Zero tolerance op festivals

Mazed

Experimenterende gebruiker
Hee allen,

Bij de meeste festivals staat er in de huisregels of hun regelement dat er sprake is van een "Zero tolerance" beleid. Ik heb hierover gelezen dat het voor veel festivals zelfs nodig is om een vergunning te krijgen. Nu vraag ik mij af of er festivals zijn, waarbij er geen sprake is van Zero tolerance.

StraatPiraat

Badass junkie
Als we het hebben over zero tolerance mbt drugs, dan denk ik dat je alleen free parties overhoud.
Een evenement is zelden echt zero tolerance maar zonder die voorwaarde is het ook moeilijk handhaven.

Zelfde reden waarom suicide strafbaar is. Anders mag oom agent ook niet ingrijpen wanneer je op een brug staat.

Mazed

Experimenterende gebruiker
Als we het hebben over zero tolerance mbt drugs, dan denk ik dat je alleen free parties overhoud.
Een evenement is zelden echt zero tolerance maar zonder die voorwaarde is het ook moeilijk handhaven.

Zelfde reden waarom suicide strafbaar is. Anders mag oom agent ook niet ingrijpen wanneer je op een brug staat.
Klopt, daarom heb ik het ook tussen aanhalingstekens gezet, omdat we allemaal weten dat er in de praktijk niet echt gehandhaafd wordt. Maar vandaar de vraag if er festivals zijn waar ze het echt niet benoemd wordt.

Brakka Mang

Badass junkie
Hee allen,

Bij de meeste festivals staat er in de huisregels of hun regelement dat er sprake is van een "Zero tolerance" beleid. Ik heb hierover gelezen dat het voor veel festivals zelfs nodig is om een vergunning te krijgen. Nu vraag ik mij af of er festivals zijn, waarbij er geen sprake is van Zero tolerance.
Je geeft het antwoord zelf al, het is nodig om een vergunning te krijgen' , en verder lijkt het mj logisch...drugs is verboden bij wet....

je moeder

Wijs gebruiker

Komt het dan niet vaak voor dat er een team agenten undercover naar een feest gaat?
Omdat ik vaak in het nieuws lees dat er steeds meer mensen best hoge boetes moeten betalen.
Het lijkt me niet goed voor de sfeer als die dreiging er constant is.

Brakka Mang

Badass junkie
Komt het dan niet vaak voor dat er een team agenten undercover naar een feest gaat?
Omdat ik vaak in het nieuws lees dat er steeds meer mensen best hoge boetes moeten betalen.
Het lijkt me niet goed voor de sfeer als die dreiging er constant is.
Die boetes waren van een specifieke organisatie dacht ik die de beveiliging doet op grotere evenementen. Bijzondere is wel dat drugsbezit verboden is, ook als beveiliging van een evenement. Ze verzamelen alle afgehakte drugs en dragen het vervolgens over aan de politie. Maar in principe zijn ze in een tijd tot de overdracht bij de letter van de wet gewoon schuldig aan een strafbaar feit🤣 Edit:

Ik denk dat als dat gemeengoed wordt , die boetes, dat inderdaad niet niet goed is voor de bezoekersaantallen.

Vroeger toen ik naar feesten ging was het moment van de entree altijd een avontuur, als je eenmaal binnen was en je shit ook was het gewoon safe. Heb wel een keer na een akkefietje in een Duitse discotheek een fouillering gehad van politie, die pakte het uit me jaszak en stopte het zo weer terug na een afkeurend gebaar met z'n vinger 😜

Bovenaan