• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

xtc - last summer, last trip

Afgelopen zomer heb ik, op Loveland, de laatste keer xtc gebruikt.Nu gestopt (dus sinds augustus), omdat ik bewust stop, dus nu alleen de drug alcohol :P wil soms wel eens de goede herinneringen bij mezelf ophalen na deze laatste top ervaring, om mezelf er aan te herinneren maar om niet in de verleiding komen het voorlopig weer te doen > vandaar een verslag van die oh zo mooie ervaring (mijn zesde ervaring in totaal) voor nog éénmaal een herbeleving.

ik: vrouw (24), weegt: ca.54 kilo 1.70 m.
ervaring: ja, 6maal xtc in 1 jaar, verder (geringe) ervaring met speed/coke/wiet/4fmp
wat? xtc pil (blauwe mitsubishi ); totaal: 3/4 pil genomen over een tijdsbestek van bijna 12 uur.
Met? 1 vrouw N.; 3 mannen B1, B2, K.

De zon scheen, de outfit lag klaar, op naar Loveland! :grin: Eerste keer naar dit festival, ging vooral voor de techno/techhouse stand (heb daar uiteindelijk alleen maar gestaan). Vriend B1. heeft de pillen (6 in totaal) mee gesmokkeld; zonder problemen :wink: ; thuis heb ik goed uitgebreid gelunched en we zijn er om een uur of 14:00 echt op het terrein.
Eerst geniet ik van de mensen, de drukte, het weer en gaan we naar de technostand om meteen te kunnen genieten van secret cinema! :grin: B1 B2 en K nemen bier, ik en N gaan aan de cola (ik drink niet als ik gebruik). Sfeer zit er goed in, niet heel druk maar prettig, zonnetje op mn bol en fijne beats om alvast een dansje te doen.
Om een uur of 17:00 willen we gaan nemen. N neemt voor het eerst; dus kwartje. Ik neem ook een kwartje. Heb ervaring dat ik met weinig al goed los ga dus ik doe heel rustig. K B1 B2 nemen halfje. Flesje water gekocht en wachten dus op wat komen gaat.
Eerste gevoel is een opkomende rust, kleuren wat mooier,en er verschijnt een grijns op mijn gezicht die er niet meer af lijkt te komen.... :grin: >krijg altijd de opmerking "Jij ziet er uit alsof je een heel schattig hondje hebt gekregen". Nog steeds bij Secret Cinema :hearteyes: en ook een beetje misselijk, misschien eten beetje moeten laten zakken maar ik drink rustig water en voel hem langzaam "inkruipen" (slaat niet echt in bij mij). Dan moet ik naar de wc en ga lopen en dán slaat ie in; zo'n slowmotion effect wat mij overrompeld, kippenvel en mijn zintuigen gaan wijd open; kleuren spatten er af, muziek doordringt mij door mijn lijf, ik houd de hand van K terwijl we naar de dixies lopen vast (dit is vast bij mij; ik wil iemand vasthouden aan t handje als ik ga lopen :grin: gevoel van veiligheid en geborgenheid heb ik dan nodig). Nu lekker gevoel!
Ik even plassen (gaat nog!), geniet nu al! Ik ga terug naar mijn vrienden en vind ze de mooiste, liefste en beste op aarde. Er wordt heel wat afgeknuffeld en ik houd constant iemands handje vast :hearteyes: fijn om te dansen met mijn ogen dicht terwijl ik tegen K aan sta die mij omarmt, even het "in mezelf" moment. K B1 B2 zijn vooral aan het dansen en kletsen en naar mensen aan het kijken. N is vooral stil en om zich heen aan het kijken (mooi zo'n eerste keer beleving te zien!), ik ben ook in mezelf, ik ben geen prater op X, oogjes dicht en ik dans rustig, ik volg de gesprekken niet maar kijk met mijn vastgeplakte grijns naar mijn mooie vrienden die zich compleet goed vermaken, en voel me intens gelukkig. Kwartje doet nog niet helemaal wat ik wil (te weinig?); zit in een "half" moment, ik voel dat ik nog te bewust ben van waar ik ben en wat ik aan het doen ben, dus K en ik nemen nog een kwartje na 2 uur. Nu ga ik harder en ik ga nu iets minder "in mzelf" zijn en kijk nu om me heen naar de andere mensen. We zijn ook even teruggelopen naar de kluisjes en als we terug lopen komen we langs een tent en horen Otto Knows' million voices.... :grin: we kijken elkaar aan en gaan even helemaal los!
Terug bij techno-area. Er komt een jongen aan die zo enorm gespierd is :confused: :openmouth: wij willen allemaal met hem op de foto, t is echt een bodybuilder en hij is 1.40 ofzo, gefascineerd kijk ik toe. Een meisje met roze haar wat ik wil aanraken, een jongen met een psychidelisch shirt :stoned: ik vind ze prachtig en lach naar ze! Drie jongens duwen een ander voort in een rolstoel en ze rijden half over me heen, maar ik vind dat natuurlijk niet erg :wink: we maken een praatje;ze hebben die jongen in een rolstoel gezet en zijn zo naar binnen gesneakt buiten de rijen om, haha!
Secret Cinema gaat over in Egbert live!! :hearteyes: nu MOET ik opeens echt dansen dansen dansen! Handje vast van mn vrienden of helemaal los, soms moet ik iemand even heeeeel hard vast houden en minuut later wil helemaal alleen dansen. Zie mensen naar mij lachen en lach terug ( :wink: ); xtc nu op zijn top werking. N geniet ook maar is nog een beetje "bang" dus ingetogen, maar staat vooral in de armen van B2 veilig te genieten en te luisteren en kijken. K en B1 dansen en drinken vele biertjes weg, ik drink rustig water en Sourcy Vitamin water wat ik heel lekker vind... leuk dat K en B1 dat heeeeeel vies vinden smaken en ik vind bier juist dan echt NIET te drinken, leuk die smaak verandering die zo persoonlijk is.
Rond 19:00 vinden we dat er toch iets gegeten moet worden.... aargh, dit lukt niet, ik neem een unox worst broodje maar eet alelen de worst heeeeel moeizaam en spoel dit weg met water :confused: maar ik beloon mezelf met een raketje! Die gaat er goed in.
Ik ga proberen te plassen, bij de dixie merk ik dat ik kippenvel heb en warm ben, plassen gaat natuurlijk bijna niet, ik bewonder mezelf in de spiegel (vind mezelf altijd zo mooi :grin: :hearteyes: ).
Ik merk dat ik rondlopen niet wil, ik wil bij de techno stand blijven, N B1 en B2 gaan nu naar een andere tent voor Gui Boratto live, maar K en ik besluiten te blijven op ons plekje en staan even samen te dansen, elkaar vast te houden en te genieten. Soms is lopen juist vervelend, het is echt echt heeeeeeel druk, en dan raak ik echt gedesoriënteerd van alle prikkels.
Natuurlijk vliegt de tijd en het wordt bijna tijd voor de afsluiter, ik neem nog een kwartje en B1 en K nog een half voor onze "finale" . Dit brengt vooral de energie weer boven, mijn grijns is onuitwoestbaar op mijn gezicht, mijn verliefdheid nog steeds (verliefd op mijn vrienden!), we hebben nu een vliegende beveiligingscamera boven de stage ontdekt en ik blijf er naar turen! Het blijkt reclame van Nokia, en er komen lichtgevende propellertjes uit! Als een kind zo blij vang ik er éé'ntje. Het wordt donker en de lampen, lasers, kleuren zijn zo mooi nu. We merken dat het koud wordt, ik heb opeens kippenvel, merk dat ik heel erg afkoel (ik draag een topje en een shortje); we gaan dus naar de kluisjes en N en ik trekken broek en vestje aan en de mannen ook een vest, we zijn allemaal door elkaar aan het kletsen :grin: en houden elkaar goed vast op onze tocht door de menigte. Iedereen heeft zo'n goede tijd, het is echt een top ervaring!
Aan alles komt een eind , om 23:00 stopt het op Loveland! Ik voel me nog goed en niet té waus, heel prettig en rustig eigenlijk. Weet heel goed waar ik ben en wat ik doe. We zitten nu even bij een waterkant en ik heb fonteinen ontdekt! En laat K en N zien hoe mooi ze zijn. We gaan even op zo'n vlonder bij water kant zitten, hier vinden we even rust. Even zitten, kijken, alleen kijken naar water, lucht, het bos, de lasers zien we door de nacht schijnen , de fonteinen zijn zo mooi. Ik vind het fijn om na fanatiek te dansen als een gek even mijn benen rust te gunnen, soms moet je even stilstaan bij je zingtuiglijke waarnemingen die echt tegek zijn.
Nu komt een minder moment op de hele trip, we raken B1 kwijt bij het weglopen van de stage. K B2 en N blijven samen op een punt. K is boos (reacties slaan soms erg om met xtc); N is nu ook boos/bezorgd. Ik merk dat het mij persooniljk niet heel veel kan schelen, wat wordt je soms egoistisch van die drug :wink: weinig empatisch ben ik! Ik ben gewoon rustig en zeg dat we het beste maar de kluisjes kant op kunnen omdat iedereen nu gaat lopen en we hem daar zullen treffen. We schuifelen met de horde naar de uitgang, ik houd de hand van K goed vast die ik rust inpraat door te zeggen dat het goedkomt, ik heb echt de "controle" en ben niet bezorgd of bang haha!
Jaaa gelukkig daar is B1 weer, buiten! Het is druk nu, we gaan even wachten tot de massa weg gaat en zitten even op de stoep waar B2 en K gaan wildplassen. Lekker kletsen en merken hoe moe je benen echt zijn van dat dansen dansen dansen! We vinden een bus en zijn snel weer het op station. Daar halen K en ik samen een colaatje en wachten we met de meute op de nachttrein.
B2 is inmiddels ook echt dronken en dit is echt hilarisch, hij begint hele gesprekken met vreemden en ik moet zo lachen om hem. Hij gaat twee halve liters bier halen en ik vraag nog bezorgd of dit wel heelmaal een goed idee is, maar hij vindt van wel :wink:
In de trein is het heeeel druk maar gezellig met allemaal Loveland mensen :grin: N. zit bij een jongen op schoot lekker te kletsen; ik zit op de trap en drink rustig cola en kijk en lach hoe B2 dronken een gesprek aanknoopt met een random meneer die wel moet denken... wat zijn dit voor happy people?! B1 is helaas nu al , doordat hij ook ons even kwijt was, in een dip geschoten en is niet meer aanspreekbaar :confused: hij zit heel erg in zichzelf en voelt de euforie weg glippen, hij is verdrietig/in zichzelf gekeerd.. We laten hem maar, ik voer hem wel wat cola en zit naast hem en houd zijn been vast om aan te geven dat ik bij hem ben.
Op het station verlaat B1 ons , beter ook want hij glijdt nu af naar een helaas mindere kant van xtc; zit nu al in zijn dip. :( B2 is zo dronken dat hij ook maar afhaakt ook omdat hij bij B1 wil blijven; zij gaan samen naar huis. K., N. en ik zijn natuurlijk nog laaaang niet moe en nog energiek en gaan nog even een kroeg in. We dansen daar nog wat en praten vooral na over deze geweldige dag. K neemt nog een kwartje bij, N en ik niet, wij voelen ons nog top en ik krijg mijn dans energie weer terug met de muziek in de kroeg, mijn "liefde" gevoel neemt wel af merk ik maar ik ben vooral verliefd op mijn vriendinnetje N en K! :hearteyes: . We drinken nog wat fris en de barman die wij kennen lacht zich rot om onze wause koppies en grote grijnzen op onze hoofdjes. Ik merk dat ik rond een uur of 3 wel echt echt op ben, benen functioneren bijna niet meer, en de xtc mindert nu echt wel, ben nog wel heel rustig, heel content met alles en sta om me heen naar mensen te kijken.
We brengen N naar huis (ook omdat het haar 1e x is hebben we haar constant in de gaten gehouden, geen minuut alleen, gevraagd hoe het ging etc.) en daar begint ze te huilen/emoties schieten ook om naar emotionele kant, wij praten haar in dat dat wel kan gebeuren (moeheid, emoties worden enorm uitvergroot), dus stoppen haar lekker in bed.. En dat ze moet nadenken over de top dingen die ze heeft gezien, de mooie mensen, met ons, de top muziek, en daar over moet dromen.
K en ik slapen samen; ik slaap gelukkig wel redelijk wat uurtjes (vaak nog een te opgefokt gevoel maar mijn oogjes vallen toch echt dicht als ik in een HEERLIJK zacht bed lig) en geniet ook na van deze top dag/nacht!

Ja, een laatste keer dus voorlopig, maar wel de beste, en misschien komt er binnenkort een NOG betere.

Hoop dat jullie het leuk vonden, ik vond het leuk om de beleving te herschrijven!

curiouscouple

Experimenterende gebruiker
Wat een heerlijk verslag, ik kon je helemaal volgen.
Het schrijven heeft vast al rillingen terug gebracht, het teruglezen zorgt vast weer voor een glimlach......

harry123

Bewuste gebruiker
Echt leuk om te lezen! Doet mij denken aan m'n eerste keer X op fantasy island :P. Alleen dat egoïstische vind ik dat je niet echt goed beschrijft je bent niet egoïstisch denk ik, maar je weet dat het allemaal goed komt, je bent niet echt bezorgd. Tenminste zo ervaar ik het :). Kan door dit report het festival seizoen niet meer afwachten :P.

Er komen vast wel betere ervaringen, vooral na een lange pauze :rock: . Ga je weer helemaal hard net als je eerste keer :grin:.

Grtz

Bovenaan