1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xtc vervangers?

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Amdm123, 8 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Amdm123

Amdm123 Newbie

Hallo,

Ik heb een maand geleden voor het eerst XTC gebruikt. Ik nam ongeveer 100 Mg in totaal in (ben zelf 70 kg). Ik heb dus gelezen dat je XTC alleen 1x per ongeveer 3 maanden kunt gebruiken om er zo lang mogelijk van nog te kunnen genieten. Mijn xtc ervaring was dus echt geweldig en in die 3 maanden tijd wil ik ook andere soorten party drugs gebruiken om te dansen, love gevoel, energie etc. Denk dan aan festivals en uitgaan

Wat voor andere drugs kan ik in deze drie maanden tijd gebruiken zonder mijn serotinegehalte te gebruiken?

Laatst bewerkt: 8 aug 2019
  2. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Je zou aan keta, speed of coke kunnen denken maar dat zal wel een stuk minder leuke ervaring geven dan XTC/MDMA gaf. Psychedelica zou ook kunnen, maar dat raad ik eigenlijk niet aan voor op een feest. Al helemaal niet zonder ervaring. Als je dit wel gaat doen hou het dan bij een lage dosis 2c-b ofzo.

De rest gaat toch vaak wel snel aan je serotonine vreten helaas.

3. Rivalrie

Rivalrie Belezen gebruiker

Speed

4. Amdm123

Amdm123 Newbie

Is 6 Apb iets voor? Of is dat ook met je serotinegehalte

5. Zinnentuimel

Zinnentuimel Experimenterende gebruiker

6-APB werkt inderdaad ook op je serotonine.

6. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Het idee van de 3-maandenregel is natuurlijk niet per se dat je de rest van de tijd dan kunt opvullen met anderen drugs :wink:

De Dunne vindt dit leuk.
  7. Neo-Shulginist

Je wil zelf ook gewoon niet regelmatig middelen nemen die neurotoxisch zijn. Want hoe minder verbindingen in je brein, des te slechter jij kan presteren. En het vervelende van hersencellen is dat ze nooit meer helemaal herstellen (maar wel een beetje).

Dus ik zou het breder trekken, niet alleen maximaal eens in de drie maanden MDMA of serotonerge drugs. Liever: maximaal eens in de drie maanden een neurotoxisch middel.

Welke drugs zijn neurotoxisch dan? Hoor ik je vragen.
    Dan gaat het met name om stimulerende middelen zoals amfetamine, cocaïne, methamfetamine, MDA. Maar ook ibogaïne kan neurotoxisch zijn. Ook alcohol is (in hoge doseringen) neurotoxisch.

Cannabis en psychedelica zijn wat dat betreft wel redelijk safe. Psychedelica veroorzaken een tijdelijke tolerantie. Maar als je een paar weken niks gebruikt dan hersteld die tolerantie zich weer (grotendeels? Daarover is ook nog veel onbekend).

In het boek Uit je Bol staat een frequentie van middelengebruik opgenoemd per jaar:
    -4 keer MDMA (reken daar ook maar de andere stimulanten bij)
    -2 keer LSD
    -4 keer kaalkopjes
    -1-2 keer per jaar mescaline
    -1 keer per jaar ketamine
    -DMT zo nu en dan

Maar dan houd ik er wel rekening mee dat de schrijvers van uit je Bol (inwoners van Ruigoord) dagelijks blowen :P
    Over alcohol en benzo's reppen ze überhaupt niet in dat overzichtje.

Perenijsje en De Dunne vinden dit leuk.
  8. JanDeBrandweerman

JanDeBrandweerman Experimenterende gebruiker

Crystal meth. Als je er niet verslavingsgevoelig voor bent.

drugsafval en gomega vinden dit leuk.
  9. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Dat IS hartstikke verslavend. Hoe kan je dat nou aanraden aan iemand die pas is begonnen met experimenteren..

10. JanDeBrandweerman

JanDeBrandweerman Experimenterende gebruiker

Het was een grapje lol

11. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Oh echt. Zet er dan een knipoogje bij :wink:
    Heb hier al genoeg gekken voorbij zien komen.

Chillax en De Dunne vinden dit leuk.
  12. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

Je moet wel oppassen met dat soort grapjes vind ik. Verslaving is toch een erg serieuze zaak. Niet dat ik vind dat je over erge dingen geen grapjes mag maken, maar niet iedereen ziet altijd in dat het een grapje is (zoals hier rook maar blijkt).

Ik heb onlangs eens een lage hoeveelheid van 50mcg 1p-LSD op een festival gedaan. Was uiteraard niet te vergelijken met MDMA(XTC) maar toch wel erg interessant. Het grootste nadeel vond ik dat ik mensen niet allemaal zo lief en mooi vind als met mdma, maar juist extra goed de lelijke eigenschappen van mensen en me daar dan aan irriteerde. Het kan ook zijn dat er gewoon erg veel lelijke mensen liepen haha.

Het was desondanks wel voor herhaling vatbaar. Ik vond het vooral te vergelijken met de momenten dat je lekker in je eentje staat te genieten met mdma.

Sannetje en Natozlato vinden dit leuk.
  13. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Een lage dosis LSD vind ik inderdaad ook heel prettig en euforisch, wel op een andere manier dan MDMA, maar echt heel prettig. (Grappig genoeg herken ik wel ook die irritatie die Chillax beschrijft.) Het geeft (voor mij) ook wat extra energie zonder dat het stimulerend voelt, op een hele chille manier.

Chillax vindt dit leuk.
  14. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Methamfetamine werkt ook op de serotonine in, beter A-PVP of MDPV ofso. :tongueout:

15. Kwak

Kwak Experimenterende gebruiker

@Neo-Shulginist
    Wat zeg jij nou? LSD maximaal 2x in een jaar? Das toch hopelijk meer. LSD tolerantie duurt ongeveer 14 dagen toch?

16. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

@Neo-Shulginist zegt alleen wat er in het boekje uit je bol staat. Dat boek stamt overigens uit 1994 wat inmiddels al bijna 25 jaar geleden is... Dus afhankelijk van de druk kan dat nog wel eens gedateerde informatie zijn.

Van LSD zijn maar mijn weten geen risico's behalve wat mentale risico's zoals psychose en bad gaan. Mij lijkt meer dan 2x per jaar prima. Ik weet ook niet of dat lijstje een lijst is waarvan ze vinden dat je dat allemaal in 1 jaar kunt doen, of dat het een van die dingen is.

17. Neo-Shulginist

Tja, ligt er een beetje aan wat je doel met LSD is. De gedachte achter de twee keer per jaar is dat LSD (onder meer) een hulpmiddel is dat je helpt om een nieuw en fris perspectief op je leven in te nemen, waardoor je dingen kunt ontdekken over jezelf en je plek in de wereld.

Als je elke twee weken LSD gaat gebruiken dan wordt het meer een gewoonte dan een nieuw en fris perspectief, waardoor dus ook de therapeutische waarde van LSD neemt.

Als je LSD ziet als een soort leuke tekenfilm die je even als een soort lachwekkende ervaring oproept. Tja, be my guest. Neem het dan elke twee weken omdat je weer (ongeveer) evenveel voelt van een dosis als voorheen. Ik vind het wel mooi om respectvoller om te gaan met LSD dan dat. Voornamelijk omdat psychedelica nogal de neiging hebben om eventueel misbruik weer keihard in je gezicht terug te kaatsen.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  18. Neo-Shulginist

Ik citeer hun overzicht inderdaad, omdat ik het wel een aardige richtlijn vind die je jezelf kan opleggen. Ik zeg niet dat het verboden is om vaker dan twee keer is het jaar lsd te gebruiken :wink:
    Je kunt voor jezelf een andere richtlijn opstellen natuurlijk. Wat ik hierboven zei is een voorbeeld van hoe je streng voor jezelf kunt zijn zodat je je gebruik in de hand houdt.

Roze Olifant vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...