yopo maken! NEED HELP QUICK

BifiWorst

Belezen gebruiker
Hallo,

Ben van plan deze avond yopo te maken.
Maar ik heb geen kalk...
Mijn vraag is als er ook een andere manier is om yopo te maken zonder gebruik van kalk.
Heb ook al gelezen dat je yopo kan roken. En hoe wordt dit dan gedaan?

Ik hoop zo snel mogelijk iets te horen van jullie...

Greetz Bifiworst :wave:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
nee je hebt echt kalk nodig, wat ook handig is om te doen als je de zaden gepoft hebt, fijngemaakt hebt en gaat mengen met het kalk om er klein scheutje water bij te doen. Dit zorgt ervoor dat de stoffen nog beter mengen. Dit mengsel laat je paar dagen staan totdat het helemaal opgedroogd is. Hierdoor brand de kalk minder en is zoals ik net zei de yopo en kalk beter gemengd.

BifiWorst

Belezen gebruiker
Oké, alvast bedankt...

Maar het is dus echt niet mogelijk om het zonder kalk te maken?
Want ik kan me moeilijk voorstellen dat de indianen stammen dit met kalk doen/deden.
Vermits ze dit niet tot hun beschikking hebben...?!?

En hoe zit het dan met het roken ervan? Hoeveelheid per persoon enzo...?

Ik zou het graag vandaag doen, ik heb zelf geen kalk en alle winkels zijn toe.
Daarmee dat ik dus een andere manier zoek :grin:

Greetz :wave:

Kigh

Bewuste gebruiker
Ken geen andere manier, maar misschien is er een avondwinkel bij jou in de buurt. :)

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
indianen deden het met kalk uit een soort schelp-achtig iets maar wat in de jungle ligt. weet niet meer precies wat het was maar heb het eens op een docu gezien.

buzzrider

Wijs gebruiker
Dumpy zei:
nee je hebt echt kalk nodig, wat ook handig is om te doen als je de zaden gepoft hebt, fijngemaakt hebt en gaat mengen met het kalk om er klein scheutje water bij te doen. Dit zorgt ervoor dat de stoffen nog beter mengen. Dit mengsel laat je paar dagen staan totdat het helemaal opgedroogd is. Hierdoor brand de kalk minder en is zoals ik net zei de yopo en kalk beter gemengd.
dus dat mengsel moet ik eerst een paar dagen laten liggen?
zelf drogen mag dus niet?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
zelf drogen kan ook, maar ik had gelezen dat als je het een paar dagen natuurlijk laat drogen de kalk ook minder zuur word en daardoor minder bijt. Word gewoon iets fijner om naar binnen te werken dus :wink:

buzzrider

Wijs gebruiker
Dumpy zei:
zelf drogen kan ook, maar ik had gelezen dat als je het een paar dagen natuurlijk laat drogen de kalk ook minder zuur word en daardoor minder bijt. Word gewoon iets fijner om naar binnen te werken dus :wink:
ok, de volgende keer dan gwn iets vroeger plannen dus :)

Bovenaan