1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

XTC overdosis?! Wat een avond!

Discussie in 'Trip reports' gestart door Expex, 17 jan 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Expex

Expex Newbie

Bijgaand mijn eerste tripreport, en sowieso mijn eerste bericht. Ik heb nog niet gekeken of er ergens een voorsteltopic oid is?! Ik heb al 5 keer eerder XTC gebruikt en wil jullie graag vertellen over mijn 6e XTC ervaring, met wat vraagtekens.

Afgelopen 24 november ging ik met wat vrienden naar Welcome to the future indoor. Het was intussen 12 weken geleden sinds mijn laatste xtc gebruik, dus voor mij hoogste tijd om weer eens waus te worden. En dat is gelukt, maar wel met wat vraagtekens. Gedurende het jaar viavia aan hele goeie pillen gekomen, getest op ca 230mg mdma zonder overige, vervuilende stoffen. Al eerder viel me wel op met deze pillen dat als ik ze breek, het deel wat ik weer in m’n zakje deed om later te gebruiken, na een paar uur c.q. de volgende dag altijd vergruisd was en dan natuurlijk lastig in te nemen is. Zo’n knutselaar als ik ben bedacht ik me dat het misschien handig zou zijn om de pillen voortaan gewoon te vergruizen, af te wegen en in capsules te doen om een ideale dosis samen te stellen. What can go wrong?
    Voor WTTF had ik dus, rekeninghoudend met de dosering MDMA en het gewicht van de pil, met een precisieweegschaal een capsule gemaakt van ca 140mg mdma. En nog een kleintje van ca 30mg. Het plan was om de grote in te nemen, en de kleine eventueel later op de avond. Bijgaand het verloop van de dag/avond:

14:30: Thuis nog wat gegeten en onderweg tevens 2 Loempia’s meegepikt van de markt.
    16:00: aankomst op feest, jassen zijn gedropt, tokens gekocht. Bier gehaald en naar de Main. Bleek vrij underground, niet al te lang volgehouden. Op naar de Circuszaal, daar was de muziek wat toegankelijker.
    17:00: we hebben allemaal onze gewenste dosis ingenomen, en ik dus mijn grote bommetje. Afgegaan op eerdere ervaringen weet ik dat het bij mij altijd vrij snel inslaat. Kom maar op!
    17:30 - T+0:30: ik voel nog niks, niet het kleinste beetje euforie of verandering. Had twee weken geleden 2CB gebruikt. Hoe voelde xtc ook alweer, was dit het nou? Ben ik nu immuun geworden? Ach, gewoon nog even wachten, misschien lost het omhulsel van de capsule niet zo snel op.
    18:00 - T+1:00: serieus, nog steeds helemaal niets. Ik kauw wel al een tijdje preventief kauwgom, maar dit is eigenlijk helemaal niet nodig. Ik raak mezelf aan, iets wat normaliter al tintelend moet aanvoelen. Nou, nee hoor. Ook moet ik al voor de zoveelste keer plassen, hier klopt iets niet. Dan maar weer naar het toilet. Daar in de spiegel gekeken, pupillen zijn helemaal normaal. Wtf?! Ik heb nu een 140mg dosis in me, aan de hoge kant, en er gebeurt niks. Wat is hier nu aan de hand. Op dit moment het kleine bommetje van 30mg erin gekiept.
    18:30 - T+1:30: nog steeds niks. Ik trek het niet meer. Ik besluit een pil van m’n maten te vragen, die gelukkig ruim voldoende voorzien waren. We zijn inmiddels toch maar weer naar de main gelopen. Heb een ca. driekwart ingenomen van een roze pilletje wat getest is op 136mg MDMA. De minuten erna ging het snel. Het bekende euforische gevoel kwam opzetten. De muziek werd erg open.
    19:00 – T+2:00: weet niet wat me bezielde, maar ik heb dat laatste kwartje er ook nog in geyolo’d, om er zeker van te zijn niet teleurgesteld te worden. Nou, dat ging wel goed komen…
    Heel snel gaat het nu echt enorm hard. Merkte ook dat dat laatste kwartje er echt nog even volledig bovenop kwam. Zeer intens, maar ik kon het nog plaatsen. De muziek klonk een beetje alsof ik lachgas aan het gebruiken was. Die rush is normaliter met een seconde of 10 wel over, maar nu leek het alsof ik opgesloten zat in een cocon gevuld met lachgas met een beat die constant naar het hoogtepunt toewerkte. Voor me stond een meisje met zo’n LED-kroontje op haar hoofd. Ik bleef er zeer gebiologeerd naar kijken, en zei dit tegen haar, waarop ze antwoordde dat ze hoopt dat het positief is, en dat ik anders maar de andere kant op moet kijken. OK, got it…ook bij andere mensen begon ik nu op te vallen. Of het wel goed met me gaat, omdat ik eruit zie alsof ik best wel hard ga….joh, je moest eens weten. Van iemand anders kreeg ik een speciale bril, soort prisma achtig, was supermooi om daar door heen te kijken. Hierna werd ik gesandwiched door een kerel met ontbloot bovenlijf in bretels en een dame in een glitterjurk. Van haar kreeg ik iets voor m’n mond gehouden, waarvan ik niet kon zien c.q. realiseren wat het was. ‘Een snoepje’, zegt ze. Ik verstond of begreep haar op dat moment niet. ‘EEN SNOEPJE’, herhaalde ze! En ik nam een klein hapje ervan. Het was heel lekker, een winegum. Oh snoepje, natuurlijk, gewoon een dropje.. Een van mijn vrienden zei me achteraf dat het meer leek op iets anders. Maar wat, dat wist hij ook niet. Kreeg nog een kusje van haar op de mond, en weg was ze.
    21:00 – T+4:00: het heftigste deel heb ik achter me, het wordt nu iets rustiger, maar nog steeds erg mooi. Mijn vrienden besloten ineens alle drie weg te lopen om te gaan plassen (unlikely) of bier te halen of ik weet het niet meer precies, dus stond ik daar ineens in m’n eentje in de Main. Toen bedacht ik me dat het waarschijnlijk een goed idee is om gewoon weg te lopen en even in de andere zaal te gaan kijken. Onderweg zou ik dan wel een bericht sturen, dacht ik…Toen ik de Circus in liep en mijn telefoon pakte, constateerde ik dat ik echt niets kon lezen van wat er op mijn scherm stond. Ik was dit van eerdere ervaringen wel gewend, maar kon er dan toch altijd wel wat van maken. Nu totaal niet, alles zag ik dubbel en kriskras over elkaar heen. Zo laagdrempelig als ik was besloot ik een groepje aan te spreken om de situatie uit te leggen en of ze mij wilden helpen met het versturen van een bericht. Dit bleek geen enkel probleem, ze stelden me gerust en pakten mijn telefoon aan. Ik kwam met een jongen die erbij hoorde in gesprek, we hadden het over werk, en hoe lastig het kan zijn met (kleine) kinderen. In mijn ooghoek zag ik de dames al giechelend over mijn telefoon gebogen te typen. De vrouw van de jongen, moeder van hun kinderen, kwam ook bij mij staan en heb daar echt superleuk nog staan praten over koetjes en kalfjes. In mijn ogen zag ik mijn vrienden verschijnen, dus dat was gelukt. Ik stelde ze voor, maar bleef met haar doorpraten. Echt een half uur ofzo (voor m’n gevoel iig). Over van alles, uitgaan (foute) parties, kinderen, verhuizen, echt superspontaan en relaxed, ook dat haar man niet jaloers oid op mij werd. Tijdens dit gesprek werden de eerste pijnlijke tekenen van de comedown merkbaar.
    21:30 – T+ 4:30: Het groepje ging naar een andere zaal en nam afscheid, mijn vrienden waren nog niet weg gelukkig. We stonden nog even in de Circus. Daarna moest een van hen helaas al naar huis. We bleven nog even met z’n drieën, maar al snel bleek in het rokershok dat de koek echt op was.
    23:30 – T+ 6:30 – Uiteindelijk dus nog wel lang volgehouden, maar nu echt naar huis. Ik kan inmiddels de sms’jes op mijn telefoon lezen en snap nu waarom de dames moesten lachen. Berichten als ‘kom hier lieveling’, ‘schat ik hou van je’, ‘Skat waar ben je’ :grin:
    0:15 – T+ 7:15: Plassen lukt nog niet. Gelukkig had ik niet teveel gedronken. Ik ga maar naar bed. Ik sluit mijn ogen, maar het is net alsof ik ze nog open heb. Closed eye visuals alom. Ik hoor een stemmetje van mijn moeder in m’n hoofd die een heel verhaal op me afvuurt, alsof ik haar aan de telefoon heb. Slapen lukt echt niet.
    05:15 – T+ 12:15 - al 5 uur lang lig ik wakker, toch maar even opstaan, plassen lukt nu. Even wat drinken en in de spiegel kijken. Het zal toch niet, dafuq, m’n pupillen staan nog steeds op driekwart. Ook al is het inmiddels bijna 15 uur geleden dat ik voor het laatst iets heb binnengehad, ik voel nog steeds geen enkele behoefte om ook maar iets te eten. Dit is echt uitzonderlijk.

Volgens mij ben ik hierna wel in slaap gevallen. De zondag vrij brak geweest. ’s Avonds had ik nog steeds lichte closed eye visuals, maar viel na een tijdje wel in slaap.

Zo, wat een verhaal en wat een ervaring. Een aantal van jullie zullen waarschijnlijk al neeschuddend meelezen. Ja, ik ben waarschijnlijk ver over de grens gegaan, maar ik begrijp het gewoon niet wat er met die capsules is gebeurd, waarom ze niet werkten. Ik las in een ander topic dat het geen kwaad kan om pillen te verpulveren. Heb ik misschien toch de structuur veranderd hierdoor? Of is het normaal dat capsules pas na 1,5 uur gaan werken? Een vriend zei dat hij denkt dat de bommetjes wel zijn gaan werken i.c.m. de pil die ik later nam. In worst case heb ik dan 300mg geslikt in 2,5 uur tijd, oeps…
    De trip was intens, maar niet overdreven.
    Het zeer slechte zicht, de lang aanhoudende grote pupillen en het niet kunnen slapen lijkt wel op een overdosis. Ik vind dit wel vervelend, aangezien ik over het algemeen echt autistisch nauwkeurig ben in het voorbereiden van de trip, testen van de pillen, doseren, alarm zetten voor te drinken. Altijd onder controle, maar deze keer niet…Ik zal mijn lichaam de komende maanden even extra vertroetelen. Volgende feest is A State Of Trance op 23 februari en hoe mooi is dat, alweer precies 3 maanden na de laatste. Ik hoop dat ik er dan weer tegenaan kan.

Tot zover. Feedback/antwoorden over zowel de ervaring als het report zijn meer dan welkom!

wonderalice vindt dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Expex vindt dit leuk.
  3. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Welkom op DF Expex! Leuk dat je ook meteen een tripreport post.

Het klinkt als een erg intense, maar leuke avond. Ik denk dat die vriend van jou gelijk heeft en dat je dus inderdaad zo'n 300mg op hebt in die korte tijd. Het kan met capsules inderdaad langer duren voordat de stof vrijkomt, hier had je dus beter wat langer op kunnen wachten denk ik. Eerst moeten namelijk die capsules afgebroken worden zodat de stof vrijkomt, daarna moet de stof ook nog opgenomen worden door je lichaam. Dit duurt ook even. Dat je dus rond het uurpunt nog weinig voelde is dus niet heel gek.

Ik las dat je je pillen had laten testen, dus dan hoef je je in principe niet af te vragen of dat het wel werkt, daarvoor heb je het namelijk laten testen. Soms kan het ook gewoon langer duren voordat het inwerkt dan normaal, dit hangt af van allerlei verschillende factoren.

Voor je volgende feestje raad ik dan ook aan om wat geduldiger te zijn als hetzelfde zich voordoet. 300mg MDMA in circa 2,5 uur is niet al te best voor je lichaam, hoewel een eenmalige uitschieter vast geen blijvende problemen op zal leveren. Maar wel goed bezig dat je de pillen laat testen en dat je er over het algemeen verantwoord mee omgaat! :thumbsup:

Ik weet niet of je normaal gesproken ook vitaminesupplementen neemt ter voorbereiding van de roll, maar vitamine C zou helpen beschermen tegen neurotoxiciteit, magnesium (let goed op welke je koopt, sommige magnesiumtabletten werken laxerend :sweatsmile:) gaat schijnbaar kaakspanning tegen. Daarnaast kun je de dagen ervoor en erna ook 5-htp nemen, dit stimuleert de productie van serotonine en kan de dip minder erg maken. Let er wel goed op dat je dit niet op de dag zelf of tijdens je roll neemt, dit kan namelijk leiden tot serotoninesyndroom. Neem het ook zeker niet zodra je thuis komt, want MDMA zit nog wel even in je lichaam. Wacht dus lekker tot de volgende dag, als je weer baseline bent.

In ieder geval alvast veel plezier bij je volgende feestje! :cheerpompom:

Fenrir en Expex vinden dit leuk.
  4. Expex

Expex Newbie

Spacey Ostrich, bedankt voor je vriendelijke reactie met informatie! Vitamine C doe ik wel idd, magnesium vooralsnog niet, omdat ik volgens mij niet zoveel last heb van malende kaken.

Blijft me dwars zitten van die capsules, ik heb eerder 4 FA kristallen in capsules geslikt, die werkten wel binnen het uur. Heb ook wel eens gewoon zo'n lege capsule eventjes in m'n mond gehouden; die dingen smelten dan zowat binnen de minuut weg, laat staan in maagzuur? Dus dat ik dan na 1,5 uur nog niks merk, terwijl de eerste tekenen van een pil zowat binnen het kwartier bij me optreden, vind ik vaag. Blijft dan misschien nog het feit dat ik ze vergruisd heb en hierdoor misschien gesloopt?! Ik weet wel dat ik dit niet meer op deze manier ga doen. Misschien volgende keer wat brokjes in een capsule, en de inhoud hiervan op het moment suprême in m'n mond gieten. Maar dat blijft op een feestje geklooi natuurlijk.

Spacey Ostrich vindt dit leuk.
  5. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Dat is inderdaad wel raar ja. Daar heb ik dan verder ook geen verklaring voor, maar het zou te maken kunnen hebben met je metabolisme van die dag? Dit is voor mij allemaal maar hobby, dus ik weet hier ook het fijne niet van :tongueout:

Het vergruizen van de pil zou volgens mij ook geen probleem moeten zijn. Ik heb zelf geen ervaring met capsules, ik breek mijn pillen gewoon. Bij mij is het ook nog niet voorgekomen dat de pil vergruisde tijdens de avond. Dit kan te maken hebben met het bindmiddel dat is gebruikt bij het persen van de pillen natuurlijk, maar zou eventueel ook kunnen liggen aan de plek waar je de pillen bewaard tijdens het feestje. Een vriendin van mij had haar pillen een keer in haar BH bewaard, maar deze waren door haar lichaamswarmte helemaal gesmolten :sweatsmile:

Hebben jouw vrienden ook vaak last van vergruisde pillen op een feestje? Anders zou je kunnen kijken wat zij anders doen dan jij (andere pillen, andere manier van bewaren, etc.).

Dit lijkt me inderdaad een aardig geklungel haha, daar ik zou ik zelf in ieder geval niet snel voor gaan :tongueout: Ik zou dan denk ik eerder MDMA kristallen kopen en die over capsules verdelen. Dat zou gewoon moeten werken.

Hopelijk vind je een oplossing!

Expex vindt dit leuk.
  6. Ghbeetje

Ghbeetje Experimenterende gebruiker

Oplossing: vergruisde pillen in een capsule stoppen en op het feest de capsule open trekken in je mond. Wel heel vies maar ja

Fenrir, Expex en PsyTekZ vinden dit leuk.
  7. Digitalism

Digitalism Experimenterende gebruiker

Naar mijn beleving lost een capsule vrij snel op. Veel mensen voelen na een half uur al effecten. In mijn ogen ben je te ongeduldig geweest en heb je hierdoor overgedoseerd. Al begrijp ik het wel, als het normaliter veel sneller werkt. Kortom, de capsule is niet de boosdoener, maar de inhoud van je maag of je mindset etc.

8. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Gedver die smaak :kots:.

Heb het ook al voorgehad met een pil die ik verbrokkelde in een capsule. Tamelijk grote pillen met hoekjes die ik liever niet in mijn keel vast wou hebben. Voor het gemak in een capsule. Merkwaardig genoeg heb in die avond bitter weinig gevoeld. Heb altijd gedacht dat het aan de capsule lag.

9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Weet wat me bezielde, maar ik heb dat laatste kwartje er ook nog in geyolo’d.

Haha, aiii, erg herkenbaar. Zowel het achteloos iets teveel erin yolo’en (lol) als het de fout in gaan met capsules. Ik heb op die manier ooit een dosis van (achteraf berekend) minimaal 450 mg in één keer binnen gekregen, doordat ik dacht dat het een goed idee was om half waus met poeder te gaan knutselen. Ook nadat een eerste capsule niet goed werkte trouwens; MDMA kan wel eens niet goed of later ‘pakken’ lijkt het wel. Ik heb het geweten, nooit meer! Terrorkater en een paar dagen met echt nasty klachten rondgelopen toen (o.a. derealisatie, auditieve hallucinaties). Jij hebt zo te lezen alsnog een leuke avond gehad en een relatief meevallende dip! Maar pas dus wel een beetje op met dit soort geyolo ^^ een serieuze MDMA-overdosis is geen grapje.

Leuk report! :)

Expex vindt dit leuk.
  10. Expex

Expex Newbie

De pillen die ik heb vergruisd voor de capsules zijn dan wel goed getest, maar volgens mij idd niet super qua bindmiddel, dus vallen snel uiteen. Tja, een echte verklaring is er dus niet blijkbaar. Denk dan idd toch dat ik iets langer dan 1,5 uur had moeten wachten. Heel raar, terwijl ik dus dacht dat de MDMA juist (nog) sneller zou gaan werken door het grotere oppervlak. Een pilletje slaat bij mij normaal gesproken al heel snel in. Ik ga dit iig niet nog een keer proberen, zeker nu ik lees dat PsyTekZ en Roze olifant iets soortgelijks hebben meegemaakt. Volgende feestje ga ik nog een halfje proberen van diezelfde pillen, kijken of ze überhaupt nog goed zijn.

Haha ik voel mijn glazuur al als ik eraan denk. Ben wel iemand van dingen uitsluiten, maar aangezien ik idealiter maar eens per 3 maanden aan de xtc wil, sla ik deze optie even over denk ik :wink:

Thanks! Ja het blijft toch opmerkelijk hoe anders je onder invloed van MDMA/drugs kan denken over allerlei zaken :)
    Wat vervelend dat je zo'n dip had van die ene keer. Dat was bij mij gelukkig iets minder. Ik had wel wat last van stemmetjes in m'n hoofd en 15 uur zonder iets te eten is voor mij ook wel zeer uitzonderlijk.
    Even rustig aan, en op naar ASOT, weer een nieuwe space trip voorbereiden, maar met iets minder geknutsel! Heb jij eigenlijk na dit incident gemerkt dat bij je volgende gebruik de (love)ervaring minder was of ben je weer 'helemaal' hersteld?

Laden...