• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC (MDMA) + Lachgas

NitrooooO

Newbie
Hallo,

Enige tijd terug hebben een stel vrienden en ik (5 in totaal, waarvan ik voor het gemak de afkortingen 'S, N, E, Z en ik gebruik) besloten om met zijn allen een avondje thuis mdma te gaan gebruiken. Mdma hadden we allemaal al vaker gedaan op feesten in de vormen xtc of mdma kristallen dus we wisten dat het een fijne avond zou worden.

Nu was het moment aangebroken dat mijn ouders een week op vakantie gingen en zodoende besloten wij dat het avondje dan maar bij mij plaats moest vinden. Via een voor ons vertrouwd persoon regelde we een aantal XTC pillen (roze playboys) en we besloten enkele dagen van tevoren dat het wellicht leuk zou zijn als we het in combinatie met lachgas (balonnen) zouden doen. Lachgas hadden we ook allemaal eerder gebruikt en we hadden hier dan ook allemaal positieve herinneringen van.

Toen de avond begon besloten 2 van de 5 jongens (E en Z) dat ze het hielden bij bier en balonnen. Dit vonden S, N en ik wel jammer, maar het was hun eigen keuze en wanneer het om drugs gaat moet je lekker zelf weten of je er wel of niet aan medoet. We hadden +/- 140 patronen en ik had een dag van tevoren een slagroombus besteld.

Na enkele uren hadden S en ik 2 pillen de man op en had N er 1 op. We hadden aan het begin van de avond al enkele balonnen geprobeerd maar we wilde voornamelijk wachten totdat de mdma echt begon te werken. Niet lang daarna lagen we allemaal te genieten van de mdma (E en Z van het bier en de balonnen) stond de TV stil, en hadden we wat muziek opgezet.

Op dit moment besloten we om maar eens flink aan de balonnen te gaan en dit deden S, N en ik dan ook tegelijk....

Wat er vervolgens gebeurde steeg ver boven mijn voorstellingsvermogen uit. Buiten het euforische en heerlijke lichamelijke gevoel, had ik een paar balonnen nodig toen ik begon te merken dat ik tijdens de trip (+/- 30 sec) een soort andere realiteit betrad. Toen ik hier trip na trip op ging letten werd dit duidelijker en duidelijker. Het was alsof ik stopte mijzelf te identificeren met mijn lijf, gedachtes en herinneringen. Er was een enorm gevoel van kalmte, zekerheid en het voelde alsof ik puur bewustzijn was. DIt bewustzijn voelde aan als ikzelf maar tegelijkertijd intelligenter en veel gelukzaliger dan ikzelf.

Gek genoeg was ik ervan overtuigd dat dit bewustzijn "in de lucht hing" en dat dit bewustzijn hetgene was wat door mijn ogen naar buiten keek, maar zowel door de ogen van S en N. Vervolgens begon ik dan ook op dit gebied contact te zoeken met S en N tijdens de trip. Alsof deze intentie door iets werd gehoord merkte N op dat ik er abnormaal scherp en zeker uitzag (ik weet zijn exacte woorden niet meer) en dit bevestigde mijn gevoel alleen maar. Ondanks dat de rest tijdens de balonnen trip totaal in zijn eigen wereld leek, had ik het gevoel alsof ik "wakker" werd, met een scherpte, helderheid en een gevoel van liefde zoals ik dit nog nooit gekend had.

Tijdens de volgende balon keek ik ik S en N aan en zei ik meerdere keren zo overtuigend mogelijk: "DIT!". Wat ik probeerde aan te wijzen was een gevoel wat recht voor ons neus hing, en wat zo overduidelijk was dat ik ervan overtuigd was dat S en N dit ook konden voelen. Toen zag ik in de ogen van N en S dat ze net als ik, opeens deze "wakkerheid" voelde. Tegelijkertijd voelde ik dat ze op dat moment oprecht ditzelfde bewustzijn waren als ik, en dit ook zelf doorhadden. We waren in de kamer, maar we waren niet meer S, N en ik.. maar we waren 1 bewustzijn wat zichzelf aankeek door elkaars ogen...

S en ik keken elkaar strak aan en S wees eerst met twee vingers naar zijn ogen en vervolgens naar mijn ogen, waarop hij vervolgens zei; 'i see you...'.

Na deze ervaring waren we het er allemaal over eens dat er meer is tussen hemel en aarde en op dat moment was het voor mij ook duidelijk dat ik hier een tripreportje over moest schrijven.

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen die hun reactie willen delen. Deze ervaring kwam voor mij dicht in de buurt van het gevoel wat je krijgt wanneer je DMT rookt. Het bijzondere was echter dat ik tijdens het roken van DMT niet sociaal kan zijn aangezien je dan volledig in je eigen wereld zit. En juist dat sociale aspect kon tijdens deze ervaring wel.

Groetjes en rustig aan!

Chris

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Prachtig verhaal! En dit heeft me overtuigd ook eens lachgas te combineren met MDMA of 6-APB. :grin:

Ik heb zelf dus nog geen ervaring met deze combinatie en ik heb ook nog nooit zo'n gezamenlijke ego-oplossing gehad, maar wel ego-oplossingen in mijn eentje. Het is een niet te ontkennen ervaring. Je wéét dan gewoon dat je dat hogere bewustzijn bent en dat exact hetzelfde bewustzijn ook door de ogen van "anderen" kijkt. Je kan het niet bewijzen aan anderen, maar je weet het op een of andere manier met 100% zekerheid. In die staat is het het meest overduidelijke wat er bestaat en wanneer je normale gedachten weer op gang komen lijkt het weer verhuld te worden, maar diep van binnen weet je dat het er nog steeds is.

NitrooooO

Newbie
Mindless zei:
Prachtig verhaal! En dit heeft me overtuigd ook eens lachgas te combineren met MDMA of 6-APB. :grin:

Ik heb zelf dus nog geen ervaring met deze combinatie en ik heb ook nog nooit zo'n gezamenlijke ego-oplossing gehad, maar wel ego-oplossingen in mijn eentje. Het is een niet te ontkennen ervaring. Je wéét dan gewoon dat je dat hogere bewustzijn bent en dat exact hetzelfde bewustzijn ook door de ogen van "anderen" kijkt. Je kan het niet bewijzen aan anderen, maar je weet het op een of andere manier met 100% zekerheid. In die staat is het het meest overduidelijke wat er bestaat en wanneer je normale gedachten weer op gang komen lijkt het weer verhuld te worden, maar diep van binnen weet je dat het er nog steeds is.

Hoi Mindless,

Uit je woorden blijkt dat je je vinger precies weet te leggen op wat ik bedoel. De combinatie mdma + lachgas brengt allereerst een fysiek genot wat echt ongekend is. Het voelt alsof je hele lijf een bovennatuurlijk orgasme krijgt en dat de grens van "je lekker voelen" wordt overschreden. Ik denk ook dat veel mensen hierdoor nogal overvallen worden en vergeten bewust te blijven en op te letten op datgene wat er tijdens de trip daadwerkelijk gebeurt.

Nu ben ik al een aantal jaar in meer en mindere mate op zoek naar "mezelf", wat dat dan ook wezen mag. Dit komt omdat ik het een buitengewoon onmogelijk mystery vind dat IK besta. Het feit dat iets heeft bepaald dat het toppunt van intieme subjectiviteit (IK) de wereld mag ervaren laat me dan ook niet meer los.

Tijdens deze zoektocht heb ik meerdere fases doorlopen zoals; verdiepen in Quantum physics, Law of Attraction en uiteindelijk ben ik op een punt aangekomen dat ik de kijker op mezelf richt (wie is degene die daadwerkelijk zichzelf aan het zoeken is, en is deze "zoeker" wel betrouwbaar?). Door dit laatste ben ik beland bij meditatie en luister/lees ik veelvuldig de verhalen van mensen zoals; 'Eckhart Tolle', Papaji, Mooji en Adyashanti. Deze personen proberen mensen in te laten zien dat de ego een illusie is en dat de werkelijkheid een heel andere blik op jezelf laat zien.

Om terug te komen op de drugs combi; Ik durf niks met zekerheid te zeggen maar wellicht dat tijdens de trip de daadwerkelijke grens van lichamelijk genot overschreden wordt en er hierdoor iets "knapt". Misschien dat tijdens deze secondes er een compleet "loslaten" plaatsvindt waardoor gedachtes, emoties, toekomst en verleden er heel ff niet meer toe doen. Dit betekend dan ook dat het ego tijdelijk opzij wordt gezet en wat er dan overblijft moet ervaren worden.

Natuurlijk blijft dit alles een ervaring wat tot stand is gekomen door drugs. Hierdoor zal ik altijd met een kritische blik terugkijken op het voorval. Zoals je zelf al zegt is iets dergelijks niet te bewijzen omdat het zo subjectief is. Dit betekend echter niet dat de ervaring moet worden weggewimpeld. Wanneer de objectieve verklaring achteraf faalt, wil dit nog niet zeggen dat de ervaring geen realiteit bevat.

Greetz en laat me weten als je de combi een keer hebt geprobeert, ik ben erg benieuwd naar je reactie.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hehe, zo te lezen bewandel je een soortgelijk pad als mij. Ik kijk ook filmpjes van die non-dualiteit meesters. Hier nog een paar hele goeie voor het geval je ze nog niet kent: Shunyamurti en Rupert Spira.

Natuurlijk blijft dit alles een ervaring wat tot stand is gekomen door drugs. Hierdoor zal ik altijd met een kritische blik terugkijken op het voorval. Zoals je zelf al zegt is iets dergelijks niet te bewijzen omdat het zo subjectief is. Dit betekend echter niet dat de ervaring moet worden weggewimpeld. Wanneer de objectieve verklaring achteraf faalt, wil dit nog niet zeggen dat de ervaring geen realiteit bevat.
Ik begrijp precies wat je bedoeld. Je hebt intens overtuigende ervaringen waarbij je ego compleet weggeblazen wordt, maar achteraf weet het ego je makkelijk te overtuigen 'dat het allemaal maar aan de drugs lag'. Maar als je je meer en meer op meditatie richt, komen dezelfde inzichten ook zonder drugs. Ja, je moet er harder voor "werken" om zo diep in het eigen bewustzijn te duiken zonder drugs, maar je doet het dan op eigen kracht en zal hier dan ook op de lange termijn het effect van zien. Bovendien kun je jezelf dan niet meer wijsmaken dat het door drugs kwam. Ook is het heel goed mogelijk dat je een spontane ego-oplossing (compleet of gedeeltelijk) krijgt, maar dit kan bij iedereen gebeuren. Ook bij mensen die helemaal niets met spiritualiteit hebben. Die laatste groep zal waarschijnlijk compleet overdonderd raken doordat deze nog een 'dichter' ego hebben en daardoor sneller weerstand bieden tegen het onbekende. Hoe meer je leeft in de meditatie "staat", hoe minder weerstand er is tegen het nu en alles wat daarin gebeurd.

Het lijkt mij trouwens ook dat de ego-oplossing een 'loslaten' is. Je merkt dan pas hoe de normale staat er een is van krampachtig vasthouden aan geloof. Dit is niet alleen een geestelijk iets, maar werkt ook "lichamelijk" (ook al is het lichaam uiteindelijk een illusie) door en zorgt voor allerlei fysieke kwalen en ziektes. Gek genoeg is het voor een mens ongelofelijk moeilijk om simpelweg diep te ontspannen en makkelijk om steeds in een staat van inspanning te blijven. Veel mensen zullen in het begin dan ook proberen m.b.v. inspanning te mediteren, simpelweg omdat we helemaal geconditioneerd zijn om alles met inspanning te doen.

Misschien had je het al gezien, maar we hebben sinds kort een bewustzijn sectie hier op het forum. Misschien kun je daar lekker zweverig meepraten. :wink:

Bovenaan