• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Ziek geworden

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Ik heb dus al een paar keer XTC gedaan, ben er altijd super goed op gegaan! Maar deze keer ging het fout.

We gingen 2dagen achter elkaar:
Dag 1:

Heel veel gedronken, super lekker gedanst heel de avond door tot in de ochtend (6uur). Uitgeslapen tot in de namiddag.

Dag 2:
Super energiek wakker geworden omdat ik echt heel blij was om nog eens te gaan feesten. Had nog wel een klein beetje last van de avond ervoor, maar dat was snel over. We zijn de 2de avond dus gaan feesten in Thuishaven. We hadden 2pillen de persoon. Ik ben gestart met 1pil. Beetje later vroeg ik aan me vrienden wanneer ik moest bij pakken maar ze gaven niet echt een goed antwoord. Het effect was al heel hard afgezwakt en toen nam ik bij. Eerst een kwartje (voelde niets), nog een kwartje (voelde nog niets), nog een kwartje (voelde nog niets). Ik weeg ongeveer 70.

Toen voelde ik me ineens niet meer zo goed, ben ik naar de toiletten gelopen. Paar keer overgegeven, daarna terug gaan feesten voor 15minuten. Toen kwam het terug. Ben super ziek geworden. Heel veel moet overgeven, veel hoofdpijn. Ik ben naar de dokter geweest en ik heb niet gezegd dat ik iets had genomen maar wel dat ik had gedronken. Zij zei dat ik buikgriep had. Mijn lichaamstemperatuur was zeer laag 35graden. (normaal bij mij 38graden) Ben er echt 4/5 dagen heel ziek van geweest. Had super veel lever steken.

Op het feest zelf, heb ik heel veel water gedronken. Na elke keer overgeven terug veel water gedronken.
- het zou mogelijk zijn dat ik veel teveel heb gedronken. (watervergiftiging)

Door wat zou het kunnen komen dat ik zo slecht ging?
En graag nog tips ivm. bijpakken en andere tips mogen ook altijd!

Martinus

Bewuste gebruiker
Hmm. In mijn ervaring is 2 dagen achter elkaar pillen slikken opzichzelf al best zwaar op je lijf. En dan nog drinken en druk lopen doen. Als je de pillen niet meer voel zou ik denken dat het een teken is om te stoppen.
Maar ja. Wat weet ik. Ik ga nooit naar feesten. Ik ga met een tentje in het bos staan en kampvuurtjes maken op MDMA :P

Hmm. In mijn ervaring is 2 dagen achter elkaar pillen slikken opzichzelf al best zwaar op je lijf. En dan nog drinken en druk lopen doen. Als je de pillen niet meer voel zou ik denken dat het een teken is om te stoppen.
Maar ja. Wat weet ik. Ik ga nooit naar feesten. Ik ga met een tentje in het bos staan en kampvuurtjes maken op MDMA :P
1ste avond alleen drank, pas de 2de avond pillen genomen. Maar inderdaad ben ook nog redelijk nieuw. En onder invloed slimme beslissingen nemen over bijsteken of niet is al wat moeilijker als je me begrijpt 😜

Martinus

Bewuste gebruiker
1ste avond alleen drank, pas de 2de avond pillen genomen. Maar inderdaad ben ook nog redelijk nieuw. En onder invloed slimme beslissingen nemen over bijsteken of niet is al wat moeilijker als je me begrijpt 😜
Ow oeps ik kan niet lezen.
Ik doseer vaak halfjes de hele avond door. Iedere keer als ik denk. Nou ik kan nog wel wat hebben dan neem ik weer een halfje.
Mijn tijdsbesef op xtc is altijd helemaal weg dus vaak gaat het bij mij op gevoel.

Ik check ook vaak op xtc databases wat de concentratie van de pil mogelijk is. Dit is natuurlijk niet 100% betrouwbaar omdat pillen vervalst kunnen worden, maar het is beter dan niks als je geen zin heb om ze te laten testen.
Laten testen is natuurlijk het best, dan weet je zeker wat je neem.

Ik heb wel gehoord dat voor sommige mensen xtc best hard op de maag leg. Ik eet altijd een goede maaltijd voor ik xtc neem en ik heb nooit echt last gehad.
Zo ziek worden dat is mij nog nooit overkomen, maar ik ben geen feestbeest dus.. :P

Ow oeps ik kan niet lezen.
Ik doseer vaak halfjes de hele avond door. Iedere keer als ik denk. Nou ik kan nog wel wat hebben dan neem ik weer een halfje.
Mijn tijdsbesef op xtc is altijd helemaal weg dus vaak gaat het bij mij op gevoel.

Ik check ook vaak op xtc databases wat de concentratie van de pil mogelijk is. Dit is natuurlijk niet 100% betrouwbaar omdat pillen vervalst kunnen worden, maar het is beter dan niks als je geen zin heb om ze te laten testen.
Laten testen is natuurlijk het best, dan weet je zeker wat je neem.

Ik heb wel gehoord dat voor sommige mensen xtc best hard op de maag leg. Ik eet altijd een goede maaltijd voor ik xtc neem en ik heb nooit echt last gehad.
Zo ziek worden dat is mij nog nooit overkomen, maar ik ben geen feestbeest dus.. :P
Waarschijnlijk een beetje van alles, die avond. Op foute tijd bijgestoken, veel te veel water gedronken en de avond ervoor uitgaan was zowiezo geen slimme zet denk ik.

De Dunne

DF-koning

Of er zat helemaal geen MDMA in je Xtc pillen, en/of kreeg je gewoon de buikgriep. :thinking:

Zuinig op jezelf zijn joh, en laat je pillen altijd van te voren testen. Het is anoniem en (meestal) gratis.

Waar? Door het hele land. Klik mij..
er zat zeker wel wat in want khad bij genomen van een pil van een vriend van mij. Hij had halve bij genomen en voelde het stevig. Ik nam van die zelfde een kwartje.

Maar inderdaad 4-5dagen ziek zijn van zoiets is wel best lang. Zou dan niet al die afbraakstoffen moeten weg zijn?

Woon zelf in belgie maar we gingen eens feesten 2dagen achter elkaar feesten in Nederland, weet zelf niet echt of het hier in belgie al vaak gebeurd dat drugs testen.

Rtby

Experimenterende gebruiker
Ik zou je eerst eens wat beter inlezen voor je de volgende keer gaat gebruiken Psychojankie!
Beginnen met een hele pil is nogal fors. Zeker als je bedenkt dat de gemiddeld pil tegenwoordig al snel 220mg bevat.

Voor een individu is 1,5x je lichaamsgewicht een mooie richtlijn om te bepalen wat je ´maximale´ dosis zou moeten zijn.
70 x 1,5 = 105mg, oftewel een halve pil.

Nu ga ik geen heilige spelen en zal ik toegeven dat menigeen zich niet per se daar aan houdt. Echter, bijna 2 hele pillen naar binnen werken, omdat je het nog niet voelt is misschien toch wel een beetje te enthousiast.. Waarschijnlijk heb je dus over gedoseerd, wat je lichaam niet aan kon en kwijt probeerde te raken (kotsen). Mogelijk dat de dag er voor je niet heeft meegeholpen.

Dit forum biedt genoeg info! Lees eens verder en geniet volgende keer weer :)

Ik zou je eerst eens wat beter inlezen voor je de volgende keer gaat gebruiken Psychojankie!
Beginnen met een hele pil is nogal fors. Zeker als je bedenkt dat de gemiddeld pil tegenwoordig al snel 220mg bevat.

Voor een individu is 1,5x je lichaamsgewicht een mooie richtlijn om te bepalen wat je ´maximale´ dosis zou moeten zijn.
70 x 1,5 = 105mg, oftewel een halve pil.

Nu ga ik geen heilige spelen en zal ik toegeven dat menigeen zich niet per se daar aan houdt. Echter, bijna 2 hele pillen naar binnen werken, omdat je het nog niet voelt is misschien toch wel een beetje te enthousiast.. Waarschijnlijk heb je dus over gedoseerd, wat je lichaam niet aan kon en kwijt probeerde te raken (kotsen). Mogelijk dat de dag er voor je niet heeft meegeholpen.

Dit forum biedt genoeg info! Lees eens verder en geniet volgende keer weer :)
Heb me al vaak ingelezen hierover, maar onder invloed nog normaal kunnen nadenken over bijnemen. Je denkt niet na over de gevolgen op dat moment. Dat is best moeilijk, zeker als je gewoon lekker wilt doorgaan.

Bedankt voor je reactie! En zal zeker genieten volgende keer.
Nog een fijne avond verder trouwens

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Je kan ook gewoon al iets onder de leden hebben gehad. En door je verzwakte staat van zijn (brak en drugs gebruiken) was de grens bereikt en zei je lichaam stop, ik ben ziek.

Chillax

Bewuste gebruiker
Heb me al vaak ingelezen hierover, maar onder invloed nog normaal kunnen nadenken over bijnemen. Je denkt niet na over de gevolgen op dat moment. Dat is best moeilijk, zeker als je gewoon lekker wilt doorgaan.

Bedankt voor je reactie! En zal zeker genieten volgende keer.
Nog een fijne avond verder trouwens
Voortaan gewoon maar 1 meenemen dan kun je ook niet meer nemen. Daarnaast laten testen. Ik vermoed:

1) combinatie van kater en veel te veel mdma. Te veel van je lichaam gevraagd.
2) de meeste pillen zijn tegenwoordig wel 180-220 mg, als je pech hebt nog meer, misschien wel 250. Dan heb je dus 500mg op met 70kg...echt veel te veel. Probeer 1.5mg tot 2mg max aan te houden. Dat kan alleen als je weet wat je neemt.
3) vervuilde pillen (kleine kans)
4) gewoon ziek, buikgriep oid.

Ik raad je iig aan om sowieso te gaan laten testen en niet zomaar wat te nemen. Mocht je nog een keer bij de dokter komen, zeg dan gewoon dat je wat gebruikt hebt. Als ze het niet weten kunnen ze een verkeerde diagnose stellen met alle gevolgen van dien.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Beetje teveel van het goeie denk ik. Eerste dag al lekker tanken, katertje dan verstoppen met hoge inname van pillen. Ja dat moet er dan een keer uit. Ik ga niet met een vingertje wijzen want hey ik ben niet een heilige. Volgende keer ff testen en dan de week ervoor rustig aan, goed eten Chill zijn en dan lekker pilletje doen. Veel leuker, voor jou voor iedereen!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan