zaaien van peyotezaad

lsdaffy

Newbie
hoi,ik heb onlangs een paar peyotezaadjes gezaaid.het is nu ongeveer een kleine drie weken en er verschijnen hier en daar kleine bolletjes die lichtrood zijn van kleur,het lijken precies kleine psilokopjes die aan het uitkomen zijn.is dit normaal?is er iemand die al wat peyote heeft gezaaid,zo ja hoe ging dat in zn werk,ik ben zeker dat die bolletjes ontkiemde zaden zijn maar vind de kleur een beetje raar,hopelijk weet iemand wat ik moet doen .dank bij voorbaad

Mayan

Bewuste gebruiker
Something like this?

En staan ze in een propegator?

sxmon

Newbie
hallo, ik heb ook zaadjes besteld, van 11 veschillende soorten mescaline cactussen.

ik ben van plan ze allemaal te laten ontkiemen en degene die het beste groeien laat ik staan en die anderen gooi of geef ik weg want ik heb maar een kleine vensterbank waar alleen smidags de zon maar schijnt.

ik hoop dat dat genoeg licht is, anders worden de cactusen geel en mislukt de hele zooi.

als ze teveel licht krijgen worden ze rood en krijgen ze blaren, heb ik gelezen op de wesite waar ik mijn zaadjes heb besteld, of dat ook zo is met pas ontkiemde zaadjes weet ik niet het zal vast wel, in iederer geval moeten ze als zaailing niet in direct zonlicht staan.

Probleem Diagnose Oplossing
Cactus wordt rood en vormt korstjes of blaren. Te veel licht. Zet de cactus op een plek waar deze minder licht krijgt.
Cactus wordt geel en groeit beperkt. Niet genoeg licht. Zet de cactus op een plek waar deze meer licht krijgt.
Cactus wordt zacht, groeit niet of wordt oranje. Oranje rot of de wortel is rot. Snijdt de aangetaste plekken weg en omplanten in droge grond. Zet de cactus in direct zonlicht en geef deze enkele weken geen water.
Cactus is zacht, groeit niet en heeft kleine gaatjes en weefselschade. Schimmel besmetting Haal de cactus uit de grond. Snijdt de aangetaste plekken en wormen weg en spoel de cactus en de wortel schoon. De cactus overpotten en bespuiten met pyrethenes of spiritus en laat de cactus zitten voor 1-2 minuten. Spoel de pyrethrenes van de huid van de cactus en plant in nieuwe grond

bron: http://www.de-sjamaan.nl/nl/1405a_Instr ... zaden.html

een andere bron waar ik mijn informatie vandaan heb is: http://www.travellersgarden.nl/cactusvermeerd.php

ik hoop op een goede oogst over een paar jaar.

groet sxmon

lsdaffy

Newbie
peyote zaaien

inderdaad something like the picture,sommigen krijgen nu een groene kleur dus dat is goed.Het is voor mij de eerste keer dat ik cactus zaai maar voorlopig gaat alles goed denk ik.Volgende week de eerste gaatjes prikken in het plastiek,daarna de gaatjes opbouwen zodat de cacti kunnen wennen aan de droge lucht enzo gaan afharden,maar zover zijn we nog niet.laat maar gaan dat gaat wel goed.

Bovenaan