Xtc & vitamine b12

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Geelaapje, 12 jan 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Geelaapje

Geelaapje Newbie

Hallo ik zit met een vraag, heb al over 't internet gezocht vond alleen iets op drugsinfo maar vrij weinig informatie erover. Mijn vraag is een ik en een paar vrienden willen binnenkort Xtc gaan doen nu zijn de meeste al vrij bekend met XTC behalve 2 nieuwe vrienden. 1 van deze heeft een tekort aan b12 en moet hier elke maand een spuit voor halen of eens in de 2 maanden dat weet ik niet precies. Nou vraag ik me af kan het voor hem meer kwaad als voor iemand die dat niet heeft. Op het internet vond ik meer over lachgas en b12 maar dat was me al bekend. Er is gewoon niet veel informatie te vinden en ik hoop dat iemand mij de risico's of evt punten waar we goed op moeten letten kan vertellen of het helemaal afteraden, gezondheid gaat voor natuurlijk. Alvast bedankt ! :wave:

2. ElvenSpice

ElvenSpice Donateur Tripreporter Donateur

Misschien dat je even een mail naar Unity, Jellinek of Drugsinfoteam kan sturen. Hun zullen vast wel met medische achtergrond kunnen vertellen wat de risico's zijn ect. Beter voorkomen dan dat het fout gaat :wink:

3. Geelaapje

Geelaapje Newbie

Dankjewel voor je reactie, ja ik denk inderdaad dat dat de beste optie is. Thanks

4. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Heb dit topic naar vraag van de week verplaatst.
    Wie weet antwoord Trimbos/Drugsinfolijn.

5. Geelaapje

Geelaapje Newbie

Thanks !

6. missWappie

missWappie Experimenterende gebruiker

Is deze vraag al beantwoord door trimbos/drugslijn? Ik ben namelijk wel benieuwd naar het antwoord.

Ik heb zelf ook b12 tekort gehad. Aantal weken injecties gekregen en nu regelmatig van die zuigtabletjes.

Ik denk dat op het moment dat je een tekort hebt, het risicovol is om xtc te nemen. Door een tekort aan b12 kan de myeline rond je axonen (beschermlaag van je zenuwcellen) zijn beschadigd. Dan is je zenuwstelsel dus extra kwetsbaar, en zou ik xtc zeker niet aanraden. Ook kan je door b12-gebrek bloedarmoede krijgen waardoor je algehele conditie wat slechter is.

Maar als het tekort eenmaal is opgeheven (en je de dosis b12 onderhoudt, want b12 gebrek is vaak chronisch: opnamestoornis) en je lichaam weer helemaal hersteld is, dan lijkt me xtc niet extra risicovol. Hoe snel je lichaam hersteld is van een 12-tekort, dat durf ik niet precies te zeggen. Als iemand al een jaar lang extra b12 krijgt en helemaal geen klachten meer heeft, dan zou ik t wel aandurven.

Laden...

Deel Deze Pagina