XTC valt fout

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Gelukkig niet bij mij, maar een vriend van me, Toine. Het was zijn eerste keer en hij had een capsule met effectief 80mg MDMA. Door 'miscommunicatie' dacht de beste jongen dat hij niks mocht eten ervoor, en had, zo bleek, dus al 13 uur niets gegeten toen hij de cap nam.

Iedereen had de cap weggewerkt met een slokje drinken en ik ging naar de WC. Toine hoefde niet, hij bleef samen met 1 ander, Max, daarboven. Ongeveer 4 minuten nadat we de cap hadden genomen komen we weer terug bij Toine en Max zegt tegen mij: Gast, toine is net knockout gegaan! In eerste instantie dacht ik dat ze me in de maling wilde nemen, het leek me namelijk wel heeel snel. Helaas bleek het geen grap...

Toine zat inmiddels onder het zweet op een stoel met zn handen in zn haar. Na een kleine check of 'ie, voor zover mogelijk, 'op aarde' was hebben we hem wat chocolade gegeven en wat fris laten drinken. Hij voelde zich enorm kut en wilde weg, naar huis. Ik heb hem gezegd dat ie het even tijd moet geven en dat mensen vaker last hebben van een té heftige opkomst. Een zure appel waar ff doorheen gebeten moest worden. Ik heb uiteindelijk ruim 45 minuten met de jongen gepraat en mn tripsitter skills uit de kast gehaald om hem niet (voor zover mogelijk met MDMA) in een al te negatieve vibe te laten belanden. Na die tijd gaf hij aan dat het opzich prima ging en wilde dat we hem alleen lieten omdat hij zich juist slecht voelde doordat hij onze avond verpestte. Dat was mooi, ik voelde mijn eigen cap eindelijk ook inslaan namelijk.
Zo gezegd, zo gedaan. Hij heeft de hele avond niet gedurft op te staan en durfde de angst (om voor gek te lopen, om weer out te gaan) niet los te laten... Hij heeft ruim 3 uur op diezelfde stoel gezeten en durfde toen eindelijk naar beneden te komen.

Hij zegt na de eerste 45minuten wel genoten te hebben, maar denkt over een tweede keer nog na omdat het out gaan dermate heftig was dat hij echt van geschrokken is.

Gelukkig is alles goed gegaan, maar ik heb wel een paar vragen...

Iemand die out gaat (hij was ruim 20 seconden echt weg, reageerde ook niet op pijn prikkels) is natuurlijk, potentieel, levensgevaarlijk... Stel dat zoiets nogmaals gebeurt, hoe kan ik zeker weten dat er geen professionele hulp nodig is?

Hoe kan dit gebeuren? Uiteraard heel erg stom dat zn maag 100% leeg was. De capsule is duidelijk in die paar minuten gebroken, maar hij was daarna ook direct van de kaart. Kan MDMA al zo snel opgenomen worden? Is een MDMA allergie waarschijnlijk?

De volgende keer, mocht hij het nogmaals willen, heb ik nog zijn "bij-pak-capsule" met 50mg liggen, die heeft hij op de eerste avond uiteraard niet meer genomen. Dit lijkt mij wle een veilige begin hoeveelheid, dit keer met max. 3 uur niets meer gegeten te hebben. Of denken jullie dat 50 dan ook nog te heftig is?

alcoholist

Wijs gebruiker
80 is helemaal niet te heftig,is zelfs nog best low,maar wel een goeie startdosis.
50 is te laag.

het is voor mijn doen,heel raar,dat die na zo'n korte tijd al nokkie ging.
het is natuurlijk heel dom om het op zo'n lege maag te doen,maar fouten zijn er om van te leren.
ik denk dat als die gozer gwn de volgende keer een goede maaltijd eet,het gwn helemaal goed gaat komen.

en een xtc alergie bestaat volgens mij niet,

als je 13 uur niet eet,krijg je zoiezo heel erg last van duizeligheid,en voel je je gwn KUT,dat gevoel kwam met Stom toeval net opzetten na het inemen van de cap.Alstie 5 minuten had gewacht met inemen,wastie wat gaan eten,voelde die zich weer flex,hadden julie een goede avond,en had hij een goede 1e keer.

MÐMA

Experimenterende gebruiker
alcoholist zei:
en een xtc alergie bestaat volgens mij niet,

.[/b]

Kan wel :) kans van 1 op 100.000 dat iemand allergisch voor MDMA is.

Dit komt denk ik gwoon door dat hij niks heeft gegeten, als jij 13 uren niet eet en je drinkt een biertje dan ben je ook flink gaar, en met MDMA al helemaal gewoon om 6uur half 7 een flinke bord macaroni eten dan werkt ie lekker :wink:

Cooper

Bewuste gebruiker
80mg is niet echt veel voor de meeste mensen, ik denk dat je de schuld moet leggen bij Toine
die 13 uur (!) niet gegeten heeft. Dan kan mdma behoorlijk zwaar vallen, en heel snel inslaan.
Daarbij was het z'n eerste keer, dus kan de inslag bij sommigen sowieso een niet al te prettige ervaring zijn, ook al had hij 'maar' 80 mg genomen.

Dubz

Bewuste gebruiker
Haha 13 uur niks gegeten.. Dan zou ik ook omvallen ja.

Heel erg zonde van z'n eerste keer.

3970

Wijs gebruiker
13 u niets gegeten, zichzelf de hele dag al lopen opfokken omdat het zijn eerste keer was, goed zenuwachtig, pil d'erin, en dan gaat ie nokkie... als je dat raar vindt, dan kun je beter van drugs afblijven. Just my 2 cents....

Cooper

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
Of leren dat je je geen zorgen hoeft te maken :wink:
Toch, veel mensen zijn vrij gespannen voor de eerste keer, maar het gros beleeft de eerste keer mdma als helemaal geweldig! :grin: Ik denk echt dat je het moet leggen bij een hele dag niets eten.

L

Lid 6909

Gast
Cooper zei:
gNuxx zei:
Of leren dat je je geen zorgen hoeft te maken :wink:
Toch, veel mensen zijn vrij gespannen voor de eerste keer, maar het gros beleeft de eerste keer mdma als helemaal geweldig! :grin: Ik denk echt dat je het moet leggen bij een hele dag niets eten.

ik had het tegen de gene boven mij

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan