XTC & Xanax

Stampertje

Newbie
Lieve mensen,

Na al een aantal keren XTC hebben gebruikt willen mijn vriend en ik het een keer samen gebruiken. Hij is compleet onervaren en soms een beetje angstig aangelegd.
Zijn vraag aan mij was of hij zijn xanax mocht slikken vlak voor of tijdens de space/trip.
Ik heb gezegd dat ik denk dat dit geen goed idee is, maar weet het niet zeker. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er iets waardoor dit niet/wel kan?

Wel heb ik gezegd dat ik non stop bij hem blijf als we gaan gebruiken, zodat er niks fout kan gaan en ik voor de zekerheid suikerwater klaar heb staan. Want ik weet dat dat wel goed helpt als je niet goed gaat of je niet meer zo hard wilt.

Alvast bedankt!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het zal de ervaring vooral afvlakken, wat natuurlijk zonde is.

Bovendien is het met xtc gebruikelijk dat de zenuwen of angst in een keer weg is zodra het goed ingewerkt is. Dus xanax tegen de zenuwen is niet nodig.

Bovendien is het met xtc gebruikelijk dat de zenuwen of angst in een keer weg is zodra het goed ingewerkt is. Dus xanax tegen de zenuwen is niet nodig.

In een keer weg? Nee.
De come-up van MDMA kan mensen ietwat angstig en gespannen maken vooral bij de eerste keer. Het geeft een heel sterk gevoel van euforie, empathie en gevoel van welzijn. DIt kan overweldigend zijn. Een feit is dat een benzodiazepine zoals Xanax (een van de meest krachtige benzodiazepine) je ervaring gegarandeerd gaat dempen in negatieve zin. Mijn advies is begin met een lage dosis, en houd deze Xanax uit je hoofd. 1 tot 1,5 milligram per kilo lichaamsgewicht is de algemeen geaccepteerde norm.

Sorry voor het mierenneuken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
In een keer weg? Nee.
De come-up van MDMA kan mensen ietwat angstig en gespannen maken vooral bij de eerste keer. Het geeft een heel sterk gevoel van euforie, empathie en gevoel van welzijn. DIt kan overweldigend zijn. Een feit is dat een benzodiazepine zoals Xanax (een van de meest krachtige benzodiazepine) je ervaring gegarandeerd gaat dempen in negatieve zin. Mijn advies is begin met een lage dosis, en houd deze Xanax uit je hoofd. 1 tot 1,5 milligram per kilo lichaamsgewicht is de algemeen geaccepteerde norm.

Sorry voor het mierenneuken.
Ik doelde met de opmerking zodra het goed is ingewerkt dan ook na de come up. Maar bedankt voor het mierenneuken want mijn eerdere opmerking was misschien niet helemaal duidelijk nee.

Stampertje

Newbie
Heel erg bedankt! Ik zal hem dit laten lezen, en we hebben al besproken dat hij gewoon begint met een hele lage dosis (de helft van zijn lichaams gewicht) zodat hij altijd iets meer kan nemen als hij denkt dat het kan. En indd met 1 tot 1,5mg per kilo in ons hoofd!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heel erg bedankt! Ik zal hem dit laten lezen, en we hebben al besproken dat hij gewoon begint met een hele lage dosis (de helft van zijn lichaams gewicht) zodat hij altijd iets meer kan nemen als hij denkt dat het kan. En indd met 1 tot 1,5mg per kilo in ons hoofd!
De startdosis is echter wel het belangrijkste, ik zou hem gewoon met 1mg per kg laten beginnen, want anders wordt het waarschijnlijk echt een tegenvaller en heeft het bijdoseren ook maar zeer beperkt effect.

Stampertje

Newbie
De startdosis is echter wel het belangrijkste, ik zou hem gewoon met 1mg per kg laten beginnen, want anders wordt het waarschijnlijk echt een tegenvaller en heeft het bijdoseren ook maar zeer beperkt effect.
Ik ben zelf tussen de 45-50kg, en neem altijd 30mg omdat ik het anders niet trek en te hard ga. Maar bedankt voor de tip! Ik ga het met hem bespreken

Bovenaan