• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

xtc sinds tijden

- Mijn xtc-geschiedenis -

Het is een tijd geleden dat ik aan de xtc heb gezeten. Dat was iets meer dan een jaar geleden, wat voor mijn doen heel veel is. Er was een tijd dat ik het minstens 1x per maand deed.

Tot 3 weken terug. Ik was net een paar dagen terug van vakantie. Ik was uitgerust en had veel zin om dingen te ondernemen met vrienden, wat ik normaal niet extreem heb omdat ik iets tegen de drukte van de maatschappij heb. Deze keer was het wel anders na een paar weken afgesloten in een berg-ort te hebben gezeten.

Ik ben toen ook wel eens truffels gaan doen, waardoor ik realiseerde dat xtc best wel een ego kweekt. Het doet ook wat met mijn lichaam wat ik toen zonde vond. Ik zeg niet dat truffels de oplossing zijn of dat die mij hebben geholpen, maar dat idee heb ik zelf.

- Voorspel -

In de na-middag zouden Jos, Saskia en ik naar parksessies gaan. Zodra we er aankwamen gefietst, wou Jos meteen omkeren, omdat het volgens hem een "kinderfeest" was. Er is geen bar te bekennen, vooral spelende kinderen en ouders aan de picknick. Sas en ik probeerde hem over te halen. Het alternatief is er toen voor in de plaats komen en dat is geworden: chillen in een ander gebied in het park met bier en nootjes. We eten wat toastjes met pesto en ik pluk bramen uit de struiken. In de verte staat er een kerel goud te zoeken met zo'n detector. Er lopen mensen met honden langs. Zoals altijd begin ik over paddo's en wou ik dat ik aan de paddo's zat. Na 2 uur in het bos te hebben gezeten, willen we naar parksessies gaan. Jos fietst alvast terug, want die wil daar voor geen goud heen. Sas en ik gaan eerst langs mijn huis om wijn te halen en naar de wc.

- De trip begint hier -

Eenmaal bij mijn huis parkeren we en roken we wat in de tuin. Een half-uur later zijn we nog niet naar parksessies vertrokken en kom ik met het idee om die ene xtc-pil te delen. Na 10 minuten nemen we het door de midden. Ik merk het al binnen 5 minuten. De symptonen: schijten, me zus een bericht willen sturen, blij en Saskia van een afstand kunnen bekijken als een mooi mens. We krijgen een soort ruzie omdat ik een beetje gek van haar wordt op dit moment, omdat ze 100 vragen stelt ook toen we in het bos zaten. Dat vertel ik haar, maar volgens haar is het normaal, als je daar normaal antwoord op geeft. Ik zeg vaak "hoezo" als mensen veel dingen vragen. Dat vond zij niet kunnen.

We besluiten om niet naar parksessies te gaan, maar om naar Jos te gaan. Onderweg op de fiets roep ik naar bouwvakkers:"goedzo lekker werken!"
Dan halen we sigaretten voor Saskia. Ik moet 10 keer zeggen dat we al bijna bij de bar zijn, omdat ze echt sigaretten moet hebben. We lopen de bar binnen. Er staat volks-muziek aan en ik zwaai met mijn armen in de homo-kroeg. Ik zeg homo-kroeg omdat er 20 jongens stonden te darten, poolen en bier te zuipen. De sfeer was rustig. Ik had binnen 2 minuten 2 nieuwe vrienden gemaakt door te zeggen: "ooo de zwarte bal ging er bijna in" Vervolgens voel ik een connectie met een vrouw die random aan de bar zit. Ik wou meteen langer blijven en daar op de tafel gaan staan dansen. Saskia had de peuken gehaald en we lopen de bar uit. We fietsen en ik zing het ene lied na het andere zoals ik nog nooit had gezongen. Liedjes zoals I Will Survive. Saskia zingt mee en begint voor mijn gevoel een eng lachje op te zetten, wat bij mij bijna een bad-trip kweekt. Ze verteld na het lachje dat ze het lachje van Tea en Theo nadoet. Doodeng.

Eenmaal bij Jos voel ik me high als een kanarie. Niet op een manier dat al mijn ogen alle kanten op schieten. Meer een misplaatst gevoel omdat ik zoveel energie had, ik wou iets doen. Zelfs de muziek mocht niet hard van Jos voor de onderbuurvrouw, dus moest ik genieten van zachte herrie. Het is ook bloedheet in de kamer en Saskia blijft maar wijn drinken. Saskia heeft binnen een uur haar peuken op en blijft nu bij mij maar bietsen. Ik begin te dansen, te gitaren en ik knuffel Saskia.

Ik zie visioenen, dat de wereld 1 is en dat de wereld net zoals vakantie is. Ik vind het raar dat mensen in een kamer worden gezet met drank, logisch dat mensen dan drank kopen. De overheid gunt mensen het liefst drank. Ook vind ik het raar dat iedereen zich altijd maar facking normaal moet gedragen. Niet hard zingen, niet schreeuwen, altijd aardig en beleefd zijn. Ik zie een kopje koffie in een origami veranderen wat erna wegvliegt en oplost door de kamer. Telkens als er iemand buiten loopt wil ik diegene aanspreken om te vragen waar diegene vandaan komt en of die een leuke dag heeft gehad.

Na een tijd ontstaat er een ruzie omdat Jos geen antwoord geeft als Saskia vraagt waarom die niks zegt. (het is een stelletje)
Jos zegt, weer niks. Hoe ik Jos op dat moment zag was dat ik het raar vind dat hij zoveel blowt, omdat hersenen ook na een tijdje "op" zijn. Ik zag een visioen dat het ook erg zou zijn als kinderen (zoveel) zouden blowen. En kinderen zijn niet meer dan oudere mensen en andersom. Ik bedoel we blijven kinderen, we worden later niet onsterfelijk. Toch vind ik Jos lief en begin te zeggen dat ik hem zo'n acteur vind. Ik ga naast hem zitten op de grond en masseer zijn been terwijl ik zijn vriendin Saskia aankijk... een beetje raar, maar kon het niet laten. Na een tijd ben ik niet het huis uitgezet, maar Jos wou slapen. Dus ik ben naar huis gefietst. Ik zag overal mensen als bomen. Ook dacht ik dat ik zuurstof teveel had.

Thuis was ik ook nog high. Ik klom naar boven naar mijn kamer en posten op Reddit een foto van mijn high-kop met een raar verhaal erbij: "Het liefste wil ik zwemmen, zover mogelijk en exploderen in duizenden stukjes en 1 worden met de zee. Dat wil ik nu, want als ik 95 ben, kan ik misschien niet meer zwemmen". Iedereen op internet vroeg of het wel goed ging, maar ik vond het heel logisch. Dit is de foto: https://imgur.com/UcH0xR9

Ik snakte naar contact. Ik snakte naar een peuk, maar ik zat bij me ouders in huis en het was al 5 uur 's ochtends. Ik besloot te praten op Facebook met de enige die nog online was.. de ex van mijn zus. Heel erg, maar ik snakte echt naar wat dan ook op aarde. Hij blijkt ook aan de xtc te zitten. We praten wat over dat ik het thuis kut vind bla bla bla en hij zegt dat hij stemmen hoort. Ik moest maar daarheen komen, dat kan ik niet maken en het is al vroeg (niet laat, nee juist vroeg). Na een tijd ging ik proberen te slapen en dat lukte wel.

Diezelfde dag, in de avond, moest ik nog naar een concert waar ik ongeveer 1 miljoen keer met mijn ogen heb geknipperd. Ik was wel helder, maar wel para dat ik zou neervallen midden op straat. De dag erna merkte ik nog steeds effecten en toen ging ik weer naar een concert. Uiteindelijk ben ik weer de oude geworden en sindsdien niet meer genomen.

Al om het al, ik vond het wel weer leuk. De rush, verliefd zijn op alles en iedereen inclusief lief zijn voor mijzelf. Ik heb uit deze trip geleerd dat ik best aardig mag zijn voor mijzelf. Het deed me pijn hoe onaardig ik met mijn interne ik omging. Ik weet niet of dat sindsdien veranderd is eigenlijk. Ik heb het in ieder geval naar mijn zin gehad. Toch vind ik de kater verschrikkelijk, dat helder zijn vind ik niet erg. Het vervelende is het wakker zijn + moe tegelijk.

- Dit was het report -

Bovenaan