Xtc werkt niet

Appelgebak

Belezen gebruiker
Wat je verdere reacties betreft: het engste is om hulp te zoeken, het moeilijkste is de hulp accepteren. Heeft bij mij ook 2,5 jaar geduurd en 2 x therapie voordat ik mijn ouders durfde te vertellen dat ik een probleem met drugs had. En nog een therapie om daar uit te komen.

Ik zou het zsm gaan delen met je naasten.
Ga ik zeker doen! Mag ik vragen hoe het is afgelopen? Ben je van de problemen af?

mitchieee

Wijs gebruiker
Bedankt voor het bericht, het begon ook bij proberen. Maar het is nu al zo goed ald een verslaving. De 3mmc dan ik weet niet hoe ik eraf kom en durf het mn ouders niet tevertellen

Xtc echt 1x in de 2/3 maand. Dan een pil van 240mg en dan misschien 2 3 op een avond. De 3mmc is heel wat meer, elke week sowieso een paar gram in mijn eentje.

over dat XTC gebeuren zal ik het nu laten hoe het is daar ga je in de toekomst geheid problemen van merken als je zo doorgaat, als je het niet kan laten doe de hele avond met een halfje of 3 kwart, NOOIT meer zo veel, ik had ook van die leuke avonden.. daar heb ik nu een klein beetje spijt van dat ik mezelf een kleine achterstand heb gegeven

en hoop dat je van de 3mmc af kan komen

Appelgebak

Belezen gebruiker
over dat XTC gebeuren zal ik het nu laten hoe het is daar ga je in de toekomst geheid problemen van merken als je zo doorgaat, als je het niet kan laten doe de hele avond met een halfje of 3 kwart, NOOIT meer zo veel, ik had ook van die leuke avonden.. daar heb ik nu een klein beetje spijt van dat ik mezelf een kleine achterstand heb gegeven

en hoop dat je van de 3mmc af kan komen
Dankjewel

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik weet niet of je bekend bent met 3mmc?

Maar enige tips om ermee testoppen buiten hulp zoeken?

En kwa lichamelijk verslaafd laats heb ik 2 weken geen 3mmc gedaan en werd enorm ziek en kreeg afkick verschijnselen ofzoiets,
Stoppen met gebruiken is eigenlijk heel makkelijk. Maar het kan heel lastig zijn om het besluit te nemen dat je echt gaat stoppen. Voordat je zo'n besluit kunt maken moet je eigenlijk anders naar de 3-MMC (en MDMA) gaan kijken. Waarschijnlijk heb je nu allerlei leuke associaties bij 3-MMC, bijvoorbeeld omdat je het vaak met vrienden doet. Dus dan raken verschillende gevoelens verbonden aan gebruik van 3-MMC. Als je wil stoppen dan zul je dus eerst al dat soort associaties moeten gaan onderzoeken: wanneer gebruik je 3-MMC, met wie, en hoe voel je je voordat je begint met gebruiken? Stel je wil stoppen, wat ga je dan doen op de momenten waarop je gewend om drugs te nemen? Daar moet je dan een plan voor maken. Op die manier kun je jezelf goed voorbereiden op hoe het is om echt gestopt te zijn.

Thunderdome

Wijs gebruiker
Echt heel klote om dit te horen zeg.
Zeker de onkunde van heel veel ouders zal hier een rol spelen, daarom valt een eerste reactie van ouders te begrijpen.
Ik ben blij dat ik een hele andere ouder ben voor onze kinderen.
Helaas is het zo bij mij gelopen.. gelukkig weten mijn ouders nu wel beter!

Begon op mijn 17de en ben nu bijna 25. Inmiddels heb ik het e.e.a. wel op kunnen biechten, zijn ze het niet helemaal mee eens. Maar ze begrijpen mij EIN-DE-LIJK... dat heeft echt lang geduurd.

Komt ook wel omdat ik er (redelijk) goed mee om ga al zeg ik het zelf :) ze hebben vertrouwen in mij gekregen!! :grin:

mitchieee

Wijs gebruiker
en geloof me alle gevaren wat je kapot maakt in je hoofd wil je echt echt niet, dat besef had ik toen ook niet, gewaarschuwd wel en deed ik niks mee , dus doe het alsjeblieft anders als je 20+ ben ga je beseffen wat je heb gedaan, je veranderd compleet als persoon in geen goede manier en zo veel beperkingen die je jezelf gaat geven door die xtc

Appelgebak

Belezen gebruiker
en geloof me alle gevaren wat je kapot maakt in je hoofd wil je echt echt niet, dat besef had ik toen ook niet, gewaarschuwd wel en deed ik niks mee , dus doe het alsjeblieft anders als je 20+ ben ga je beseffen wat je heb gedaan, je veranderd compleet als persoon in geen goede manier en zo veel beperkingen die je jezelf gaat geven door die xtc
Wat raad je me dan aan nadat ik ren jaar ben gestopt 1x in de 3 maand? En dan niet meer da 1,5 mg per kilo gewicht?

ljuv

DF-koningin
Wel complimenten trouwens voor je open en nieuwsgierige houding en je vermogen om constructief om te gaan met kritiek en tips. Echt heel netjes :thumbsup:
Ja deze inderdaad ook! Menig ander 17-jarige had zich hiermee op de kast gejaagd gevoeld. Dit doe je echt goed dus ik heb ook alle vertrouwen dat dit
Ik hoop dat het mij ook lukt
je ongetwijfeld gaat lukken man.

Appelgebak

Belezen gebruiker
Stoppen met gebruiken is eigenlijk heel makkelijk. Maar het kan heel lastig zijn om het besluit te nemen dat je echt gaat stoppen. Voordat je zo'n besluit kunt maken moet je eigenlijk anders naar de 3-MMC (en MDMA) gaan kijken. Waarschijnlijk heb je nu allerlei leuke associaties bij 3-MMC, bijvoorbeeld omdat je het vaak met vrienden doet. Dus dan raken verschillende gevoelens verbonden aan gebruik van 3-MMC. Als je wil stoppen dan zul je dus eerst al dat soort associaties moeten gaan onderzoeken: wanneer gebruik je 3-MMC, met wie, en hoe voel je je voordat je begint met gebruiken? Stel je wil stoppen, wat ga je dan doen op de momenten waarop je gewend om drugs te nemen? Daar moet je dan een plan voor maken. Op die manier kun je jezelf goed voorbereiden op hoe het is om echt gestopt te zijn.
Ja ik kijk er nu alleen nog maar leuk natoe. Verhoogd libido fijn gevoel. Ik denk inderdaad dat ik anders erna zou moeten kijken

Appelgebak

Belezen gebruiker
Ja ik kijk er nu alleen nog maar leuk natoe. Verhoogd libido euforiche ofzo weet niet precies hoe ik het spell
Ja deze inderdaad ook! Menig ander 17-jarige had zich hiermee op de kast gejaagd gevoeld. Dit doe je echt goed dus ik heb ook alle vertrouwen dat dit

👍❤

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja ik kijk er nu alleen nog maar leuk natoe. Verhoogd libido euforiche ofzo weet niet precies hoe ik het spell

👍❤
Klopt: 3-MMC verhoogt de afgifte van dopamine in het brein. Dat is een signaalstof die betrokken is bij het belonen van gedrag (via de mesolimbische route in het brein). 3-MMC hackt dus eigenlijk je brein en drukt op de 'alles is lekker en okee' knop. Om anders naar zulke middelen te gaan kijken is het dus handig om je te realiseren dat stimulerende middelen op zo'n manier werken. Vervolgens kun je gaan kijken wat er nou eigenlijk precies gebeurt tijdens zo'n avondje doorhalen, en vooral hoe je je voelt als dat voorbij is. Over het algemeen voelen ongezonde dingen op de (iets) langere termijn ook minder lekker. Dingen die goed voor jezelf zijn geven een gevoel van zelfvertrouwen, passie, trots en een gevoel dat je ergens thuishoort. Probeer dus vooral activiteiten te zoeken die je op de lange termijn zulke gevoelens geven en probeer dat te balanceren met minder leuke dingen die ook moeten (want het leven is gemiddeld een 6. Soms heb je een 10, maar soms heb je ook een 1 :wink: )

Appelgebak

Belezen gebruiker

Klopt: 3-MMC verhoogt de afgifte van dopamine in het brein. Dat is een signaalstof die betrokken is bij het belonen van gedrag (via de mesolimbische route in het brein). 3-MMC hackt dus eigenlijk je brein en drukt op de 'alles is lekker en okee' knop. Om anders naar zulke middelen te gaan kijken is het dus handig om je te realiseren dat stimulerende middelen op zo'n manier werken. Vervolgens kun je gaan kijken wat er nou eigenlijk precies gebeurt tijdens zo'n avondje doorhalen, en vooral hoe je je voelt als dat voorbij is. Over het algemeen voelen ongezonde dingen op de (iets) langere termijn ook minder lekker. Dingen die goed voor jezelf zijn geven een gevoel van zelfvertrouwen, passie, trots en een gevoel dat je ergens thuishoort. Probeer dus vooral activiteiten te zoeken die je op de lange termijn zulke gevoelens geven en probeer dat te balanceren met minder leuke dingen die ook moeten (want het leven is gemiddeld een 6. Soms heb je een 10, maar soms heb je ook een 1 :wink: )
Dankjewel! Zo heb ik er inderdaad nog niet nagekeken. Ik voel me inderdaad verschrikkelijk als het op is. Voor even dan. Ik neem het niet om beter in me vel tezitten. Echt alleen voor het gevoel in mijn lichaam en de alles is oke knop haha. Maar bedankt voor de tips! Zou er wat mee doen

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Echt heel klote om dit te horen zeg.
Zeker de onkunde van heel veel ouders zal hier een rol spelen, daarom valt een eerste reactie van ouders te begrijpen.
Ik ben blij dat ik een hele andere ouder ben voor onze kinderen.
Had ik zelf ook niet hoeven proberen bij mn ouders hoor.... Maar inderdaad, heb nog jonge kinderen (2 en 6) en heb ook aan de oudste uitgelegd, zover mogelijk, in jip-en-janneke taal, wat voor paddestoelen ik kweek. ze ziet toch die bak met paddestoelen op zolder staan, ga er ook niet over liegen.

Als ze later zelf wat willen proberen, prima, als ze maar weten dat ik er open voor sta en ze zich vrij voelen. Zou ook een beetje raar zijn stiekem drugs te proberen terwijl papa z'n eigen apotheker is haha.

Spyro

DF-koning
Heel herkenbaar! Ik ben ook extreem vroeg begonnen met drugs.

Destijds ging ik ook met de verkeerde jongeren om. Het leken toen wel echte vrienden. Achteraf gezien natuurlijk dikke onzin! Vanaf mijn eerste lijntje is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Luisterde niet meer naar mijn ouders toen, ik loog over alles, waar ik was, dat ik heus wel nuchter zou zijn, hoe laat ik thuis kwam en dat ik nooit drugs zou gebruiken.

Zelfs toen mijn ouders drugs vonden in mijn kamer bleef in liegen, liegen en ontkennen. Uiteindelijk ben ik weg gegaan thuis en heel vroeg op mezelf gaan wonen. Vanaf hier is het alleen maar erger geworden en viel ik van verslaving in verslaving. En het contact met mijn ouders werd steeds minder.

Uiteindelijk kon ik het ook niet meer aan en heb ik ze álles vertelt wat ik gedaan heb al die jaren.

Ouders zijn niet gek, ze hebben alles door wat je doet. Ik heb juist het allerfijnste gesprek ooit met ze gehad. En dat is echt omdat ik eerlijk ben geweest.

Eerlijkheid duurt het langste… Je ouders houden van je en willen het beste voor je.

Inmiddels is het met mij en m’n ouders al een lange tijd super goed en kan ik me geen betere ouders voorstellen.

Nog steeds tot op de dag van vandaag heb ik spijt van hoe ik mezelf, maar ook mijn ouders heb behandeld. En dat weten ze.

Spreek uit waar je mee zit… En ja, het is ontzettend spannend. Maar doe nu het nog verder uit de hand loopt. Het is al mega knap van je dat je op jouw leeftijd al kunt toegeven dat je verslaafd bent. Dan heeft bij mij een kleine tien jaar geduurd voor ik het heb durven toegeven.

Go for it!

Appelgebak

Belezen gebruiker
Heel herkenbaar! Ik ben ook extreem vroeg begonnen met drugs.

Destijds ging ik ook met de verkeerde jongeren om. Het leken toen wel echte vrienden. Achteraf gezien natuurlijk dikke onzin! Vanaf mijn eerste lijntje is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Luisterde niet meer naar mijn ouders toen, ik loog over alles, waar ik was, dat ik heus wel nuchter zou zijn, hoe laat ik thuis kwam en dat ik nooit drugs zou gebruiken.

Zelfs toen mijn ouders drugs vonden in mijn kamer bleef in liegen, liegen en ontkennen. Uiteindelijk ben ik weg gegaan thuis en heel vroeg op mezelf gaan wonen. Vanaf hier is het alleen maar erger geworden en viel ik van verslaving in verslaving. En het contact met mijn ouders werd steeds minder.

Uiteindelijk kon ik het ook niet meer aan en heb ik ze álles vertelt wat ik gedaan heb al die jaren.

Ouders zijn niet gek, ze hebben alles door wat je doet. Ik heb juist het allerfijnste gesprek ooit met ze gehad. En dat is echt omdat ik eerlijk ben geweest.

Eerlijkheid duurt het langste… Je ouders houden van je en willen het beste voor je.

Inmiddels is het met mij en m’n ouders al een lange tijd super goed en kan ik me geen betere ouders voorstellen.

Nog steeds tot op de dag van vandaag heb ik spijt van hoe ik mezelf, maar ook mijn ouders heb behandeld. En dat weten ze.

Spreek uit waar je mee zit… En ja, het is ontzettend spannend. Maar doe nu het nog verder uit de hand loopt. Het is al mega knap van je dat je op jouw leeftijd al kunt toegeven dat je verslaafd bent. Dan heeft bij mij een kleine tien jaar geduurd voor ik het heb durven toegeven.

Go for it!
Gelukkig gaat alles goes tussen jou en je ouders. Ik heb nu orecies het zelfde ik lieg over waar ik ben waar mijn geld na toe gaat etc etc. Ik zou het er met mijn ouders over hebben. Zou er veel moed voor moeten gebruiken maar dat komt wel goed haha bedank 👍❤

mitchieee

Wijs gebruiker
Wat raad je me dan aan nadat ik ren jaar ben gestopt 1x in de 3 maand? En dan niet meer da 1,5 mg per kilo gewicht?
sws jaar stoppen als het niet 2 jaar is lichteraan hoelang je al aan het wauze ben liefst wachten tot je 20+ ben en dan die 1.5mg ja, en 3 maanden wachten ja

Bryex

Belezen gebruiker
Hallo. Ik heb een vraag ik ben 17 jaar oud en gebruik nu paar maand 3mmc en afentoe xtc

Nu werkt xtc niet meer het doet eigenlijk bijna niks. Kan dit komrn omdat ik ook afetoe 3mmx gebruik?

De pillen zijn goed en getest voor mijn 3mmc gebruik ging ik er wel goed op dus eigenlijk is mijn vraag al beantwoord haha,

Hoe zorg ik ervoor dat het xtc effect weer helemaal terug komt. Paar maand met alles stoppen?
Heel toevallig ben net zo oud als jij, doe het oook altijd alleen in het weekend. Echt grammen. Dacht dat ik de enigste was die alleen thuis zat in het weekend en in z’n nest lag te snuiven. Fk raar😂. Hoe is je gebruik nu? Ik zit nu wel op mn dieptepunt. 10 gram in 9 dagen.

Bovenaan