XTC + SRRI. Ervaring?

Selca

Newbie
Hoi,

Ik wil vandaag graag XTC nemen, maar ik slik antidepressiva (SRRI) en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik heb de afgelopen dagen mijn dosis gehalveerd (10 MG) en gister niks genomen.
Zou ik dan het MDMA effect kunnen voelen?
Wie heeft er hier vaker XTC geslikt samen met antidepressiva en hoe ging dit?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Die moet je niet samen willen nemen (werken allebei op je serotonine dus kans op serotoninesyndroom), dus vandaag (en morgen) de SSRI overslaan is heel verstandig.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Maar zelfs dan is het volgens mij niet gezegd dat het veilig is om MDMA te gebruiken. Volgens mij duurt het wel wat langer dan 2 dagen voordat het effect van (langdurig) SSRI's slikken uit je lichaam is.

Mocht je nu toch al aan de X zitten, hoop ik dat alles veilig verloopt.

Lieske

Bewuste gebruiker
Ik heb hier wel ervaringen, ik heb zelf ook jarenlang SRRI geslikt. Toen ik voor het eerst ging gebruiken (4fa in mijn geval) had ik 1,5 week van te voren geen medicatie meer genomen. Ik moet zeggen, ik denk niet dat ik er toen veel van voelde. Ik had energie, maar that’s it. Ik ben daarna gestopt met de medicatie en 4 maanden later weer 4fa genomen. Heb het idee dat ik toen wel ‘alles’ voelde.
Ik weet niet hoe ik het precies kan uitleggen, maar ik heb begrepen dat een SRRI ervoor zorgt dat de werking van MDMA blokkeert. Het heeft dus simpelweg geen nut. Ook een paar dagen stoppen heeft weinig zin, omdat de medicatie nog een paar weken door je lichaam zwerft. Althans, zo heb ik het begrepen. En zelf dus ook zo ervaren.

Kortom, als ik jou was zou ik het niet doen. En als je het wel hebt gedaan, ben ik benieuwd naar jouw ervaring. Welke medicatie gebruik je precies?

Ik heb zelf veel gehad aan deze post: https://drugsforum.nl/threads/anti-depressants-in-combo-met-recreationale-drugs.31763/

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De meeste SSRIs hebben een amfetamine basisskelet en een serotonine heropname remming die via zelfde mechanisme werkt als MDMA. Zolang je niet specificeert welke SSRI het betreft valt er eigenlijk inhoudelijk niets over te zeggen, al denk ik niet dat veel mensen je zullen aanraden om anti depressiva met harddrugs te combineren. Je krijgt het voorgeschreven met een reden en als we in een volledig rationele wereld zouden leven zou je je medicatie natuurlijk eerst afbouwen voordat je jezelf gaat 'destabiliseren'. 'Stimulanten' combineren wordt meestal afgeraden omdat deze onvoorspelbare fysieke/cardiovasculaire bijwerkingen kunnen hebben.

Als je van 4-FA al niets merkt ga je van MDMA in ieder geval al helemaal niets voelen in verband met serotonine receptor ongevoeligheid. Ik zou er niet te veel van verwachten in ieder geval. Het is niet zozeer dat een SSRI de werking van MDMA blokkeert maar omdat het in grote mate via zelfde werkingsmechanisme werkt zal je lichaam dus al grotendeels ongevoelig wezen. Vooral voor de serotonine gerelateerde effecten.

Amfetamine zul je wat meer van merken (en in mindere mate 4-FA) omdat de dopamine receptoren wat minder gevoelig zijn voor de tolerantie ontwikkeling / gewenning aan de SSRI die je neemt. Wederom, omdat ik niet weet wat je precies neemt laat staan je context ken is hetgeen dat ik zeg zeer speculatief en dient met een korrel zout genomen te worden. Ik zou er niet verantwoordelijk voor willen wezen mocht jij door mijn woorden gezondheidsproblematiek ontwikkelen.

Ook een paar dagen stoppen heeft weinig zin, omdat de medicatie nog een paar weken door je lichaam zwerft. Althans, zo heb ik het begrepen. En zelf dus ook zo ervaren.
Dat hangt van de SSRI af maar dat zou goed kunnen wezen, vooral met oog op tolerantie / receptor ongevoeligheid en algemene uitputting van je lichaam door gebruik van medicatie/SSRI.

Bovenaan