is het doorgaans niet. Less is more met MDMA, denk ik. Maar dan ook met wat gedempte verwachtingen inderdaad, gewoon als ondersteuning voor een sfeer die al fijn is.
Was vooral op de halve xtc pil

Neo-Shulginist

Badass junkie
Was vooral op de halve xtc pil
Ja sorry ik gebruik altijd de stofnaam MDMA. 'Ecstasy', 'xtc' of 'xtc-pil' vind ik een lege en misleidende term die ik daarom zoveel mogelijk ontwijk. Dus als iemand praat over xtc-pillen dan zet ik dat automatisch om naar (milligrammen) MDMA, want dat is immers waar het om draait. Van de bindmiddelen en het daarin gedrukte logo ga je niet spacen.

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Ok ma dus 1 pil was 180/200mg, nam daar een halve van. Dus 90a100mg.. rekening houdend met de regel 1-1,5mg/kg zal ik niet eens aan 1/kg...

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat wel relevant is:

Als een pil '120 milligram MDMA' bevat volgens de testservice, dan rekenen ze het gewicht van het HCl-kristal niet mee dat eraan verbonden zit. De MDMA in een xtc-pil van 120 milligram weegt daardoor 19% zwaarder. Je hebt dan grofweg 143 milligram MDMA-kristal ingenomen ((1/0,84) x 120 milligram = 142,86 ).

Dat kan dus een verklaring zijn voor het harde naar binnen gekeerde spacen. Het gaat immers om een flinke dosering die nog op een voorgaande dosis wordt gestapeld.

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Wat wel relevant is:

Als een pil '120 milligram MDMA' bevat volgens de testservice, dan rekenen ze het gewicht van het HCl-kristal niet mee dat eraan verbonden zit. De MDMA in een xtc-pil van 120 milligram weegt daardoor 19% zwaarder. Je hebt dan grofweg 143 milligram MDMA-kristal ingenomen ((1/0,84) x 120 milligram = 142,86 ).

Dat kan dus een verklaring zijn voor het harde naar binnen gekeerde spacen. Het gaat immers om een flinke dosering die nog op een voorgaande dosis wordt gestapeld.
Dan nog zit ik niet op 1-1,5mg/kg ... de mdma ivm met de pil de dag ervoor viel beter mee in pieken dan de halve pil vd vrijdag

Neo-Shulginist

Badass junkie
Oh wacht, het was andersom. Eerst een halve xtc-pil en later nog MDMA-kristallen.

Een halve xtc-pil met 180-200 milligram per pil, waarin dus in werkelijkheid ergens tussen de 100 en 120 milligram MDMA-kristal in zat.

De volgende dag 120 milligram MDMA-kristal bijgepakt.

Dat laatste is dan een beetje een ingewikkelde rekensom omdat het 48 uur duurt voordat MDMA uit het bloed is, maar hoeveel zit er dan nog in het bloed van de avond ervoor? Dat is lastig gedoe met de maximale concentratie (Cmax) enzo daarmee spelen allerlei andere factoren een rol.

Ik weet dat voorlichtingsorganisaties vaak 1-1,5 milligram per kilogram lichaamsgewicht adviseren. Die standaard is met nattevingerwerk gebaseerd op dierproeven. Zelf denk ik dat de klinische onderzoeken van MAPS een betere leidraad vormen voor de dosering. Zij houden de dosering gewoon in absolute aantallen. Dus mensen krijgen bijvoorbeeld 80 tot 120 millgram MDMA-kristal: een gestandaardiseerde dosering. Ik zou ervoor pleiten om de maximale dosering van 80 - 140 milligram aan te houden en de rekensom te bewaren voor het omrekenen van MDMA-base (uit geteste xtc-pillen) naar MDMA-kristal (wat het daadwerkelijk weegt).

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Oh wacht, het was andersom. Eerst een halve xtc-pil en later nog MDMA-kristallen.

Een halve xtc-pil met 180-200 milligram per pil, waarin dus in werkelijkheid ergens tussen de 100 en 120 milligram MDMA-kristal in zat.

De volgende dag 120 milligram MDMA-kristal bijgepakt.
24u later, zelfs meer 26u
Dat laatste is dan een beetje een ingewikkelde rekensom omdat het 48 uur duurt voordat MDMA uit het bloed is, maar hoeveel zit er dan nog in het bloed van de avond ervoor? Dat is lastig gedoe met de maximale concentratie (Cmax) enzo daarmee spelen allerlei andere factoren een rol.

Ik weet dat voorlichtingsorganisaties vaak 1-1,5 milligram per kilogram lichaamsgewicht adviseren. Die standaard is met nattevingerwerk gebaseerd op dierproeven. Zelf denk ik dat de klinische onderzoeken van MAPS een betere leidraad vormen voor de dosering. Zij houden de dosering gewoon in absolute aantallen. Dus mensen krijgen bijvoorbeeld 80 tot 120 millgram MDMA-kristal: een gestandaardiseerde dosering. Ik zou ervoor pleiten om de maximale dosering van 80 - 140 milligram aan te houden en de rekensom te bewaren voor het omrekenen van MDMA-base (uit geteste xtc-pillen) naar MDMA-kristal (wat het daadwerkelijk weegt).
Denk dat onze doseringen veel lager waren dan we gewoon zijn (als we uitgaan nemen we hogere dosering) volgens mij is het dus echt wel de setting die het deed. Ook over gebabbeld met vriend en die zei hetzelfde. Wij hadden er gewoon teveel v verwacht ook

Neo-Shulginist

Badass junkie
Had vd love drug wa meer love verwacht 😂 nuja, als we nog eens mogen uitgaan zeker lol
Uit onderzoek van de Maastricht University blijkt dat MDMA vooral het vermogen om negatieve / afwijzende emoties te herkennen bij anderen belemmert. Je kunt dus niet meer goed zien dat iemand boos of verdrietige gelaatsuitdrukkingen heeft. Daardoor kan er een positieve spiraal ontstaan tussen twee gesprekspartners die allebei de onwelgevallige aspecten negeren en die zich in plaats daarvan focussen op de leuke en fijne aspecten van het gesprek. Die positieve spiraal produceert uiteindelijk empathie.

Om de psychiater Ben Sessa (die vee onderzoek met MDMA doet) er nog eens op te quoten:
'MDMA very selectively inhibits fear'

De wat meer gangbare opvatting dat MDMA een 'love drug' is die je op haast magische wijze verliefde gevoelens doet ervaren, die lijkt dus een beetje beperkt te zijn. Wat dat betreft is MDMA meer een 'psychedelicum', wat staat voor 'geest openbarend'. Bepaalde aspecten van de emoties weten zich meer naar de oppervlakte te worstelen omdat je minder geremd wordt door (sociale) angsten. In een sociale omgeving kan dat leiden tot empathie en prosociaal gedrag, maar ook tot externalisering van gevoelens en verlangens (denk aan de knuffeldrang of dus seksuele uitspattingen). Maar als de verwachtingen anders zijn dan kan die hele cascade van het remmen van angst en vervolgens empahtierijke gesprekken mogelijk ook niet plaatsvinden. Het ontstaan daarvan hangt immers af van de houding van beide gesprekspartners.

Laatst bewerkt:

whitesugar

Bewuste gebruiker
Ik heb xtc nog nooit met uitgaan gedaan, alleen maar in thuiszetting. Ik zou nog weleens willen weten hoe het is om met een festival te gebruiken, maar dat zit er voorlopig niet in... en zelf vind ik thuis gebruiken wel fijn, maar dat is persoon verschillend natuurlijk.

Misschien moet je de volgende keer inderdaad niet te veel verwachten, en het gewoon op je af laten komen. En ik zou ook wat muziek op zetten dat vind ik vaak wel fijn.

Lemmy

Bewuste gebruiker
De laatste keer dat ik een bolletje genomen heb in een thuissetting : oktober 2019. Men wist mij te zeggen dat het heel goede waren, dat ze lang (zeker een uur) werkten. Nou niet dus...

Het duurde 20-25 minuten eer ik iets voelde en en na ongeveer 15 minuten was het al voorbij...

whitesugar

Bewuste gebruiker
De laatste keer dat ik een bolletje genomen heb in een thuissetting : oktober 2019. Men wist mij te zeggen dat het heel goede waren, dat ze lang (zeker een uur) werkten. Nou niet dus...

Het duurde 20-25 minuten eer ik iets voelde en en na ongeveer 15 minuten was het al voorbij...
Dan klopt er echt iets niet als je na 15 minuten al niks meer voelt. Bij mij duurt het zeker wel 1/ 1,2 uur voordat het gevoel bij mij minder word.

Lemmy

Bewuste gebruiker
Dan klopt er echt iets niet als je na 15 minuten al niks meer voelt. Bij mij duurt het zeker wel 1/ 1,2 uur voordat het gevoel bij mij minder word.

Een jaar of 6 geleden heb ik dat een paar keer mogen ervaren, nog steeds mijn beste "drugservaring".

Zo'n zalige buzz! :sunglasses:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan