1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XTC, te hard gaan bij inslag

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door xmanonxb, 1 jun 2017.

Tags:
OmniMind - improve your mental performance
  1. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Hallo allemaal!

Ik gebruik nu sinds een tijdje heel af en toe XTC. Afgelopen weekend (zondag op maandag, na Intents) was mijn 5e keer.
    De keer hiervoor heb ik nog op de ehbo gelegen op Stuiterbal, omdat ik 'te hard ging'.
    Nu heb ik dit eigenlijk bijna altijd. Ik moet ook altijd liggen als ik XTC gebruik, ik kan echt niet gaan losgaan want dan voel ik me meestal niet goed. De pillen die ik nu gebruik verkrijg ik via mijn zus, deze zijn altijd getest. Die ze nu heeft zijn 206 mg.

Nou was ik naar Intents geweest en vanwege mijn ervaring op stuiterbal pak ik niet meer op feesten maar in thuissituaties (Bij mijn zus). Ik had dat nu weer gedaan. Ik begon met een kwartje, om 1:05 gepakt. Om 2:30 begon ik hem een klein beetje te voelen. Om 2:50 een halfje gepakt, dit doe ik eigenlijk nooit, maar ik wilde het toch proberen. Net toen ik het halfje had gepakt ging ik op de bank liggen en voelde ik mezelf ineens heel hard gaan. Nu is dat vrijwel onmogelijk van een kwartje, en het zit ook altijd tussen mijn oren denk ik. Ik ben naar boven gelopen om mezelf te proberen te laten overgeven, omdat ik dacht: dalijk komt dat halfje nog, ik voel me niet goed, ik ga te hard, het gaat fout.
    Dit lukte niet. Toch voelde ik me erna beter, maar ik heb tot 7:00 gewoon op de bank/tapijt gelegen en naar de muziek geluisterd.

Wat kan ik hieraan doen? Het zit tussen mijn oren denk ik, maar hoe kan ik dit veranderen? Ik vind het zo'n klote gevoel altijd..

Groetjessss

2. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Hoeveel weeg je? Als je op een kwartje al heel hard gaat is mdma mss gewoon te heftig voor jou ofwel ben je een lichtgewicht (50/60 kg) die zeker genoeg heeft aan een kwart.

Ken mensen die van een halfje van 200mg bijna niets voelen en er zijn anderen die van datzelfde halfje de hele wereld aan kunnen. Mindset, setting, tollerantie, moe/niet moe, volle/lege maag,.... kan de ervaring ook beïnvloeden.

Een halfje droppen als je dat kwartje al voelt is ook niet aan te raden. Hou het op kwartjes dan. Een hogere dosis na je eerste lage dosis zal jou idd veel harder laten gaan met minder euforie maar meer strak/waus zijn.

3. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Ik weeg 75 kg, dus ik denk niet dat dat hem is. Maar toen dat halfje insloeg voelde ik me juist wel helemaal lekker, dat is het gekke ervan. Dat gevoel wilde ik nooit meer loslaten, een heel andere ervaring dan een kwartje vind ik zelf.

4. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Maar het probleem is vooral dat als ik iets pak ik er als hij inslaat veel over na ga denken. Dingen als wat als het fout gaat, wat kan er fout gaan etc..

5. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Wat gebeurde er die eerste keer toen je op de EHBO terecht kwam? Wat voelde je? Het klinkt voor mij (ik ben nog geen heel ervaren gebruiker van MDMA, 2x maar) alsof de angst eigenlijk je ervaring in de weg aan het zitten is. En je daardoor een beetje gaat vechten tegen de inslag, waardoor je dus eigenlijk alleen maar angstiger word.

Auraz vindt dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Dan zit het idd vooral tussen je oren. Het is soms moeilijk dat los te laten en toch is dat het ei van Columbus. Ik heb het de eerste keren ook gehad, ik maakte mijzelf gek dat ik op de SEH terecht zou komen en dan IEDEREEN wist dat ik aan de drugs zat.. Ik heb zelfs door de zenuwen diaree en kots gehad. Zodra je dat los kan laten gaat het echt beter. Bij mij hielp het om afgeleid te worden met gesprekken over leuke dingen die niet met t feest of drugs te maken hadden. En het feit dat jij al bij de ehbo bent beland zal ook niet helpen voor je geest. Licht je vrienden en mede feestgangers in over dit en laat ze je helpen met afleiding zoeken. En neem idd niet meer als een kwart per keer in. (Al ligt dat aan de hoeveelheid in je pil natuurlijk)
    Wat Psytekz hierboven al zegt reageert een ieder anders. Ik zelf kan ook per keer anders reageren met dezelfde dosering. Ik doseer op een feest altijd laag omdat ik de indrukken anders te scherp vind maar in een thuissetting kan ik echt veel meer "hebben".
    Mijn laatste festival moest ik ook even zitten tijdens de inslag, dan praat ik lekker met mijn din en zit wat. Daarna gaat het weer goed. Probeer je niet druk te maken, dat zal echt helpen.

7. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Die eerste keer op de EHBO ging het toen ik daar lag, met een opgerold dekentje onder mijn nek en deken over me heen weer goed. Zolang ik maar bleef liggen. De EHBO'er was zelf heel rustig en hielp me goed, daardoor was ik gauw gerustgesteld.
    Ik studeer zelf ook verpleegkunde, dus misschien dat ik er daardoor wat meer over nadenken ofzo. Maar dat loslaten vind ik zoooo lastig...

8. xmanonxb

xmanonxb Newbie

En het moment voor de EHBO ging zo:
    Ik had een half pilletje van 140 mg gepakt, dus 70 mg. Van een vriendin van me (nu pak ik dus voortaan alleen nog maar van mijn zus, dan weet ik zeker dat het goed is). Ik ging eten halen en zat stil toen hij dus ineens insloeg. Ik zei tegen m'n beste vriend dat we echt rondjes moesten gaan lopen over het terrein. Daarna samen met hem in een dixie gezeten, en toen zei hij dat we echt moesten gaan. Ik riep continu ''Dat kan niet, ik kan nog niet gaan'', maar we moesten wel. Toen we weer buiten liepen zei ik ''Ik moet nu echt naar de ehbo, het gaat fout zo, het gaat mis'' en dit een paar keer..

9. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Maar wat voelde je? Misselijk? Duizelig? Nare gedachten? Vreemd zicht? Licht in hoofd? Of was het gewoon echt enkel het gevoel "er gaat iets mis" waardoor er een kettingreactie ontstond en je bang werd?
    Wat een rot ervaring voor je. Kan me wel voorstellen dat die angst een beetje blijft hangen. Misschien zal het de komende keer nu wel een stuk beter gaan, je weet nu immers dat je met een halfje prima overweg kan (Je voelde je nu wel goed tijdens de inslag) dus misschien lukt het de volgende keer dan ook beter om ervan te genieten.
    Lastig hoor, lijkt me erg rot als je lekker wilt genieten maar het hierdoor gewoon niet goed lukt.

10. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Niet misselijk, niet duizelig, alleen nare gedachten. Denken dat ik te hard ga, en daardoor ga ik er steeds meer en meer over nadenken terwijl ik juist alles moet loslaten.
    M'n zus zei ook al: Als ik te hard ga, dan denk ik ik pak zo bij dan ga ik nog harder! Hahahaha. Ik moet gewoon proberen die negatieve gedachtes om te zetten in positieve gedachtes en die angst aan de kant gooien. Maarja, is best lastig.

11. PsyTekZ

Ja daar zeg je het zelf. Je mindset moet positief blijven.

De Dunne vindt dit leuk.
  12. De Dunne

Heb je in het dagelijkse leven problemen, stress of teveel druk? Dat kan ook je mentale gestel behoorlijk beïnvloeden. Drugs versterken je gemoedstoestand.

13. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Ja, ik heb wel stress ja. Door mijn thuissituatie vooral. Maar daar denk ik dan niet over na, het is puur dat ik soms denk dat het fout gaat en ik eraan dood kan gaan (de kans is ontzettend klein hahaha maar toch)

14. De Dunne

Toch kan dat wel invloed hebben hoor. Je dagelijkse stress "uitzetten" is moeilijk. Onbewust ben je er toch mee bezig in je achterhoofd. En dan de stress van het bang zijn om fout te gaan erbij en je hebt in mijn ogen een perfect recept voor angst en bad gaan. Je geest kan echt de meest rare dingen doen met je, zeker onder invloed.

15. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Wat zou ik hier verder nog aan kunnen doen dan? Het probleem zit hem denk ik in het loslaten van die problemen als ik gebruik?

16. PsyTekZ

Ik ben altijd van mening bij gelijk welke drug, ook mdma, als je onderliggende stress hebt gewoon niks te nemen. Je gaat niet zomaar relaxen omdat de drug ervoor gekend is een relaxed gevoel aan te bieden.

De Dunne vindt dit leuk.
  17. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Maar het gekke is, het te hard gaan moment duurt nooit lang. Het is puur bij de inslag. Verder vind ik het heerlijk..

18. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Denk in het eerste geval dat je gewoon te gepikeerd bent wanneer je gebruikt. Het is de bedoeling dat je ontspant wanneer je wat neemt en er gewoon volop zin in hebt. Ideaal is als je het ook niet af gaat wachten en jezelf gewoon lekker gaat vermaken zoals je dat altijd doet. Misschien is er iets fysiologisch aan de hand waardoor je er erg gevoelig voor bent, maar dat betwijfel ik denk. Ik denk persoonlijk dat het gewoon met je perceptie te maken heeft, aangezien je niet daadwerkelijk voelt dat je te hard gaat, maar voornamelijk denkt dat je te hard gaat. Ik zou het gewoon links laten liggen totdat je de hele ervaring echt fearless aan kunt gaan. Stress kan zeker ook een rol spelen. Ik heb eigenlijk alleen maar leuke ervaringen op mdma/xtc gehad. De enige ervaring die slecht was deed zich voor toen ik net betrokken was geweest bij ruzies over de alcoholverslaving van mijn vader. Mijn advies is dus om het eens te nemen op een moment dat je weinig tot geen stress ervaart in je leven en op een moment dat je er veel zin in hebt en de risicofactoren te verwaarlozen zijn. Als je pillen zijn getest, je netjes doseert, je af en toe een slokje water neemt en er in ieder geval voor zorgt dat je niet in 45 graden brandende zon staat te dansen, dan is er weinig reden om je zorgen te maken. Pak dus een mooi moment waarop alles op zijn plek valt en probeer het dan nog eens.

Als je door wilt gaan met XTC/MDMA dan zou ik het op een avond overigens houden bij 1x - 1.5x je lichaamsgewicht in MG. Dat komt neer op een dosering tussen de 75mg - 112.5mg. Ik zag dat je op zich vrij keurig doseert. Alleen die keer dat je een halve erbij gooide kwam je uit op pakweg 150mg, dat is dan zeker wat teveel als je al zo snel van slag raakt ervan.

SanneBanne en De Dunne vinden dit leuk.
  19. Fool

Fool Badass junkie

Ik denk dat de eerste stap in dit probleem is om te accepteren dat je de situatie niet meer onder controle hebt. Het klinkt misschien averechts, want een logisch instinct zou zijn om jezelf proberen te sturen tijdens je trip. Het probleem is echter dat je dan niet veranderd wat er gebeurd, maar je word wel heel angstig omdat je niet weet wat er gaat gebeuren en ook geen controle meer hebt over de situatie; je bent in feite overgelevert aan de drugs die je ingenomen hebt.

Dit is iets waar heel veel drugsgebruikers bij heel veel verschillende soorten drugs(vooral bij psychedelica/wiet) mee te maken hebben, het is heel persoonlijk hoe gemakkelijk je met 'the flow' mee kunt gaan en de controle uit handen kunt geven. Vooral als je hersenen ineens op een hele andere manier blijken te werken.

Gebruik je ook wel eens andere drugs waarbij je de controle enigsinds uit handen geeft, bijvoorbeeld een jointje, of een bepaald soort psychedelica? En ervaar je daarbij dan ook soortgelijke gevoelens? Misschien zou je (als je dat normaal niet doet) eens een jointje kunnen roken, om een beetje te wennen aan het gevoel van 'laten gaan'. Het is iets dat een hele hoop mensen in mijn omgeving geleerd hebben door hun gebruiksperiode heen, en het is ook iets waarbij het voor sommigen belangrijk is om er rustig aan gewend te raken.

Overigens geloof ik ook niet dat je je stress/thuissituatie compleet buiten beschouwing kunt laten als je gaat gebruiken. Misschien denk je er niet bewust aan, maar het zal zeker van invloed zijn op je mentale staat. Je overdreven druk maken over onwaarschijnlijke of onrealistische zaken is júist iets dat stress bij mensen naar boven kan brengen. Juist daarom is het misschien des te belangrijker dat je het wat rustiger aanpakt, of misschien zelfs een ronde overslaat als je te gestresst ben.

Begrijp je een beetje wat ik je hier duidelijk probeer te maken? Het gevoel dat je hierbij moet 'leren' is een beetje lastig uit te leggen. :)

Mindless vindt dit leuk.
  20. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

En wat is 'te hard'? Dat is natuurlijk relatief, want er is een denkbeeldige grens waarover je heen gaat waarbij je van 'geen probleem' naar 'probleem' gaat (volgens je eigen gedachten dus).

Uiteraard moet je op de hoogte van je doseringen letten, maar voor de rest is het wat anderen zeggen: leren de controle los te laten. Want: hoe graag het verstand de touwtjes ook in handen heeft, het heeft geen échte controle over wat er gebeurd. Zéker niet door te denken (fantaseren) dat het anders zou moeten zijn dan het is. ("Het zou niet zo hard moeten gaan" Maar dat gaat het wel!)

En zie het zo: bij drugs de controle los durven laten (weliswaar nadat ervoor gezorgd is dat de substantie, set en setting goed/veilig zijn) is meer dan slechts een leuke tijd hebben. De controle los kunnen laten is een zeer handige life skill die je overal kunt toepassen/benutten. Drugs gebruiken is dus niet alleen bad, mmkay?

Platina en SanneBanne vinden dit leuk.
  21. Platina

Platina Belezen gebruiker

Ik zou zeggen, gewoon meer pakkem dan een kwartje. Op het moment dat je harder gaat heb je geen andere keuze dan de angst loslaten.

22. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Hoe harder de inslag, hoe vager de avond. Ik houd ervan. Geen inslag te is te hard.

23. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het is wel een beetje gebruikelijk dat de inslag te heftig is, zeker de eerste keren. Je wordt overvallen omdat het van vrijwel niets merken in 1 bam hard gaan is. Gelukkig is het ook gebruikelijk dat het meestal binnen een kwartier daarna gewoon lekker chill en fijn is. Niks aan de hand dus, zie het als je lichaam en geest die even moeten omschakelen.

Platina vindt dit leuk.
  24. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb regelmatig xtc gebruikt een paar jaar terug maar ik heb weinig tot geen ervaring met een 'inslag'. Bij mij kwam het altijd heel geleidelijk op. (Ik begon altijd met een halfje.) Mijn zusje echter had dat wel, waardoor ze ook het eerste kwartier vaak een beetje angstig was. Zij begon met een kwartje. Het is wat hierboven gezegd wordt: het vroege begin is niet altijd het beste moment van de xtc-space. Voor mij voelde het vaak wat ongemakkelijk (klamme handjes, nerveus gevoel etc.) en voor anderen komt het gevoel ineens in sneltreinvaart op, de inslag. Het hoort er een beetje bij, na een kwartiertje zit je er meestal vanzelf 'relaxed' in. Het zijn je eigen angsten die je dwarszitten. :)

25. xmanonxb

xmanonxb Newbie

Hoi hoi! Hele late reactie hahah.
    Ja, ik blow regelmatig zelfs. Verschilt van 1 tot 4 keer in de week. Dan heb ik soms (de laatste tijd vooral) ook het gevoel dat ik ff hard ga, maar dan stel ik mezelf gerust omdat er nog nooit iemand is doodgegaan aan wiet. Snap je m’n probleem? Het is echt die angst voor de dood dan.

26. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Komt mij bekend voor. Afgelopen week nam ik zoals ik altijd neem 1/3 pil van 370 mg dat zou inslaan na 60-90 minuten. Ik nam het in vlak voordat ik het festival terrein betrad en nog voordat de auto geparkeerd was met een paar vrienden sloeg hij in, binnen 20 minuten. Gezien ik niet met strakke ogen naar binnen wilde met de kans geweigerd te worden, heb ik 3 kwartier in de auto gezeten om even te relaxen gezien ik redelijk hard ging omdat ik deze snelle inslag niet had verwacht. Eenmaal buiten, zo nuchter als wat en toen ik een uur binnen was weer 1/3 genomen van 370 mg. Op 1 of andere manier voelde ik na 2 uur nog helemaal niets, dus nam ik weer 1/3 bij. En zoals ik wel vaker hoorde, hij kan dan opeens 2x zo hard inslaan. En dat gebeurde, ik ging harder dan de 1e keer toen ik XTC gebruikte en voelde me geweldig. Heerlijk gevoel en ging echt geweldig hard, maar daarbij kwam ook zeer snel braakneigingen. En dat terwijl ik me juist heerlijk voelde, maar door het overgeven veranderde me stemming in 1x keer en had ik meer het speedy gevoel, had nergens meer zin in, ging niet meer hard en zat alleen maar om me heen te kijken.

27. PsyTekZ

Heb jij je pil wel getest ? 370 mg lijkt verkooppraat.

28. Bas

Bas Bewuste gebruiker

De nieuwe pillen die ik nu heb zijn getest op 320mg. Dus komt aardig in de buurt

29. PsyTekZ

Word steeds gekker de inhoud van 1 pil :thinking:

30. acht.zes

acht.zes Badass junkie

tegen de 400mg komt dus echt voor tegenwoordig. en ja dan die slaan heul erg hard in ja.

31. De Dunne

Ik had vorig jaar eens een pil met 240mg en schrok daar al van. Jemig, 400mg, dan is voor mij een kwart al veel te veel...

32. De zogenoemde festivalpillen. Handig toch?

33. acht.zes

acht.zes Badass junkie

je moet het wel weten anders kan het fout gaan. neem een 370 mg pil en vergis je dat die niet werkt omdat die traag wordt opgenomen en neem er nog een. ik wens je een goedenacht dan. :tongueout:

34. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Tot dusver heb ik alleen maar gehad dat ik moest overgeven, dat kwam door de hoeveelheid die ik nam, dus dan gaat je maag er vaak zo op reageren. Je zal nooit zo hard gaan als je eerst keer, dus op zich is er geen gevaar. :grin:

35. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Bas

daar ben ik het niet mee eens. neem 2 pillen van 370mg dan kom je uit op 740mg. ik weet zeker dat je dan harder gaat dan bijvoorbeeld je eerste pilletje van 220mg.

ik vind dus niet dat je 'het hardst' gaat de allereerste keer op XTC ongeacht de dosering. wel zal wellicht die eerste keer 'het prettigst' ervaren worden, het 'love' gevoel is dan het meest aanwezig. maar ook met een minder love gevoel kan je nog keihard gaan op grote doseringen.

Fool vindt dit leuk.
  36. Bas

Bas Bewuste gebruiker

De al genomen pil sloeg tegelijk in met de pil die er later in ging. Dit zal hetzelfde zijn geweest in mijn maag, te veel mg in 1 keer wat je maag eruit wilt gooien. Als die eerste wel had gewerkt, dan had ik niet bijgenomen, de stoffen zijn dan allang op in je hersenen, bijslikken helpt dan toch niet haha.

Laden...
Vergelijkbare Topics - XTC hard bij
  1. Woezoe
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    796
  2. DrugsAbuser1.0
    Reacties:
    37
    Weergaven:
    1.991