zak paddo's

Lijp

Experimenterende gebruiker
Ik heb vandaag met een paar vrienden paddo's gekocht, we wilden eerst een bakje, maar de verkoper zei dat hij nog een zak vers geknipte paddo's had, dus we kregen zo'n zak in de hand gedrukt, wat moeten we hier nu mee aan, dit zijn ze.

Ik weet niet hoeveel dit weegt maar is dit genoeg/te veel voor 4-5 personen, en hoe vinden jullie ze eruit zien, ik moet zeker weten wat ik eet.

azgaza

Badass junkie
Ik vind ze er walgelijk uit zien, heb wel echt altijd mooiere paddo's dan dat gehad. Welke soort is het en weet je hoe veel gram?

shokora

Wijs gebruiker
Ik vind ze er inderdaad niet geweldig uit zien. Als je zeker wilt weten wat je eet, waarom heb je dan niet gewoon bakjes gekocht? Dan weet je welke soort en hoeveel het weegt.

Lijp

Volgens mij equadoriaanse, maar daar waren ze niet echt duidelijk over, ze zien er met het oog wel iets beter uit, wat kan ik nu doen dan?

azgaza

Badass junkie
Equadoriaanse zijn normaal gesproken niet met zwart en groen. Ik zou ze even afspoelen onder een koude kraan voor je ze eet en niks eten wat groen is of harig, dan komt het wellicht wel goed.

Lijp

Ik weet het ook niet zeker, ik heb het in een waas meegekregen, ze hadden daar al equadoriaanse, maar die waren smaller en kleiner, deze zijn groen aan de onderkant van de steel, en de kopjes zijn zwart aan de onderkant, maarja bedankt voor je antwoord, dat biedt al iniedergeval wat perspectief.

azgaza

Badass junkie
Ze zijn gedeeltelijk geoxideert, zijn ze nog stevig en stinken ze niet? Je kan al die groene onderkantjes er gewoon een beetje afsnijden, die kan je beter niet eten. Als de boevnkant van de hoedjes de oorspronkelijke oranje achtige kleur nog heeft is het denk ik wel in orde.

henkie84

Bewuste gebruiker
Lekkere verkoper, een grote zak zonder gewicht of soort te vermelden meegeven. Weeg ze zelf even? Als het voor 4 a 5 personen zou zijn, zal het (als het geen Hawaiaantjes zijn, wat me sterk lijkt) zo tussen de 120 - 150g moeten zijn.

azgaza

Badass junkie
Het zijn inderdaad wel wat van de lelijkste paddo's ooit, maar als ze stevig zijn en niet stinken denk ik dat oxidatie deze walgelijk-uitziend-heid veroorzaakt heeft en in dat geval: fijne trip gewenst. Ik zou het wel afwegen en van je ervaring af laten hangen of je 25, 20 of 30 of meer gram vers neemt.

Lijp

je bedoeld dat als er zuurstof of warmte bijkomt, ze donker vekleuren?

We hebben vroeger paddo's uit amsterdam gehaald die waren aan het begin van de dag mooi, en aan het eind ook groen en zwart viezig, maar ze deden het wel.

azgaza

Badass junkie
Lijp zei:
je bedoeld dat als er zuurstof of warmte bijkomt, ze donker vekleuren?

We hebben vroeger paddo's uit amsterdam gehaald die waren aan het begin van de dag mooi, en aan het eind ook groen en zwart viezig, maar ze deden het wel.

Ja, door zuurstof.

shokora

Wijs gebruiker
report? 0=D

Ik moet zeggen dat ik het wel dapper vind dat je ze opgegeten hebt :P Het ziet er niet bepaald appetijtelijk uit.

azgaza

Badass junkie
Fijn dat ze een goede trip opleverden, dan zagen ze er smerig uit maar waren ze mooi van binnen haha.

Flameon

Badass junkie
Zijn die paddo's nog te verkrijgen in de smartshop? Dacht dat eind vorige maand het verkoop verbod zou komen?

phy

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Zijn die paddo's nog te verkrijgen in de smartshop? Dacht dat eind vorige maand het verkoop verbod zou komen?

Ach het kabinet heeft op zijn zachtst gezegd niet zo'n haast... Ze hebben het nu over september.

pieter-b

Wijs gebruiker
phy zei:
Flameon zei:

Ach het kabinet heeft op zijn zachtst gezegd niet zo'n haast... Ze hebben het nu over september.
ze hopen vast op extra ongelukjes..
zie je wel, zeggen ze dan..nog meer ongelukjes! :wink:

phy

Bewuste gebruiker
pieter-b zei:
phy zei:
Flameon zei:

ze hopen vast op extra ongelukjes..
zie je wel, zeggen ze dan..nog meer ongelukjes! :wink:

Ach al die kuttoeristen zitten nu toch in oostenrijk/zwitserland

Bovenaan