Voor nieuwsgierige beginners raad ik het roken (in een pijp) van de gepofte verpoederde yopo vermalen met eetbare kalk aan. het voordeel hiervan is dat het veel goedkoper is en als je geluk hebt ga je er even hard van als van dmt-kristallen, maar omdat niet iedere gram van het verkregen poeder evenveel mg dmt bevat heb je dus kans dat je soms weinig of zelfs helemaal niets voelt. ook moet je er voor zorgen dat je het op de juiste manier doet. ik zelf stop altijd 1 tot 2 gram in mijn pijpje en heb altijd iemand bij me die met 2 aanstekers het poeder met een directe vlam aansteekt. het is zeer belangrijk dat je de volledige hoeveelheid 45 seconden na de eerste teug opgerookt hebt. is dit niet het geval, doe dan geen moeite om dat toch nog erbij te roken want hier voel je niets extra meer van. als je na een minuut nog aan het roken bent en niets/ zeer weinig voelt moet je dus beseffen dat je pech hebt gehad en later op de dag kan je het nog altijd proberen (genoeg tijd tussen laten). dat is dus samen met de stank die er vanaf komt een groot nadeel van yopo. toch krijg ik op deze methode ongeveer 1/3 van alle pogingen een even stevige trip als een trip op dmt-kristallen. en de andere 2/3 voel je je gewoon wat wazig.