Zelfgestookte alcohol in Rusland

Discussie in 'Alcohol' gestart door RoaldMess, 4 jun 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. RoaldMess

RoaldMess Newbie

Hoi iedereen,

Heeft iemand hier ervaring met zelfgestookte alcohol? En dan heb ik het over dranken als vodka. Ik heb reeds contact gehad met de website waar ik mijn visum geregeld heb, maar zij kunnen alleen treintickets voor mij bestellen naar een stad die erom bekend staat.

Mijn interesse gaat zo uit naar het drinken van deze zelfgemaakte dranken omdat ik verhalen heb gehoord van stokers die allerlei speciale soorten maken door er van alles en nog wat aan toe te voegen. Smaken die je nooit zult kunnen kopen in de winkel. Rusland leek mij een goed land hiervoor.

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ik heb wel eens een glaasje zelfgestookte Rakia van een Bulgaarse studiegenoot van mij gedronken. Het was erg sterk en de alcohol smaak overheerste ook eigenlijk vooral.

Zelf gestookte alcohol is in best veel landen gebruikelijk, in de Balkan landen hebben ze dus Rakia. In Rusland zul je vast zelfgestookte vodka moeten kunnen vinden. Echter is het met dit soort dingen vaak gewoon zo dat je daar iemand moet kennnen of toevallig bij mensen thuis uitgenodigd moet worden om hun zelf gestookte drankjes te kunnen proberen.

Verder voegen mensen als ze zelf alcohol stoken inderdaad vaak allerlei smaakjes toe, maar hoeveel je hier nog van proeft vraag ik me af, omdat het meestal zo sterk is dat het vooral naar alcohol smaakt.

Veel plezier in Rusland in ieder geval!

3. Fool

Fool Badass junkie

Die keren dat ik alcohol heb gedronken dat uit een raar land kwam en in sketchy plastic flessen verpakt zat smaakte het inderdaad vooral naar alcohol. Waarschijnlijk zul je wat meer verschillen in smaak proeven als je aan het hoge alcoholpercentage gewend bent, maar ik ben bang dat dat an mij niet besteed is. :P

4. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Ik ben bij een stokerijtje in Servië geweest, onder iemands huis. Hij stookte Rakia, waar Bee het ook over had. Dat is traditie in Balkanlanden. We kwamen daar op bezoek en er kwamen borden met vlees en aardappels en allerlei lekkernijen op tafel en een paar flessen van zijn eigen gestookte Rakia. Hij maakte de drank met allerlei vruchten uit de omgeving, o.a. druiven, pruimen, perziken en appels. Dat was duidelijk te proeven aan de drank, echt heerlijk!

Mocht je eens richting Servië gaan, stuur ff een PB dan zorg ik dat je daar langs kan :grin:

5. MeejheM

MeejheM Badass junkie

V*rdomme, nou krijg ik enorm honger, en zin in vodka...

6. MeejheM

MeejheM Badass junkie

je kan de recepten thuis ook namaken, ze pakken iets met suikers, laten gist dat omzetten in alcohol, destileren de zooi zodat ze voornamelijk ethanol en water overhouden. die maken ze met water op de gewenste sterkte. vaak 40%(dat is vodka van de slijter meestal ook) of meer.

daarna gaan ze met allerlei ingredienten het op smaak maken, eigenlijk hetzelfde als jenever hier bijvoorbeeld. dit doen ze over bijna de hele wereld, en vooral de ingredienten om het op smaak te maken verschillen per regio.

destilleren kun je erg makkelijk bestuderen op youtube. in nederland kun je net zo goed voor de veilige variant gaan en vodka kopen, het aandeel methanol is minimaal, en je schuur fikt niet af.

als iemand nog leuke recepten weet hoor ik het graag. ik weet een hele lekkere voor pastis.

7. Warre

Warre Newbie

8. Warre

Warre Newbie

Ik ben zelf ook begonnen met het maken van Pastis. Mijn recept staat duidelijk nog niet op punt. Erg benieuwd naar het jouwe!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Zelfgestookte alcohol Rusland
  1. BlijeChick
    Reacties:
    24
    Weergaven:
    1.417
  2. jan1342
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    508