1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ziek van Sint-Janskruid

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door chipmunk, 16 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. chipmunk

chipmunk Belezen gebruiker

Hi,

ik wil graag even mijn slechte ervaring meedelen na het gebruik van Sint-Janskruid; in de vorm van de AH thee dan nog wel. Ik lees voornamelijk dat het een natuurlijke antidepressiva is en het wordt nogal vaak als wondermiddel geclaimd maar ik heb dit anders ervaren.

Ik had de thee al lang in huis en had al wel eens over Sint-Janskruid gelezen, echter op de verpakking staat 10% Sint-Janskruid en ik ging er van uit dat dit een verwaarloosbare dosis is i.t.t. als je het in tabletjes zou nemen.
    Ik wou eigenlijk ook niet bewust een Sint-Janskruid kuur doen (maar ben wel nogal depri), het was eerder dat het in de kast lag en ik zin had in thee.

Ik heb hier knallende hoofdpijn van gehad en koude rillingen voor zeker 2 weken. Ik dacht dat ik griep van iemand had opgedaan, maar ik heb helemaal geen koorts gehad.
    Omdat ik koude rillingen had, dronk ik 's avonds weer van die thee, waardoor ik dan de volgende dag weer knallende hoofdpijn had. (ik had de associatie nog niet gemaakt dat het van Sint-Janskruid zou kunnen komen)
    Ook heb ik 's nachts mijn bed volgezweet en rare dromen gehad; overdag had ik het ijskoud en 's nachts baadde ik in het zweet.
    Daarnaast ook een warme gloed over mijn voorhoofd; beetje als bij mdma dat je voelt dat er iets met je serotonine aan de gang is.

Ter vergelijking: moest ik me na een avondje drugs weken zo slecht voelen zou het zeker een reden zijn om dat middel niet meer te gebruiken. Als ik dit gevoel zou hebben na 4-fa was ik waarschijnlijk naar de huisarts gelopen in vrees voor een hersenbloeding haha.

Het leek mij ook belachelijk dat je je zo slecht kan voelen van Sint-Janskruid, maar ik heb vergelijkbare ervaringen gelezen op internet, en dan vooral ook van de AH thee. Misschien krijg je net veel te veel van het kruid binnen als je de thee laat trekken ofzo, maar ik wou dit toch even meedelen en vind het eigenlijk raar dat dit zomaar tussen de andere thee ligt in de supermarkt.

2. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Kan hier echt geen zinnig woord over zeggen. Kan je een link doorsturen naar slechte ervaringen van anderen?

3. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Gebruik je misschien medicijnen waarmee de st. Janskruid mogelijk een interactie zou kunnen hebben? Je moet goed weten wat je mag innemen als je st. Janskruid gebruikt.

ZERO-, Mezelf en De Dunne vinden dit leuk.
  4. chipmunk

5. chipmunk

Ik lees nu dat er gezegd wordt dat hartpatiënten geen Sint-Janskruid mogen gebruiken, in combinatie met betablokkers.

Ik ben geen hartpatiënt maar het gebruik van betablokkers zal misschien meegespeeld hebben. Ook was ik vergeten te vermelden dat ik naast hoofdpijn en koude rillingen last had van hartkloppingen in deze periode.

6. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Oké, misschien dat dat er wat mee te maken had.

Vind het ook raar hoor, dat dat zomaar verkocht wordt bij de andere thee in de AH.

7. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Sint-Janskruid staat er zeer om bekend wisselwerkingen te hebben met andere middelen. Hier moet je echt goed om denken! Grote kans dus dat het daarmee te maken heeft.

ZERO- en Felikes vinden dit leuk.
  8. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Laden...